Maffe pennyverhalen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:48

KarmY_LoVeR schreef:
Miriano schreef:
HAhha, Sas...
Ja geweldig
Tegen mij zei ze ook laatst dat ze wel weer tijd had enzo..
En weet je nog dat ik zei dat mijn paard bijt?
Toen wilde ze ook niet zeggen hoe ze dat op loste, omdat dat een 'geheim' was

inderdaad... waarom krijg ik toch zo'n vaag vermoeden dat zij géen twintig paarden heeft en niet een paard af kan leren te bijten?

Weet ik niet. Ik heb trouwens ook zo'n gevoel .
Waarom typt ze trouwens zo beroerd? Net als een 11/ 12 jarige?
Als je 16 bent

_Jennifer_

Re: Maffe pennyverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:07

nooit gedacht dat het zo erg was bij ons op de maenge, want zoveel erge penny's lopen er niet rond .. dit keer wel dus

Ik was beetje bezig, komt er zo'n wijsneus:
"moet je niet zo doen! Moet zo" *grist de borstel uit mijn hand en doet bijna hetzelfde als ik ik liet dr maar*
"knap hoor hoe weet je dat allemaal?"
-
"Ik weet er harstikke veel van af, ik heb Anky van Grunsven geholpen met haar paarden! *dat meisje was 13 ofzo*"
-
"zozo meid, ook al?"
-
"Ja ik heb mee mogen helpen met het inrijden van Salinero, en ik kan dus ook rijden tot GP niveau "
-
"ook al? nou, knap hoor! "
-
"hoezo: ook al? "
-
"er zijn je er al 110 meisjes voorgegaan die ook allemaal Salinero hebben ingereden"
-
"Kan nooit, ik was de enige die Anky in vertrouwen nam"
-
"Haha oke, help je Anky nog steeds?"
-
"Ja tuurlijk!"
-
"heeft ze niet genoeg aan haar huidige Groom"
-
"nee, die weet er niets van af joh!"
-
"zou ik een keer meemogen, of vraag een keer een handtekening voor me "
-
"eeeh, nou, meekomen kan je zowiezo niet want niemand mag eigenlijk weten dat ik voor Anky werk ( ) een een handtekening deelt Anky niet zomaar uit"
-
"Haha, waarom zeg je het dan tegen mij?"
-
"eehm, jij werkt toch niet bij de media"
-
"ja maar mijn vader wel "
-
"eeh, o, maar niets zeggen hoor "
-
"nee meid, zal niets zeggen "
-
"zou je mij eens willen helpen met mijn wilde hengst! Hij bokt namelijk heel veel en krijg het hem niet afgeleerd, wil hem ook graag op GP niveau. " (heb niet eens een eigen paard, laat staan een wilde hengst)
-
"eehm nou, ik kan niet, want ik moet al heel veel doen voor Anky!"
-
"Trouwens, als jij elke dag naar Anky gaat, ga je dan met de fiets ofzo?"
-
"Nee, ik word gebracht door mijn ouders! Tuurlijk!"
-
"Zozo! je hebt wel geluk in je leven hoor Maar op zondag is iedereen zo'n beetje vrij, dan kom je toch gezellig met mij mijn wilde hengst africhten tot GP niveau "
-
"nee, ik heb het echt heel druk, want ik moet zondag ook nog huiswerk maken!"
-
"Echt niet? Anders is het zo zielig voor mijn hengstje, dan mag hij niet bereden worden door jou, topruiter, meegeholpen met het inrijden van Salinero .. Moet ie bereden worden door mij, iemand die net zo poetst als jou, maar verbeterd word door jou die het precies hetzelfde doet?"
-
"Maar mijn ouders zijn er! Ik moet gaat!"

Ik vond het zo grappig

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:09

hahaha, geweldig

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:11

Haha die is leuk

TeuntjeK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:43

ben bij pagina 5 met lezen
Typt even wat om hem terug te vinden hihi geweldigg!!

ReBeL_Valibu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 18:57

hahaha ooh dit is echt een geweldig topic!!

