easygoing schreef:Grappig in de tekst staat dat Anky Bonfire traint
Dat is niet grappig, maar IMO een bewijs wat voor flauwekul er op het internet ronddwaalt.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JuliaMaria schreef:Wat een sneue reacties hier zeg....
Ik zie hier een kind wat kritisch kijkt en ook kritisch dúrft te kijken. Maar jullie trappen dat uiteraard meteen weer keihard de grond in. Goed hoor, pedagogisch verantwoord ook..
Inhoudelijk: Ik denk dat het betwistbaar is of je een paard helemaal vol moet hangen met bitten, riempjes, sporen, zweep etc. etc. Na mijn idee is zo min mogelijk poespas het beste. Dat zo'n beest twee stuks metaal in z'n mond moet dragen vind ik persoonlijk ronduit belachelijk. Maar of het ook daadwerkelijk slecht is? Ik weet het niet. Dat het niet comfortabel is, en dat in dit geval het belang van de ruiter voor gaat op dat van het paard vind ik in ieder geval overduidelijk.
HorsesWoman schreef:Ik zie hier een kind wat kritisch kijkt en ook kritisch dúrft te kijken.
) blijven leren om dat te verbeteren en te voorkomen....
superwoman schreef:HorsesWoman schreef:Ik zie hier een kind wat kritisch kijkt en ook kritisch dúrft te kijken.
Alsof het zo moeilijk is om kritsch naar een ander te kijken![]()
Vind de intentie van het topic ook niet vriendelijk. Kritsch kijken en vragen stellen, kan ook op een andere manier.
Of je nu pás 13 bent of ál 13 bent.....of jonger of ouder..."bokt" is idd niet altijd even subtiel, maar dat geld ook voor menig topicstarter, dus om dat nu te gaan verwijten???
Kritisch naar jezelf kijken is veel moeilijker! Zeker om te erkennen dat je door het gebrek aan ervaring ook nog een hoop niet ziet en nog nooit ervaren hebt.
Tuurlijk is Anky ook maar een mens en maakt fouten. Zal ze ook niet altijd de vriendelijkste ruiter zijn, maar wie wel?
Ik heb onbewust ook genoeg pijnlijke fouten gemaakt waar ik me nu bewust van ben én zal ongetwijfeld nog veel pijnlijke (onvriendelijke) fouten maken en zal (hopelijk) blijven leren om dat te verbeteren en te voorkomen....
Denk dat de ts ondertussen al wel veel heeft kunen leren

HorsesWoman schreef:Ik denk dat de TS bij haar mening moet blijven!
Kritisch kijken naar je zelf is ook moeilijk, maar daar gaat dit helemaal niet over.
Hoe anky rijd vind ik niet mooi,ik heb totaal geen respect voor haar als mens en ruiter.
Ze is echt een verschikkelijk mens.
Ik rijd ook niet perfect,maar ik heb wel respect voor mijn paard, en zij in mijn ogen écht niet.
Paarden horen paarden te zijn, geen machienes.
[/quote]
sporter schreef:HorsesWoman schreef:Ik denk dat de TS bij haar mening moet blijven!
Kritisch kijken naar je zelf is ook moeilijk, maar daar gaat dit helemaal niet over.
Hoe anky rijd vind ik niet mooi,ik heb totaal geen respect voor haar als mens en ruiter.
Ik rijd ook niet perfect,maar ik heb wel respect voor mijn paard, en zij in mijn ogen écht niet.
Iedereen zou respect voor Anky moeten hebben, puur voor wat ze keer op keer gepresteerd heeft. Los van wat je van haar manier van trainen vind. Je zou je moeten schamen voor je uitspraak!
sporter schreef:HorsesWoman schreef:Ik denk dat de TS bij haar mening moet blijven!
Iedereen zou respect voor Anky moeten hebben, puur voor wat ze keer op keer gepresteerd heeft. Los van wat je van haar manier van trainen vind. Je zou je moeten schamen voor je uitspraak!

EskeGirl schreef:easygoing schreef:Ik heb je al eerder gevraagd of je de verschillen tussen de rollkur en LDR kent maar helaas gen antwoord opgekregen.
Ik heb altijd gelezen dat het hetzelfde is.
Als er verschil in is, dan weet ik dat niet.
EskeGirl schreef:Ik vind Anky ook niet fantastisch.
Niet dat ik geen respect voor haar heb, maar ik vind haar gewoon niet geweldig.(Ik heb ook een hekel aan iedere Nederlandse volkszanger die Frans heet: Frans Bauer, Frans Duyts e.d., of hoe je dat ook schrijft bij hem, Duyts)
Fijn dat ze wedstrijden wint, en dat ze met hun pensioen lekker in de wei mogen staan met maatjes, maar ik vergeet hierbij niet dat ze haar paarden wel met Rollkur/LDR heeft getraint.
Ik heb geen zin in een discussie of het goed of niet is, ik ben er gewoon tegen.
Ik ben gewoon meer voor 'Natural', maar hier heeft ieder zijn eigen mening over
easygoing schreef:Ben zelf geen vreselijk fanatieke Ankyfan dat ik alles wat ze doet door een roze bril zie hoor ik bedoel waar gewerkt word vallen spaanders, dat is bij haar net zo als bij ieder ander. Zij is maar een mens en haar paarden zijn ook geen machines. Wel ben ik van mening dat er heel veel onterecht en totaal onzinnig commentaar op haar geleverd word door mensen die nog geen 1 procent kunnen of bereikt hebben van wat zij wel kan en bereikt heeft.
, nou idd 
maar voor alle methodes die zij gebruikt niet. EskeGirl schreef:Ik ben helemaal geen fan van Anky, en ik ben tegen Rollkur.
Ze maken hun paarden ermee kapot...
Sporen en stang en trens hoeven geen dierenmishandeling te zijn, mits je er niet mee gaat schoppen en aan de teugels gaat zitten rukken.
Rollkur daarintegen vind ik wel dierenmishandeling.
En ja, ik ben 13, nou en?
ik heb net zo goed een mening hier als 20 of 50 jarige bokkers.
Dit is mijn mening, wat andere vinden is weer hun mening.
Als ik dit soort kinderachtige reacties lees van 'is het weer vakantie', denk ik eraan mijn leeftijd weer onzichtbaar te maken, wat een gezeur over jongere bokkers!
pinkie87 schreef:EskeGirl schreef:Ik ben helemaal geen fan van Anky, en ik ben tegen Rollkur.
Ze maken hun paarden ermee kapot...
Sporen en stang en trens hoeven geen dierenmishandeling te zijn, mits je er niet mee gaat schoppen en aan de teugels gaat zitten rukken.
Rollkur daarintegen vind ik wel dierenmishandeling.
En ja, ik ben 13, nou en?
ik heb net zo goed een mening hier als 20 of 50 jarige bokkers.
Dit is mijn mening, wat andere vinden is weer hun mening.
Als ik dit soort kinderachtige reacties lees van 'is het weer vakantie', denk ik eraan mijn leeftijd weer onzichtbaar te maken, wat een gezeur over jongere bokkers!

Electra63 schreef:Wat fijn dat allerlei amateurs die Anky nog nooit IRL hebben zien trainen, een oordeel hebben.