De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Re: De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:08

Dat was de perfecte salto. Waarbij ik ook nog op m'n voeten belandde.

Helaas is me dat nooit meer gelukt.

Hantsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:12

Haha, dat heb ik ook nog eens een x gehad !
En toen lukte het me wel, maar ik doe het mezelf niet meer na :$

Fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 12:37

Toen ik iets te hard afzetten om op mijn pony te gaan, gleed ik er met dezelfde snelheid aan de andere kant weer af haha. Ik moest heel hard lachen en mijn pony keek me echt aan van: Wat doe jij nou? :')

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:56

hier kom je echt grappige verhalen tegen zeg !! :D

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:17

toen ging ik met mijn pony naar het bos.
we kwamen een meertje tegen mijn pony wou drinken, dat mocht van mij.
toen deed hij zijn hoofd naar beneden om te drinken, maar ik was vergeten aan te singelen.
ik gleed dus (met zadel en al) van z'n nek, in het water. ik lag in het water en het zadel halverwege op z'n nek.
mijn moeder moest heel hard lachen , nou ik niet hoor! ik had het zand in m'n onderbroek, lekker.
gelukkig zag niemand anders het.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:47

Mijn pony struikelde en ik was net aan 't lichtrijden en daar lag ik.
Eerste keer dat er iemand van haar afviel en volgens mij lachtte ze me kostelijk uit :+

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:04

Ik ging eens zonder zadel rijden, met alleen een halster + touw. Maar ik heb een Fries die nogál voorwaarts is en haar benen hoog opgooit. Ik zat er bíjna helemaal op toen ze ineens wegliep en begon te draven richting..........een supergrote plas in de bak := , ik zat nog steeds helemaal scheef en kon er niet op krabbelen.....dus daar ging ik: helemaal zeiknat in de plas!!!!!! <<)

Mijn oom zag het vanaf een afstandje gebeuren.... :wave:

(Wat wat minder was, was dat ik de terugweg op de weg er nogmaals afviel (hárd) en dat ik mn paard kwijt was |o die gelukkig veilig op stal aangekomen is pfffffffffffffff, ga nooit meer zonder zadel over de weg. Er reed een auto met aanhanger keihard langs me met veel kabaal. Ze is nog nooit gaan rennen, maar net toen gebeurde het. Die mensen stapten uit omdat ik op de grond lag: zeiknat. Die zullen ook wel gedacht hebben: waarom ben je helemaal doorweekt? :+ ).

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:24

Heel simpel, koprol over de nek }:0

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:33

Ik wou zonder zadel in de bak opstappen, op mn verzorgpony. Eerst was ik zo lenig dat ik het kon met een sprongetje vanaf de zijkant, maar nu niet meer. Dus ik een hek opzoeken, en ik was met een vriendin, die zonder zadel op de andere pony zat. Nou zo gezegt zo gedaan, ik de pony naast het hek geparkeert, maar hij was het er niet zo mee eens, dus ik leg één been over hem heen, en wil me afzetten vanaf het hek, Gaat die pony lopen, maar ik hing dus nog half aan de zijkant.

Gevolg; Naomi glijd er aan de linkerkant vanaf, het hek nog vasthoudend, met mn knieen vol in de modder. Hahahahah, wat hebben we toen gelachen.

Daarna probeerde ik poging 2, dus ik zat er eindelijk op, maar hing weer nog beetje scheef,ging die pony vlak langs de sloot hangen dus hing ik boven de sloot, toen kreeg ik de slappe lach waardoor ik weer bijna viel, maar gelukkig ging die vriendin aan mn been trekken waardoor ik nog grip hield en terug kon klimmen hahahah.

Nja en toen gingen we daarna draven met de pony's. En we wilden een stukje galoperen, springt de pony waar ik op zat, onverwachts de lucht in, dus dacht de andere dat die dat ook moest doen, dus in galop springt ie ineens de lucht in, en begint te bokken, waardoor die vriendin er scheef opzat, waarna de pony heel snugger de andere kant op galopeerde, hele kleine rondjes ging draaien, en die vriendin er met haar armen in de lucht, zo vanaf viel. Nou we kwamen niet meer bij ! hhahah,

Ojaa, en nog een x toen ik op een jonge pony zonder zadel ging, met halster om, vriendin had hem ngo ff vast, maar pony krijgt het weiland in zicht en dacht; DAAR WIL IK HEEN! gevolg; Hij neemt een sprong vooruit, zet zich af, maakt een hele scherpe bok, galopeert, en springt in het rond, waardoor ik er weer afviel haha. Dat was ook zoiets doms, en dan komt dat beestje ook nog naar je toe gedraaft met zo'n blik in zn ogen van; Ojeeeeeee ! en dat ziet er nogal dom uit als je onderste boven kijkt hahaha.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 23:26

camilla1998 schreef:
toen ging ik met mijn pony naar het bos.
we kwamen een meertje tegen mijn pony wou drinken, dat mocht van mij.
toen deed hij zijn hoofd naar beneden om te drinken, maar ik was vergeten aan te singelen.
ik gleed dus (met zadel en al) van z'n nek, in het water. ik lag in het water en het zadel halverwege op z'n nek.
mijn moeder moest heel hard lachen , nou ik niet hoor! ik had het zand in m'n onderbroek, lekker.
gelukkig zag niemand anders het.

