Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 12:24

Niemand betaald de wei nu,ik zal kijken of het via de toezichthouder het makkelijkste gaat.
Wiz schreef:
Citaat:
Dankjewel! Nou,opzich zou ik nog ontzettend veel geluk moeten hebben.
Maargoed,ze staat nu in het weiland achter het kamp,gelukkig dat ik alleen de sleutel heb want anders was ze allang weg. Ze hebbem het hek al geprobeerd los te breken.
Ik heb al ontzettend vaak gezegd dat ik niet zonder Tuck kan er waarom niet maar ze denken alleen maar aan zichzelf en het geld.

Ik hoop echt voor je dat je dat geluk hebt. Probeer hoe moeilijk ook zonder teveel emoties te communiceren. (dan bedoel ik niet jouw gevoel voor Tucker, maar de hele situatie met jouw ex) Probeer desnoods een onafhankelijk iemand mee te nemen, of iemand van het kamp waar jij nog wel goed contact mee hebt die ook goed contact heeft met de oom van jouw ex. Waarschijnlijk heeft het geen zin om jouw ouders of vriendinnen hierin te betrekken. Zij zijn toch gekleurd door hun zorgen om jou waardoor onderhandelen moeilijker wordt.

Wie betaald op dit moment de stalling/weidegang van Tucker? Omdat jij als enige de sleutel hebt? En de eigenaar van het land is iemand anders dan de toezichthouder toch? Kan de eigenaar van dit land, dus waar jij aan betaald hebt, niet samen met jou een gesprek aangaan?

En wat ik al eerder schreef, probeer rustig te praten. Geef aan dat dit ook absoluut niet is wat jij wil! Dat jullie (neem ik aan) ook een hele leuke tijd samen hebben gehad en dat jouw insteek nooit is geweest om het zo te laten eindigen. Dat het jammer is maar dat dat los staat van wat jij hebt opgebouwd met Tucker. Probeer of de oom zich wil bedenken wat hij nou eigenlijk met de pony wil, heeft hij er zelf iets aan behalve kosten? Het is een pony zonder stamboom of papieren dus voor de verkoop heeft hij er ook niets aan. Geef hem ook aan hoe dankbaar jij bent dat hij jou de tijd met Tucker gegeven heeft, en dat jij een leuke tijd hebt gehad met hun. Ik kan nog wel even doorgaan maar de samenvatting: Probeer een gesprek te krijgen waarin alle positieve dingen worden benadrukt. Dit maakt het voor iedereen prettiger en hierdoor wordt hij misschien ook beter gezind dan wanneer er vingers worden gewezen over wat er allemaal mis is gegaan. Wees in ieder geval de verstandige in dit verhaal.

Heel veel succes meis!

Patty14

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:49

Lijkt me toch dat die wei betaald moet worden?

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 13:09

Ze krijgt geen hooi meer dus de wei is nu gratis.
Ik betaalde altijd mee aan de hooibaal maar nu ze dus geen hooi krijgt hoef ik ook niet te betalen.

NiesAndor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:37

sharontucker schreef:
Betaald aan de omkosten voor Tuck.
Tja, daar heb ik ook over nagedacht en heb me er ook bij neer gelegd dat ik haar niet meer terug ''mag'' zien.

Maar sinds gister ben ik er toch wel weer mee bezig geweest en toch over na gaan denken om naar de politie te gaan.

Kampers zijn heel aardig,totdat je er ruzie mee hebt :j

Mensen die in een huis wonen zijn toch ook niet meer aardig als je er ruzie mee hebt??
:Y) heeft volgens mij niets te maken met het wonen in een wagen of in een huis.

Maargoed. Wou even zeggen dat ik het heel rot voor je vind wat er allemaal gebeurt :(:) Het is natuurlijk niet niks, een dier die je als je eigen beschouwd (en misschien is het ook wel gezegd dat ze hem aan je geschonken hebben) en dan is het in eens weer hun paard..
Het probleem is alleen dat je volgens mij geen poot hebt om op te staan. Er staat niets op papier en die paar rekeningen die je hebt betaald die wel op papier staan maken het paard voor de wet nog niet van jou.

Heb btw niet alles gelezen, ga ik nu even doen hihi.

Sterkte met de hele situatie

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:34

NiesAndor schreef:
Mensen die in een huis wonen zijn toch ook niet meer aardig als je er ruzie mee hebt??

Kampers laten het ook echt merken, je bent niet zomaar van ze af...helaas.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:46

Wat zijn jouw ouders, jij, en veel anderen hier in dit topic verschrikkelijk 'racistisch' bezig zeg :r

Ik ben ook een kamper en ik had ook ontzettend boos geworden als mijn vriend niet meer met mij om mag/wil gaan, omdat ik een kamper ben. Dat soort mensen zijn het niet waard en ik ben dan ook blij dat ik zulk soort mensen niet hoef te kennen.

Verder vind ik het wel rot voor je dat het zo is gelopen, maar ach, lesje geleerd?

Welk kamp (waar?) ?

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:57

Ik neem aan dat de ts niet meer met de jongen om mag gaan omdat hij een slechte invloed heeft of een foute jongen is en niet puur omdat hij op een kamp woont.
Je hebt uiteraard veel verschillen met de kampen.
Zoals wel vaker verpesten de goeden het voor de kwaden denk ik. Dat is natuurlijk erg jammer.

Ts, als jij de pony echt gekocht hebt voor een bedrag, is het gewoon jouw pony. Niet accepteren dus dat ie niet van jou zou zijn!

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:03

Lezen amsterdam_30 ze had hem gekregen..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:05

Staat er nergens dat 'ie van jou is? Dan kan je volgens mij weinig.

