Skelet gevonden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

7ofhearts

Re: Skelet gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:37

En daar horen we haar niet over.....dus dat blijft een béétje gek.

Elleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:42

Ik denk dat ts geschrokken is van alles. Het kan goed een veulentje zijn die daar overleden is. Kan over het hoofd gezien zijn. Of de eigenaar heeft hem daar neer gelegd omdat hij niet wist wat hij er mee moest.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:50

RaafSmits schreef:
En daar horen we haar niet over.....dus dat blijft een béétje gek.

Lekker laten gaan dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:10

Moderatoropmerking:
Weer zijn er een aantal offtopic reacties verwijderd. Ondanks dat het verhaal misschien warrig over kan komen, is het niet de bedoeling om TS niet serieus te nemen. Dit is het laatste verzoek om het ontopic te houden, anders komt er een slotje.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:22

Freya6 schreef:
Ik ben zo ontzettend verbaasd over hoe hier gereageerd wordt. Zo apart gewoon.
Het lijkt wel alsof een heleboel mensen niks te doen hebben en dan met elkaar gaan discussiëren over echt niks. Volgens mij is de enige volwassene in dit topic de TS ;)
Speculeren heeft totaal geen zin. Ts moet gewoon met een volwassene dit oplossen, of het aan de eigenaar overlaten als ze het gemeld heeft. Of desnoods de politie bellen.

zou de politie uitrukken voor een paar oude botten?
Natuurlijk heeft TS botten gevonden,daar twijfel ik niet aan....maar laat lekker liggen.Botten doen niets.Er ligt hier ook vanalles in de bossen aan skeletten...dode edelherten,katten,honden,koeien.Wil je niet weten...

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:42

geerke schreef:
Freya6 schreef:
Ik ben zo ontzettend verbaasd over hoe hier gereageerd wordt. Zo apart gewoon.
Het lijkt wel alsof een heleboel mensen niks te doen hebben en dan met elkaar gaan discussiëren over echt niks. Volgens mij is de enige volwassene in dit topic de TS ;)
Speculeren heeft totaal geen zin. Ts moet gewoon met een volwassene dit oplossen, of het aan de eigenaar overlaten als ze het gemeld heeft. Of desnoods de politie bellen.

zou de politie uitrukken voor een paar oude botten?
Natuurlijk heeft TS botten gevonden,daar twijfel ik niet aan....maar laat lekker liggen.Botten doen niets.Er ligt hier ook vanalles in de bossen aan skeletten...dode edelherten,katten,honden,koeien.Wil je niet weten...

Dat schreef ik om aan te geven dat het niet haar verantwoordelijkheid is, maar dat van een volwassene, als eigenaar en ouders niet helpen dan zou ik haar aanraden het op te laten lossen door de politie.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:51

Wat naar dat je dat skelet hebt gevonden. Hoewel ik het zelf ontzettend tof zou vinden zo'n skelet te hebben kan ik me voorstellen dat je dat niet prettig vind zelf.
Uit jouw eerste post dacht ik op te kunnen maken dat dit de stal is waar je verzorgpony's in staan, later begreep ik weer dat het een andere schuur was? Waar was het nu dan?
Als het inderdaad de stal is waar je verzorgpony's in staan vind ik het raar dat er een hoop hout in lag, maar goed, sommige eigenaren zijn nu eenmaal niet te best voor hun dieren.

Er zijn inderdaad een hoop mogelijke verklaringen waarom dat beestje daar heeft gelegen. Ik zelf moest meteen denken aan een doodgeboren veulen, waarvan de eigenaar in eerste instantie heeft besloten het te laten liggen (omdat dit goed kan zijn voor de verwerking van de merrie, zij begraaft het dan zelf) maar het rare is dan wel dat het veulen gewoon "vergeten" is.

Of de pony's daardoor onrustig waren weet ik niet. Ik denk eerlijk gezegd van wel. Paarden schijnen "dood" te kunnen ruiken. Daarom eten ze bijvoorbeeld vaak ook geen hooi dat in een baal met een dood beest heeft gezeten.

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 17:29

Maar als ik de dieren bescherming of politie bel ben ik bang dat ik de pony's kwijt raak (ze zijn niet van mij maar ik hou wel van ze)
Maar ik twijfel toch want ik heb de eigenaar gezegd water bij te vullen want het was helemaal leeg en hij doet dat niet en hij woont 5 minuten verder...
En je weet toch wel als eigenaar hoeveel veulens je hebt en of er dan een dood is?!

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:18

Maar wat zou de politie daar aan moeten doen? Of wil je de eigenaar aangeven voor verwaarlozing omdat er een skelet was en het water niet was bijgevuld? :=

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 23:24

De eigenaar komt sowieso nooit bij de pony's ze krijgen ook geen voer ofso en gaan ook niet op tijd naar de hoefsmid en gaan nooit naar de dieren arts

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 00:43

Wat krijgen ze dan wel te eten?

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 01:48

Lijkt haast of je het over mijn oude verzorgpony's hebt!

Die man kwam nooit , had in het verleden een hele grote groep Shetlanders , geen interesse in de dieren, geen eten alleen gras , dierenarts en hoefsmid waren haast onbekend...
& als wij er niet kwamen kwam er nooit iemand.

En deze beste man begroef z'n dode pony's omdat hij ze niet wou laten ophalen omdat het te duur was.

Echt naar dat je dit hebt meegemaakt TS!
Vind het echt sneu....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 01:54

Maar de ponies staan bij de man aan huis? Hoe doet de man het dan in de winter? Dan is er geen water en voer...

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 08:58

Nou ben ik die gene die voor het voer zorgt maar ik krijg geen geld er voor terug en voor water kan ik niet zorgen want ik woon 5 kilometer verder

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 10:06

Maar ze krijgen dus geen ruwvoer?

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 10:38

Ze krijgen van mij biks en hooi
En dat moet ik allemaal zelf betalen

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:10

Dat biks kun je al achterwege laten. Dat heeft een shet helemaal niet nodig. Kan zelfs erg gevaarlijk voor ze zijn...

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:48

Ze hebben dus ook helemaal geen water?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:54

Woont de eigenaar bij de ponies of niet?
En water moeten ze wel hebben lijkt mij, zeker als de sloten etc bevroren zijn als ze daar al uit moesten drinken. Paarden hebben. Liters water per dag nodig

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:46

lifaya schreef:
Woont de eigenaar bij de ponies of niet?
En water moeten ze wel hebben lijkt mij, zeker als de sloten etc bevroren zijn als ze daar al uit moesten drinken. Paarden hebben. Liters water per dag nodig

Zonder water hadden ze niet meer op hun benen gestaan, aangezien TS ze geen water kan geven...

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 16:13

Water is nu door iemand anders bijgevuld en het zijn niet alleen shetties het is een shet en een hackney en die shet krijgt volgend jaar een veulen

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 16:46

dan moet je die hackney apart zetten en merriebrok geven

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 16:53

Ze kunnen niet apart

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:02

Waarom Merriebrok? Ze moeten gewoon veel hooi krijgen...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:55

Batlow schreef:
Waarom Merriebrok? Ze moeten gewoon veel hooi krijgen...

dat geven ze bij mij op stal nu ook aan de zwangere merries