jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:07

Merula123 schreef:
Muffin01 schreef:
Een oude vriendin van mij die in de buik van een hoog zwangere pony begon te trappen, omdat ze niet goed luisterde!
Even voor de duidelijkheid het beestje was nooit echt bereden en kende de hulpen amper etc.
Toen ik er iets van zei kreeg ik te horen dat ik gewoon te soft was, en dat haar aanpak wel werkte!! Grrr.... -:(- }:)

Hoe is het met dat veulentje gegaan?

Ik geloof dat er een paar weken erna toch een veulen stond.
Ik heb geen idee of het beestje daardoor enkele gebreken had.
Ze is wel vrij snel daarna daar weggestuurd.

Mandy

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:12

Hmmzz vroeger was ik no way een penny. sinds ik mijn andalusier heb... kan niet genoeg vlechtjes maken.
Gelukkig heb ik nooit echt last gehad van penny's. wel dat ze zeiden dat Koh(mijn pony) van hen was. maar zolang ze hem niet uit zn stal haalden of andere dingen met hem deden vond ik t niet zo heel erg.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:21

mijn leeftijd is een penny leeftijd maar ben geen penny karakter hoor ;). (nouja wel vlechtjes enz maar niet brutaal).
goed. ik ging met een vriendin (die heeft een pensionstal) haar broer helpen eieren verkopen, komen we terug op de fiets. gingen we even haar pony's (Amica en veulentje Happy en Penny met veulentje Misty) een knuffel brengen. dus fiets tegen het hek aan (pony's staan aan de weg wij waren op de oprijdlaan) en we klimmen over het hek. komen er 2 vreemde meisjes de oprijdlaan op met: OMG! wat doen ze bij onze pony's! ook hun fiets tegen het hek ook over het hek, ik stond bij Amica en Happy en die vriendin bij Penny en Misty, 1 komt naar mij toe: Starbuster, Lady kom maar hoor! en begint ze aan hun manen mee te trekken zelfde gebeurt bij "Flame en Sunshine". dus ze nemen ze gewoon mee naar stal. Wij weer over het hek en achter ons horen we: pfft ze durven niet eens meer! wij de moeder van die vriendin zoeken, nou die had die meisjes al gevonden hoor!

nambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:41

Weer mijn vraag (nu bij het 27 jarige 'manegepaard', die gratis is weg gegeven). Wat voor maneges zijn dat? Ik kan het mij gewoon zo moeilijk voorstellen dat een manege eigenaar en het personeel zomaar een paard weg geven of kleine kids zonder controle en duidelijke regels over de stallen laten lopen..

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:11

Lynnepinny schreef:
Opeens herinner ik me weer wat van vroeger.. :+
Ik mocht geen eigen pony toen ik kleiner was, dus deed ik alsof de fiets mijn pony was. Zat vervolgens de halve dag te lichtrijden op mijn fiets, cap op, zweepje om de fiets af en toe een tik te geven.. _O- :')

Ja ik ook!!
Ik mocht niet eens op paardrijden.. Ik was zo eentje die elke zaterdag de kinderboerderij shetjes stond te poetsen.. Maar ik was geen betweter, poeh dan kreeg ik een beste schop onder de kont!!
Of na de yvonne brill ( bianca vermeulen) boeken en dan een badjastouw aan een stoel vastknopen, hele avonturen beleefd hahaha!!

Geen last van pennys gehad op de manege, omdat de pensionpaarden in een andere stal stonden, manegeklanten hadden daar niks te zoeken!! En nu sta ik als enigste in pension op een prive fok/ handelsstal.

Echter naast me schoonouders staat een bed en breakfest boerderij voor verhuur, uiteraard komen er ook gezinnen met kinderen die de katten voeren ( en de eigenaarklagen dat de katten alles onder schijten) mensen gewoon in de wei lopen ( ook tussen koeien, vleeskoeien kunnen erg agressief zijn) manen en staarten afgeknipt... En GLAS JN DE WEI GEGOOID!! Enorm mazzel mee gehad, dat toevallig die dag de hoefsmid kwam en bij toeval er achter kwamen dat er een stuk glas in de straal zat... Zijn allemaal met vervroegd pensioen dus niet dagelijks in handen zeker niet iedere dag dat de hoeven worden nagekeken, had vreselijke ontsteking of aderlijke bloeding kunnen worden... En bedankt!! En bewijs het maar eens!!
Enneh ik neem nooit ene bijrijdster, verzorgster...

