ongeluk met wielrenner

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

samanthaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:59

die mensen hebben vaak niet veel verstand van paardenn, dus weten ook niet dat ze snel kunnen schrikken enzo, maar toch een beetje afstand kan best.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:22

paarden zijn en blijven dieren,, wielrenners horen hier ook gewoon rekening mee te houden...

jij kunt er toch niets aan doen dat je paard schrikt??

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:43

sommige wielrenners grrr :(
zo had ik er x 1tje ik zat op mijn pony, mijn moedermet hond en kinderwagen (hond aangelijnd) liep ereen andere hond aan andere kant van fietspad, mijn hond trekt daarheen, mijn moeder laat kinderwagen los om hond te houden, kinderwagen rolt klein beetje, snel weer kinderwagen pakken. die wielrenner kon alles van een lange tijd zien en dacht niet na om te rennen. onze hond wou opeens weer naar andere kant van fietspad dus wielrenner moest abrupt remmen, viel hij om. paar vleoken gezegd tegen ons. heb hem toen staan uitlachen. misschien asociaal maar dat vond ik bij hem ook!

maar niet alle wielrenners zijn zo hoor, ook een paar die netjes van te voren zeiden pardon zodat ik mijn paard meer aan de kant kon sturen:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:47

Suusie22 schreef:
paarden zijn en blijven dieren,, wielrenners horen hier ook gewoon rekening mee te houden...

jij kunt er toch niets aan doen dat je paard schrikt??

En die wielrenners kunnen er zeker wel wat aan doen?
Wielrenners hebben vaak geen verstand van paarden,ik kan me best inleven in die wielrenner.
Ja,sommige wielrenners zijn asociaal,maar er zijn ook zat asociale ruiters.

-moest hier ook even op reageren,ben zelf fanatiek ruiter én mountainbiker-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-09-11 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:56

Tjonge, hier moet ik als fanatiek wielrenner én fanatiek paardenliefhebber toch echt even op reageren!

Wat een ontzettende asociale houding van jou om zomaar weg te gaan terwijl je niet eens weet hoe het met die man gaat!? Alsof hij er wat aan kan doen dat jouw paard schrok. Als wij als wielrenners voor ieder paard of iedere voetganger die we onderweg tegenkomen een uur moeten gaan wachten totdat er misschien 3 rijbanen vrij zijn waarover we 100% zeker veilig kunnen passeren komen we natuurlijk nooit ergens.
Vanuit het standpunt van amazone/ruiter weet ik dat wielrenners er soms onverwachts 'ineens' kunnen zijn en je dan nogal kunnen overvallen doordat ze met zoveel zijn. Ok, soms denken we ook dat de weg van ons is en natuurlijk is dat soms ronduit irritant. Maar probeer het ook eens van de andere kant te zien: ook wij (wielrenners) zijn bezig met onze passie en onze passie is zo hard en zo lang mogelijk doortrappen met een grote groep. En daarin is niets irritanter dan om de 100meter te moeten stoppen en weer opnieuw vaart maken. Dus dat doen we logischerwijs het liefst zo min mogelijk. Tja, dat sommige groepen daarin wat ver doorslaan en zich ronduit asociaal gedragen ben ik met jullie eens, maar dat geeft jou echt geen enkel recht om die wielrenner hier zo te benaderen terwijl JOUW paard hem omver heeft geknald en hij nu wellicht wel met een gebroken sleutelbeen oid thuiszit en maanden uit de roulatie is!

ik hoop echt dat je in het vervolg probeert iets meer begrip op te brengen voor wielrenners die echt niet allemaal even slecht en asociaal zijn. En al zeker niet exprés zo hard langsrazen om jullie paarden te laten schrikken. Ik weet zelf hoe paarden kunnen schrikken dus ik bel en roep altijd even vantevoren zodat ik zeker weet dat het paard me ook heeft gehoord. Dit leg ik ook altijd aan mederijders uit, maar als je niets met paarden hebt en er geen verstand van hebt, dan weet je gewoon niet dat je echt veel afstand moet houden en dat paarden zo snel kunnen schrikken. Andersom kunnen zij ook denken: heb je weer van die irritante ruiters die met hun brede paarden het halve fietspad in beslag nemen en stront achterlaten waarover wij kunnen vallen.. (want dat kan zeker in een groot peloton) ... Denk daar maar eens over na de volgende keer.

felinehoi

Re: ongeluk met wielrenner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 00:00

dat 1e zinnetje van jou dat slaat weer nergens op
want dan heb je het verhaal niet gelezen -.-'
de man heeft zelf gezegd dat ik weg mocht, en ik heb later nog politie aangesproken of ze me wouden bellen hoe het met de man ging, jammergenoeg nog steeds niks gehoord :(

dat allerlaatste wat je zegt bedoel je misschien in het algemeen, maar bij ons kan je boete krijgen voor stront op de weg, we moesten ook eerst poepzakken maar die kreeg de politie bij hun eigen paarden niet eens om, zowiezo mag je neit op het fietspad lopen, maar al hebben we geen keus, en onze paarden poepen toch wel op de weg, dan schoppen we het netjes aan de kant

verder ga ik nergens meer op in want dat gezeik hebben we allang gehad...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:38

Bizar topic.. wielrenner kan er niets aan doen dat JOUW beest opzij springt en nota bene tegen hem aan! Ik zou me de ogen uit de kop schamen als ik dan niet eens gemeend sorry of beterschap zou zeggen. Ik heb trouwens echt nooit problemen met wielrenners hier. Vaak zeggen ze nog bedankt ook als ik eventjes de berm in ga. Ach ja, leven en laten leven. Ik word er niet slechter van om even de berm in te gaan voor zo'n kudde wielrenners.

felinehoi

Re: ongeluk met wielrenner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 10:54

weetje, ik ga hier niet eens meer op reageren
als mensen iets negatiefs te zeggen hebben gaan ze maar eerst het hele verhaal lezen
er zijn namelijk nog genoeg dingen die verandert zijn aan mijn openingstopic waardoor mensen niet in de war raken

liannevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:10

k heb nog nooit een ongeluk gehad met mn pony en wielrenner , maar wel een keer gewoon.
toen was ik aan het fietsen , en toen kwamen er wielrenners voorbij , en een riep echt keihard ginger..
nou k schrok me echt dood , dus ik slingerde echt helemaal heen en weer , bijna de weg op _-:(