Anky & Edward, Rollkur,Sporen, dierenmishandelaar??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:10

easygoing schreef:
Grappig in de tekst staat dat Anky Bonfire traint

Dat is niet grappig, maar IMO een bewijs wat voor flauwekul er op het internet ronddwaalt.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:13

Electra63 schreef:
easygoing schreef:
Grappig in de tekst staat dat Anky Bonfire traint

Dat is niet grappig, maar IMO een bewijs wat voor flauwekul er op het internet ronddwaalt.

Was ook sarcastisch bedoeld ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:15

Ok (denk ik) :?

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:53

JuliaMaria schreef:
Wat een sneue reacties hier zeg....

Ik zie hier een kind wat kritisch kijkt en ook kritisch dúrft te kijken. Maar jullie trappen dat uiteraard meteen weer keihard de grond in. Goed hoor, pedagogisch verantwoord ook.. _/-\o_

:r

Inhoudelijk: Ik denk dat het betwistbaar is of je een paard helemaal vol moet hangen met bitten, riempjes, sporen, zweep etc. etc. Na mijn idee is zo min mogelijk poespas het beste. Dat zo'n beest twee stuks metaal in z'n mond moet dragen vind ik persoonlijk ronduit belachelijk. Maar of het ook daadwerkelijk slecht is? Ik weet het niet. Dat het niet comfortabel is, en dat in dit geval het belang van de ruiter voor gaat op dat van het paard vind ik in ieder geval overduidelijk.

Precies! ik vind anky helemaal niet geweldig, sterker nog, ik heb na bepaalde ervaringen met haar
een spuug hekel aan haar! Moet je eens kijken met losrijden, ze stappen er op, en het paard word letterlijk een paar keer met zijn kin op de borst getrokken.

Mijn respect krijgt die ene springruiter die het helemaal anders doet en lekker bitloos springt!
En mensen die hun paard super rijden met een dubbel gebroken bitje en zadel en verder niks.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:32

HorsesWoman schreef:
Ik zie hier een kind wat kritisch kijkt en ook kritisch dúrft te kijken.

Alsof het zo moeilijk is om kritsch naar een ander te kijken :roll:
Vind de intentie van het topic ook niet vriendelijk. Kritsch kijken en vragen stellen, kan ook op een andere manier.
Of je nu pás 13 bent of ál 13 bent.....of jonger of ouder..."bokt" is idd niet altijd even subtiel, maar dat geld ook voor menig topicstarter, dus om dat nu te gaan verwijten???

Kritisch naar jezelf kijken is veel moeilijker! Zeker om te erkennen dat je door het gebrek aan ervaring ook nog een hoop niet ziet en nog nooit ervaren hebt.
Tuurlijk is Anky ook maar een mens en maakt fouten. Zal ze ook niet altijd de vriendelijkste ruiter zijn, maar wie wel?
Ik heb onbewust ook genoeg pijnlijke fouten gemaakt waar ik me nu bewust van ben én zal ongetwijfeld nog veel pijnlijke (onvriendelijke) fouten maken en zal (hopelijk ;) ) blijven leren om dat te verbeteren en te voorkomen....
Denk dat de ts ondertussen al wel veel heeft kunen leren :Y)

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:59

superwoman schreef:
HorsesWoman schreef:
Ik zie hier een kind wat kritisch kijkt en ook kritisch dúrft te kijken.

Alsof het zo moeilijk is om kritsch naar een ander te kijken :roll:
Vind de intentie van het topic ook niet vriendelijk. Kritsch kijken en vragen stellen, kan ook op een andere manier.
Of je nu pás 13 bent of ál 13 bent.....of jonger of ouder..."bokt" is idd niet altijd even subtiel, maar dat geld ook voor menig topicstarter, dus om dat nu te gaan verwijten???

Kritisch naar jezelf kijken is veel moeilijker! Zeker om te erkennen dat je door het gebrek aan ervaring ook nog een hoop niet ziet en nog nooit ervaren hebt.
Tuurlijk is Anky ook maar een mens en maakt fouten. Zal ze ook niet altijd de vriendelijkste ruiter zijn, maar wie wel?
Ik heb onbewust ook genoeg pijnlijke fouten gemaakt waar ik me nu bewust van ben én zal ongetwijfeld nog veel pijnlijke (onvriendelijke) fouten maken en zal (hopelijk ;) ) blijven leren om dat te verbeteren en te voorkomen....
Denk dat de ts ondertussen al wel veel heeft kunen leren :Y)

Ik denk dat de TS bij haar mening moet blijven!

Kritisch kijken naar je zelf is ook moeilijk, maar daar gaat dit helemaal niet over.

Hoe anky rijd vind ik niet mooi,ik heb totaal geen respect voor haar als mens en ruiter.
Ze is echt een verschikkelijk mens.