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:45

Kom er niet vaak een tegen maar we waren een keer een pennymeisje tegengekomen op ponykamp (9 jaar).
Ze vertelde dat ze heel veel geld had en daarom voor haar moeder een pony had gekocht, ze had hem zelf ingereden enz. Ze zij ook dat ze heeel goed kon rijden.
Maar dat bleek natuurlijk van niet toen we de eerste les daar kregen.
Dus gingen ze elke keer aan de hand wat door de bak rijden en pas de laatste dag een klein ritje naar buiten gemaakt.
Ze had ook al een vriendje die helemaal gek op haar was, ze deed ook alsof ze daarmee aan het sms'en was (volgens haar zus had ze helemaal geen vriendje)
En zo ging het maar door ..

amyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:47

wauw... wat lachwekkend is het toch al die verhaaltjes van de meisjes dat nog nooit ene paard van dichtbij hebben gezien en dan over wilde arabische hengsten bezig zitte.
Haha ocharme die arme sukkeltjes

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:13

penný's blijven leuk.... ze kunnen ook lief zijn!

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:37

Ach ik vind ze lief

Marjolein_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:47

Ze zijn idd vet schattig! Maar erg bijdehand

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:53

vind het wel jammer dat ik nu op een penny vrije stal sta. denk dat ze worden afgeschrikt door de nors kijkende (maar o zo lieve) eigenaar van de stal, en de honden zo groot als shetlanders ongeveer helpen ook neit echt! penny meisjes komt alle naar mijn stal ik wil lachen!!!

_Denise_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:22

Meestal zijn er op een manege genoeg pennymeisjes.. Ik ken zo'n beetje 3 maneges van binnen en alledrie bevatten ze een hoog penny-gehalte

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:29

penny 4-live!!!

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:39

ok ik ga mn pony op een manege zetten ipv pension stal

TeuntjeK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:06

Ik heb welleens een discussie mogen bij wonen van 2 discuserende meisjen van 10 jaar, De ene zei dat mn paard een cowboy paard was en de ander een indianenpaard haha kregen ze nog ruzie om ook..
Ik was er gewoon stil van en wist niet wat ik moest zeggen..

Nienke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:28

sindbad schreef:
:)) whaha, geweldig. dan heb ik een mini haflingertje in mijn tuintje staan

ik ook!!:D

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:33

hahah aaah mijn nichtje denise men die loopt ook vette penny verhalen op t hangen waardoor ik over de grond rol van t lachen....
maar zei had dus ook verhalen dat zei op haar stal een wilde hengst had gereden en niemand kon hem rijden behalve zei...
en dat ze later wereld beroemd werd want ze had zogezegd een veulen van "dun it" haha en hij was ook een keer spoorloos en later was hij dood in duitsland en later was hij er weer en men:p
die verhalen ze tegen mij ophangt serieus zooo grappig...
soms dan heb ik een uur later nog buikpijn van het lachen

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:40

laartjuh schreef:
leuke naam zoz

Owja op mijn oude manege was een 26 jarige pony die een beetje gek was in zijn bolletje, heb er meerdere hersenschuddingen aan over gehouden + verschoven ruggegraat (dus houzo oude pony's zijn braaf)

Maarja rijd er een meisje op houd hem kei hard aan de teugel met zweep erop, je zag gewoon dattie pijn had, zegt ze ook nog kijk is hoe goed ik rijden kan ik kan hem houden en jij niet

(ik heb een héle zachte hand het doet me gewoon zeer om christa te rijden met een strakke hand, lijkt me zo vreselijk pijnlijk voor haar) maargoed, over die pony hij liep met zijn neus op zijn borst ze reed bovendien met martingaal + slof en sporen + zweep. dus rij je die pony dan goed? lijkt me niet, lijkt me meer dat de hulpdingen het werk doen en die pony pijn doen dan dat je hem goed rijd.

En dat laten ze toe op de manege dat een meisje Zo rijd met die die hulpen of heb ik het verkeerd bergrepen!!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:45

Wij hebben sinds zondag een vers van de pers manege huppeltje op stal dr bij, en ik moet zeggen het begon al meteen goed..

