instagram (nep) maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:29

Neverland schreef:
puppy1128 schreef:
Maar als een kind het mag gebruiken.. Dan mag ik het ook! :D

Daag centjes van de fotograaf. :evaw:

Hoezo zou een fotograaf hier op geld verliezen?

Er zijn fotografen die geld vragen/eisen als je zijn/haar foto wilt gebruiken. Geef je geen geld, verliest fotograaf geld. ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:31

puppy1128 schreef:
Neverland schreef:

Er zijn fotografen die geld vragen/eisen als je zijn/haar foto wilt gebruiken. Geef je geen geld, verliest fotograaf geld. ;)

Nee hoor, dan gebruiken die kinderen een foto van iemand die niet zo moeilijk doet. Fotograaf nog steeds geen geld.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:31

Neverland schreef:
puppy1128 schreef:
Maar als een kind het mag gebruiken.. Dan mag ik het ook! :D

Daag centjes van de fotograaf. :evaw:

Omdat je de foto's van zo'n fotograaf moet kopen als je ze wilt gebruiken? Hetzelfde dat je een abonnement moet nemen op Shutterstock om die foto's te gebruiken? Zo'n fotograaf is weet ik het hoelang bezig met zijn foto's en dan gaan mensen er gewoon mee aan de haal. Nogmaals: als het een volwassene was geweest dan was het hek van de dam.

En het gaat er niet om of een fotograaf daadwerkelijk iets gaat doen met deze info, het gaat om het principe dat kinderen bij moet worden gebracht dat ze niet mogen stelen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:32

Kabayo schreef:
Het zit je wel hoog he daks. Dat wij het niet fijn vinden

Gek he,
omdat een horde "volwassenen" een klopjacht openen en Tja raar maar waar ook echt bij een aantal nare berichten gestuurd hebben.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:32

Je hebt iets tussen normale communicatie gericht naar een kind. Dit achter een kinderrug op een bepaalde minderwaardige manier vermelden vind ik erg triest, maar ieder zijn ding. Iedereen heeft een mening dat klopt, maar hoe oud ben je zelf als je Kids naar beneden haalt omdat ze een spel doen en bepaalde rechten en regels niet kennen? Verzend netjes een berichtje en sluit het af. Nu las ik veel terugkomende dingen dat het hele spel belachelijk gemaakt werd. Ik vind het leuk.

Ik zou ze zelfs foto's van paarden willen sturen die ze mogen gebruiken en in mijn ogen zoudem we dat wat meer moeten doen. Leuk om de Kids zo bezig te houden met positieve computerwinkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:34

Kabayo schreef:
Volgens mij benaderen wij de kinderen op een vriendelijke manier er word het netjes opgelost

Dan kijk jij op andere accounts... Ik kwam toch een aantal nare reacties tegen van mensen die bokkers bleken te zijn.

Het principe ja, maar dat kan ook fatsoenlijk worden gebracht. Je hoeft niet met een horde bokkers op een paar jonge meisjes af te gaan om ze te intimideren. :n

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:34

GabberGill schreef:
Ik betwijfel of Arnd er net zo erg mee zit als menig Bokker.

Ik denk dat vooral hobbyfotografen die een tientje voor een shoot krijgen zich hier druk om gaan maken.

Als iemand reclame maakt met jouw foto's en ze gebruikt voor zijn of haar bedrijf en zulke geintjes, dan ga je je als fotograaf druk maken want dan loop je inkomsten mis. Wanneer het gaat om kinderen die totaal onschuldig een spel spelen.. Kom op zeg!

Serieus, wat voor schade lijd je daaronder als fotograaf?

Anoniem

Re: instagram (nep) maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:40

Ik heb ze gewoon vriendelijk dit bericht gestuurd, vind dat men er hier wel makkelijk over doet zeg...
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:40

Oh nou, ik ging er van uit dat het op een vriendelijke noch dringende manier werd gevraagd .
Maar dan kijk ik vast op de verkeerde. Ben ook maar 2 dekhengsten van een vriendin tegen gekomen, en idd wat van nyckle. Maar ben te lui om erop te reageren :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:48

Toch vind ik ook dat als je er zoveel last van hebt om jouw foto op een kinderpagina te zien, je ze ook niet overal moet gaan verspreiden. Je zet ze zelf openbaar op bijvoorbeeld Bokt.

Praat het nog niet goed maar als ik niet wil dat mijn telefoon gestolen wordt leg ik hem ook niet op straat. En mijn fiets en auto zet ik ook op slot.

Als je er echt zo wakker van ligt zou ik je foto's lekker voor jezelf houden. Bij alles wat gewoon via Google te verkrijgen is, heb je een kans dat iemand het gebruikt. Of dat nu mag of niet. Als je ze voor jezelf houdt is dat probleem ook opgelost.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:52

Het is natuurlijk de kunst om het gewoon netjes en duidelijk uit te leggen. Gaan schelden is niet de bedoeling.

Persoonlijk zou ik er al minder moeite mee hebben als ze gewoon de foto niet bewerken of bijsnijden en een bronvermelding erbij zetten en er duidelijk bij zetten dat het nep is.

