Youtube kanalen om wat van optesteken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke1495

Re: Youtube kanalen om wat van optesteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:30

Romy Oudshoorn is ook leuk! Leuke meid lijkt het me ook :D

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:33

felinehoi is gewoon een leuk kanaal. ik zelf vind haar een van de betere youtubers. ook ben ik echt fan van paardenpraattv. Esra en Britt hebben een vreselijk verschillend karakter, en toch zijn ze allebei wel weer leuk :o vind ik dan :P
@pernilla, jij ben niet de vriendelijkste he? in ieder topic heb je wel weer is onaardigs te vermelden. over alles en iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:37

Ik snap niet helemaal dat mensen zeuren over Pokemon Go te paard, jullie hebben nog nooit onder het rijden op je mobiel gezeten? :+
Tuurlijk moet je uitkijken maar dat is net zoals met je telefoon op de fiets zitten.

Ik vind sommige video's van paardenpraattv wel leuk, en dan vooral die van Brit.
Feline haar video's vind ik soms ook wel leuk.

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:40

nee ik zit echt nooit maar dan ook echt nooit op mijn mobiel tijdens het rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:48

Normale letters kunnen we ook lezen hoor.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:49

Ik zag dat Danielle van Mierlo ook een kanaal is gestart. Lijkt me ook interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:13

Ik heb even een filmpje van ChanNa ChanNa gekeken, de kunst van het paardrijden deel 1. Dat is het kanaal van AlwaysH als ik het me goed herinner, toch?

Heb wat tips/feedback voor je, of je er wat mee doet moet je zelf weten maar dit zijn een paar dingen die me opvielen.

We beginnen bij het begin, 0:00 - 2:01
Wat me opviel is dat het beeld niet scherp is en dat je tegenlicht hebt van de zijkant. Dit vind ik persoonlijk niet fijn kijken. Het werkt altijd beter als je met je gezicht naar het licht gaat staan, zo krijg je geen rare lichtvlekken in je beeld en ben je scherper. Mocht het licht erg fel zijn en word je heel overbelicht kun je altijd de gordijnen dicht doen. Het eerste stuk heb ik niet gekeken want ik vond het niet interessant overkomen, ik werd niet enthousiast gemaakt voor de rest van de video. Het geluid is ook niet helemaal goed, misschien kun je daar wat aan doen.

2:01 - 2:32
Het losrijden. Goed dat je dit laat zien, maar probeer dit in alle gangen te illustreren. Nu laat je eigenlijk alleen galop zien en ook nog eens op dezelfde hand. Leg uit hoe je met verschillende lengten in de hals kan werken, veel voltes rijden etc. Tijdens het losrijden vraag ik zelf juist veel stelling en buiging zodat mijn paard lekker los door het lijf wordt. Probeer ook te voice-overen, dat is veel fijner voor de kijker en je hebt geen tekst door het beeld heen staan. Ook kun je dan zelf meer uitleggen.

2:32 - eind
Dit vind ik persoonlijk het minst fijne stuk om te bekijken. Je schakelt na de muziek van het losrijden over naar een erg zacht geluid, je hoort jou vrijwel niet praten. Ook hier zou ik weer gebruik maken van een voice-over. Je kunt dan gewoon gaan rijden en later vertellen wat je doet en tips over je houding geven. Wat mij echt heel erg stoorde was dat het paard ontzettend stond te pompen, dit is echt afleidend. Probeer dingen óp het paard altijd voor het rijden te doen, dan zien jullie er allebei nog fris en fruitig uit. Als je elke keer wat hebt uitgelegd, rijd dan een stukje en doe het voor. Dit maakt het fijner om naar te kijken door de afwisseling, de kijker wordt dan niet snel verveeld. Daarna kun je weer een stukje in stilstand doen.

Het is fijn dat je beeld in HD kan, al vind ik het net te korrelig. Waar film je mee?

Kijk zelf maar of je er wat mee doet ;).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-16 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:14

Hanna Martha is ook leuk. wel wat minder professioneel maar wel leuk om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:32

sardientje schreef:
sardientje fabrics had die reactie geplaatst. ik dus :P
haha ik moest er iets van zeggen. wat een idioot zeg. pokemon te paard, wtf
ik snap die fenna niet. alles is leuk en aardig totdat je iets zegt wat ze niet horen wil, dan is het niet meer leuk. als ik had geweten dat er zo'n mens achter de computer zat...