Zondag
Hier was opzih nog niet eens zoveel penny's aan..
Pony word uitgeladen, aan de muur gezet, en opgezadeld.
Even een uurtje rijden, Afzadelen, vervolgens een dikke winterdeken er op, en de hele middag met dat beestje omzeulen. rond een uur of vijf zadelt ze um weer op, een stalgenootje die wel benieuwd was waarom ie nog een x het zadel op kreeg vroeg et even: zegt ze, ja ik ga nog ene x rijden, hij heeft net nog maar een uur gelopen..
Uhhhuuuuuu

Maandag
Stalgenootje van me ging zonder zadel rijden dus die vroeg of ik dr even een voetje wou geven, dat nieuwe meisje was dus ook aan het opzadelen, ik kijk es naar die benen. heeft ze de peesbeschermers verkeerd om, met het klitterband aan de binnenkant , dus ik meldt even dat ze ze verkeerd om om heeft, zegt ze ook nog! NEEEEE HOOR, DAT HOORT ZO!! Nou heeft ze ze uiteindelijk toch maar anders om gedaan, doet ze ze vanaf de knie tot halverwege het pijpbeen, en vast

Zij was dus al in de bak, en ik had mn pony inmiddels ook opgezadelt, dus ik loop daar heen, maar ja ik was aan het praten, dus duurde wat lang met opstijgen. zegt ze: nou lukt het wel, of kun je soms niet opstijgen??

Haar pony schijnt ook nogal vliegerig te zijn, zegt ze jaa hij is echt heeeeeel erg wild met rijden,, " Misschien moet je dan even ZONDER zweep gaan rijden"??

Een Meisje op stal heeft dus een haflinger, had ze tegen gezegt: Jij bent zeker wel bang voor je pony? Eigenaar: Eeeeuh? Nee? Zegt dat meisje, jaa want haflingers zijn hele gevaarlijke pony's en daar is iedereen bang voor, en ze worden ALTIJD hel erg verwaarloosd.

Is madame klaar met rijden, 2 uur later staat die pony dus nog niet op stal, loopt ze weer dr mee weg, dus iemand zegt zo voor de grap: jij gunt je pony ook geen moment rust! Geeft zij als antwoord: NOU HIJ HEEFT TOCH BEWEGING NODIG!! ( Ik meende toch en dt je niet al 1,5 uur had gereden, waar van heel veel galop) Maar dat telt bij hun niet als beweging

Je snapt dat ze meteen de eerste 2 dagen een hele goeie indruk op ons heeft gemaakt!!

Shezzit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:07

Weetje welke penny's ik vooral aanbid: die mijn paard voor me poetsen, zadelen, uitstappen, afzadelen en voeren. Soms ben ik gewoon een x lui (als ik al de hele dag in touw ben geweest en eigenlijk nog een paard moet rijden waar ik geen zin meer in heb) En tja, als zo'n penny zich dan aanbied, weet ik weer waarom ik ze toch wel lief vind! hihi En tja, voor zo'n penny is t vaak erg leuk (lees: kunnen ze opscheppen tegen vriendinnetjes) dat ze een " eigen paard" mochten poetsen en rijden --> uitstappen.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:19

Haha, dat vind ik ook leuk, Shezzit.

Ze worden ook met de dag beter, die penny's

Sifra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:02

Citaat:
Ik heb me toch zo iets ergs... Dat wil je niet geloven!

Er zat zon meisje bij me op school (11/12 jaar) kwam ze naar me toe: Ze kwam op mijn manege rijden. Ik zo 'oohh leuk hoor...' (vond het helemaal niet leuk)
Kom ik haar dus tegen op de manege, oohhh ik ga mee naar Saloucka. Ik zo ja je gaat maar mee he. Zei helemaal poetsen (ik lekker knuffelen met loucka). Toen ging ik dus rijden, en ze had commentaar joh! Echt grappig gewoon! Vroeg ze of ze er ook eens op mocht. NIET DUS! Ik afzadelen zij helemaal helpen, ik dacht echt zo hoezooo penny . Toen ging ik naar huis...

