Hij is varkens fokker.
Het gaat allemaal heel anders gelukkig.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paardjes45 schreef:Ik heb net opgezocht, dat het geven van antibiotica (wat ze ook bij plofkippen doen) verboden is in Nederland (gelukkig), in veel andere landen is het niet verboden en doen veel boeren het.
rosaprinces schreef:En als het nou gaat om de bestwil van het varken?wat denk je dat ie liever heeft? Een staartje dat afgebrand word of een staartje dat afgebeten word door z'n broer?
Suzan_v_h schreef:Paardjes45 schreef:Ik heb net opgezocht, dat het geven van antibiotica (wat ze ook bij plofkippen doen) verboden is in Nederland (gelukkig), in veel andere landen is het niet verboden en doen veel boeren het.
Antibiotica mag nog, maar dit is de laatste tijd veel in het nieuws omdat het verminderd moet worden. Je bedoeld denk ik de 'prikken om de groei te stimuleren'? Dit mag absoluut niet in de moderne landen!Dus dan bedoel ik Nederland, UK, Denemarken en Duitsland. De andere landen kan je de varkenshouderij niet met hier vergelijken en ik zou ook niet weten hoe het daar gaat. Daarmee bedoel ik o.a. Tjsechië.
Suzan_v_h schreef:rosaprinces schreef:En als het nou gaat om de bestwil van het varken?wat denk je dat ie liever heeft? Een staartje dat afgebrand word of een staartje dat afgebeten word door z'n broer?
Een varken die zijn staartje kan houden
Paardjes45 schreef:Ik heb net opgezocht, dat het geven van antibiotica (wat ze ook bij plofkippen doen) verboden is in Nederland (gelukkig), in veel andere landen is het niet verboden en doen veel boeren het.
Citaat:Antibiotica mag nog, maar dit is de laatste tijd veel in het nieuws omdat het verminderd moet worden. Je bedoeld denk ik de 'prikken om de groei te stimuleren'? Dit mag absoluut niet in de moderne landen!Dus dan bedoel ik Nederland, UK, Denemarken en Duitsland. De andere landen kan je de varkenshouderij niet met hier vergelijken en ik zou ook niet weten hoe het daar gaat. Daarmee bedoel ik o.a. Tjsechië.
Suzan_v_h schreef:Giolli schreef:Haha, mijn vader lacht er om.![]()
Hij is varkens fokker.
Het gaat allemaal heel anders gelukkig.Citaat:Ik kan er ook om lachen ja.Waar sommige mensen toch hun informatie vandaan halen zou ik ook wel willen weten..
Citaat:Oh, dat weet ik wel. Ik noem een Wakker Dier, bijvoorbeeld.
Suzan_v_h schreef:Rosaprinces:
Hier leg je volgens mij wel uit waarom ze er worden afgehaaldrosaprinces schreef:En als het nou gaat om de bestwil van het varken?wat denk je dat ie liever heeft? Een staartje dat afgebrand word of een staartje dat afgebeten word door z'n broer?
Gini schreef:Ik vind het toch ook altijd weer cru dat alle schuld dan weer doorgeschoven wordt naar de consument.
Alle prijzen gaan omhoog, alles, aardappelen, brood, benzine, huizen, alles. Dan mort de consument wat of heel dikwijls ook gewoon niet, dan aanvaarden ze het. Prijzen stijgen nu eenmaal.
En net bij de varkens zou dit niet kunnen, net bij varkensvlees luistert men naar de grote tiran die de consument blijkbaar is en houden ze de prijzen laag ten koste van de arme boeren.
Ik geloof hier niet in, sorry, hier zit meer achter dan enkel de consument die niet meer wil betalen.
EskeGirl schreef:Wat vinden de boeren hier van dat je niet meer onverdoofd mag castreren?
Ik weet van mijn vrijwilligers werk, waardoor ik het een en het ander van varkens weet, dat onverdoofd castreren misschien minder etnisch is, maar dat er minder risico is (verdoving=risico) en minder stressvol is voor de moeder (het gaat sneller, dus biggen sneller terug bij mama).
_San87_ schreef:@Suzan, jij vroeg je af waar mensen info vandaan halen. Bij Wakker Dier, bijvoorbeeld.
EskeGirl schreef:Da's waar.
Dit is in ieder geval wat ik heb gehoord hoor, kan natuurlijk anders zijn. Maar ik heb ook gezien hoe gestresst een zeug kan zijn wanneer ze niet bij haar kinderen kan, is ook niet leuk om te zien.
EskeGirl schreef:Het varken dat ik ken is groot en gevlekt, welk ras weet ik niet...
Is wel een onwijs lief, slim en leuk varken, die het 'beter' heeft dan menig varken. (ruime stal, uitloop naar buiten, speeltjes, stro).
EskeGirl schreef:Ik weet het, ik bedoel alleen in vergelijking.
Dit varken is alleen niet van een veehouderij. Ik denk dat boeren hun uiterste best doen om het zo goed mogelijk te doen. En ik denk dat groepshuisvesting en speeltjes (afleiding) hele goede verbeteringen zijn.