ALTIJD een koopcontract maken waarop staat dat jij hem hebt gekregen/gekocht, met handtekeningen van zowel koper als verkoper erop!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:22

Maar Sharon, heb jij niet ooit al eens eerder een topic gemaakt dat ze haar terugwouden en dat je toen een koopcontract had gemaakt?

Of ben ik nu in de war?

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:41

Froukjeloves schreef:

Ze zegt dat de chip op haar naam staat en verder las ik onderstaande post van ts. Maar wellicht ging dat niet over een aankoopprijs dan? Had wel degelijk gelezen.. Misschien verkeerd.

sharontucker schreef:
Ik heb jammergenoeg contant betaald.
Dierenarts kosten voor de koliek en inentingen heb ik wel afschriften van.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:44

amsterdam_30 schreef:
Froukjeloves schreef:

Ze zegt dat de chip op haar naam staat en verder las ik onderstaande post van ts. Maar wellicht ging dat niet over een aankoopprijs dan? Had wel degelijk gelezen.. Misschien verkeerd.

sharontucker schreef:
Ik heb jammergenoeg contant betaald.
Dierenarts kosten voor de koliek en inentingen heb ik wel afschriften van.

Onderstaande post van ts ging geloof ik over Weiland kosten ed.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 15:46

xVerax schreef:
Maar Sharon, heb jij niet ooit al eens eerder een topic gemaakt dat ze haar terugwouden en dat je toen een koopcontract had gemaakt?

Of ben ik nu in de war?

Ja daar had ik ook idd een topic van.
Maar iemand raadde het af omdat hij dat toch niet zou tekenen .

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:47

Oke.. Dat haalde ik er even niet uit.
Maar ook als een pony wordt weggegeven ben je neem ik aan de eigenaar!
Als ts hem gekregen heeft en zelf op een gehuurd weilandje onderhoud is de pony gewoon van haar. Een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 15:48

Ja dat was inderdaad over het weiland.

De politie zei dat ik wel een voordeel had doordat hun niet naar de pony's omkijken. Ook omdat hun shetlander niet goed loopt. Die kamper zijn antwoord was trouwens : het is ouderdom,niets aan te doen.

Ik had wel even een foto van haar hoef gemaakt.

;Politie maakt een melding bij 144 :j

NiesAndor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:38

xAnnouk schreef:
NiesAndor schreef:

Kampers laten het ook echt merken, je bent niet zomaar van ze af...helaas.

En waarom dan alleen "Kampers"? Wat wil je dan zeggen van al die tokkies die in verschillende buurten (in een huis) wonen? Dat zijn meestal de halve zolen die hun eigen vrouw en kinderen neerschieten. Die zijn pas gek.

Ik snap echt niet wat van vele hier het probleem met kampianen is. Natuurlijk zitten er aso's tussen, maar dat heeft volgens mij weinig te maken met waar ze vandaan komen of wonen.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 16:44

Oke,sorry dan daarvoor, dan heb ik het woord ''kampers'' verkeerd gebruikt ;)

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:49

Als ik het goed begrepen heb, is de pony nooit van jou geweest. Zoals je zelf zei, als je haar zou willen verkopen moet dat via hun. Daar krijg ik het idee bij dat je haar dus mocht 'lenen'. Zeker omdat hij geen koopcontract wilde tekenen, dan wilde hij de pony ook nooit aan jou verkopen.

Wat ik mij trouwens af vroeg, wat is je bewijs als eerste eigenaar? Een veulen uit eigen fok bijvoorbeeld? Als je het dier zelf 'gemaakt' hebt ipv gekocht, wat is dan het bewijs?
(Ik denk dat die Merel misschien dat bedoelde, met haar ervaring met veulens chippen?)

TS: als je haar in schalkhaar had laten staan, had je haar dan nu ook terug moeten geven? Het maakt het erg lastig nu ze op hun terrein staat.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 16:52

Even voor de duidelijkheid : Ze staat NIET op hun terein. Ze staat gewoon in een weiland dat van iemand anders is.
Als ik haar zou willen verkopen dan zou ik haar aan hun moeten verkopen, dus ik mocht haar inpresiepe niet aan iemand anders geven oid.

Ik heb nooit gevraagd of hij een contract wilde gaan tekenen.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:56

Dan heb ik dat verkeerd begrepen, van dat weiland.

Ik zou als nog vragen, mocht het contact weer goed hebben, om een contract te maken. Desnoods voor een symbolisch bedrag. Maar dan is het iig duidelijk van wie ze nou is en kunnen ze haar ook niet dreigen te verkopen.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:44

Ook als je de pony gekregen hebt onder een contract.. (mondeling of op papier).. Als de pony echt weggegeven is en dus van JOU is, is zo een afspraak niet rechtsgeldig.
Je mag jouw eigen pony altijd verkopen aan wie je wilt.
Vraag is dus in hoeverre je de pony soort van mocht lenen of dat je hem echt gekregen heeft. In het laatste geval is er niets van hun meer bij.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:46

Hoe lang geleden heb je de pony gekregen, Sharon? En was daar iemand bij die dit kan bevestigen voor je?

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 17:47

Augustus 2011,er waren 3 vriendinnen bij die dus de veulens hebben meegenomen.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:25

Kun je de pony niet weghalen en ergens anders neerzetten waar zij niet weten waar hij staat?
Eenmaal gegeven is het gewoon jouw dier..
Je laten verjagen zou zo zonde zijn!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 20:59

Ik ben net gebeld door de toezichthouder :)
Er is net politie geweest,waarom heb ik niet verstaan maar ze zijn nu opweg naar het huis van die kamper als ik het goed verstaan heb.