Ik rijd ook niet perfect,maar ik heb wel respect voor mijn paard, en zij in mijn ogen écht niet.
Paarden horen paarden te zijn, geen machienes.

easygoing

Re: Anky & Edward, Rollkur,Sporen, dierenmishandelaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:04

Denk dat Anky haar paarden maar als levende wezens ziet dan de meeste wannabe Anky's.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:07

HorsesWoman schreef:

Kritisch kijken naar je zelf is ook moeilijk, maar daar gaat dit helemaal niet over.

Hoe anky rijd vind ik niet mooi,ik heb totaal geen respect voor haar als mens en ruiter.

Ik rijd ook niet perfect,maar ik heb wel respect voor mijn paard, en zij in mijn ogen écht niet.

Iedereen zou respect voor Anky moeten hebben, puur voor wat ze keer op keer gepresteerd heeft. Los van wat je van haar manier van trainen vind. Je zou je moeten schamen voor je uitspraak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:07

[/quote]

Ken jij filmpjes waarbij het er slecht uit ziet (in jouw ogen)? Daar bedoel ik geen foto's mee.[/quote]

Ik bedoel niet echt goed daarom ook in '' '' maar dat filmpje is in ieder geval beter dan deze :

:(:)[/quote]

Dit filmpje is zeker al 11 jaar oud.. Het is niet te vergelijken met ' de tijd ' van nu.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:14

sporter schreef:
HorsesWoman schreef:

Iedereen zou respect voor Anky moeten hebben, puur voor wat ze keer op keer gepresteerd heeft. Los van wat je van haar manier van trainen vind. Je zou je moeten schamen voor je uitspraak!

Precies en dan niet te vergeten hoe ze met haar golden oldie's omgaat.
Na alles wat ze voor haar gedaan hebben worden ze niet weggestopt of weggebracht, ze mogen hun leven verder genieten van de wei, aandacht, vriendjes, de allerbeste zorg en veel liefde.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:59

sporter schreef:
HorsesWoman schreef:

Ik vind Anky ook niet fantastisch.
Niet dat ik geen respect voor haar heb, maar ik vind haar gewoon niet geweldig.(Ik heb ook een hekel aan iedere Nederlandse volkszanger die Frans heet: Frans Bauer, Frans Duyts e.d., of hoe je dat ook schrijft bij hem, Duyts)
Fijn dat ze wedstrijden wint, en dat ze met hun pensioen lekker in de wei mogen staan met maatjes, maar ik vergeet hierbij niet dat ze haar paarden wel met Rollkur/LDR heeft getraint.
Ik heb geen zin in een discussie of het goed of niet is, ik ben er gewoon tegen.

Ik ben gewoon meer voor 'Natural', maar hier heeft ieder zijn eigen mening over :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:02

Ik heb je al eerder gevraagd of je de verschillen tussen de rollkur en LDR kent maar helaas gen antwoord opgekregen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:03

easygoing schreef:
Ik heb je al eerder gevraagd of je de verschillen tussen de rollkur en LDR kent maar helaas gen antwoord opgekregen.

Ik heb altijd gelezen dat het hetzelfde is.
Als er verschil in is, dan weet ik dat niet.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:09

EskeGirl schreef:
easygoing schreef:

Ik heb altijd gelezen dat het hetzelfde is.
Als er verschil in is, dan weet ik dat niet.

Da zou ik adviseren om je er toch wat meer in te verdiepen en ook het filmpje wat hier eerder is geplaatst door iemand waarin Anky een clinic geeft met uitleg kan je een veel beter idee geven over de trainingsmethode die Anky toepast.

Ben zelf geen vreselijk fanatieke Ankyfan dat ik alles wat ze doet door een roze bril zie hoor ik bedoel waar gewerkt word vallen spaanders, dat is bij haar net zo als bij ieder ander. Zij is maar een mens en haar paarden zijn ook geen machines. Wel ben ik van mening dat er heel veel onterecht en totaal onzinnig commentaar op haar geleverd word door mensen die nog geen 1 procent kunnen of bereikt hebben van wat zij wel kan en bereikt heeft.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:17

EskeGirl schreef:
Ik vind Anky ook niet fantastisch.
Niet dat ik geen respect voor haar heb, maar ik vind haar gewoon niet geweldig.(Ik heb ook een hekel aan iedere Nederlandse volkszanger die Frans heet: Frans Bauer, Frans Duyts e.d., of hoe je dat ook schrijft bij hem, Duyts)
Fijn dat ze wedstrijden wint, en dat ze met hun pensioen lekker in de wei mogen staan met maatjes, maar ik vergeet hierbij niet dat ze haar paarden wel met Rollkur/LDR heeft getraint.
Ik heb geen zin in een discussie of het goed of niet is, ik ben er gewoon tegen.

