Cassidy schreef:Nens77 schreef:Ik zie dat jij niet in de juiste regio woont om te kunnen oordelen over de situatie in de Randstad....
Daar ga ik in mee.
De meeste mensen die zo fel zijn op 'stal'paarden wonen in de regio's met zeeen van ruimte en vaak hebben ze ook nog het paard aan huis.
Hier betaal je 250.000 voor een rijtjeshuis met een tuin van 10x5, waar je daar een vrijstaand huis voor kunt kopen met een lap grond.
De grond kost daar dan ook werkelijk 3x niks waardoor er veel meer (permanente) weidegang aangeboden wordt.
Het aanbod is hier gewoonweg waardeloos, en de enkele stalling waar het wel goed geregeld is, kun je 3 jaar op een wachtlijst......
De meeste mensen die hier toch graag een paard willen hebben (omdat ze gek zijn op de dieren en vanwege het drukke en gejaagde leven ook graag wat ontspanning zoeken) proberen er het beste van te maken.
Het valt niet mee om per dag 4 uur aan je paard kwijt te zijn om hem zoveel mogelijk uit zijn stal te laten.
Als ik toch ergens een goede weide kon huren (net als in de zomerperiode) dan zou me dat enorm veel tijd schelen want dan kan ik ook gewoon dagen overslaan.
Maarrrrrr dan moet het wel aangeboden worden op redelijke afstand.
En nee, ik kan er geen 45 minuten enkele reis voor in de auto zitten want ik heb ook nog een man, drie kinderen, een fulltime baan, een huishouden en 3 katten (die overigens ook niet buitenkomen !)

Want jij wil een paard, maar je kan hem niet de uren buiten geven die zo'n paard nodig heeft, maar toch heb je er één. Want je wil een paard.. Het is voor jouw geen optie om een uur in je auto te zitten na je werk. Jij. Jij. Jij. Jij. Jij
) mensen nog hun paarden zoveel binnen kunnen houden en denken dat het goed is?