hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DesixNorris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:18

Ik ben echt al heel vaak van paarden en pony's afgevallen :')
De raarste was toen ik een keertje voor de lol op mijn shetlander van 2 (ja superdom, ik weet het) ging zitten (ik ben niet zo groot) en zij ervan door ging terwijl ik bleef zitten, maar toen stopte ze opeens en deed ze haar hals naar beneden om wat gras te eten (dit gebeurde tijdens een wandeling) en ik dacht dat ik er dan wel even via de hals af kon gaan, nou niet dus. Op het moment dat ik op de helft van de hals was gooide ze die omhoog en ging ze er weer kei hard vandoor. Toen ze uiteindelijk opeens tot stilstand kwam ben ik toch wel heel hard gevallen. Wat is ze toch eigenwijs.. :=

123diezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 07:38

ik heb niet kunnen bijhouden hoe vaak ik ben gevallen, heeel vaak in ieder geval.

een keer toen mijn pony schrok van een motor, hij gallopeerde keihard de andere kant op, gaf een bok, en daar zat ik op mn knieen. tot nu toe ging het nog wel normaal, totdat mijn pony nog een keer bokte tegen mijn achterwerk aan waardoor in met mijn neus in het zand terecht kwam. het gevolg was een hersenschudding.

een andere rare val was:
ik was rustig met een lang teugeltje aan het uitstappen, pony springt opeens met vier benen tegelijk de lucht in, ik belande op zijn hals. pony begon heel hard rondjes te draaien dus heb ik me maar laten vallen.

Marith666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 07:46

Poeh, ik heb geen idee hoe vaak ik ben gevallen...
Heel vaak.
Dat ik in een buitenrit door de Gaasperplas ( met manege), en de paarden, 3, sloegen op hol. Mijn paard rende naar het gras en begon daar te steigeren.
Toen rende hij een stukje verder en viel ik eraf. Ik kan me de val niet meer herinneren. Alleen dat er toen mensen aan kwamen rennen van mijn manege.
Lichte hersenschudding.
Toen ik thuis was kon ik me niets meer herinneren over de val en daarna. Ook de buitenrit zelf.
Nu herinner ik me de buitenrit zelf wel, alleen de val niet.
Ik denk dat het 2 jaar geleden in de zomer gebeurde.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:53

Vaak, raarste val was toen ik er onderuit was gegaan met pony en al en in de sloot belande :s

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 16:02

ontelbaar vaak.
hmm... jaa mijn raartse val is denk ik. Dat me mijn pony weigerde en daardoor op haar knieen ging en dus ging ik er zo voor over haar nek er langzaam afgleed.

PieperLaura

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 06:48

pony waar ik op zat ging er opeens keihard vandaar in het bos , toen ben ik met me kin achter een tak gehaakt en met een koprol van mn paard gevaal , tenminste dat zeggen de mensen die het hebben gezien. ik weet daarna niks meer, alleen dat ik opeens tegen een boom aan zat :') toen ben ik die pony gaan zoeken en natuurlijk stond hij in een weiland met lang gras te eten :')

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 02:30

Ik ben echt al heel vaak gevallen, op heel veel manieren, zoals op m'n hoofd, maar ik ben ook al eens voor m'n pony beland en kreeg toen een hoef in m'n buik. De pijnlijkste was vorig jaar bij de sgw, toen mijn pony achter de hindernis bleef haken en we samen een koprol maakten.

Sayra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 17:13

Ben al redelijk vaak gevallen mijn gekste val was van een pony op ponykamp die toen ik er zonder zadel opgesprongen was in de wei (mocht van de begleider) in galop er vandoor ging en 5 verticale bokken gaf echt gewoon recht omhoog na de 5de bok vloog ik er af en brak ik me pols was daarna ook even bewusteloos, 5 minuten later zat ik er weer op want we kwamen er pas veel later achter dat mijn pols gebroken was.

andere rare val was toen me eigen pony van een vlieger schrok en na een flinke bok niet op der benen terecht kwam en onderuit viel met mij erop.

Shelbyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:13

Laatste keer dat ik eraf ben gevalen was wel grappig :p we hadden indoor cross training en mocth op de fjord rijden. Tijden het losrijden was hij al en beetje hyper aan het doen want in de bak ernaast waren ze al aan het crossen en mijn pony wilde heelgraag meedoen. Telkens ervandoor rennen maar ik bleef wel zitten.. dus ik reed gewoon vrolijk door tot dat hij er zo gemeen ineen keer uit het niets tusenuit rende !! Ik had van te voren al gedacht dat ik m nog eens moest aansingelen maar was iets te druk met het opvangen van mijn pony's ren-aanvallen. Uiteindelijk rende hij er dus gemeen hard tussen uit en hing ik ongeveer aan nek in de hoop toch te blijven zitten. Terwijl hij ging draven en het zadel dus onderan bungelde liet ik me toch maar op de grond vallen... dat was één van mijn drie vallen. De rest waren niet zo spectaculair. Gelukkig geen pijn gehad en daarna weer gewoon opgestapt :)

xxkimxx96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:21

Ik ben er in totaal geloof ik negen keer afgevallen (kan ook tien keer zijn). Mijn raarste val was van een shetje. Hij rende hard door de bak en ging toen ineens stil staan, aangezien ik net reed viel ik er dus van voren af haha. Ik ben ook een keer van een pony afgevallen op het strand, dat was ook wel raar...

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:28

Ik ben meerdere keren in de ttijd dat ik een eigen paard heb gevallen.
Van Salto's en bijna op benen terecht komen, tot er voorover vanaf glijden/ vallen op hindernis.
Met paard en al uitglijden
En laatste val een rodeo
en een na laatste val letterlijk van paard af gevlogen en voorover gedoken en daarbij pols gebroken.
Dit was wel de meest bizarre.
Gewoon met ontspannen staan spring paard ineens uit het niets met 4 benen in de lucht en hoppa.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:40

Ik denk iets van 10 keer,
De raarste, of naja ergste, was toen mijn eigen Haflinger tijdens les zeer eigenwijs maar ook schrikkerig was en toen steeds langs 1 hindernis bij het springen rende, op een begeven moment was ik het zag en zette door, pony op de rem, ik met me kop tegen de staander.. -O-

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:08

KittyDylan schreef:
Hartjeponys schreef:
Ik val heel snel :(
Ik zou wel willen 'leren' om beter te blijven zitten :P

Op mijn manege kreeg je zo'n cursus. Moet je met een judorol doen. Als je valt, breek je je val. Ik val ook heel snel.

Dat vind ik wel heel grappig om te lezen :D heb met BSM (vak ol school, soort van extra gym maar dan anders :+) judo gehad, val breken (oa judorol) was er ook een onderdeel van. En echt, heb daar zo veel aan gehad.. 2x nadat ik de judorol had geleerd, gevallen. Beide 2 keren (onbewust) gebruikt, echt als reflex dus. Beide keren vanuit middengalopje opeens op de rem, dus over de nek er afgevlogen. Ene keer stond ik voordat ik t besefte alweer, omdat ik mn val dus gebroken had en meteen dus weer opstond door t doorrollen. Andere keer viel ik vanuit galop op mn achterhoofd, en thank god dat ik als reflex doorrolde... Had heeel anders kunnen aflopen want volgens mij viel ik best hard :+ op spierpijn na okk helemaal geen last van gehad, ook heen hoofdpijn oid. Beschermengeltje had zn werk weer goed gedaan :=
Eigenlijk zo iedereen dat dus moeten leren! Ben er van overtuigd dat het echt (ernstige) letsels kan voorkomen.

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:11

Oja, ik heb ook nog wel een paar rare.

- We waren aan het springen, ik wilde eroverheen, paard erlangs dusja, toen kozen we de middenweg. We gingen door de staander. :D

- Ik had zitles zonder zadel en moest in de galop de oren van mijn paard pakken, in plaats van rustig langs de hals glijdend haar oren beetpakken. Pakte ik ze in 1 x met mijn handen. Resultaat: paard schrikt zich dood, paar rodeorondjes en dan ligt je op de grond.

- Laatst in Limburg viel ik heel stom. Paard gaf een soort minibokje en ik lette niet op, ging allemaal heel snel. Dus ik viel vol op mijn heup. Resultaat: zwaar gekneusde heup..

