Paardenvlees in de supermarkt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:29

plofkippen?
Ik ken wel suikerkippen dat is pas zielig arme geslachte suikerkippetjes waar iedereen zich maar aan te goed doet met pasen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:30

lifaya schreef:
whauhaha omg :=

arme poekie :( doet me denken aan die zaak van de poes in de magnetron en dan die schadeclaim : "ja stond niet bij gebruiksaanwijzingen dat je je kat er niet in kon doen, nu heb ik een trauma opgelopen en ben kat kwijt"....

}:0

zoooo dom, dat verhaal van die schadeclaim, dat mens had slapend rijk kunnen worden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:31

een paard snij je net zo makkelijk levend de keel door als een koe ...

Voor diegene die het niet wisten:
Er zijn GEEN slachtpaarden in nederland
Al het paarden vlees dat je in de winkel vind in nederland is afkomstig van particuliere paarden die gewoon als rij/gezelschaps/fok/ect. dier hebben geleefd.
Er worden GEEN paarden gefokt, gehouden, en geslacht in nederland voor het vlees.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-10-09 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:31

mensen zijn zo hypocriet :+ zie ik een vegitarier schreeuwen : BONT IS MOORD! en dan zie ik haar in dikke leren laarzen lopen en dan ook een leren jasje :+

Nee ik keur het niet goed hoe sommige dieren groot gebracht worden, maar ik vind wel dat je de feiten onder ogen moet zien. Ik eet gewoon lekker veel vlees, liefst wel met een goed leven, maar jah :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:32

suleilitha schreef:
lifaya schreef:
whauhaha omg :=

arme poekie :( doet me denken aan die zaak van de poes in de magnetron en dan die schadeclaim : "ja stond niet bij gebruiksaanwijzingen dat je je kat er niet in kon doen, nu heb ik een trauma opgelopen en ben kat kwijt"....

}:0

zoooo dom, dat verhaal van die schadeclaim, dat mens had slapend rijk kunnen worden :D

nu moet je je hamster erin doen :+ kat staat nu zeker weten al in de gebruiksaanwijzing :+\

WARNING: DO NOT PUT YOUR CAT INTO THE MICROWAVE, ZERO CHANCE TO SURVIVE, BIG CHANCE YOU HAVE GOOD MEAL (AS LONG AS YOU LIVE IN CHINA)

:+ lol

Anoniem

Re: Paardenvlees in de supermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:34

Waar baseer je dat op, Asyaa?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:34

Asyaa schreef:

Al het paarden vlees dat je in de winkel vind in nederland is afkomstig van particuliere paarden die gewoon als rij/gezelschaps/fok/ect. dier hebben geleefd.
Er worden GEEN paarden gefokt, gehouden, en geslacht in nederland voor het vlees.

Nouuu niet helemaal waar, je hebt wel slachterijen in Nederland :+

toevallig paar dagen terug Eet smakelijk! gekeken, ging over Do die erbji moest zijn toen
een paard moest worden geslacht. Was een paardenliefhebber (zowel dood als levend) als slager.

Misschien ook aan te raden voor de mensen... alleen als je een sterke maag hebt!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:38

Ja, ach ik kan er niet van wakker liggen hoor paardenvlees in een supermarkt. Ik vind het zo hypocriet om paardenvlees achter de chips te leggen en vervolgens een pakje boterhamworst en een doos frikandellen mee te nemen. Ik weet zeker dat de TS echt al wel eens ongemerkt paardenvlees op heeft. In zo veel producten zitten vleesmengsels.

Er wordt altijd zo'n drama over vlees gemaakt. Het meest hypocriete vind ik vegetariers die wel leren schoenen dragen en producten gebruiken die dierlijke grondstoffen gebruiken en die op dieren zijn getest. Als je het doet, doe het dan goed :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:39

lifaya schreef:
Asyaa schreef:

Nouuu niet helemaal waar, je hebt wel slachterijen in Nederland :+

toevallig paar dagen terug Eet smakelijk! gekeken, ging over Do die erbji moest zijn toen
een paard moest worden geslacht. Was een paardenliefhebber (zowel dood als levend) als slager.

Misschien ook aan te raden voor de mensen... alleen als je een sterke maag hebt!

Slachterijen =/= slachtpaarden
De paarden die ze in slachterijen (meneer van der Veen is de slager uit die aflevering van Eet Smakelijk) zijn bijna altijd particuliere paarden, die als rij/gezelschaps/fok/ect. dier hebben geleefd. Het kleine percentage dat niet van particuliere afkomstig is zijn meestal bedrijfsmatige fokkers, manegehouders, handelstallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:41

Maar je beweert dat er in Nederland geen slachtpaarden worden gehouden en gefokt, hoe kom je daar bij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:43

omdat het werkelijk niks opbrengt.
Het meeste van het vlees wordt al geëxporteerd naar het buitenland.