Haha geniaal

EmmieEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:51

Bij mij was het mijn eerste keer dat ik eraf viel en ook de meest komische. Ik had gereden op mijn verzorgpony en op het laatst was er bij het het (staan allemaal dingen tegenaan) een soort pin losgeschoten, niet scherp ofzo maar die stak dus een beetje de bak in. Dus ik er telkens omheen en er was niks gebeurd. Toen was ik klaar en ging ik haar zonder zadel uitstappen en mijn mede verzorgster was een beetje met onze verzorgshetlander aan het lopen (staan bij elkaar). En toen zei ik van geef dat touw eens, dus zij gaf het halstertouw en zat ik heel stoer op een pony met een shetlander erachter aan. Ik voelde me echt zo'n cowgirl haha. Maar ik was dus even op de shetlander aan het letten en toen kwamen we bij de pin, maar ik had het niet door dat ik haar er om heen moest sturen, ik was namelijk met mijn gedachten bij plukkie. En toen liep danger (waar ik op zat) dus tegen die pin aan en schrok ze dus ze sprong naar links en ik was zonder zadel dus schoof er zo rechts vanaf tegen het hek. Maar het deed gelukkig geen pijn. Dus konden we lachen haha. En de pony's hadden ook niks. Dit was mijn verhaal! (:

Simmielief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:13

haha, ik ben een keer 3x in 1 springles eraf gevallen, de laatste keer met hoofdstel en al!
de 1e keer sprong het paardje met 4 benen tegelijk over de hindernis, ik vloog mee en belande nog net op het zadel maar super scheef!
niks aan de hand, ik zei voor de grap: nog eeen keeeertjeee! :D
dus daar ging in weer, weer sprong het paardje met 4 benen tegelijk over de hindernis, dit keer belande ik voor het zadel!
alsof ik het allemaal maar leuk vond (vond ik ook wel een beetje, want ik lachte me dood!)
sprong ik nog 1x!
paard draaft naar de hindernis, springt met 4 benen en ik vlieg er zo af met hoofdstel en al!
het leuke nog wel was dat ik voor het kantine raam zat en dat iedereen fijn kon mee kijken!

een andere keer was ik rustig aan het uitstappen, teugels lang, voeten uit de beugels.
opeens schikt dat paard, en schiet naar de uitgang, onder tussen hing ik dr helemaal naast, dus paard ziet de bak uit, en ik knap kei hard met me hoofd en schouders tegen de bak rand.
3x raden wat het 1e was wat ik deed:
LACHEN! ik moest zo verschrikkelijk lachen! toen ben ik achter me paard aan gegaan en die vond ik ergens in de gang opgevangen door een paar ongeruste manege bezoekers, kreeg gelijk vragen naar me hoofd gegooid of het wel goed ging,
ik moet lachen en zei ja tuurlijk!
ben weer me paard op gegaan en heb hem verder uitgestapt.
minder grappig vond ik dat hij de les er na een klein meisje er af gooide :(:)

Simmielief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:14

haha en de 1e keer dat ik dr af viel was van draf naar stap, ik liet me dood leuk eraf glijden.

ook was er op de manege een pony die bokte tot je dr af lag, en ja hoor bij mij ook gelukt :p

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:22

Uhm.. nou 1 keer ben ik met een keurige koprol over de hals van een pony afgevallen.. Ze weigerde voor een hindernis, ik zat al in verlichte zit, maakte een koprol en zat in de kleermakerszit op de grond achter de hindernis.. Pony keek me heel vreemd aan.

Aller sufste keer was dat ik zonder zadel op wilde stappen, een te fanatiek voetje kreeg, en er aan de andere kant weer af lag..

