Schleich paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:54

Naborah schreef:
Ik ga morgen/van het weekend nog wel even een rondje door de stad doen :) Bedankt voor de tip.

Is enkel acrylverf geschikt, of zijn er ook andere geschikte soorten?

Hou zelf wel van kwaliteit, natuurlijk, maar ik wil eerst kijken of het mij lukt *lukt vast niet :+ *. En daar is de prijs mij te hoog voor.

Ben trouwens helemaal verkocht aan dat kleine zwarte Shetje (?).

Heeft iemand die pony-set al, en weet die of die op die Shet kan?

ja.. wilde ook al zeggen, zulke kleine potjes verf dat je voor modelbouw gebruikt.
Dit kun je ook mengen met elkaar, verdunnen met wasbenzine maar niet met water!
Ook kwasten schoonmaken moet met wasbenzine, water heeft geen zin! Dus als je heir mee verft
kun je het paardje ook daarna niet meer schoonmaken met water.. dan blijft verf gewoon zitten. Kunt je
paardje gerust onder de kraan houden dan, geen probleem. Met wasbenzine krijg je het paardje
dan schoon en ook met nagellak remover (komt doordat daar acceton in zit).
Maar dit is gewoon zodat je het eventjes weet ;) Kun je heel fijn mee verven en dat gebruik ik zelf ook..

edit; je kunt het kopen bij de betere speelgoedwinkel, houtwinkels, multimate en ook andere winkels zoals gamma o.i.d.
denk ik wel. Top1toys (Toys are us) heeft het trouwens ook. Kleine potjes.. €1,50 per stuk.

Thats_Me

Re: Schleich paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:57

Veel nagellak removers hebben geen aceton meer. Ook zonder aceton kun je prima de verf verwijderen.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:57

Hoi

is er misschien een site van schleich?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:10

Bedoel je zoiets?
http://www.schleich-s.com/

Ik ben trouwens vanplan een (sub)site te maken met informatie over de Schleich paarden. Iemand met veel (verschillende, misschien ook oudere) paarden kan mij hier misschien helpen qua collectie.. PB :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:14

Thats_Me schreef:
Veel nagellak removers hebben geen aceton meer. Ook zonder aceton kun je prima de verf verwijderen.

ja.. het kan zijn dat het geen aceton was, maar iets in nagellakremover zorgde er in ieder geval voor dat deze verf er goed
af gaat. Mar zoals ik al zei, wasbenzine werkt eigenlijk het beste. Maar deze verf krijg je er niet goed af hoor! En ook niet uit je kleding,
dan helemaal niet!!! Dus heel erg opletten waar je het doet (meubels e.d.) en met welke kleding ;)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:16

Naborah schreef:
Bedoel je zoiets?

Ik ben trouwens vanplan een (sub)site te maken met informatie over de Schleich paarden. Iemand met veel (verschillende, misschien ook oudere) paarden kan mij hier misschien helpen qua collectie.. PB :)

wil je foto's o.i.d. dan? Wil je dat trouwens nu al doen of binnenkort? Over 2 weken heb ik vakantie en maak ik mijn schleich wereldje op orde..
kan dan wel fototje maken van al mijn paarden individueel en mijn wereldje e.d. als je wilt..
ik heb bijna alle modellen, ook de oude dus. Bijna allemaal ;)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:17

Naborah schreef:
Bedoel je zoiets?

Die site bedoelde ik merci!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:19

Binnenkort/nu. Tsjaa... Ik heb ook school dus er is geen vaste datum. Maar ik ben wel aan het kijken waar. Zal anders even snel een opzetje maken, ik stuur het je wel via PB als het af is.

Als je iig foto's van individuele paarden zou hebben met ras/datum zou dat erg fijn zijn !

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:24

Lotte_Wessel schreef:
Naborah schreef:
Bedoel je zoiets?

wil je foto's o.i.d. dan? Wil je dat trouwens nu al doen of binnenkort? Over 2 weken heb ik vakantie en maak ik mijn schleich wereldje op orde..
kan dan wel fototje maken van al mijn paarden individueel en mijn wereldje e.d. als je wilt..

Welke oude modellen mis je nog?
Van voor of na 2000 nog?
Misschien heb ik er nog 1 voor je staan ;)

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:29

Ik heb zelf eigenlijk geen oude modellen tot beschikking. Enkel een vos trekpaard uit 1999 (?). Dus nog heel veel :+

Ik ga nu, heb mogen een drukke dag, maar zal daarna even een lijst maken met wat ik al heb.

Ik heb ook na 2000 niet alles, ik weet niet welke jij hebt DaisyDarling..

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:32

Naborah schreef:
Ik heb zelf eigenlijk geen oude modellen tot beschikking. Enkel een vos trekpaard uit 1999 (?). Dus nog heel veel :+

Ik ga nu, heb mogen een drukke dag, maar zal daarna even een lijst maken met wat ik al heb.

