Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
horlynnses schreef:Ik vraag me eigenlijk af wat jullie ervan vinden om met sporen te rijden.
ik rijd erzelf niet mee heb het wel even gedaan maar vind het eigenlijk niet zo fijn.
ik ben gewend om meer beenhulp te geven dus als ik dan met sporen rijd dan is het voor de pony niet zo fijn
Zaramennesto schreef:Mensen,
Ik ben 12 jaar en heb ook knopspoortjes om!! Waarom zouden alleen maar volwassenen met sporen kunnen rijden? Ik gebruik ze voor de verfijning van mijn hulpen en ik hou mijn benen gewoon stil echt bullshit dat kinderen er niet mee kunnen omgaan!
De groeten
Arc_En_Ciel schreef:Wat een onzin zeg, een jongere mag niet met sporen rijden.. Waarom zou dat niet mogen?
Ik ben zelf 13 en ik heb een stille beenligging, maar ik ken mensen die net zo oud zijn als mij die een nog stillere beenligging hebben.
Saskiaefie, dus alle volwassenen met sporen rijden wel op een z paard?
saskiakefie schreef:Arc_En_Ciel schreef:Wat een onzin zeg, een jongere mag niet met sporen rijden.. Waarom zou dat niet mogen?
Ik ben zelf 13 en ik heb een stille beenligging, maar ik ken mensen die net zo oud zijn als mij die een nog stillere beenligging hebben.
Saskiaefie, dus alle volwassenen met sporen rijden wel op een z paard?
Nee, maar dat betekend niet dat het goed is.
catzkillz schreef:Nu moeten jullie allemaal even luisteren, want ik ga met deze reactie een mooi einde maken aan de hele discussieAllemaal opletten dus..
Bit of geen bit, sporen, zweep of beengebruik, met zadel of zonder, het doet er allemaal niet toe. Willen we goed doen voor onze geliefde viervoeters, dan stoppen we vandaag nog allemaal met de paardensport, want draai het en keer het zoals je wil, we dwingen het dier om iets te doen wat hij eigenlijk niet zou moeten doen. Het paard is zoveel eeuwen geleden onderworpen aan de mens (zoals ook kat, hond,..) en zal dat blijven voor ons eigen plezier. En het is aan iedereen om op zijn/haar paard te rijden, hobbelen, schommelen weet ik veel, zoals je dat zelf wil met de hulpmiddelen die jij nodig acht of zelfs gewoon wilt gebruiken omdat het "cool" is of omdat "iedereen het doet". Er zal altijd commentaar zijn, en iedereen zal het altijd beter weten (zeker op Bokt)
Heb ik gelijk of heb ik gelijk?