Laatste keer was vooral voor de omstanders hilarisch.. Ik had mijn paard Maan net gelongeerd maar was gestopt omdat ze mega langzaam was.. dacht dat het te warm was.. dus stapte op om haar uit te stappen (alleen hoofdstel in, geen zadel) In het weiland naast de bak waren een aantal stalgenootjes waar ik mee aan het kletsen was, ik zei: jajoh, ze is niet vooruit te branden, weet niet wat het is.. maar zo sloom... Op dat moment neemt maan een gigantische spurt met bok en paar bochten.. Ik vloog zowat naar de andere kant van de bak. Riep nog: ooooh, gaat best goed.. probeerde in galop af te stappen, dat lukte, landde op mijn voeten maar door de enorme vaart naar stilstand rolde ik verder :')

Ben ook nog 1 keer gelanceerd door een jong paard. Zat er voor het eerst op. Paardje snapte het niet goed en bleef stokstijf staan. Ik zei nog tegen mijn moeder: nou, het is in ieder geval geen rodeo.. ik kom er zo maar weer af, was wel mooi zo. Op dat moment zet hij een stapje, schrikt zo van het feit dat er iemand op zijn rug zat dat hij dus wel rodeo begint 8)7 Tijdens het vallen (ik had de grond volgens mij nog niet geraakt) riep ik tegen mijn moeder: Niks aan de hand, geen pijn, gaat goed, geen zorgen oid..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:25

Met een salto voorover er af :+

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:47

Dat je paard ineens uit het niets stilstaat vanuit galop en er dan ook nog afvallen ook :+

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:32

Wel , het was mijn eerste val. Ik steig op en wil mijn teugels goed vastnemen. Op dat moment gaat het paard zitten, waardoor ik er helemaal afglijd, het was net een glijbaan

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:35

Haha, volg dit topic al een tijdje, geniaal gewoon ! _O-

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:51

haha geweldig topic !

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:54

ik ben gelukkig nog niet zo vaak gevallen , maar mijn broertje ging een x rijden op mijn vorige verzorgpony die verder heel braaf was en hij kan ook best wel rijden hoor ^^ alleen dat beest was toen zo eigenwijs en wilde niet voorwaarts gaan dus ik zeg geef em maar een klein tikje... nou dat heeft ie geweten dat beest ging me toch bokken en ik d8 als hij maar niet valt ofzo maar nee hij zat alle bokkesprongen keurig uit... en toen was ie gestopt met bokken en toen viel hij er heel langzaam via de zijkant af :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:28

:D Herinner me nog een grappige van toen ik nog een heel klein GTI-tje was ...

Vriendin van me had een shetlander. Typisch laag-bij-de-gronds ding. Die liep in een weitje met een leuke haakse bocht erin om de schuur heen. Nou had die shet de kunst van het afwerpen van de meelifter perfect onder de knie. Precies in die bocht wist hij je altijd zo uit balans te krijgen en met een perfecte bok altijd op hetzelfde plekje te laten landen. Dus hadden wij op een doordeweekse zaterdag het plan opgevat om een oude matras op dat plekje te leggen en ons bewust van die shet af te laten lanceren. Na een paar keer wat kleine landingsproblemen (naast de matras gestuiterd) hadden we het trucje aardig onder de knie en de pony werkte ook goed mee. Daar hebben we toch een beste tijd lol mee gehad tot de vader van die vriendin thuis kwam. Die vond ons plan toch niet zo geslaagd en haalde de matras weg -O-

Echt flauw, we waren wat smerig geworden (lees zwart van de modder) maar hadden een boel lol gehad en op wat blauwe plekken na had er niemand wat opgelopen.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 00:51

een aantal jaar geleden ging het bij mij opstappen mis. Ik ben niet zo heel snel met opsteigen, had 1 voet in de beugel, en toen ging paardlief er keihard bokkend/galoperend vandoor. Met als gevolg dat ik zo ongeveer letterlijk om mijn kop in een hoop zand belande. Had me totaal geen zeer gedaan en lach helemaal krom van het lachen.

Heb ook wel eens gehad dat ik tijdens een buitenrit over het hoofd vloog. Ik lande op mijn kont naast hem met mijn teugels en zweepje nog in mijn hand.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 01:05

Fjordenknol struikelt, maar is te lui om zich staande te houden, dus valt op z'n knieën. Gevolg: Ik die met teugels nog in de hand in het zand zit. :+

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 01:13

De grappigste keer dat ik eraf viel was toch echt een keer in een manegeles. :') Ik zat op een Shetlander (toen was ik rond de 1.65, maargoed :+ ) en na de galop ging ze heeeeeeel hard draven, waardoor ik m'n beugels kwijtraakte. En ipv dat ik me vasthield aan het zadel of m'n voeten op de grond zette, want dat kon bijna, bleef ik stuiteren en stuiterde ik eraf. _O- Die pony stond toen echt vet stom te kijken, en zelfs m'n instructrice lag op de grond van het lachen. _O-

nanoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 01:47

Val 1: Ik reed dus heel enthousiast naar een klein sprongetje af met een beetje een slomen pony en hij stopt echt grappig ik maak een salto en beland over de hindernis op men kont en de pony kwam naast me staan en bekeek me zo van HUH ?

Val 2: Nou ik ging op een heel ondeugende shet rijden waar je niet eens alleen op kunt stappen dus iemand gaf mij beentje, maar vééél te hoog en dus .. ik lag gewoon aan de andere kant in een plas hilarisch !! :j