Manege pony overkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:35

Ramboxxx schreef:
Saars schreef:
Als je die pony graag ziet, moet je er gewoon voor gaan! Dan zal hij net een heel rustig en gelukkig pensioen hebben later bij jou! :)

Thnx voor je reactie
Iedereen zegt: ga opzoek naar een jonge pony
Maar ik zou deze willen
Want ik kan niet zonder hem

Ik ben gestopt met lezen tot deze reactie...
Die zegt genoeg zou ik zo zeggen.

Als jij dat gevoel hebt, dan weet je dus wat je wilt.
En als je ouders het met je eens zijn en je hierin steunen (met onderhoud en verzorging als je bv. ziek bent., en de manege eigenaar vind het oke
En de prijs is netjes.... waarom zou je dan niet beginnen met een pony die jij vertrouwt
En waar jij je zeker bij voelt. Zeker bij je eerste pony moet je nog zoveel ontdekken en extra genieten...
En toen ik nog geen 11 was hebben mijn ouders mij ook geholpen met van alles en nog wat. En waarschijnlijk net als zo velen op het forum zijn er genoeg die als kind mochten rijden. En dat met ondersteuning met ouders deden. En ja ik weet dat er voldoende mensen zijn die niet dat geluk hebben c.q. hadden. Maar als jij dat wel hebt...... zou ik zeggen ga ervoor.

Natuurlijk kan je beginnen met een super jonge trendy pony.
En vervolgens moeten beginnen met beleren scholen , en andere mogelijke gecompliceerde dingen etc.

Dat kunnen overwegingen zijn.
Ik lees bij jou gewoon dat je wilt genieten van je eigen pony, en dat je hem al gevonden hebt.
Ik hoop dat je, je kan voegen in je eigen gevoel. En niet wat anderen vinden dat je zou moeten doen.
Advies is altijd fijn, nieuwe invalshoeken ook. Maar uiteindelijk telt je gevoel, steun van je ouders en de mogelijkheden.
Laatst bijgewerkt door nobje op 25-07-13 12:56, in het totaal 2 keer bewerkt

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:37

Ramboxxx schreef:
_Mondy_ schreef:
Ik gun je zeker wel een leuke pony en stel daarom de vragen aan je. Daarom opperde ik ook het leasen of verzorgen. Dat zou je kunnen doen tot je zeker weet dat je de pony kan betalen. Vandaar het eerste deel van dat bericht.
Dus mijn vraag is of je ouders daadwerkelijk door hebben hoeveel het kost. Want ze helpen je niet mee maar betalen geheel voor de verzorging en dat is net iets anders.
Ik denk dat leasen of verzorgen voor jou een hele goede oplossing kan zijn.

M'n ouders weten dat heel erg goed
Leasen kan niet
Ze hebben daar maar 11 paarden

Als ze maar 11 paarden hebben , en jou lievenlingspaardje kan nog makkelijk lessen lopen ,
Wil je manege hem dan wel wegdoen , en willen ze niet eerst een nieuwe pony ???
Hij kan ook lopen tot :-)zijn 25 hoor , dan ben jij 16 en al te groot misschien

Dressuur_Gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:57

Je kan beter een jongere pony eigenlijk kopen :)
Ik gun je deze droom hoor, maar hoelang kun je e rnog plezier met hebben niet lang.
Is het ook niet leuk om met een nieuwe pony een nieuwe band te ontwikkelen?
Hier kun je dan veel meer uitleren.
En denk aan die kindje die op die manege rijden.
Die houden misschien ook veel van die pony, maar van hun ouders mogen ze die niet en als jij die dan gaat kopen dan kunnen ze die manegepony helemaal niet meer zien. Je kunt best eenjongere pony dan 20 jaar kopen voor iets meer dan het geld voor die manegepony. Maar je hebt er langer plezier mee ;)

Jongere pony # langer plezier # als het een merrie is kun je hem nog laten dekken en heb je er 2 #
Manege pony # Gun ik je # Plezier maar niet lang # kun je niet meer laten dekken

Denk ook aan dat je je pony niet alleen laat staan als je hem thuis stalt. Als je hem bij iemand anders zet is dit geen probleem waarschijnlijk ;)

xx

xpikolover

Re: Manege pony overkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:37

Ik zou het niet doen ik heb een vriendin die heeft een leaspony en ze is echt dol op haar echt ze doet echt alles voor die pony maar zij koopt hem ook niet over... Ik zou gewoon vragen of je hem misschien mag leasen of verzorgen en als je dat een paar jaar doet ofzo en het gaat hartstikke goed dan zou je nog wel eens een kansje kunnen wagen :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:38

nobje schreef:
Ik ben gestopt met lezen tot deze reactie...
Die zegt genoeg zou ik zo zeggen.

Als jij dat gevoel hebt, dan weet je dus wat je wilt.
En als je ouders het met je eens zijn en je hierin steunen (met onderhoud en verzorging als je bv. ziek bent., en de manege eigenaar vind het oke
En de prijs is netjes.... waarom zou je dan niet beginnen met een pony die jij vertrouwt
En waar jij je zeker bij voelt. Zeker bij je eerste pony moet je nog zoveel ontdekken en extra genieten...
En toen ik nog geen 11 was hebben mijn ouders mij ook geholpen met van alles en nog wat. En waarschijnlijk net als zo velen op het forum zijn er genoeg die als kind mochten rijden. En dat met ondersteuning met ouders deden. En ja ik weet dat er voldoende mensen zijn die niet dat geluk hebben c.q. hadden. Maar als jij dat wel hebt...... zou ik zeggen ga ervoor.

Natuurlijk kan je beginnen met een super jonge trendy pony.
En vervolgens moeten beginnen met beleren scholen , en andere mogelijke gecompliceerde dingen etc.

Dat kunnen overwegingen zijn.
Ik lees bij jou gewoon dat je wilt genieten van je eigen pony, en dat je hem al gevonden hebt.
Ik hoop dat je, je kan voegen in je eigen gevoel. En niet wat anderen vinden dat je zou moeten doen.
Advies is altijd fijn, nieuwe invalshoeken ook. Maar uiteindelijk telt je gevoel, steun van je ouders en de mogelijkheden.

Misschien had je toch even verder moeten lezen. Dit heeft de TS namelijk later gepost:

Ramboxxx schreef:
Ok heb een heel lijstje
Maak zo ff topic over
Ik denk toch dat ik een jonger paardje wil
Iedereen heeft gelijk
M'n lieveling blijft toch nog lang op de manege
Ik denk dat hij daar eigenlijk tot z'n dood zal blijven
Dus ga ik voor een ander
Maar hij blijft m'n liefie

MondyJoker

Re: Manege pony overkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:43

Waarom blijft het topic eigenlijk open als de ts aangeeft weer van bokt af te gaan/zijn. Is voor de mensen die reageren niet echt leuk lijkt mij.