Oww ben jij dat :P

En nee ik zit nooit op mijn mobiel tijdens het rijden, of het nou op een paard of op de fiets is. Het is hetzelfde als op je mobiel kijken achter het stuur. Je let gewoon niet op, wil je iets op je mobiel checken stop dan even of stap af. Het is eigenlijk even gevaarlijk als zonder cap rijden. Maar ja, dat is dan mijn mening denk ik.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-16 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:35

Ik vind haar reacties nog wel meevallen hoor? Er zijn youtubers die veel aanvallender reageren.

Fluttershy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:58

Ik heb even je reactie opgezocht sardientje en ik vind ook wel dat ze wat kattig reageerde, maar niet echt boos. Ik vind het opzich niet erg dat ze tips geeft maar meer dat ze mensen op het idee brengt om het te doen :\ . Dán krijg je eerder meer mensen die het te paard gaan doen= gevaarlijker.

AafKusLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:13

Als je het paard goed kent en hij super braaf is kan het geen kwaad vind ik. ik maak ook wel eens vanaf mijn paard foto's en filmpjes. En bijna alle paarden vloggers vloggen ook op het paard. dan heb je ook een camera of telefoon vast.
Snuitable heeft ook een pokemon paarden vlog. Ik zelf heb wel pokemon maar nog niet op het paard geprobeerd. Op het moment jonge paarden 4jr. Wees gewoon verstandig en kijk of het met jouw paard of pony kan het is je eigen verantwoordelijkheid.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:53

Ik haak even in op de discussie over HoefWijzer, ik vind het ook niet kunnen dat je Pokémon Go te paard laat zien. Het maakt me echt geen haarbal uit of je dat doet op je paard, maar ga het niet filmen. Ik vind het onverantwoordelijk. Kinderen rond de tien jaar gaan dit zo na doen...

@Pernilla, bedankt voor de tips.
Ik had een voice-over zeket in mijn acherhoofd zitten maar dit kwam er verschrikkelijk vervelend om naar te kijken uit. Ik heb het wel geprobeerd. Daarom vond ik tekst een veel betere oplossing! :D
Licht inval in mijn kamer kan niet beter, ik slaap precies onder het dak en heb geen goeie belichting.
Geluid kon ook niet harder, jammer genoeg!

Bedankt voor je feedback. Het is natuurlijk erg lastig filmen zonder dure film apparaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:55

Aan de rechterkant is een grote bol met licht, gordijn met raam neem ik aan. Wat gebeurt er als je daar gaat zitten?

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:56

@AlwaysH wat is jouw kanaal dan?? ik heb waarschijnlijk weer is niet zo goed opgelet... :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:58

Raam met lamellen er voor.
Geloof me op mijn woord; ik zit denk ik wel elke keer tien minuten aan die lamellen te prutsen maar als ik ze dicht doe is het te donker en open komt er een rare bol. Veel plaatsen om de camera te plaatsen heb ik ook niet

@sardientje, ChanNa ChanNa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:59

Hmm dat is lastig. Heb je misschien een plek in de tuin met mooie belichting oid? Mijn ervaring is dat je buiten bijna altijd wel een fijn plekje kunt vinden :)!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:08

Ja maar ik wil niet dat mijn ouders er door heen praten. _O-
Mijn mobiel is overigens gesneuveld en heb nu een HTC die ik al helemaal niet fijn vind dus kan niks opnemen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:09

Oh dan wordt het lastig. En op stal?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:21

Geen idee, het is in de stallen denk ik te donker.

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 00:20

XxFyrstaxX schreef:
Ja dat zag ik :P Maar ja ze werd genoemd in de reactie boven haar. Nevermind.

Spoiler:
Zelfpromotie faal

En wat is er mis met Think like a Horse? Die man is geniaal.

Ik lees net het topic door en wilde hier nog even op reageren :o
Ik heb verder geen video's van hem gekeken, dus kan ik daar niks over zeggen. Maar de video over Therese Moser (een Noorse youtuber), geplaatst op 13 juni, vind ik echt walgelijk -:(- :n

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 00:50

Ik zie alleen 10 en 14 juni staan.
Nu maak je me nieuwsgierig!

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 01:10

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:51

Hm

Ik ben het niet eens met zijn ''geen bit alleen touwhalster blabla'' maar ik ben het opzich wel met hem eens over de video.. onduidelijke hulpen, heb vooruit trappen en daarna meteen aan de teugels hangen en terwijl dat beest helemaal door haar verward wordt gaat ze ook nog eens springen.

Ik was opnieuw begonnen bij de basis. Springen is echt nog 100 stappen te ver.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:02

Jup, zeker waar. Zonder basis niet springen.