Welk ras past het beste bij je?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chelseatjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:00

chelseatjeh schreef:
nu ziet het er niet naar uit dat ik een paard krijg
maar toch
-ouderdom: 14 (bijna 15)
-grootte: 1.81 m
-gewicht: 60 kilo
-rijervaring: rij al 7-8 jaar help momenteel een holsteiner inrijden, voor derest alleen manegepaardjes en 1 paard dat lang niet gereden was (3 jaar ofzo) opnieuw gewend gemaakt aan zadel enz. ze laat nu iedereen op haar rug en is een super rijpaard geworden (denk dat men dressuurniveau rond de L1 ligt, springniveau: hoogste is 1 m ofzo) en een buitenritje is ook altijd wel leuk. en een beetje pit mag er ook wel zijn.

-karakter: snel op de tenen getrapt, maar veel geduld

iemand dat weet wat bij me past?

katoo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 00:49

hannoveraan of bwp

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 00:54

Ik ben ook wel benieuwd wat jullie denken dat bij mij past :D

Ik ben 20 jaar en ik ben soms een beetje druk maar wil wel de controle hebben over het paard.
Ik hou van buitenritten en dan vooral lekker hard gaan :D Ik ben zelf erg klein, 1.63
dus kan alle kanten op. Ik vind dressuur rijden wel leuk maar daar liggen mijn potenties niet,
doe mij maar buitenritten :D Ik wil een paard dat niet om elk dingetje schrikt maar ook absoluut
niet duf is tijdens het buitenrijden. Mag dus wel wat pit in zitten maar ik moet wel de baas
kunnen blijven :D Ik weeg tussen de 64 en 70KG, heb 5 jaar ofzo les gereden en ben toen rond
mijn 16e gestopt met lesrijden en heb vanaf toen alleen maar buitengereden in groepen.

Nou ben echt reuze benieuwd :D

Zoech

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:53

kwpn heb ik er al 1 van ;) echt een pismerrie }:0

geen 1 ras wat je denkt zoow die zou wel passen (A)[/quote]
Kwpn'ers zijn niet allemaal pissig hoor! ;)[/quote]

die ene merrie die ik bijrijd is ook zo kan haar alleen maar voorwaarts neerwaarts rijden.

Ander paardje een ruin van 5 half kwmp half engels volbloed
super paardje(l)

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:20

lifaya: misschien een tinker?? ideaal voor buitenrijden.. en kunnen ook wel een beetje dressuur.

katoo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:17

lifaya@
fries

Kimnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:19

lifaya schreef:
Ik ben ook wel benieuwd wat jullie denken dat bij mij past :D

Ik ben 20 jaar en ik ben soms een beetje druk maar wil wel de controle hebben over het paard.
Ik hou van buitenritten en dan vooral lekker hard gaan :D Ik ben zelf erg klein, 1.63
dus kan alle kanten op. Ik vind dressuur rijden wel leuk maar daar liggen mijn potenties niet,
doe mij maar buitenritten :D Ik wil een paard dat niet om elk dingetje schrikt maar ook absoluut
niet duf is tijdens het buitenrijden. Mag dus wel wat pit in zitten maar ik moet wel de baas
kunnen blijven :D Ik weeg tussen de 64 en 70KG, heb 5 jaar ofzo les gereden en ben toen rond
mijn 16e gestopt met lesrijden en heb vanaf toen alleen maar buitengereden in groepen.

Nou ben echt reuze benieuwd :D

Ik denk zelf een IJslander, ik heb er zelf ook een en ik maak lange buitenritten met veel tölt en rengalop O:) IJslanders zijn over het algemeen bom proef en best tempramentvol. En tölt zit echt heerlijk :P

marita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:47

Ik denk dat bij mij wel een haflinger of new forest past. Het zijn leuke paarden.

Lootte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:51

een pony die lief en rustig is , maar tijdens het rijden snel is en goed luistert

Rennie89

Re: Welk ras past het beste bij je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:10

Een fries zal niet echt geschikt zijn hiervoor :P die hebben vaak toch niet echt een goed uithoudingsvermogen hiervoor :+ Ik wil graag keihard gaan :') IJslanders vind ik erg leuk, heb er wel eens op gereden, maar die kon geen Tölt :+ Wel heb ik op een Paso Fino gereden die de telgangen kon en dat zat héérlijk :P Tinkers vind ik zelf erg leuk om op de foto te zetten maar zou er zelf niet 1 willen, ze trekken me niet echt :o

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:38

Ik denk het friese paard.

