Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
heb deze week eindelijk ook doordeweek eens tijd voor ze gehad, waardoor ik het dit weekend weer aandurf om de kar erachter te hangen. Als ze een hele week stil hebben gestaan zijn ze zo druk, dan vrees ik voor mijn leven
vandaag dus nog even wat beweging geven en dan morgen hopelijk een stukje mennen! Ik denk dat mijn vriendin meegaat, dus dan zullen er ook wat foto's gemaakt kunnen worden.
. Eerst gelangelijnd, dat ging erg goed, ook op een aantal dingetjes als klapperen met de strengen, wapperen met boomtakken, losse, zwiepende riempjes reageerde ze prima. Dus de kar er achter gehangen en lekker gaan rijden. Vooral stukken gestapt en een paar rondjes draf. Ze vindt het nog erg zwaar, dat is duidelijk te merken. De draf ligt haar beter. Het tuig en de kar zitten nu goed, alleen wil ik nog een ander hoofdstel.
plus dat ze natuurlijk nog echt kracht op moet bouwen.
zo braaf de commando's opvolgen, zo gemakkelijk te corrigeren. Alleen de galop vind ze nog lastig vol te houden op de volte, maar dat is ook logisch met haar 3,5 jaar. Ze begint af en toe wel al lekker te ontspannen!

Ik weet nog niet waar ik haar naar toe ga brengen, eerst maar eens rond mailen en bellen en kijken waar ik een goed gevoel bij heb!
begonnen met de trucjes 'voedsel weigeren', 'shake' en achterwaarts op zweep- en stemcommando en na een paar minuutjes oefenen voerde hij ze allemaal al uit! Knappe jongen
NailB schreef:3 stapjes vooruit en 2 achteruit. Jammer dat het nu even zo gaat, maar het komt vast goed. Het klinkt alsof je het heel rustig en goed oplost!
Fellow schreef:Wat ontzettend k*t zeg, denk je dat je er bijna bent..
Is het niet een idee om ipv een beleerstal een gediplomeerde men-instructeur te vragen om te helpen? Dan heb je wel professionele hulp, maar hoef je haar niet helemaal uit handen te geven.
. Ik heb de bomen dus iets verder uit elkaar gebogen, maar toen had ik het probleem dat de lichtogen uit elkaar werden getrokken en dat er veel druk op kwam te staan.