[CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: [CENTRAAL] Ben ik te groot/zwaar voor mijn pony/paard? #24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:12

Mag ik vragen waarom jullie op vakantie toch op een "te kleine" pony stappen?

Even heel stom tussendoor hoor, maar als ik ergens anders ga rijden, dan wil ik geen te kleine pony, tuig moet goed passen, zadel moet passen voor pony, maar ook voor mij etc. Niet dat ik vaak ergens anders rij, maar toen op vakantie wilde ik eerst zeker weten dat dat iig goed geregeld was, voordat ik een rit ging afspreken...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:23

Fair, kan toch makkelijk nog? Zelfs makkelijker, kan je meelopen met je paard :D

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 07:53

Lianne86 schreef:

Even heel stom tussendoor hoor, maar als ik ergens anders ga rijden, dan wil ik geen te kleine pony, tuig moet goed passen, zadel moet passen voor pony, maar ook voor mij etc. Niet dat ik vaak ergens anders rij, maar toen op vakantie wilde ik eerst zeker weten dat dat iig goed geregeld was, voordat ik een rit ging afspreken...

dat heeft ze toch gezegd ?!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 08:46

laatste 2 te groot,
die 2 daarvoor passen nog! :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 08:47

En Gefeliciteerd Jorg! :)

hennienke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:49

Laatste te groot maar dat is duidelijk. :p

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:14

Bij de laatste foto zie ik Niet waar haar voeten eindigen hoor...

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 10:36

dit topic kan zo hilarisch zijn he. zit weer ff terug te lezen.
waarom plaatsen deze en genen fotos waarvan ze al weten dat er kritiek komt en vervolgens gaat het 3 paginas door over of iets wel of niet kan.
sowieso zou ik het van bokt niet altijd aannemen of iets wel of niet klopt want de ijslanders passen allemaal niet en de paarden die als groot en stevig worden gezien past allemaal wel ookal zijn ze 3 en zit er een stevige volwassene op :')

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:28

Laatste 3 vind ik nietmeer passen

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:46

Fair schreef:
Dat had ik ook niet verwacht :+

Wat had je dan wel verwacht?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:13

romyloverrr schreef:
Lianne86 schreef:

dat heeft ze toch gezegd ?!

Het was een vraag in het algemeen ;) Bij haar staat het er bij, maar dan nog vind ik het geen goed argument... Denk niet dat deze pony er veel last van heeft gehad, ziet er nog redelijk stevig uit, dus in haar geval is ze alleen wat aan de lange kant en het zadel is te klein... Niet ideaal... Maar nog te doen...

Maar wel naar aanleiding van die foto... Kijk voor de gein even naar Slagharen... Bij veel mensen is het daar onwetendheid... Dat wel, maar als je kijkt hoe kritisch hier iedereen is, en hoe hard soms tegen kinderen... Dan vraag ik me toch wel heel erg af wat deze mensen zelf in zo'n situatie zouden doen...

Stel je bent op vakantie, gaat een leuke buitenrit maken op een manege.. en je krijgt een pony waarover je twijfelt/zeker weet dat je te groot/zwaar of wat dan ook bent... Wat doe je? (Vooraf betaald, tenminste, was vaak zo bij ons in het buitenland dus mjah...) Vraag je om een ander paard of rij je toch maar?

Ik reed thuis op een paard van 1,75+... Werd op vakantie op een pony gezet en had echt zoiets van "wat ontzettend klein" terwijl het gewoon nog paste, dus voor mijn gevoel was het toen heel snel "klein"... Foto van mezelf gezien, en het paste gewoon, maarja, gevoelsmatig vond ik hem erg klein, nog gevraagd of er geen grotere waren, maar deze pony moest mee (geen probleem verder... heb heerlijk gereden) maar stel dat ik had gevonden dat de pony echt te klein was, dan was ik er geen buitenrit op gaan maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:32

Ze hebben dan wat mij betreft 2 keuzes; 1: Mij een paard pony geven waar ik wel op pas. of 2; geld terug.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:52

jwl schreef:
waarom plaatsen deze en genen fotos waarvan ze al weten dat er kritiek komt en vervolgens gaat het 3 paginas door over of iets wel of niet kan.
sowieso zou ik het van bokt niet altijd aannemen of iets wel of niet klopt want de ijslanders passen allemaal niet en de paarden die als groot en stevig worden gezien past allemaal wel ookal zijn ze 3 en zit er een stevige volwassene op :')

+1

Ik snap sowiezo niet hoe mensen van een foto kunnen oordelen of het wel of niet past.
Pony kan ook een probleem met zijn rug hebben en dat zie je niet van een foto. Net zo als dat je ziet ook niet hoe oud die is..
En dat soort dingen zijn toch wel belangrijk om te weten voor dat je zegd of iets past of niet.

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:56

finnens schreef:
jwl schreef:

+1

Ik snap sowiezo niet hoe mensen van een foto kunnen oordelen of het wel of niet past.
Pony kan ook een probleem met zijn rug hebben en dat zie je niet van een foto. Net zo als dat je ziet ook niet hoe oud die is..
En dat soort dingen zijn toch wel belangrijk om te weten voor dat je zegd of iets past of niet.

Dit is een topic naar aanleiding van een foto... :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:58

Weet ik, maar foto's zijn niet echt super betrouwbaar ;)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:05

het gaat hier ook niet om een medische oorzaak of gevolg. Het gaat hier om in het algemeen of je met jou lengte en gewicht op die pony zou passen.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:14

Ja maar passen en qua gewicht goed zijn is heel wat anders. Er worden meisjes van 34 kilo afgezeken om een stevige shet en Anita van 75 kan makkelijk op een 3 jarige

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:43

Moderatoropmerking:
Regelmatig gebeurt het hier dat een discussie wordt gestart over een foto. Dit is niet de bedoeling van dit topic. Je plaatst een foto en er wordt een mening gegeven. Een discussie kan via pb voortgezet worden of indien nodig in een ander topic. Let hier ajb op.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:59

Jitske schreef:
Regelmatig gebeurt het hier dat een discussie wordt gestart over een foto. Dit is niet de bedoeling van dit topic. Je plaatst een foto en er wordt een mening gegeven. Een discussie kan via pb voortgezet worden of indien nodig in een ander topic. Let hier ajb op.

Idd, de laatste past natuurlijk niet en die daarvoor ook eigenlijk niet ;)

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:41

Iemand met een nieuwe foto?
(moet er trouwens niet een nieuw topic komen of zijn we gepromoveerd naar 500 pagina's?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:50

Sunneva schreef:
Iemand met een nieuwe foto?
(moet er trouwens niet een nieuw topic komen of zijn we gepromoveerd naar 500 pagina's?)

Dit is al vaak gezegd maar we mogen doorgaan tot de 500

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:10

Ok mooi, sorry heb een tijd lang geen internet gehad plus geen zin om alles terug te lezen.

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:38

Nieuwe? :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:34

Voor alle mensen die nieuwe foto's willen gaan plaatsen, heb ik maar een raadgeving: als je zelf het idee/gevoel hebt dat je er eigenlijk al te groot voor bent (dat heet: twijfel), dan ben je dat waarschijnlijk ook.

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:53

Dit topic is een beetje dood