Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lifaya schreef:whauhaha omg
arme poekiedoet me denken aan die zaak van de poes in de magnetron en dan die schadeclaim : "ja stond niet bij gebruiksaanwijzingen dat je je kat er niet in kon doen, nu heb ik een trauma opgelopen en ben kat kwijt"....
zie ik een vegitarier schreeuwen : BONT IS MOORD! en dan zie ik haar in dikke leren laarzen lopen en dan ook een leren jasje
suleilitha schreef:lifaya schreef:whauhaha omg
arme poekiedoet me denken aan die zaak van de poes in de magnetron en dan die schadeclaim : "ja stond niet bij gebruiksaanwijzingen dat je je kat er niet in kon doen, nu heb ik een trauma opgelopen en ben kat kwijt"....
zoooo dom, dat verhaal van die schadeclaim, dat mens had slapend rijk kunnen worden
kat staat nu zeker weten al in de gebruiksaanwijzing
\
lol Asyaa schreef:een paard snij je net zo makkelijk levend de keel door als een koe ...
Voor diegene die het niet wisten:
Er zijn GEEN slachtpaarden in nederland
Al het paarden vlees dat je in de winkel vind in nederland is afkomstig van particuliere paarden die gewoon als rij/gezelschaps/fok/ect. dier hebben geleefd.
Er worden GEEN paarden gefokt, gehouden, en geslacht in nederland voor het vlees.

lifaya schreef:Asyaa schreef:een paard snij je net zo makkelijk levend de keel door als een koe ...
Voor diegene die het niet wisten:
Er zijn GEEN slachtpaarden in nederland
Al het paarden vlees dat je in de winkel vind in nederland is afkomstig van particuliere paarden die gewoon als rij/gezelschaps/fok/ect. dier hebben geleefd.
Er worden GEEN paarden gefokt, gehouden, en geslacht in nederland voor het vlees.
Nouuu niet helemaal waar, je hebt wel slachterijen in Nederland
toevallig paar dagen terug Eet smakelijk! gekeken, ging over Do die erbji moest zijn toen
een paard moest worden geslacht. Was een paardenliefhebber (zowel dood als levend) als slager.
Misschien ook aan te raden voor de mensen... alleen als je een sterke maag hebt!
suleilitha schreef:Dus omdat jij zegt dat het niks opbrengt, zouden er geen slachtpaarden zijn in Nederland?
dat ze 3 jaar mochten rondlopen buiten en dan een deel geslacht word
in mijn ogen is dat ook fokken voor de slacht... lifaya schreef:Volgends mij was er laatst iets over de koniksdat ze 3 jaar mochten rondlopen buiten en dan een deel geslacht word
in mijn ogen is dat ook fokken voor de slacht...

Asyaa schreef:omdat het werkelijk niks opbrengt.
Het meeste van het vlees wordt al geëxporteerd naar het buitenland.
[VN] Taboe op paardenvlees is onterecht
Er wordt gewoon ontzettend weinig paardenvlees gegeten, vanwege mensen zoals TS.
Niels schreef:renske_13 schreef:Ik eet echt nooit paardenvlees!Ik zou het niet eens door mijn keel kunnen krijgen. Dan zie je soms op tv die arme beestjes in de rij staan voor de slacht
![]()
![]()
Maargoed, iedereen zo zijn mening.
Groetjees
en je eet wel ander vlees?
En eet je weleens snacks? (frikadellen, kroketten etc?)
Asyaa schreef:Idd, bepaalde rassen waar meer wordt 'vermeerderd' dan werkelijk wordt 'gefokt', worden wel vaak de overgebleven paarden naar de slacht gegaan, maar dit gaat vaak gepaard met een verlies.
Leven van enkel en alleen het fokken, houden, en slachten van paarden met als doel hun vlees is simpelweg financieel niet te doen in Nederland. Er zijn genoeg landen waar dit wel gebeurt, omdat het daar minder kost om paarden te houden, en het vlees levert meer op.