Wat zeggen mensen als jullie buiten rijden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:16

Evelyne79 schreef:
Vrijdag trouwens nog: Wat doen die friezen hier in limburg???, het zijn geen friezen maar tinkers! oh, ik dacht dat die meer wit hadden?

Zucht

Hahaha..!! En dan nog, waarom zouden er geen friezen in Limburg kunnen zijn? :P

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:19

Heb met mijn verzorgpony wel eens gehad dat een vrouwtje zei jeetje wat heb jij een mooi paard.
Vaak genoeg komen er ook kleine meisjes op me af stormen mag ik hem aaien. Dat mag altijd wel hoor :D

owjah en 1x een man tegen zijn vrouw toen rakni zijn hoefschoentjes om had: Kijk dat paardje heeft last van zijn beentjes. Vond dat wel grappig dat ik het hoorde haha :P

Marit_Muppet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:13

Tijdens een buitenrit op kamp reden we 2keer langs een camping. Toen stonden er een aantal kleine kinderen langs het hek te kijken. Dan vind ik echt leuk, als van die kleine kinderen helemaal weg zijn van paarden en het geweldig vinden als je op zo'n "groot" groot paard rijdt, ook al is het helemaal niet zo'n groot paard:P
We hebben ook wel eens gehad op een buitenrit dat we buiten de ruiterpaden moesten omdat ze aan het bomen snoeien waren en de pony's dat geluid niet zo gezellig vonden. Toen kwamen we wandelaars tegen die het iets minder vonden dat we op "hun" pad reden.

anita87ruud

Re: Wat zeggen mensen als jullie buiten rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:14

Haha vandaag nog..

Reed ik met mijn fries een buitenrit...Komt er een man naast mij fietsen zo is dat nou een echte belg..super mooi hoor;) Zeg ik nee dit is nou een echte fries...Hij verontschuldigde zich en fietste heel snel verder

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:24

Haha, Meestal kinderen die ons nastaren en zeggen ' Woww, Kijk mama, een héel groot paard '

Maar ook wel eens dat we op de RUITERPADEN reden, dat er een man was met 4 honden, die los tussen de benen van mijn pony door liepen, Ik zij zo van : Het is niet mijn schuld als die beesten een trap krijgen hoor! Werd die vent ook nog boos van 'Ja, Jullie mogen hier niet komen, wij hebben ook het recht hier te lopen, en je moet je bneest onder controle hebben'

Sja, Dat kan dus ook..

anita87ruud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:25

Of wat ik ook wel vaker hoor als ik bandage's om heb...Kijk mama waarom heeft dat paard sokken aan;)

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:26

Nou er stapte laatst iemand zelfs uit de auto bij mij om te vragen of ik mijn pony ook wou verkopen haha ik van nee die man van weet je het zeker ik zo ja heel zeker haha

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:28

Hier reageren ze meestal wel van oh wat een leuk paard , maar soms :Y)
als er een auto staat op de weg , en ik ga er dan omheen krijg je van dat commentaar dat je niet midden op de weg moet lopen ? dus ik geef dan zon opmerking terug hoe anders? kan moeilijk over die auto heen lopen , en dan fietsen ze door met een chagerijnige kop , en mompelen wat na .

@chanouk
had ik laatst ook , ik ree buiten , komt er zon oude man HEEEEE is dat paard te koop? ik zo nee
oh jammer vind het wel een leuk dier en dan nog zon lang verhaal erachteraan :P

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:38

Loop ik met mijn fjord door de straat zegt een vrouw tegen haar dochter: het is net pippi langkous. ik vroeg me echt een beetje af waar ze die stippen dan vandaan toverde.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:40

Kind; oh kijk mama!! Een paadje!!
Dat is een gek paadje!!

:=

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:41

@aalstreep...
als ze dat tegen mij zeggen is t logischer he..

hoor eht ook idd met regelmaat...

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 01:50

@ Vjestagirl, ik spiekte ff in je profiel voor foto's met het dameszadel (die stonden er niet) en zag dat je 208 :+ jaar (ipv 28 neem ik dan maar aan haha... ;)

Verder kreeg ik nooit echt reactie's, alleen van die grapjassen die dan Hatsjik paard gaan roepen en vragen of ik op commando kan steigeren.. of heel hard toeteren als ze voorbij rijden in de auto om te kijken wat het paard doet ( erg grappig,maarnietheus )

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:47

'oooohh een paard'
'mama een paard '
'wat een mooi paard is die van jou?'
en als ik mt de pony's buiten loop krijg ik commentaar dat het net een hond is.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 08:49

Nou, wij hebben een hockeyveld naast ons zitten.
en als ik dan weg rijd ofzo krijg je commentaar.
ooo het stinkt, of ik sla die paard ff met me stick op zijn reet hatjee.