Want het kan wel zo zijn dat jij een paard hebt gefotografeerd die vervolgens met een enorm verhaal op een Instagram terecht komt wat niet klopt maar wel negatief is ten opzichte van de eigenaar en fotograaf. Die kinderen hebben niet door hoeveel schade dat kan aanrichten. En wie word er dan op aangekeken? De fotograaf die de foto zo heeft genomen? De eigenaar? Niet de plaatser.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:54

Misschien dan een topic aanmaken om foto's in te pleuren die wel gebruikt mogen worden? :D Of gewoon in dit topic.

Een nepmanege op Instagram, ik had er - voor gisteren avond - nog nooit van gehoord!!! Eerst dacht ik WTF!? En nu denk ik dat eigenlijk nog steeds :')
Ik vind het ook niet netjes om zomaar foto's te gebruiken. Ik ben mezelf nog niet tegen gekomen, weet niet hoe ik zou reageren.
Maar misschien is het een idee om juist een speciaal topic te maken met aangeboden foto's? Ik bedenk maar wat hoor.

Ik wil best een paar foto's beschikbaar stellen, maar dan wel met mijn naam erop. En die moet er dan ook op blijven. :) En niet mijn dikke kop, maar wel van mijn paardjes. En alleen foto's waarvan ik bepaal dat ze gebruikt mogen worden.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:57

Kijk dat ze een foto gebruiken die niet door een (professionele) fotograaf is gemaakt oké..

Maar een foto uit een schoot waar ik zelf op sta met rijden (en kijk al niet heel charmant :+) vind ik niet tof....

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:58

Jildau schreef:
Toch vind ik ook dat als je er zoveel last van hebt om jouw foto op een kinderpagina te zien, je ze ook niet overal moet gaan verspreiden. Je zet ze zelf openbaar op bijvoorbeeld Bokt.

Praat het nog niet goed maar als ik niet wil dat mijn telefoon gestolen wordt leg ik hem ook niet op straat. En mijn fiets en auto zet ik ook op slot.

Als je er echt zo wakker van ligt zou ik je foto's lekker voor jezelf houden. Bij alles wat gewoon via Google te verkrijgen is, heb je een kans dat iemand het gebruikt. Of dat nu mag of niet. Als je ze voor jezelf houdt is dat probleem ook opgelost.

Daar is toch een logo voor?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:59

Ik zie bij al die accounts duidelijk vermeld dat het nep is. Vaak is het de hele naam van het account al. :D

Chasey jaaa ik doe mee. Een plek maken waar ze wel fotos van mogen gebruiken. Nu hopen dat mijn paard leuk genoeg is. :')

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:03

@jildau en @gabbergill en @chasey

Daar wil ik ook wel aan mee doen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:04

Ik ook hoor :)
Dan plaats ik gewoon foto's die ik gemaakt heb van m'n paard, niet die van een fotograaf :)

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:05

Is het toegestaan een topic te maken met " bruikbare foto's voor instagram maneges?" ?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:05

Een ieder die er problemen mee heeft: vast ook nooit gratis films of muziek gedownload of gestreamd?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:09

LadyMadonna schreef:
Een ieder die er problemen mee heeft: vast ook nooit gratis films of muziek gedownload of gestreamd?

Eerlijk nee ik heb Netflix en spotify daar voor kocht ik het gewoon in iTunes. Films kocht ik op dvd of blueray en nog steeds soms. Of ik ga naar de bioscoop, maar heb op geen enkele manier gebruik gemaakt van andere wegen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:14

SavannahNx schreef:
Beter dit dan dat ze op paarden die gewoon in de wei staan zomaar een ritje gaan maken of besluiten dat dat paard van hun is.

Alleen is dat straks wel de volgende stap. Als ze nu zich al niet afvragen of ze een foto mogen gebruiken hoeven ze zich dat bij een ander eigendom van een ander ook niet te doen.

Seriemoordenaars beginnen ook met insectenpootjes uittrekken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:16

Lau schreef:
LadyMadonna schreef:

Eerlijk nee ik heb Netflix en spotify daar voor kocht ik het gewoon in iTunes. Films kocht ik op dvd of blueray en nog steeds soms. Of ik ga naar de bioscoop, maar heb op geen enkele manier gebruik gemaakt van andere wegen.

Top! Hebben we in ieder geval één modelburger. :)

Ik heb als kind wel eens een liedje gedownload met Kazaa of Limewire. Wist ik veel.. Heb ook wel eens internet plaatjes gebruikt voor mijn spreekbeurt of werkstuk. Nog steeds overigens.

davinci2412

Koper schreef:
SavannahNx schreef:
Beter dit dan dat ze op paarden die gewoon in de wei staan zomaar een ritje gaan maken of besluiten dat dat paard van hun is.

Alleen is dat straks wel de volgende stap. Als ze nu zich al niet afvragen of ze een foto mogen gebruiken hoeven ze zich dat bij een ander eigendom van een ander ook niet te doen.

_/-\o_ _O- _O- :=

_Reneee

Koper schreef:
SavannahNx schreef:

oliebol dat deed ik vroeger ook :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:18

Netflix betaal je gewoon voor hoor :=