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:55

Ik heb ook wel eens gehad dat ik 2 verzorgstertjes had.
En dat ze overal op internet gingen plaatsen dat ze Dee-Dee (mijn pony) samen hadden over gekocht, en dat er wel eens mensen naar me toe kwamen: Heb je Dee-Dee verkocht :? En dat ik echt dacht hoe komen jullie daar op, bleken ze het, het hele internet rond gestuurd te hebben.
Heb ze gezegt dat Dee-Dee MIJN pony was, en dat er niks van hun bijzat :P
Uit eindelijk moesten ze stoppen, omdat ik een afspraak had vast gesteld niet op buitenrit (ze kan nogal gek uit de hoek komen) waren ze met z'n tweeën op buitenrit gegaan, was er 1 van afgevallen was mijn pony de weg over gerent. Terwijl ik lekker rustig op school zat, werd ik op gebeld door iemand van stal dat mijn pony bijna werd aangereden, omdat de verzorgster er was afgevallen op buitenrit -:(- ik heb ze mooi even verteld dat ze niet meer hoefde te komen, en dat ze maar iets anders moesten zoeken....
Nu zoen ze het zelfde bij hun verzorg shetlanders, maar ik ben daar niet de eigenaar van en bemoei me er niet mee.
Waar ik wel nog woedend om ben geworden is, omdat een vriendin daar ook wel eens de pony's verzorgt ging ik een keer mee. Liet ze me hele schattige peeskappen en halsters en paarden spulletjes zien die mijn oude verzorgster had ''gekregen'' van iemand...... Ze had het gejat van mij -:(-
Heb dus gelijk mijn spullen die ik kwijt was terug gepakt, en ben naar haar huis gefietst en heb even met haar moeder gepraat, later zijn ze nog bij thuis op gesprek geweest, uiteindelijk is het opgelost maar ben nog steeds echt kwaad _-:(

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:21

sannedeedee1 schreef:
En dat ze overal op internet gingen plaatsen dat ze Dee-Dee (mijn pony) samen hadden over gekocht, en dat er wel eens mensen naar me toe kwamen: Heb je Dee-Dee verkocht :? En dat ik echt dacht hoe komen jullie daar op, bleken ze het, het hele internet rond gestuurd te hebben.
Uit eindelijk moesten ze stoppen, omdat ik een afspraak had vast gesteld niet op buitenrit (ze kan nogal gek uit de hoek komen) waren ze met z'n tweeën op buitenrit gegaan, was er 1 van afgevallen was mijn pony de weg over gerent. Terwijl ik lekker rustig op school zat, werd ik op gebeld door iemand van stal dat mijn pony bijna werd aangereden, omdat de verzorgster er was afgevallen op buitenrit -:(- ik heb ze mooi even verteld dat ze niet meer hoefde te komen, en dat ze maar iets anders moesten zoeken....
Nu zoen ze het zelfde bij hun verzorg shetlanders, maar ik ben daar niet de eigenaar van en bemoei me er niet mee.
Waar ik wel nog woedend om ben geworden is, omdat een vriendin daar ook wel eens de pony's verzorgt ging ik een keer mee. Liet ze me hele schattige peeskappen en halsters en paarden spulletjes zien die mijn oude verzorgster had ''gekregen'' van iemand...... Ze had het gejat van mij -:(-
Heb dus gelijk mijn spullen die ik kwijt was terug gepakt, en ben naar haar huis gefietst en heb even met haar moeder gepraat, later zijn ze nog bij thuis op gesprek geweest, uiteindelijk is het opgelost maar ben nog steeds echt kwaad _-:(

Ajj.. dat is zuur als je ze dan bij je vriendin terug vind -O-

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:28

Skyliner schreef:
sannedeedee1 schreef:

Ajj.. dat is zuur als je ze dan bij je vriendin terug vind -O-

Ja nogal, maar ze had er niks mee te maken had gesprekken gelezen waar in de oude verzorgster zei: kijk ik heb allemaal spullen gekregen voor de pony's! met foto's van mijn spullen :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:31

Ach in m'n mailbox.. Ben op zoek naar een bijrijdster voor m'n pony. Wil haar zelf met de tijd voor de kar beleren, omdat dit voor mij gewoon fijner is lichamelijk.

Kreeg op voorhand al van de dame in kwestie te horen dat ze prima erop wilde rijden, maar dat ik dan niet haar voor de kar mocht beleren want dan kon zij er niks meer mee.