Tja, dit zijn een paar van mijn valmomenten.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:35

dubbelpost oeps
Laatst bijgewerkt door Isabonny op 26-04-14 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 22:39

Van mijn 1e pony (een Welsh a-tje) ben ik zo vaak gevallen, dat kan ik niet meer op handen en voeten tellen.

Ik viel elke les er wel 1 keer af. In de wei gooide ze me er ook regelmatig af en ik ben wel eens..face forward...recht in de poepplaats van de wei terecht gekomen.

Ik heb een keer een flinke smak gemaakt als 8 jarige toen de pony niet over een gootje water wilde in de natte buitenbak en de instructeur geirriteerd zand tegen de kont aanschopte, waarna ze er vandoor vloog in volle vaart om vervolgens naar 3 stilstaande pony's die in het midden van de bak stonden te rennen en vlak ervoor te stoppen, kop omlaag en kont omhoog te gooien en daar vloog ik, over de nekken van 3 pony's en rolde zo ver door dat ik buiten de bakrand lag. Pols zwaar gekneusd, heb een jaar niet kunnen rijden.
Instructeur is door dat geval ontslagen, want het voltallig bestuur had het zien gebeuren.

Met diezelfde pony ben ik tijdens een buitenrit eens gevallen bovenop een andere pony.
We waren met een groepje en galoppeerden over de kanaaldijk, toen er in het hoge gras een vissersstoel/koffer stond en de IJslander van mijn Opa (waar een buurmeisje op reed) voor me schrok en naar beneden dook de kanaaldijk af. Mijn pony dook erachteraan, waardoor ik ernaast viel in de brandnetels. Volgens mij was het buurmeisje er ook af gevallen en mijn pony plofte zowat bovenop de IJslander die ook schuin de dijk af was gegleden.
Gelukkig was de rest blijven zitten en renden onze pony's niet weg.

Ik ben een keertje met mijn nicht naar buiten geweest (toen was ik echt nog jong) en de hele weg was het goed gegaan, dus ik riep al dravend achter mijn nicht aan: Het ging goed vandaag he!! en ja hoor....een plas water maakte dat de pony opzij sprong en ik ging dus nog rechtdoor...met mijn hoofd tegen een boom aan (had gelukkig altijd een cap op, maar het deed toch pijn :(). Pony er alleen vandoor, maar ja, het gebeurde echt vrijwel bijna voor de deur. Dus pony kwam alleen de oprit opgerend en bezorgde mijn Opa zowat een hartstilstand toen hij de pony alleen zag aankomen.

Met mijn 2e pony, een IJslander ben ik eens heel stom gevallen, omdat ik eigenwijzer was dan de pony en hem in een beekje dwong, waar hij niet in wilde. Had ik maar naar hem "geluisterd", want hij had gelijk er niet in te willen, het was nl. drijfzand. Omdat hij er uiteindelijk toch inging omdat ik bleef aandringen, zakte hij weg en wilde hij zich lostrekken uit de zomp met zijn hoofd omlaag. Daar de schok verloor ik mijn evenwicht en viel net naast de beek voor hem op de grond. Ik zie hem nog met zijn hoofd schuin naar me kijken toen hij over me heensprong uit de beek, kijkend dat hij me niet raakte <3 .

Dan ben ik nog een keer aan de deur blijven hangen, toen ik eens zonder zadel op zijn rug zat en hij snel naar de stal terug wilde. Mijn been bleef dus achter de deur hangen toen hij de bocht wat kort nam en ik werd zo van zijn rug geveegd }:0 .