[VN] Taboe op paardenvlees is onterecht

Er wordt gewoon ontzettend weinig paardenvlees gegeten, vanwege mensen zoals TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:44

Dus omdat jij zegt dat het niks opbrengt, zouden er geen slachtpaarden zijn in Nederland?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:46

Er worden wel paarden geslacht uiteraard maar of ze echt voor de slacht worden gefokt in NL geloof ik niet hoor, zoals koeien en varkens bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:48

Toch wel, moet je even bij Marrum en Ferwerd op de zeedijk gaan staan, er lopen honderden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:49

suleilitha schreef:
Dus omdat jij zegt dat het niks opbrengt, zouden er geen slachtpaarden zijn in Nederland?

Er worden geen paarden gefokt, gehouden, en geslacht puur voor het vlees in Nederland.
Er zijn wel slachterijen, want alle particuliere paarden die geschoten en geslacht worden moeten ook ergens heen...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:49

Volgends mij was er laatst iets over de koniks ;) dat ze 3 jaar mochten rondlopen buiten en dan een deel geslacht word ;) in mijn ogen is dat ook fokken voor de slacht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:52

lifaya schreef:
Volgends mij was er laatst iets over de koniks ;) dat ze 3 jaar mochten rondlopen buiten en dan een deel geslacht word ;) in mijn ogen is dat ook fokken voor de slacht...

De koniks worden gehouden voor de natuur te onderhouden ;)
Wat ik gelezen heb over de koniks is dat eens in de zoveel tijd de populatie wordt 'ontdaan' van zieke, zwakke en tamme dieren, om overpopulatie te voorkomen.
Maar je kan dit wel als een soort manier van fokken voor de slacht zien, al lijkt het me sterk dat de overheid zich daarmee gaat bezighouden ;)

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:53

Ik eet echt nooit paardenvlees! ;) Ik zou het niet eens door mijn keel kunnen krijgen. Dan zie je soms op tv die arme beestjes in de rij staan voor de slacht ;( |(
Maargoed, iedereen zo zijn mening.

Groetjees

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:54

nou ze gaan dus gewoon een deel van de koniks slachten voor dierentuin voer ofzo, en dat is al besloten dus in mijn ogen slachtpaarden :+

Tevens heb je wel eens bji bepaalde fokkers dat alle overgebleven jaarlingen naar de slacht gaan, maar volgends mij komt dit niet heel vaak voor.

Maar Nederland is dus wel een bron van slachtpaarden, alleen word het grooste gedeelte niet met die bedoeling op de aarde gezet om het maar te zeggen

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:56

Asyaa schreef:
omdat het werkelijk niks opbrengt.
Het meeste van het vlees wordt al geëxporteerd naar het buitenland.

[VN] Taboe op paardenvlees is onterecht

Er wordt gewoon ontzettend weinig paardenvlees gegeten, vanwege mensen zoals TS.

In flevoland zit een man die slachtpaarden fokt.
Hij heeft veel land waar al die paarden lekker kunnen buiten spelen.
En doormiddel van natuurlijken dekkingen komen er automatisch steeds meer.
En ieder jaar gaat er een groep naar de slacht.
Maak me eigenlijk wel een beetje zorgen daar om inteelt en daardoor aangeboren afwijkingen.
Of zou dat niet schadelijk zijn voor de mens die vervolgens het vlees eet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:03

Idd, bepaalde rassen waar meer wordt 'vermeerderd' dan werkelijk wordt 'gefokt', worden wel vaak de overgebleven paarden naar de slacht gegaan, maar dit gaat vaak gepaard met een verlies.
Leven van enkel en alleen het fokken, houden, en slachten van paarden met als doel hun vlees is simpelweg financieel niet te doen in Nederland. Er zijn genoeg landen waar dit wel gebeurt, omdat het daar minder kost om paarden te houden, en het vlees levert meer op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:04

renske_13 schreef:
Ik eet echt nooit paardenvlees! ;) Ik zou het niet eens door mijn keel kunnen krijgen. Dan zie je soms op tv die arme beestjes in de rij staan voor de slacht ;( |(

Groetjees

en je eet wel ander vlees?
En eet je weleens snacks? (frikadellen, kroketten etc?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:05

Niels schreef:
renske_13 schreef:

Groetjees

en je eet wel ander vlees?
En eet je weleens snacks? (frikadellen, kroketten etc?)

En eet je wel eens drop?
Of gebruik je wel eens lijm?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:05

Een groot deel van de paarden die in de zomer de kwelders begrazen in de buitendijkse gedeelten van Friesland zijn slachtpaarden, Asyaa.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:08

Asyaa schreef:
Idd, bepaalde rassen waar meer wordt 'vermeerderd' dan werkelijk wordt 'gefokt', worden wel vaak de overgebleven paarden naar de slacht gegaan, maar dit gaat vaak gepaard met een verlies.
Leven van enkel en alleen het fokken, houden, en slachten van paarden met als doel hun vlees is simpelweg financieel niet te doen in Nederland. Er zijn genoeg landen waar dit wel gebeurt, omdat het daar minder kost om paarden te houden, en het vlees levert meer op.

Die man die doet verder niks aners met die paarden.
Die paarden zijn enkel en alleen voor de slacht.
Dus niks overgebleven paarden naar de slacht.
Die paarden worden er gewoon voor gefokt of je het nou wil geloven of niet