Almeralover schreef:pff wat doet iedereen hier moeilyk zeg? die ponys daar worden hartstikke goed verzorgt joh, ik heb hier dingen gelezen als; 'als de kinderen nou les zouden krijgen..' of 'de ponys worden nieteens nagekeken op ziektes' of '9 van de 10 keer heeft iemand ze die de hele dag gallopeert' nou ik kom er zo'n 6 keer per jaar, en dat is gewoon echt gelul;
1. Elke dag is er een ponyles en daar gaat bijna iedereen naartoe die geen verstand heeft van pony,s + er is op zaterdag en dinsdagochtend een verplichte instructie waar iedereen heen moet en daar wordt alles uitgelegt, ook over het gebruik van de zweep enzo, dus dat ze alleen zwepen verkopen met de bedoeling van sla die pony maar vooruit, is ook totaal niet waar, sowieso moet iedereen naar die uitleg want anders kryg je die dag gewoon geen pony mee.
2. Elke ochtend rond 6/7 uur komt Hein naar de pony's toe en kijkt hij ze 1 voor 1 na op ziektes, of een pony zich vreemd gedraagt enzo, en is er iets aan de hand, worden ze GELIJK op het land gezet, en dat zo lang tot ze beter zyn, dus niet wat ik hier heb gelezen voor 1 dag en daarna weer lopen als ze nog ziek zyn, dat is echt totaal niet waar, neem Ceasar als voorbeeld, niet de braafste pony dus het is niet zo dat ze hem alleen levend houden omdat hy zoooo braaf is en altyd bezet is, hy is nu al meer dan een jaar met rust omdat hij in een gat in het weiland is gaan staan, hy krygt natuurlyk gewoon te eten en te drinken enzo, maar ze verdienen geen geld aan hem, dus als alles daar om geld zou gaan volgens jullie dan was ie allang geslacht.
3. het is juist andersom, 9 van de 10 keer hebben ze iemand die heeeel lief voor ze is, en ja er is altijd wel iemand die de hele dag gallopeert, maar vroeger ging dat misschien wat makkelyker, maar nu staan overal mensen om het in de gaten te houden, en sowieso als iemand zo lang gallopeert zeggen veel bezoekers er iets van en dan zyn ze vaak al zo geschrokken dat ze ermee stoppen.
en dan nog even over het te lang / te zwaar; sinds dit jaar zyn ze nog veeel strenger op mensen die te dik zyn, al ben je onder de 12 en je bent gewoon veeeel te dik kryg je geen pony meer mee, zelf ben ik 1,60 maar ik weeg 39, ik weet dat dat iets te lang is, maar totaal niet te zwaar, en ik kom er al sinds 2004 en heb altyd dezelfde pony en die pony herkent my nu ook echt, dus ik ga er nogsteeds heen, sowieso omdat ik een jonger zusje heb, maar ik neem die pony (Split) altyd gewoon nog, sowieso kan je niet zeggen over iemand zijn lengte van 'dat is hartstikke zielig' ik wandel poets en knuffel de hele dag, ik zit er de hele dag bij elkaar hooguit 10 minuten op, Split is over het algemeen echt een poedersuiker die byna iedereen eraf gooit, en waarom zou ze dan by my niet doen? misschien omdat GROTERE mensen veeeel liever voor ze kunnen zyn dan kleinere? zeg nou zelf, wat zou je liever hebben; een iets te groot meisje die superlief is voor de pony en byna niet ryd of een klein kind die de hele dag door gallopeert en de pony de hele tyd mept? Want als je in ppc loopt zie je dat het BYNA altijd de kleinere kinderen zijn die zoveel galloperen;) en sinds kort wordt er zelfs al bitloos gereden, dus ga nou niet zeggen dat het op een manege beter is.
Klopt helemaal.
Ben er ook een paar x geweest.
Alleen over de huisjes voor ouders die niet van paarden houden ect.
Die huisjes zijn best vies [toen ik er was.]
Spinnen ect.
Mijn lievelings pony is Sneeuwwitje !