Uhm.. right.. Laatste keer dat ik het nakeek was het nog altijd mijn pony.. :Y) Was wel even een WTF momentje..
Heb d'r gezegd dat ze d'r dan kon kopen dan zou ik me er niet mee bemoeien.. En succes gewenst met het zoeken van een verzorgpony :Y)

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:35

chelle_dora schreef:
Ach in m'n mailbox.. Ben op zoek naar een bijrijdster voor m'n pony. Wil haar zelf met de tijd voor de kar beleren, omdat dit voor mij gewoon fijner is lichamelijk.

Kreeg op voorhand al van de dame in kwestie te horen dat ze prima erop wilde rijden, maar dat ik dan niet haar voor de kar mocht beleren want dan kon zij er niks meer mee.

Uhm.. right.. Laatste keer dat ik het nakeek was het nog altijd mijn pony.. :Y) Was wel even een WTF momentje..
Heb d'r gezegd dat ze d'r dan kon kopen dan zou ik me er niet mee bemoeien.. En succes gewenst met het zoeken van een verzorgpony :Y)

Hahah, Je mag niet bepalen wat je met je eigen pony doet? ik vind dat je dan wel lef hebt om dit tegen de eigenaar van 'misschien'nieuwe verzorg pony te zeggen _O-
Plus mennen, en rijden valt prima te combineren ik reed ook dressuur wedstrijden en spring wedstrijden, terwijl me vader met me pony mende :D

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:37

Waarom zou dat niet kunnen nee :')
De meeste menpaarden worden ook gewoon o.h.z gebruikt hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:39

sannedeedee1 schreef:
chelle_dora schreef:

Hahah, Je mag niet bepalen wat je met je eigen pony doet? ik vind dat je dan wel lef hebt om dit tegen de eigenaar van 'misschien'nieuwe verzorg pony te zeggen _O-
Plus mennen, en rijden valt prima te combineren ik reed ook dressuur wedstrijden en spring wedstrijden, terwijl me vader met me pony mende :D

Precies.. vond 'm ook erg mooi :Y)

Als je eenmaal rijdt en je ondervind er hinder van, dan wil ik er prima rekening mee houden.. Maar ten eerste staat die pony nog geeneens voor de kar.. En ten tweede.. ja.. niks meer dan 'wtf' :')
Lijkt mij ook prima te combineren. Leer ik d'r nou allemaal achterlijke kunstjes met de meest alledaagse handgebaren is het wat anders.. Maar mennen lijkt me het probleem niet.. :Y)
Vond 't ook wel brutaal :') En dat is dan 15.. Dan denk ik ook kind, je hebt het niet helemaal uitgevonden geloof ik.

Tja en eerder al eentje die vond dat ik m'n pony dichter naar haar moest verhuizen.. Heb ik ook vriendelijk bedankt voor de moeite..
Verder vallen m'n penny aanvaringen wel mee :Y) Op stal een hele lieve penny, 4 jaar, en als ik vraag of ze een rondje op Dora wil rijden is ze helemaal happy, dochtertje van de staleigenaar :) Toen ze nog niet 24/7 stonden bracht ze d'r ook naar de wei en van de wei af, zo lief <3
Dat zijn leuke penny's :Y)

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:47

@ chella_dora

Hahah, jij trekt ze wel lekker aan zeg _O-
Nog zo'n brutale, ik vind je doet het graag of niet :D
Ik heb gelukkig nu wel 2 verzorgsters waar ik helemaal happy mee ben :+
Bij mij op stal loopt er ook zo'n lieve penny, soms wel brutaal door te vragen of ze een rondje op mijn pony mag maar vind haar wel echt heel lief :o
Kleine penny's zijn inderdaad wel heeeeeeel schattig, maar van die brutale vervelende betweters daar heb ik echt een pest hekel aan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:51

Ja was er ook echt ontzettend happy mee :')

Nu iemand via bokt die een PB'tje had gestuurd en heb nog iemand in de mail.. Dus even afwachten of het wat is :) En maandag gaat ook nog een kennis van me mee, die wil het rijden weer oppakken dus die komt maandag proefrijden.
Hopelijk geen penny aanvaringen verder dus :Y)

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:52

Ben ik ook een penny?
* ik geef vaak alle pony's op stal een flinke poetsbeurt. (Veel mensen "vergeten" dat)
* mest de units uit.
* zadel pony's op voor beginners.
* leer kinderen opzadelen, poetsen, hoefkrabben.
* help kinder opstappen.
* let op of kinderen niet rennen/schreeuwen of gevaarlijk doen bij de paarden.
* zet de pony's in de wei en haal ze d'r weer uit.
Ik doe dit allemaal met toestemming want mijn vriendin (ze is 18) is officiële stalhulp. Het z dus niet dat ik zomaar iets met de pony's doe :)

