Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik persoonlijk vond het erg vervelend
. Ik zet het expliciet in de advertentie, mensen reageren, ik steek er tijd in en vervolgens vallen ze over de bijdrage. Reageer dan alsjeblieft niet... Ik zet in mijn advertentie niet bij waaróm ik een bijdrage vraag, dat is toch niet relevant
?
? Sees schreef:xMaxxiee zo zie je maar weer, gelukkig ervaart iedereen het anders. Ik persoonlijk vond het erg vervelend
. Ik zet het expliciet in de advertentie, mensen reageren, ik steek er tijd in en vervolgens vallen ze over de bijdrage. Reageer dan alsjeblieft niet... Ik zet in mijn advertentie niet bij waaróm ik een bijdrage vraag, dat is toch niet relevant
?
Brendy29, ik snap echt heel goed dat een bijdrage voor jongeren lastig is, echter daar hoeft een eigenaar geen rekening mee te houden toch?
Sees schreef:Nou ja ik vond het überhaupt vervelend, ik zet het niet voor niets in de advertentie om verwarring voor te zijn. Als je de bijdrage niet kunt of wilt missen (wat ik heel goed begrijp overigens hoor) reageer dan gewoon niet.
Ik heb 3 maanden gezocht en uiteindelijk is het me gelukt! Ik weet dat ik veel geluk heb gehad, de eigenaresse is super aardig en mag op de pony zelfs wedstrijden rijden
Ik snap dat sommige mensen een bijdrage vragen (hier moet je ook rekening meehouden!!) maar om nou 50 euro aan een meisje/jongen van 11-12-13 te vragen is wel erg veel... brendy29 schreef:Om nog even terug te komen op de discussie over hoe oud de bijrijder/verzorger moet zijn: Er zullen heus gevallen bij zitten die geen verantwoordelijkheid hebben etc. zoals bij mij op de manege, kind wordt opgehaald, laat paard gewoon vastgebonden buiten de stal achter.. Dit vind ik zelf te ver gaan.. Ik ben 15 en ben echt iemand die eerst 10x alles nakijkt voordat ze vertrekt.. Ook ben ik weleens te laat omdat de pony vies was, en zo vies dat ik het sneu vind om er zo een zadel op te gooien, daar krijg je geheid wonden van...
En over bijdrages gesproken: Een 11/12/13 jarige kan zich echt niet veroorloven om hoge bedragen te betalen, zelfs ik kom daar echt niet aan.. Ik krijg geen geld van mijn ouders, alles wat ik wil moet ik zelf betalen, een baantje vinden is nog best lastig, voor als je in een klein dorp bent, je liever nog niet in de winkel werk

sat_nath schreef:Gewoon de moed niet opgeven en zorgen dat zoveel mogelijk mensen het weten! Hang een briefje op in de super markt, plaats een advertentie op bokt of marktplaats of kijk op Facebook!Ik heb 3 maanden gezocht en uiteindelijk is het me gelukt! Ik weet dat ik veel geluk heb gehad, de eigenaresse is super aardig en mag op de pony zelfs wedstrijden rijden
Ik snap dat sommige mensen een bijdrage vragen (hier moet je ook rekening meehouden!!) maar om nou 50 euro aan een meisje/jongen van 11-12-13 te vragen is wel erg veel...
.
Sees schreef:sat_nath, maar dat vragen eigenaren waarschijnlijk ook niet. Die vragen een bijdrage van € 50,- ongeacht wie er op af komt. Dat dat veel geld is voor iemand die nog niet werkt is niet het 'probleem' van een eigenaar, toch
?
Ik snap wat je bedoelt, maar de meeste kinderen van onder de 11/12 hebben nog geen baantje en moeten dus geld lenen van de ouders. Ik moet het zelf betalen dus kijk dan liever veder naar een pony die ik gratis zou mogen doen! Ik doe het imers in mijn eigen tijd en bied me aan om een pony te verzorgen. Een baas vraagt toch ook niet aan zijn werknemer betaal voor je werk?
Tigra_ schreef:sat_nath schreef:Gewoon de moed niet opgeven en zorgen dat zoveel mogelijk mensen het weten! Hang een briefje op in de super markt, plaats een advertentie op bokt of marktplaats of kijk op Facebook!Ik heb 3 maanden gezocht en uiteindelijk is het me gelukt! Ik weet dat ik veel geluk heb gehad, de eigenaresse is super aardig en mag op de pony zelfs wedstrijden rijden
Ik snap dat sommige mensen een bijdrage vragen (hier moet je ook rekening meehouden!!) maar om nou 50 euro aan een meisje/jongen van 11-12-13 te vragen is wel erg veel...
Of dat veel is ligt er natuurlijk ook aan. Als de eigenaar er ook veel tijd in steekt en de 11-12-13 jarige veel begeleid lijkt me dat helemaal niet duur. Nu zal dat natuurlijk grotendeels van de ouders moeten komen. Maar hoeft helemaal geen slechte deal te zijn. Zeker als de eigenaar je veel wil leren denk ik dat je er beter mee af bent dan 1x in de week een manege les.
En daarnaast denk ik ook niet dat mensen verder naar de leeftijd gaan kijken. Jij bent 13 dus hoeft maar 25 te betalen en jij bent 20 jaar en jij moet 50 betalen dat is ook niet helemaal eerlijk.
. Alleen meestal is het enige nadeel dat die mensen niet veel spullen hebben, ik schaf zelf spullen aan voor die paarden, maar dat is meer omdat ik het zelf nodig vindt.
. Dan zoek je gewoon verder tot je een paard hebt gevonden dat je gratis mag verzorgen, toch? Ik wil dus geen (onbekende) bijrijder onder de 18+ en vraag een bijdrage. Voldoe je niet aan die criteria, dan zou je dus ook niet op mijn advertentie moeten reageren.Sees schreef:Set-Nath maar niemand 'dwingt' je om te reageren op een advertentie waarin iemand geld vraagt. Dan zoek je gewoon verder tot je een paard hebt gevonden dat je gratis mag verzorgen, toch? Ik wil dus geen (onbekende) bijrijder onder de 18+ en vraag een bijdrage. Voldoe je niet aan die criteria, dan zou je dus ook niet op mijn advertentie moeten reageren.
En dat baas-werknemer argument is zo'n kulargument...
. Ik wilde vroeger ook niets liever dan een eigen paard of een verzorgpaard en ook ik had geen geld om het te betalen en ik denk niet dat mijn ouders ervoor zouden hebben betaald. Dat was ook helemaal niet leuk. Soms mochten we een kwartiertje vrij rijden op de manege in ruil voor klusjes. En ik heb een verzorgpony gehad waar we niet op mochten rijden (en die volgens mij nog 20 verzorgers had
). Dus ik snap wel dat het frustrerend is hoor dat je zó graag wil maar het niet lukt.
. Er zijn al heel wat meisjes aan een verzorg/bijrijdpaard gekomen op die manier bij ons op stal.