tissusam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:13

bji mij is het andersom ik heb aflinger best gespiert als ik buiten rij of probeer met hebm naar buiten te gaan denken ze dat het een fjort is haha
lijntjuhhh schreef:
trickywonder schreef:
ik rijd in westerntenue op een fjord met lange manen. in de winter compleet met schapenvacht over het zadel en zo'n lange waxjas. gister hoorde ik dat ze ons er zo leuk uit vonden zien samen. "moet je die fjord zien! dat ziet er leuk uit!" ook vragen veel mensen of ze mijn paard mogen aaien. Als we met de huifkar op stap zijn dan vragen veel mensen of we op vakantie zijn. ook maken mensen dan zomaar foto's bijv.

dat ze jou fjord nog als fjord herkennen.. ik rijd wel een op mijn verzorgfjord(met lange manen) door het dorp en dan vragen mensen(vooral kleine meisjes die net besmet zijn met het penny-virus) wat voor een ras het is. heb als verschillende dingen gehoord maar meestal denken ze toch dat het een haflinger is. als ik dan zeg dat het een fjord is krijg ik vaak te horen hoe dat kan want hij heeft immers lange manen.
wordt inderdaad ook vaak gevraagd of ze hem mogen aaien en een veel gehoorde opmerking is: wat een lief paard!

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:20

wel eens gehoord van een man die dacht dat hij veel over paarden wist, tegen zijn dochtertje kijk dat is nou eens een mooi en jong beessie... tsjah ze is al 20 hoor :+

ook met m'n verzorgshet, wat een grote hond!

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:30

Ik heb een tweespan shetlanders die op ijzers lopen en daar krijg je nogal wat reactie op met rijden:

"Kijk, ze zijn aan het tapdansen" (je hoort ze natuurlijk duidelijk aankomen met die ijzertjes)
"Die mevrouw heeft teveel met ze gereden, de pootjes zijn afgesleten"
"Heb je ze te heet gewassen dat ze zo gekrompen zijn?"

Of bijvoorbeeld toeristen die gaan vragen waar je "zoiets" (lees een tweespan shetlanders met een recreatiewagentje) kunt huren.

Met mijn andere paard, een russisch werkpaard, krijg ik altijd opmerkingen als:

"Dat is pas een paard" en "Waar gaat dat paard met dat meisje heen?"

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:41

Ikhad weer een mooie, zit ik op de tinker van mijn vriendin. lief ding met een koppigheid van een ezel.... Tinker ziet fiets en duikt de linkerberm in(ik wilde naar de rechterberm...)waarop fietser zegt; ach ja in engeland rijden ze aan links he.....

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:46

"KIJK, een paard, een PONYPAARD!!" :+
of als ik met de shet ga wandelen: "waarom ga je er niet gewoon op zitten, het is toch geen hond" beetje zielig he, een shetlanderveulentje :=

maar ik kreeg eerder ook weleens opmerkingen die ik echt niet vind kunnen. Heb zo vaak op me donder gehad dat ik op het ruiterpad bijna iemand van zijn sokken reed! ja moet je daar maar niet gaan lopen hoor, je gaat toch ook niet midden op een autoweg staan? :(

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:50

sprietlover schreef:
Haha, Meestal kinderen die ons nastaren en zeggen ' Woww, Kijk mama, een héel groot paard '

Maar ook wel eens dat we op de RUITERPADEN reden, dat er een man was met 4 honden, die los tussen de benen van mijn pony door liepen, Ik zij zo van : Het is niet mijn schuld als die beesten een trap krijgen hoor! Werd die vent ook nog boos van 'Ja, Jullie mogen hier niet komen, wij hebben ook het recht hier te lopen, en je moet je bneest onder controle hebben'

Sja, Dat kan dus ook..

ehh, juist.. :+ HIJ mag daar niet komen of ben ik nou gek

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 12:53

jah dat is ook zo vervelend, of mountainbikers op de ruiterpaden . . . :S

Everyone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:50

als ik op mijn moeders paard zit:
wow die is groot!

Als ik met m'n verzorg pony rijd:
kijk eens een paard (zeggen altijd mensen met kinderen

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:53

Bij mij was het een tijdje ''Sinterklaas'' of ''Pipi Langkous''
Vooral Pipi Langkous in Nederland op het strand :D was best wel leuk allemaal!

Everyone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:55

d_ruiter schreef:
jah dat is ook zo vervelend, of mountainbikers op de ruiterpaden . . . :S

Ik word altijd gestoord van aso's die gewoon veel te hard rijden en dan ook nog vlak langs je.

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 13:58

Ik was pas op buitenrit en toen zei een klein jongetje: "Kijk mam, net een my little pony, maar dan een echte"

:D