Stukje uit wikipedia
De Fries is vriendelijk, levendig maar mak, intelligent, leergierig en trouw. Verder is hij een gewillige werker. Ook heeft het fries paard een koel hoofd en is daardoor zeer geschikt voor recreatief rijden en buitenritten en is ook zeer geschikt voor dressuur vanwege de hoge knieactie en zijn betrouwbare gedrag.

Het Friese paard is heel betrouwbaar en rustig, maar tegelijke tijd ook wel lekker voorwaarts.
En die echt voor je wil werken.
Ik heb sinds een poosje een fries die ik kan bijrijden en het klikt meteen.
Echt een heel fijn ras.

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:44

mijn droompony zou een new forest zijn dat weet ik wel maar mijn pony moet:
*rustig maar actief zijn
*mag af en toe bokken maar niet te vaak
*moet dressuurbloed in zitten
*ondanks dressuurbloed ook veelzeidig zijn ik denk een pony/paard rond de 6jaar en ong 165 dus dan denk ik dus aan een kwpn maar mijn voor keur gaat natuurlijk uit naar de new forest(heb ik nu)

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:46

lifaya miss een haflinger

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:58

een groot dressuur of springpaard ! hannoveraan of KWPN'er <3

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:03

maritJ_e schreef:
ik vind het niet erg als een paardje ervandoorgaat
een beetje actie vind ik altijd wel leuk :)
ik wil niet een sloom paard echt een beetje een snelle
het liefst geen arabier maar een wat grotere
karakter moet lief zijn en mag soms wat koppig zijn :)

wie weet iets voor me?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:04

een KWPN? al verschillen die vaak wel erg van karakter :j

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:05

Ben wel benieuwd wat jullie bij mij vinden passen!

Ik ben 16 jaar, en heb 6 jaar rijervaring. Ik houd van voorwaartse paarden, maar ze moeten wel koel in het hoofd zijn. Mag een sterk karakter hebben. Zou zelf graag verder willen komen in de dressuur, en zou dus ook graag willen starten. Buitenrijden moet ook goed kunnen. Maar ik heb liever geen fjord, fries of haflinger. Ik heb niks tegen de rassen, maar ze zijn niet echt wat voor mij.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:05

lifaya schreef:
een KWPN? al verschillen die vaak wel erg van karakter :j

kvind een KWPN niet zo leuk
andere optie?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:08

huh hoezo niet? :+ je hebt zoveel verschillende types KWPN? Ik vind over het algemeen KWPN ook niet mooi, maar er zitten heel leuke tussen :j

Inney; Een NRPS? die kunnen veel potentie voor dressuur en springen hebben, kunnen heel recreatief zijn en heel gevarieerd in karakter

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:16

Zal ik het ook maar proberen dan :P

Ik ben 1.65 en niet zwaar. Graag 1 die niet overal van schrikt, maar lekker koel in zijn hoofd is, vooral op de weg lekker bomproof is. In de bak lekker pittig, maar geen gesteiger. Ik race wel graag, dus dat zou leuk zijn. 1tje die wel een sprongetje kan maken en een beetje dressuren.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:51

lifaya schreef:
huh hoezo niet? :+ je hebt zoveel verschillende types KWPN? Ik vind over het algemeen KWPN ook niet mooi, maar er zitten heel leuke tussen :j

Inney; Een NRPS? die kunnen veel potentie voor dressuur en springen hebben, kunnen heel recreatief zijn en heel gevarieerd in karakter

een KWPN is niks voor mij
een wat kleinere
t liefst een 5/4 ganger

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:52

Wolferus schreef:
Zal ik het ook maar proberen dan :P

Ik ben 1.65 en niet zwaar. Graag 1 die niet overal van schrikt, maar lekker koel in zijn hoofd is, vooral op de weg lekker bomproof is. In de bak lekker pittig, maar geen gesteiger. Ik race wel graag, dus dat zou leuk zijn. 1tje die wel een sprongetje kan maken en een beetje dressuren.

een ijslander *D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:30

maritJ_e schreef:
lifaya schreef:

een KWPN is niks voor mij
een wat kleinere
t liefst een 5/4 ganger

dan is een IJslander logisch :+

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:53

Wolferus: Wat dacht je van een New Forest pony? :)

aaanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:44

nu wij:

Anouk; Ik hou van een pony/paard met pit, maar wel 1 die koel in het hoofd is. Een waar je fijn mee buiten kan rijden, en kan springen, ben zelf niet zo weg van dressuur.. Ik ben zelf 1.70 en weeg 52 kilo.

Nadine; Ik hou van een pony die goed kan springen, er moet veel pit in zitten. Ik ben 1.65 en weeg 45 kilo.

We zijn benieuwd!