Met mijn huidige paard ben ik gelukkig niet zo vaak gevallen als van mijn 1e pony.
Ik ben 1 keer goed gevallen, toen ik 3 maanden zwanger was. Paard gleed uit en viel op haar knieën en hoofd in de modder en ik lag naast haar hoofd. Met 1 van haar blauwe ogen zag ik haar kijken en ze wachtte tot ik me wegdraaide van haar (uiteraard midden in een plas water) en toen sprong ze zelf pas op..naar de andere kant. Aangezien mijn fleecetrui dus kletsnat was, heb ik die uitgetrokken en kreeg ik een bodywarmer van het meisje waar ik mee reed. Draai ik me om in mijn hemdje staat er een fietser te kijken hoe ik me sta om te kleden :oo

En ik ben een keer met westernzadel en al van haar gevallen in volle galop.
Singel was losgeschoten en aangezien we met een hele groep in volle galop zaten en ik achteraan reed, kreeg ik haar niet meer stop, toen ik voelde dat er iets mis was.
En daar lag ik opeens, bovenop mijn zadel, paard in volle galop er van door achter de rest aan, eindelijk van mijn verlost }:0
Was gelukkig een zandpad, maar ik was met mijn been boven op de knop van het westernzadel gevallen en heb dus een heul blauw been ervan gehad...en ik was zowat incontinent de rest van de rit door de spagaat die ik gemaakt had toen ik van de rug af gleed :+ :D Tevens hebben de mannen die meereden me bij de eerstvolgende stopplaats van het paard af moeten helpen en..helaas ook weer terug erop om verder naar huis te rijden, want ik kwam er niet meer op, had toch iets in mijn lies verrekt.

O, ik heb er nog een: na mijn IJslander heb ik een tijdje met mijn moeder op een manege gereden, daar mocht ik elke keer op een privé-paard rijden, een Fries. Die had altijd de neiging om in de bak, altijd naast dezelfde merrie begon hij, een rondje te gaan bokken. En elke keer was ik zo blij dat hij zijn nek hoog droeg, zodat ik me kon afzetten en niet in zijn nek zat. Maar elke keer dacht ik ook bij de 1e sprong die hij maakte: nu vlieg ik eraf!
Tja, en 1 keer is hem dat dus gelukt. Hij bleef zo idioot springen, dat ik met een koprol eraf vloog en mijn laars zelfs uitvloog ....zo over de bakrand heen. Stond ik naast het paard met nog maar 1 laars aan :+

julia444

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:38

MarMarieke schreef:
Oja, ik heb ook nog wel een paar rare.

- We waren aan het springen, ik wilde eroverheen, paard erlangs dusja, toen kozen we de middenweg. We gingen door de staander. :D

- Ik had zitles zonder zadel en moest in de galop de oren van mijn paard pakken, in plaats van rustig langs de hals glijdend haar oren beetpakken. Pakte ik ze in 1 x met mijn handen. Resultaat: paard schrikt zich dood, paar rodeorondjes en dan ligt je op de grond.

- Laatst in Limburg viel ik heel stom. Paard gaf een soort minibokje en ik lette niet op, ging allemaal heel snel. Dus ik viel vol op mijn heup. Resultaat: zwaar gekneusde heup..

Tja, dit zijn een paar van mijn valmomenten.

Dat eerste had mijn vriendin ook laatst maar toen deden ze beide wat ze zelf wilde, zij eroverheen en de pony erlangs. Hij stopte namelijk vlak voor de sprong en rende er
Angs

_Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:32

Ik ben nog niet vaak gevallen, volgens mij een keer of 4.
Maar ik heb ook wel geluk gehad, denk ik.:)
Gelukkig heb ik er nog nooit iets aan overgehouden, alleen een paar blauwe plekken en een gekneusde knie, maar dat valt heel erg mee.;)

De 'ergste' keer vallen was toen de pony waar ik op zat heel hard begon te rennen. Ze reageerde nergens meer op. Mijn rem en stuur waren verdwenen.
Na een paar rondjes met scherpe bochten door de bak te hebben 'gevlogen' was ik behoorlijk uit balans. Mijn pony rende recht op de muur af en draaide heel snel naar links terwijl ik dacht dat ze naar recht zou gaan. Ik vloog tegen de muur. Maar heel erg was dat niet.;)

WorthTheWait

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 00:41

Ontelbaar keer gevallen, heb echt op heel wat krengen gezeten! :o
3 maanden terug was denk ik m'n raarste, ik galopeer aan en mevrouwtje is het daar niet mee eens, ik in een scheur om die bokken en geen idee hoe maar ik val op mijn linkerschouder. Geen pijn, vriendin en ik konden er allebei om lachen en ik wil opstaan maar dat ging niet zo makkelijk. Blijkt m'n linker sleutelbeen gebroken te zijn. :+ Alles viel mee en ik zat na 4 weken weer in het zadel, maar merk nu nog steeds (bijvoorbeeld nu met typen) dat m'n linker arm nog steeds zwak is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 03:53

