Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
antje_vip schreef:Kind, ik krijg het idee dat je zelf denkt dat je behoorlijk wat kan met paarden, maar in feite kan je nog niks. Jij gaat de komende jaren nog helemaal niet crossen, daar heb jij de ervaring niet voor, zie eerst maar eens fatsoenlijk te rijden in gewoon stap, draf, galop. Ik denk dat je de komende jaren eerst aan deze basis moet gaan werken. En natuurlijk heb jij geen paarden getemd met je vriendinnen.
Nu zeg je dat je een paard zoekt om op te rijden, terwijl jij EN een verzorgpaard EN manegelessen hebt, waarbij je het zelfs irritant vind om erheen te fietsen.
Koop eens een boek, met als titel: paardrijden/verzorging voor beginners. En ga daarnaast maar heel goed je best doen op die "saaie" manegelessen.
Ik wilde eerst wel meedenken, maar ik vind je inmiddels ondankbaar overkomen. Welkom terug op aarde.
maava schreef:Je hoeft je er niet voor te verontschuldigen! Het is heel moeilijk om op jou leeftijd (sommige blijven er altijd slecht in)in te schatten wat je al kan. Het is heel goed dat je je door dit topic realiseert wat wel en niet haalbaar is.
Meestal wijst je omgeving je daar wel op, maar nu wijst de virtuele wereld je er ook nog even op
en over een jaar misschien ook wel springen, en als je dan ouder bent, 14 of 15 jaar, en dan dus al 3 of 4 jaar rijd, kan je je droom waarmaken
crossen door het bos! geweldig. maar je kan beginnen in de saaiezandbak, je kan de zandbak leuker maken door (als je geod kan galopperen) in galop te springen, doe ik ook! super leuk