Weet niet welke jij nodig hebt :+, maar ik wacht je lijstje zoieso wel even af :)
Ik heb geloof ik uit me hoofd nog; een shire ofzo staan van 2000, een haf van 2001?, een arabier-iets van rond 2002/2003..
En nog wat :P
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 07-10-10 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:34

Naborah schreef:

Ik heb de voskleurige Shet uit 1995 en de zwarte steigerende Mustang uit 1997 (?). Kan ze wel op de foto zetten voor je als je wil ?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:03

Mandarijn, als je dat zou willen doen: Heel graag! Als het kan met ras erbij en evt uit welk jaar als dat mogelijk is. En geslacht, hoewel dat meestal wel op de foto te zien is :+

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:10

Mandarijn schreef:
Naborah schreef:

Ik heb de voskleurige Shet uit 1995 en de zwarte steigerende Mustang uit 1997 (?). Kan ze wel op de foto zetten voor je als je wil ?

Dat is de Morgan

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:23

Thats_Me, heb 'm in de winkel gekocht als Morgan maar volgens de site:
http://schleich-s.com/en/action_figure/ ... index.html
Is het een Mustang. :)
Of lijken ze op elkaar ?

Naborah, zal ze van het weekend op de foto zetten (heb nu alleen slechte van m'n telefoon) en dan zal ik je ze doorsturen. :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:50

Mandarijn schreef:
Thats_Me, heb 'm in de winkel gekocht als Morgan maar volgens de site:
http://schleich-s.com/en/action_figure/ ... index.html
Is het een Mustang. :)
Of lijken ze op elkaar ?

Naborah, zal ze van het weekend op de foto zetten (heb nu alleen slechte van m'n telefoon) en dan zal ik je ze doorsturen. :)

er zijn er meerdere uitgebracht, maar 2 zwarte. Die zwarte mustang die je op foto laat zien is identiek aan de schimmel mustang.
De morgan is ook een zwarte, maar kleiner. ;) Dus er is verschil tussen die 2..

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:51

DaisyDarling schreef:
Lotte_Wessel schreef:

Welke oude modellen mis je nog?
Van voor of na 2000 nog?
Misschien heb ik er nog 1 voor je staan ;)

ik zal eventjes kijken.. want mis er niet zo veel meer en na 2000 heb ik ze volgensmij allemaal ;)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 21:53

Naborah schreef:
Mandarijn, als je dat zou willen doen: Heel graag! Als het kan met ras erbij en evt uit welk jaar als dat mogelijk is. En geslacht, hoewel dat meestal wel op de foto te zien is :+

als je wilt kan ik dus ook al mijn paardjes op de foto zetten, ook de stallen (allemaal), rijsetjes, rijbak, trailer + auto, alle mensen (die bij paarden e.d. horen en bij boerderij) en alles eigenlijk.. heb ook limited edities bijna allemaal, dus je zegt het maar. Kan ook proberen nu zondag al een foto te maken ;)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:03

Als je wat zoekt geef maar een gil heb een stuk of 40 paardjes zo op de foto staan: Afbeelding

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:16

oke.. eventjes snel opgezocht en volgensmij mis ik de volgende nog:

nummer 13222 - zwarte trekpaard uit 1993, met STAANDE MANEN, ZWART!!!
nummer 13204 - vosje met nek hoog, zwarte manen en staart, hengst
nummer 13103 - heel klein veulen, vosje, zwarte manen en staartje
nummer 13241 - pinto uit 1999, bruin met witte vlekken (speciale variant)
nummer 13210 - schimmel en schimmel met grijze vlekken uit 1988 en 1992, lijkt op lippizaner oud, maar is die niet.
Deze heeft de staart gewoon recht naar beneden.
nummer 13215 - pony bruin met zwarte manen. Een dikkertje met dikke manen. Uit 1990

dat waren ze. Verder heb ik ze allemaal ;)
Dus mocht 1 van jullie deze hebben, pb me alsjeblieft! Zou graag mijn collectie compleet hebben.
Kunt voor fototjes van deze nummers gaan naar http://www.valinor.nl/schleich/boerderij-paarden.htm

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:16

Thats_Me schreef:
Als je wat zoekt geef maar een gil heb een stuk of 40 paardjes zo op de foto staan: Afbeelding

oehh.. mooi gedaan hoor! ;)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:18

Lotte_Wessel schreef:

nummer 13210 - schimmel en schimmel met grijze vlekken uit 1988 en 1992, lijkt op lippizaner oud, maar is die niet.
nummer 13215 - pony bruin met zwarte manen. Een dikkertje met dikke manen. Uit 1990

Dus mocht 1 van jullie deze hebben, pb me alsjeblieft! Zou graag mijn collectie compleet hebben.
Kunt voor fototjes van deze nummers gaan naar http://www.valinor.nl/schleich/boerderij-paarden.htm

Heb je de kunstselectie paarden ook? Die schijnen mega zeldzaam te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:48

Hee ik ben benieuwd naar jullie mening

(sommige zullen het wel leuk vinden andere niet :P)

ik laat mijn paardjes schilderen op een Schleich.
[***], Isabel en [***] zijn al gedaan.

alleen nu zoek ik voor [***] nog een model. ik weet echt niet welke ik daar voor zal gebruiken. iemand tips? (foto's in mijn profiel)

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:29

Ik spaar ze niet maar ik heb er 7 ofzo ...
Mijn vriendin spaart ze wel :D

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:24

Thats_Me schreef:
Lotte_Wessel schreef:

Heb je de kunstselectie paarden ook? Die schijnen mega zeldzaam te zijn.

kunstselectie?! welke zijn dat?? dan weet ik of ik ze heb ;)