DE DAG LATER STOND ZE AAN DE DEUR! (Telefoon boeken ook! ) Ga je mee naar Saloucka

Ik zo eeemhh... Ik bepaal nog altijd zelf wanneer ik naar Saloucka ga en waag het je niet om ooit es zelf naar der toe te gaan! Ze snapte het niet echt dus ik fiets weg (was net van plan om naar stal te gaan) fiets ze achter me aan... Wat gereden enzo zij de hele tijd achter me aan, mag ik op loucka mag ik op loucka... Pfffff

De dag erna kwam ik op msn. Een paar meisjes mij toegevoegt. Daar wat mee gepraat die waren wel aardig. Toen kwam het dus: Een zon meisje zo: hoezo durf je eigenlijk niet met Saloucka te springen? Ik: ??? (Ik sprong 1 x in de week met Saloucka en ook best wel hoog, want Loucka kan super springen) Zei zo jah je doet toch samen met M met Saloucka en M moet altijd springen en jij doet maar alleen dressuur... Ik stond helemaal paf ... Had ze dus gezegt dat we samen deden met Loucka en dat zij altijd moest springen en dat ik altijd dressuur deed omdat ik niet durfde te springen... Ze sprong zelfs Z met haar! Ze ging volgende week met Loucka naar Spanje om een of andere springwedstrijd te springen!

PFF MUAHAHA

Vervolg:

Saloucka werd verkocht...
Toen kreeg ik meine liebe Starlet
Tijdje niks van haar gehoord omdat 'haar medepony' was verkocht, kwam ik haar tegen... Boyke haar lievelingsmanegepony (van haar oude manege, manege de klipper) die zwaar mishandeld was en waar zei alleen op kon/mocht rijden omdat ie stijgerde bokte enz. was naar de slacht gebracht...
Yeah right...
2 maanden later... Ik kwam haar weer tegen.
Jaaa ze had nu 2 paarden en ze hadden haar ook nog opgebeld of ze Boyke nog wou hebben want hij was helemaal niet naar de slacht gebracht. Die kwam er ook nog bij... ze had voor ze alle3 2 kieffer zadels van haar vader gekregen een spring en een dressuur... En een van haar paarden zou worden gedekt door Salinero! Want ja, haar vader had nou eenmaal Anky getraind en ze hadden nog iets van haar tegoed. Dan zou dat veulen eerst gewoon bij hen oud genoeg worden, en dan weer naar Anky te gaan om hem op GP te krijgen. Dan kwam ie weer terug.

Ik was dus eens toevallig op haar oude manege en wie stond daar? Boyke! Enne hij was vond ik toch wel erg mak voor een zwaarmishandelde pony die ook nog eens geslacht was en toen weer tot leven is gewekt. WAT BLEEK... Ze mocht nooit op Boyke rijden omdat ze hem te zwaar belaste zeg maar. Ook deden ze Boyke daar nooit weg... Ze hadden hem immers al vanaf zn veulensafaan.

En ook die 2 andere paarden moest ze plotseling van de eigenaar weer teruggeven want hij kon eerst de scheiding niet betalen... Daarom verkocht hij de paarden, nu issie met een hele rijke mevrouw getrouwd en wil ie de paarden terug...

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:05

Ik was een tijd terug bij een vriendin op stal, komt er zo'n meisje van een jaar of 9 aan. ( ik stond ondertussen die pony de poetsen ) zegt ze ineens, Zo jij hebt hard gepoetst bijna alle haren zijn er af ( goh, pony loopt met deken op ) Je moet is wat zachter poetsen, ik zo, nou wil je misschien even laten zien hoe zacht ik moet poetsen, z egt ze, "is goed" pakt ze de zachtste borstel en komt nauwelijks over haar vacht heen. Ik zeg zo "ik ga even het zadel pakken, ik ben zo terug" Oke, zegt dat meisje. Dus ik kom terug vraagt ze, mag ik haar opzadelen. Ik zo ja jo, is best. Dus dat zadel lag half op dr lendenen, de singel in het midden onder haar buik, ik zo uuuhm ik doe het wel even, dus ik snel het zadel goed gelegt, vragt ze, mag ik dan het hoofdstel doen, ik weer, ja jo, is best. Komt ze met de opmerking, heeej, er zit geen neusriem aan..... nu weet ik echt niet hoe dat hoofdstel moet. en tijdens het rijden ook nog heel veel kritiek gehad op mn zit, wijze van hulpen etc,,

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:21

Wat zal Anky blij geweest zijn met al die jonge meisje die Salinero allemaal naar de GP hebben gereden.. En ze doen het nog voor niks ook!