Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marls

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:00

Ja idd. Anders moeten ze ook grotere pony's nemen. ;) Ze hebben ook alleen shetlanders. Hoeveel van die pony's hebben ze wel niet?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:02

xmarlies96 schreef:
Ja idd. Anders moeten ze ook grotere pony's nemen. ;) Ze hebben ook alleen shetlanders. Hoeveel van die pony's hebben ze wel niet?

Stuk of 400, dacht ik?

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:05

EskeGirl schreef:
xmarlies96 schreef:

Stuk of 400, dacht ik?

Dat kun je toch nooit in de gaten houden, stel dat er eentje droes o.i.d heeft?

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:08

400? :oo Ik dacht 200 :P
Maar volgens mij kan die mensen van dat park niet zoveel schelen als ze ziek zijn ze halen er vast niet snel een DA bij.. Die denken vast ach we hebben zoveel pony's eentje minder maakt niks uit. Teminste lijkt me wel want die mensen van ppc geven echt niks om die pony's anders laten ze die pony's ook niet door iedereen berijden en die mensen van ppc weten niet eens hoe die kinderen er mee omgaan maar dat boeit ppc toch niet want het zijn máár pony's voor hun.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:09

xmarlies96 schreef:
Maar volgens mij kan die mensen van dat park niet zoveel schelen als ze ziek zijn ze halen er vast niet snel een DA bij.. Die denken vast ach we hebben zoveel pony's eentje minder maakt niks uit. Teminste lijkt me wel want die mensen van ppc geven echt niks om die pony's anders laten ze die pony's ook niet door iedereen berijden en die mensen van ppc weten niet eens hoe die kinderen er mee omgaan maar dat boeit ppc toch niet want het zijn máár pony's voor hun.

Maar stel dat er een besmettelijke ziekte uitbreekt, het kan toch niet zo zijn dat daar ongemerkt honderden pony's aan doodgaan?

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:10

Weet ik niet. Maar die mensen van ppc geven vast niet veel om die pony's.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:12

xmarlies96 schreef:

Volgens mij overdrijf je nu wel een beetje!
Diep pony's zorgen voor het inkomen voor PPC, en volgens mij behandelt het personeel ze goed.
Ik denk eerder dat het komt door die meisjes die zo 'goed' kunnen rijden, met hun eigen zweep die pony's zo mooi in de krul kunnen krijgen(zaag zaag zaag) en de pony's eens een lesje zullen leren.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:13

Hmm, ik denk het indirect wel, want het is wil hun hele inkomen enzo. En je moet wel zwz een klein beetje om paarden geven om je werk met paarden te gaan doen, aangezien dat niet super verdient...

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:14

Als die mensen veel om die pony's gaven dan lieten ze die pony's niet zo verpesten door kinderen die in de mond van zo'n paard zitten te scheuren of het gebruiken alsof het speelgoed is.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:16

Te groot is nog niet zo erg als je maar niet te dik bent. ;)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 18:17

xmarlies96 schreef:

Totaal niet met je eens, als de pony elke dag met een te lange ruiter loopt, kan dat echt een heel negatief effect hebben voor de rug. ;)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 18:18

xmarlies96 schreef:

Niet mee eens, vooral zonder zadel en de meisjes met weinig ervaring, met die lange benen eronder breng je je pony snel uit evenwicht..

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:16

welke pony vind het leuk om jakkerende kinderen op hun rug te hebben, heel de dag lekker in het zand in de zon bij een huisje te staan, soms bij mensen die er 0,0 verstand van hebben!?
Ik bedoel; die beesten hebben niks....ze hebben geen gras, ze staan maar bij dat huisje op wat zand....
en dan soms ook nog die veelste dikke & grote kinderen.
De leeftijd grens gaat tot 12jaar. maar wie zegt dat een kind van 12 niet lang kan zijn en niet zwaar?

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:24

Hallo ik ken een meisje van 10 die is 1.65 ga je dan nog op een shet? NEE!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 20:45

xmarlies96 schreef:

Voor een enkele keer is dit niet erg (maar idd daar doen ze het vaak dan is het idd wel slecht) ik ben zelf 1,61 en rij binnenkort ook op een welsh A pony, maar ik weeg niet veel dus dat heeft dan geen effect voor de pony.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:26

xmarlies96 schreef:

die mensen ziojn ook individuen.. die geven er echt wel om hoor.

en elk bedrijf heeft een dierenarts die geregeld langskomt.
hoe groot maakt niet uit.

ik ken zat mensen die ook andere mensen op hun dier laten rijden.

ze weten wel hoe die kinderen er mee omgaan. er is wel degelijk toezicht en ook lessen.

maar buitenzicht kan natuurlijk altijd gegalopeerd worden door een paar van alle kinderen.

er zijn altijd een paar rotte appels tussen.

