wie is je lievelings shet uit Ponyparkcity

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 11:22

Almeralover schreef:
pff wat doet iedereen hier moeilyk zeg? die ponys daar worden hartstikke goed verzorgt joh, ik heb hier dingen gelezen als; 'als de kinderen nou les zouden krijgen..' of 'de ponys worden nieteens nagekeken op ziektes' of '9 van de 10 keer heeft iemand ze die de hele dag gallopeert' nou ik kom er zo'n 6 keer per jaar, en dat is gewoon echt gelul;

1. Elke dag is er een ponyles en daar gaat bijna iedereen naartoe die geen verstand heeft van pony,s + er is op zaterdag en dinsdagochtend een verplichte instructie waar iedereen heen moet en daar wordt alles uitgelegt, ook over het gebruik van de zweep enzo, dus dat ze alleen zwepen verkopen met de bedoeling van sla die pony maar vooruit, is ook totaal niet waar, sowieso moet iedereen naar die uitleg want anders kryg je die dag gewoon geen pony mee.

2. Elke ochtend rond 6/7 uur komt Hein naar de pony's toe en kijkt hij ze 1 voor 1 na op ziektes, of een pony zich vreemd gedraagt enzo, en is er iets aan de hand, worden ze GELIJK op het land gezet, en dat zo lang tot ze beter zyn, dus niet wat ik hier heb gelezen voor 1 dag en daarna weer lopen als ze nog ziek zyn, dat is echt totaal niet waar, neem Ceasar als voorbeeld, niet de braafste pony dus het is niet zo dat ze hem alleen levend houden omdat hy zoooo braaf is en altyd bezet is, hy is nu al meer dan een jaar met rust omdat hij in een gat in het weiland is gaan staan, hy krygt natuurlyk gewoon te eten en te drinken enzo, maar ze verdienen geen geld aan hem, dus als alles daar om geld zou gaan volgens jullie dan was ie allang geslacht.

3. het is juist andersom, 9 van de 10 keer hebben ze iemand die heeeel lief voor ze is, en ja er is altijd wel iemand die de hele dag gallopeert, maar vroeger ging dat misschien wat makkelyker, maar nu staan overal mensen om het in de gaten te houden, en sowieso als iemand zo lang gallopeert zeggen veel bezoekers er iets van en dan zyn ze vaak al zo geschrokken dat ze ermee stoppen.

en dan nog even over het te lang / te zwaar; sinds dit jaar zyn ze nog veeel strenger op mensen die te dik zyn, al ben je onder de 12 en je bent gewoon veeeel te dik kryg je geen pony meer mee, zelf ben ik 1,60 maar ik weeg 39, ik weet dat dat iets te lang is, maar totaal niet te zwaar, en ik kom er al sinds 2004 en heb altyd dezelfde pony en die pony herkent my nu ook echt, dus ik ga er nogsteeds heen, sowieso omdat ik een jonger zusje heb, maar ik neem die pony (Split) altyd gewoon nog, sowieso kan je niet zeggen over iemand zijn lengte van 'dat is hartstikke zielig' ik wandel poets en knuffel de hele dag, ik zit er de hele dag bij elkaar hooguit 10 minuten op, Split is over het algemeen echt een poedersuiker die byna iedereen eraf gooit, en waarom zou ze dan by my niet doen? misschien omdat GROTERE mensen veeeel liever voor ze kunnen zyn dan kleinere? zeg nou zelf, wat zou je liever hebben; een iets te groot meisje die superlief is voor de pony en byna niet ryd of een klein kind die de hele dag door gallopeert en de pony de hele tyd mept? Want als je in ppc loopt zie je dat het BYNA altijd de kleinere kinderen zijn die zoveel galloperen;) en sinds kort wordt er zelfs al bitloos gereden, dus ga nou niet zeggen dat het op een manege beter is.

Klopt helemaal.
Ben er ook een paar x geweest.
Alleen over de huisjes voor ouders die niet van paarden houden ect.
Die huisjes zijn best vies [toen ik er was.]
Spinnen ect.
Mijn lievelings pony is Sneeuwwitje !

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:17

Is dat park toevallig dat park van slagharen...?

want dan ben ik er ook ooit geweest, (jaren geleden, was toen 6/7)

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:39

die huisjes zyn idd niet geweldig, maar er zyn nu ook nieuwe huisjes voor de mensen die een beter huisje wouden, en die huisjes zyn echt super mooi =) en dit is idd vlak naast slagharen =)
xx

Tessa_Zenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:21

Ben er 10 jaar geleden voor het laatst geweest, dus zou het echt niet meer weten!
Ik weet nog wel dat wij onze pony echt mee in het huisje hadden genomen en dat ik een buitenritje had gemaakt op het park en toen kreeg ik een medaille :D haha

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:06

Almeralover schreef:
die huisjes zyn idd niet geweldig, maar er zyn nu ook nieuwe huisjes voor de mensen die een beter huisje wouden, en die huisjes zyn echt super mooi =) en dit is idd vlak naast slagharen =)
xx

Dat is inderdaad wel beter.
Dat is ook een grote reden waarom me ouders niet nog een x zijn gegaan.

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:13

Ik ben der dan idd geweest! jaren terug, toen ik 6 was ongeveer. Ik ging toen een week en reed op zo'n paardje (schimmeltje) dat sneeuwitje heette maar de laatste dag dat we er waren kwamen ze ermee aanzetten dat het een vergissing was en ze Sneeuwvlokje heette. :+

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:50

haha jaa vroeger hadden ze byna elke keer een andere naam, myn split heeft ook 'iebel,vlekkie,blits,split en elmo' geheten haha, maar nu staat de naam by elke pony op de band =)

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:36

ik ga ook dit jaar, en dan neem ik twister.
die lijkt me echt lief! <3

en toen ik klein was ben ik er ook geweest, en toen nam ik Macho.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:39

Riddel (L)
ben ik nu denk ika l te groot voor!!

ILoveEasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:38

@ horseswoman
kan dat dat jou shet Easy noemde ? :)

haar wil ik elke x in ppc (l)
24 juli (l)

Seline_Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:22

Twister

Liiez

Re: wie is jou lieverlings shet uit Ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:02

Sneeeeeuwwitje, zo'n schatje! <3

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:10

Ik ben niet zo van ponyparkcity, ben er wel geweest maar niet op vakantie. Gewoon bij het pretpark en dan kun je er via zon busje heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:49

ik hoor allemaal verhalen dat die pony's het daar slecht hebben,
zelf zou ik er nooit zo snel heen gaan..

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:37

Pieter en Rocky :o
Ik zat eerst op Droppie, maar mijn zusje vond haar pony helemaal niet leuk en er waren ook geen andere meer, alleen kleintjes, en toen heb ik haar droppie gegeven :z
Toen heb ik Pieter gekozen en daar liep ik gewoon mee en hij stond lekker bij het huisje te grazen ;) Vet CUTE :o
Rocky ging de eerste keer rollen! Vet grappig! Maar hij was zooooo schattig! I LOVE THEM!

Mijn vriendin zat 1 keer eerst op Irry en daarna op Madonna en daarna op Droppie en mijn zusje zat een keer dus op Droppie en een keer op Monty ;)
Xx mij

femmelke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:28

ben er nog nooit geweest :?
ik wil er wel is graag naar toe maar zijn dr alleen shetjes?
ben namelijk 1.60m en weeg 47 kg

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:58

tilly O:)

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:34

Miss Pino(L) ik heb staan janken de laatste dag |(

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:45

femmelke2 schreef:
ben er nog nooit geweest :?
ik wil er wel is graag naar toe maar zijn dr alleen shetjes?
ben namelijk 1.60m en weeg 47 kg

Dan kan je er wel heen ik ben ongeveer het zelfde als jou en ik ben er al meerdere keren geweest.

Er zijn daar ook pony's die veel groter zijn dan shetlander bijv. Jans die is er groot en stevig.

eef_paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:50

Almeralover schreef:
haha jaa vroeger hadden ze byna elke keer een andere naam, myn split heeft ook 'iebel,vlekkie,blits,split en elmo' geheten haha, maar nu staat de naam by elke pony op de band =)

Nu staat er toch Iebel op zijn band teminste toen ik er was wel.. ( ben net 3 weken terug )
Een vriendin van mij had hem ik ging ook even op hem rijden was echt grappig Miss Pino is wat breder dus dat was ik gewend
toen ging ik dus op Split in draf en ik hobbelde er zo van af XD

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 11:40

altijd janken idd als ik weer naar huis moest :P

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:35

Mareeq schreef:
tilly O:)

tilly is een paar maanden geleden overleden =(

en @ eef_paardjes;
ja er staat nu idd iebel op der band =)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:42

Angel en Black (beauty) :+:
Alleen vroeger was het leuker dan nu..

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:47

Almeralover schreef:
nee het was vroeger gewoon voor iedereen, toen zyn de fjorden haflingers enz weggegaan omdat ze het te gevaarlyk vonden met die kleine shets en dan die grote fjorden enzo erbij, toen hebben ze de leeftijd naar 12 gedaan, maar dat is niet echt vast, het gaat om je lengte en gewicht, je kan op je 11e langer of zwaarder zijn dan iemand van 17, dus ze kyken daar gewoon of je op de pony kan enz maar de meeste normale mensen weten van zichzelf ook wel dat ze er nietmeer op kunnen en die gaan ook gewoon nietmeer, en de paar mensen die het toch willen proberen krygen gewoon te horen dat ze geen pony mee krygen =)

Die fjorden en haflingers zijn weg gegaan omdat de ouders er op gingen rijden, niet omdat het te gevaarlijk werd ;)
Als de pony's echt iets willen doen ze dat gewoon hoor, die weten zo hoe je de ruiter er af kan krijgen.

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 20:30

WiskyBokjes schreef:
Almeralover schreef:
nee het was vroeger gewoon voor iedereen, toen zyn de fjorden haflingers enz weggegaan omdat ze het te gevaarlyk vonden met die kleine shets en dan die grote fjorden enzo erbij, toen hebben ze de leeftijd naar 12 gedaan, maar dat is niet echt vast, het gaat om je lengte en gewicht, je kan op je 11e langer of zwaarder zijn dan iemand van 17, dus ze kyken daar gewoon of je op de pony kan enz maar de meeste normale mensen weten van zichzelf ook wel dat ze er nietmeer op kunnen en die gaan ook gewoon nietmeer, en de paar mensen die het toch willen proberen krygen gewoon te horen dat ze geen pony mee krygen =)

Die fjorden en haflingers zijn weg gegaan omdat de ouders er op gingen rijden, niet omdat het te gevaarlijk werd ;)
Als de pony's echt iets willen doen ze dat gewoon hoor, die weten zo hoe je de ruiter er af kan krijgen.

idd ook omdat er ouders op gingen ryden, maar er waren wel meerdere redenen hoor, en ook 1 van de redenen was gewoon dat het te gevaarlyk werd met die mini shets en die grote haflingers/fjoorden enzo by elkaar.