Ik ben gewoon meer voor 'Natural', maar hier heeft ieder zijn eigen mening over :)

Ik snap niet waarom je op mijn post reageerd? Wat jij hier allemaal neer schrijft heeft helemaal niks te maken met wat ik geschreef :7
En eerlijk gezegt zal het me een zorg zijn aan wie je allemaal wel of geen hekel hebt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:51

easygoing schreef:
Ben zelf geen vreselijk fanatieke Ankyfan dat ik alles wat ze doet door een roze bril zie hoor ik bedoel waar gewerkt word vallen spaanders, dat is bij haar net zo als bij ieder ander. Zij is maar een mens en haar paarden zijn ook geen machines. Wel ben ik van mening dat er heel veel onterecht en totaal onzinnig commentaar op haar geleverd word door mensen die nog geen 1 procent kunnen of bereikt hebben van wat zij wel kan en bereikt heeft.

_/-\o_ , nou idd

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 01:22

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:18

sporter schreef:
HorsesWoman schreef:

Ik kan geen respect geven aan iemand die zn paard op de rollkur methode rijd, punt.

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:20

hoe ver anky is in de sport heb ik wel zeker respect voor :) maar voor alle methodes die zij gebruikt niet.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 19:23

xjesssicaa schreef:
hoe ver anky is in de sport heb ik wel zeker respect voor :) maar voor alle methodes die zij gebruikt niet.

dat is een goede! +:)+

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:33

xjesssicaa schreef:

Ja klopt helemaal. Ze heeft heus wel talent, anders komt ze niet zo hoog. Maar dan nog, ik denk dat ze een beetje is doorgedraaid in de drang om te winnen ofzo..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:42

Wat fijn dat allerlei amateurs die Anky nog nooit IRL hebben zien trainen, een oordeel hebben.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:50

EskeGirl schreef:
Ik ben helemaal geen fan van Anky, en ik ben tegen Rollkur.
Ze maken hun paarden ermee kapot...

Sporen en stang en trens hoeven geen dierenmishandeling te zijn, mits je er niet mee gaat schoppen en aan de teugels gaat zitten rukken.

Rollkur daarintegen vind ik wel dierenmishandeling.

En ja, ik ben 13, nou en?
ik heb net zo goed een mening hier als 20 of 50 jarige bokkers.
Dit is mijn mening, wat andere vinden is weer hun mening.
Als ik dit soort kinderachtige reacties lees van 'is het weer vakantie', denk ik eraan mijn leeftijd weer onzichtbaar te maken, wat een gezeur over jongere bokkers! :n

Ik heb toevallig pas geleden ook een reactie van je gelezen, waar bij je heftig reageerden.
verder over je standpunt dat ik jou standpunt.
daarbij de mijne nee ben niet overal mee eens. maar volgens mijn zullen ze echt wel weten hoe sporen gebruikt moeten worden.
er zijn zo veel andere die ze verkeerd gebruiken.
en denk dat vele foto`s de er gepubliceerd worden moment opnames zijn.
zo al elders hier op bokt gezet is je kunt door 1sec een ruiter op de foto zetten en naar beneden halen
of je kunt een 1sec foto een ruiter helemaal ophemelen.
denk dat je eerst maar eens naar anky zou moeten gaan kijken hoe ze echt traint misschien is je stand punt dan anders.
en misschien ook wel niet :)

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:55

pinkie87 schreef:
EskeGirl schreef:
Ik ben helemaal geen fan van Anky, en ik ben tegen Rollkur.
Ze maken hun paarden ermee kapot...

Sporen en stang en trens hoeven geen dierenmishandeling te zijn, mits je er niet mee gaat schoppen en aan de teugels gaat zitten rukken.

Rollkur daarintegen vind ik wel dierenmishandeling.

En ja, ik ben 13, nou en?
ik heb net zo goed een mening hier als 20 of 50 jarige bokkers.
Dit is mijn mening, wat andere vinden is weer hun mening.
Als ik dit soort kinderachtige reacties lees van 'is het weer vakantie', denk ik eraan mijn leeftijd weer onzichtbaar te maken, wat een gezeur over jongere bokkers! :n

het is maar net hoe je reageert als een 13 jarige, ik ben ook 13 maar zet er toch ook niet onder 'ik ben 13 nou en ?'

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:00

Electra63 schreef:
Wat fijn dat allerlei amateurs die Anky nog nooit IRL hebben zien trainen, een oordeel hebben.

Het is verbazingwekkend hoeveel mensen denken dat ze het allemaal wel weten en de know how hebben om andere zonder argumenten te veroordelen. Terwijl ze zelf wellicht net een beetje de baan door kunnen rijden. Word er zo moe van.