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:55

oja bij ons op stal loopt ook zo'n meisje uit de beginners van 10, ik moest inhalen dus mocht dan op een moeilijke pony vrijdrijden bij de beginners. Ik was aan het stappen op de linkerhand en zij op de rechterhand. je moet links langselkaar dus ik wacht tot ze van de hoefslag gaat. staat ze voor me stil met zo'n blik van: zeg ga je nog aan de kant? dus de instructrice, zeg ..... ga je nog opzij? links langs elkaar! Bij ..... (iemand met een eigen paard) weet je dat toch ook? volgende rondje krijg ik een boze blik......
zegt ze na de les doodleuk: agh ik ben toch veel beter! jij hebt een veel kleinere pony!, (ik reed miss wel een kleinere pony (van 4) maar ik was toevallig wel aan het galopperen, zij niet.)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:58

Maar dat zijn ook geen eeuwige penny's :+

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:58

manon_goldy schreef:
Ben ik ook een penny?
* ik geef vaak alle pony's op stal een flinke poetsbeurt. (Veel mensen "vergeten" dat)
* mest de units uit.
* zadel pony's op voor beginners.
* leer kinderen opzadelen, poetsen, hoefkrabben.
* help kinder opstappen.
* let op of kinderen niet rennen/schreeuwen of gevaarlijk doen bij de paarden.
* zet de pony's in de wei en haal ze d'r weer uit.
Ik doe dit allemaal met toestemming want mijn vriendin (ze is 18) is officiële stalhulp. Het z dus niet dat ik zomaar iets met de pony's doe :)

nee, zoek maar eens de echte lijst op met wat een penny doet. staat volgens mij nog in dit topic.

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:59

liliekska schreef:
oja bij ons op stal loopt ook zo'n meisje uit de beginners van 10, ik moest inhalen dus mocht dan op een moeilijke pony vrijdrijden bij de beginners. Ik was aan het stappen op de linkerhand en zij op de rechterhand. je moet links langselkaar dus ik wacht tot ze van de hoefslag gaat. staat ze voor me stil met zo'n blik van: zeg ga je nog aan de kant? dus de instructrice, zeg ..... ga je nog opzij? links langs elkaar! Bij ..... (iemand met een eigen paard) weet je dat toch ook? volgende rondje krijg ik een boze blik......
zegt ze na de les doodleuk: agh ik ben toch veel beter! jij hebt een veel kleinere pony!, (ik reed miss wel een kleinere pony (van 4) maar ik was toevallig wel aan het galopperen, zij niet.)

WTF! Wat heeft de grote van de pony met beter rijden te maken?!?!?

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:00

liliekska schreef:

Je moet toch altijd rechts aanhouden?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:05

MyHu schreef:
liliekska schreef:

bij de beginners op onze manege word geleerd dat je links langs elkaar moet dus op de rechterhand 2de hoefslag moet gaan.

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:07

Ik vind het echt sieluuuuug dat mensen hun poowns niet poetsen voor de les ;)
Nee hoor grapje! Maar als je zo van paarden houd moet je ook poetsen :) gelukkig genoeg die het wel doen!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:09

manon_goldy schreef:
Ik vind het echt sieluuuuug dat mensen hun poowns niet poetsen voor de les ;)
Nee hoor grapje! Maar als je zo van paarden houd moet je ook poetsen :) gelukkig genoeg die het wel doen!

Ik doe het ook niet, behalve als ponylief duidelijk heel vies is.. modderplekken/poepvlekken e.a.

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:11

Wat een verhalen zeg, die van dat 27-jarig paard vind ik gewoon bizar!

Mijn zus en ik gingen vroeger (als rasechte penny's) paardje spelen, ik was paard en mijn zus was de ruiter.. Dus een halstertouw aan mijn capuchon geklikt en ik mocht gaan galloperen als een echt paard ( :') ) . Maar toen ik dus vrolijk aan het 'galopperen' was trok mijn zus zo hard aan het touw dat ik achterover viel..
En daar nog een mooi gebroken arm aan overhield :D

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:12

liliekska schreef:
MyHu schreef:

bij de beginners op onze manege word geleerd dat je links langs elkaar moet dus op de rechterhand 2de hoefslag moet gaan.

Rechts heeft voorrang, dus klopt wel idd.