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:37

xMarloes schreef:
welke pony vind het leuk om jakkerende kinderen op hun rug te hebben, heel de dag lekker in het zand in de zon bij een huisje te staan, soms bij mensen die er 0,0 verstand van hebben!?
Ik bedoel; die beesten hebben niks....ze hebben geen gras, ze staan maar bij dat huisje op wat zand....
De leeftijd grens gaat tot 12jaar. maar wie zegt dat een kind van 12 niet lang kan zijn en niet zwaar?

dat ze niets hebben is echt niet waar, sowieso de hele avond en ochtend hooi en overdag worden ze volgestopt met wortels, zelfs bij de kindjes die als gekken rondracen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:43

xxliekeee schreef:
xMarloes schreef:

dat ze niets hebben is echt niet waar, sowieso de hele avond en ochtend hooi en overdag worden ze volgestopt met wortels, zelfs bij de kindjes die als gekken rondracen.

Overgewicht door al die wortels -> ongezond...

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:46

EskeGirl schreef:
xmarlies96 schreef:

Volgens mij overdrijf je nu wel een beetje!
Diep pony's zorgen voor het inkomen voor PPC, en volgens mij behandelt het personeel ze goed.
Ik denk eerder dat het komt door die meisjes die zo 'goed' kunnen rijden, met hun eigen zweep die pony's zo mooi in de krul kunnen krijgen(zaag zaag zaag) en de pony's eens een lesje zullen leren.

Ik geef je gelijk dat ze echt wel om die ponys geven, maar het is hun verantwoordelijkheid
dus ze zijn ook verantwoordelijk voor alles wat er met die ponys word uitgehaalt.
Ze zijn verantwoordelijk voor te zware of grote kinderen, ponys die ziek worden door verkeerd eten,
en verkeerd en ruw rijden.

Wat kunnen ze er aan doen? heel makkelijk! meer personeel dat de hele dag controleerd wat ze met die pony's doen,beter voorlichten, strengere regels en de leeftijd naar beneden.

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:49

eskegirl,

als een pony daar over/ondergewicht heeft wordt er ook altijd wat aan gedaan ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:52

xxliekeee schreef:
eskegirl,

als een pony daar over/ondergewicht heeft wordt er ook altijd wat aan gedaan ;)

Tja, maar wat kunnen ze nu aan overgewicht doen in het vakantieseizoen.
Al geven zij de pony minder voer(vraag me af hoe, in die megastal) dan krijgen ze altijd nog extratjes...

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:54

Altijd als er iets is met een pony wordt die tijdelijk uit het park gehaald.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:09

xxliekeee schreef:
xMarloes schreef:

rondrennen in een wei is er niet hoor...
En die beeste hebben niks overdag hoor, lekker in het stof en zand staan bij die huisjes.
'savonds staan ze in die grote hal/schuur ja met hooi, dat is waar. maar het gaat over heel de dag....

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:54

@xMarloes
Rondrennen in een wei is er zeker wel.
Elke vrijdag gaan de pony's van ongeveer 10 uur tot half 2 op een hele grote wei met zn allen. En bij hun grote stal zit ook nog een hele grote paddock, ongeveer de grote van een weiland. En er staat wel gras in het park, zeker bij het nieuwe gedeelte. En bijna iedereen haalt altijd een emmer (soms meer) gras/hooi voor de pony.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:56

MerelxG_R schreef:
Ik ben er nog nooit geweest, dus ik weet niet precies hoe het is enzo. Maar als ik die filmpjes zie vind ik het er allemaal niet fijn uit zien. Veel te grote kinderen op shetjes, kinderen die de ponys stijgeren aanleren door eens flink die benen in de buik te duwen en aan de mond te trekken en zo kan ik nog even door gaan. :n

Nee, ik zou er nooit heen gaan. ;)

Helemaal mee eens, kan me voorstellen dat het leuk is voor kinderen en droomde er vroeger ook van, maar vind het wel een negatief idee hebben juist doordat er valse leeftijden worden opgegeven en kinderen veel te groot en soms te zwaar zijn!