Bolle, dikke, sjakie, zijne hoogheid of majesteit (als ie weer verwend doet), knollie, Miggie, poownie en ga zo maar door.
Tegen pardusz: pardoezzel, jochie of wit monster. En tegen Vendetta meestal dametje, meissie, kleine krummel, dettie of hummeltje.
Bij mij ook altijd wel verschillend per paard:Tegen alle paarden (Groot & klein) zeg ik altijd; Hè poownie, of poownie of kleine poownie. En tegen Yamenha zeg ik altijd meen of yameen of meetje. Tegen Illowa altijd Lowie of Lo of Lootje.
Ik noem hemBabymaar ga nu toch maar iets meer over op Puppy...Hij is al 3.5, het baby is er beetje af nu
Ik zeg altijd VENT, maar dat wordt op stal altijd heel vreemd gevonden, want wat bereik je ermee om tegen je paard te praten,....
princes is altijd: tutje, prins, dikkie, mammie ( ze heeft een veulentje ) , vriendinnetje, witje, trutje. en dan ben ik er vast nogeen paar vergeten.
Suzan_bobar schreef:Ik zeg altijd VENT, maar dat wordt op stal altijd heel vreemd gevonden, want wat bereik je ermee om tegen je paard te praten,.... Gezellig en goed voor je sociale contacten Anders is het steeds zo stil
Mijn paard, Ille noem ik:DikzakLompertKnolIllemanBeestSchaapKonijnAapVarkenIltjePaardGroteKnaapEn mijn vzpaard, Ivar:KnolSchaapIefPeerdPaardSchaapKnolle kopMonsterKleintjeLekkerdingLieverdLuilakEn ga maar even verder. Zijn trouwens allebei NL trekpaarden
Dikzak, stinkie, sukkel, ventje, kereltje, klier(als die loop te klieren) poownie, lieffie, roan of roanus * hij heet roan