Hoe vaak? zeker wel een keer of 30, vooral in mijn wilde pony jaren :+
De laatste 14 jaar niet meer *klopt af* *klopt af* :+

Mijn vreemdste val was een mega lancering waarvan ik verwachtte dat de ontmoeting met de grond erg hard was... echter viel het erg mee, ik lande namelijk op de bakrand (platte brede rand), waardoor mijn val niet eens zo hard was :')

Misher

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 07:52

Eh ik denk dat ik ongeveer 10x gevallen ben?
Maar de raarste val is toch wel dat ik viel op mijn rug daar heb ik nu nog last van :o

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:23

Mijn naarstw val was toen ik met mijn pony uit de bocht vloog en ik en voor over af viel. Pony stond gelukkig n iet op me.

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:59

Bij mijn eerste pony (shetlander) ben ik vaak gevallen, de raarste:
* Mijn pony ging schudden en ik had nog niet aangesingeld, je raadt het al, ik hing met zadel en al op de kop, ik weet niet meer zeker of ik me weer omhoog kon hijsen of dat ik viel, maar het is in elk geval raar :')
Bij mijn tweede pony (C-pony NRPS) ben ik maar 1 keer gevallen en dat is direct de raarste :j :
* Op de Overijsselse kampioenschappen outdoor 2013, we sprongen over een oxer heen (losrijden eerste parcours). Toen we daarna de bocht in gingen kwam mijn pony aan het struikelen en op zijn knieën terecht, ik weet het niet meer precies, maar we zijn samen gevallen, mijn pony stond weer op en liet zich makkelijk vangen. Wat ik er aan over heb gehouden is een blauwe knie en een Overijsselse titel :D
Bij mijn derde (huidige) pony (D-pony kruising van van alles en nog wat) ben ik (nog) niet gevallen :o
Ik heb wel een litteken overgehouden aan het paard van mijn moeder #) , ik moest hem vast houden (parkeerterrein concours, voor de proef) terwijl mijn moeder met vliegenspray op het paard spoot, dat was alleen niet heel verstandig aangezien het paard heel bang was voor dat geluid :( hij trok aan het touw en ik viel, het paard rende weg en stapte op mijn been (met hoefijzers en kalkoenen in %) )...

Maar ik ben van alle vallen weer genezen 8-)

Mdominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:33

Ik ben gister nog gevallen :+ toen ik ging springen zonder zadel O:) de pony deed een schijnbeweging en sprong toch nog en ik zat scheef en toen bleef ie draven en liet ik los en stond ernaast :Y) (tel ik eigenlijk bijna nooit mee als echt vallen dus hoef geen nieuwe cap :) ) en in ponyparkcity ben ik in 2 dagen 5 keer gevallen van mn pony, want hij ging steeds keihard bokken en steigeren en heel hard draven en dan opeens omdraaien :+ en een keer sloeg mn paard ophol :wave: En een keer met voltige stond ik in het bruggetje gaat de pony opeens aan de kletter met mij achterstevoren erop en keihard naar de hoek galloperen en dan opeens de andere kant op en daar stond ik dan :\
Maar mn raarste val was van een tinker ik zat zonder zadel achterstevoren was aan het uitstappen en mn zus zat op een shet en die wilde nooit lopen en mn lerares zette die shet op de hoefslag en die ging opeens draven naar mijn pony en hap in de kont en die pony schrikt zich dood en begint te galloperen en in de hoek viel ik eraf stond die shet daar zo te kijken 8)7

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:45

ik viel woensdag, we gingen springen en het paard sprong over de drafbalk heen die er voor lag, toen zette hij af om over de sprong heen te gaan, maar opeens wou ie niet meer, dus ik tuimelde er met een salto vanaf. nu gekneusde schouder en spierpijn in mn nek, maar het was heel grappig dus het was het waard!