Volgtopic: Serena en Stitch worden beleerd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pacific

Re: Volgtopic: Serena en Stitch worden beleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 22:41

1 x een heftig optreden van Stitch, daarna was ie wat klierig. Maar de rest van de tijd hebben we ze apart gefotografeerd, dus behalve wat gehinnik ging het niet heel gek. Ben benieuwd of ze er wat moois van heeft weten te maken!

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:23

Gelukkig maar! Ben benieuwd naar de foto's

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 10:32

Alweer een poosje geleden :) heb deze week eindelijk ook doordeweek eens tijd voor ze gehad, waardoor ik het dit weekend weer aandurf om de kar erachter te hangen. Als ze een hele week stil hebben gestaan zijn ze zo druk, dan vrees ik voor mijn leven := vandaag dus nog even wat beweging geven en dan morgen hopelijk een stukje mennen! Ik denk dat mijn vriendin meegaat, dus dan zullen er ook wat foto's gemaakt kunnen worden.

Dinsdag heb ik met Serena gelangelijnd, dit pakte ze weer heel goed op, ondanks dat het een tijdje geleden was. Eerst was ze dus nogal druk, hele tijd aandraven etc. maar na een galopje ging het heel keurig. Wil dat dus morgen ook gaan doen voordat ik haar inspan, dan moet het helemaal goedkomen!

En Stitch.. Die moet er bijna aan geloven :D

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 21:09

Vandaag dus gemend :). Eerst gelangelijnd, dat ging erg goed, ook op een aantal dingetjes als klapperen met de strengen, wapperen met boomtakken, losse, zwiepende riempjes reageerde ze prima. Dus de kar er achter gehangen en lekker gaan rijden. Vooral stukken gestapt en een paar rondjes draf. Ze vindt het nog erg zwaar, dat is duidelijk te merken. De draf ligt haar beter. Het tuig en de kar zitten nu goed, alleen wil ik nog een ander hoofdstel.
Geen geschrik of ervandoor gaan dit keer, dus ik ben gerust gesteld dat dit slechts een eenmalig iets was, hoewel ik het nu wel wat spannender vind dan de eerste paar keren. Dat zal met de tijd wel beter worden.

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:43

Wat is ze braaf en doet ze het goed!! Ben benieuwd hoe het met Stitch gaat straks.. Wel blijven posten he!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-15 18:49

Ja ze was die keer hartstikke braaf ja! Ik merkte later dat de banden vrij zacht zijn, dus dat zal ook wel meegespeeld hebben met dat ze er nog erg gespannen voor loopt := plus dat ze natuurlijk nog echt kracht op moet bouwen.

Woensdag had ik even tijd om haar te longeren, en wat ben ik weer onwijs trots op dr :D zo braaf de commando's opvolgen, zo gemakkelijk te corrigeren. Alleen de galop vind ze nog lastig vol te houden op de volte, maar dat is ook logisch met haar 3,5 jaar. Ze begint af en toe wel al lekker te ontspannen!

Zaterdag Horse Event, hoop dus morgen nog wat met haar te kunnen doen zodat ik zondag weer een stukje kan mennen :)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 18:58

Super dat het zo goed gaat!!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 23:00

Vanavond eerst met Serena op het grote veld rechte stukken galop geoefend, omdat ze dat aan de longe nog zo lastig vindt. Eerst vast, maar ze was gewoon lief en braaf dat we zijn los verder gegaan. Toch wel een heel gaaf gevoel, zo met z'n tweetjes over dat grote veld rennen :D

En Stitch mocht in mijn 'bak' even uit z'n plaat gaan:

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:27

Stitch was blij!

Jullie gaan echt de goede kant op!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 16:42

Even een dipje.. Vandaag spurtte ze ineens weer in volle paniek weg met mij erachteraan. Heb nu maar besloten er niet zelf mee verder te gaan. Een mailtje naar een beleerstal is er al uit. Had gehoopt dit met mijn gezonde verstand gewoon veilig aan te kunnen pakken allemaal, maar waar haar paniek vandaan komt en hoe ik dat op kan lossen is mij nu een raadsel. Updates hierover volgen.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:14

He wat vervelend! Snap helemaal dat je haar laat beleren. Doe ik zelf ook. Veiligheid voor alles. Waar ga je haar heen brengen?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 18:36

Ja wel naar, maar de gevolgen waren nu nog te overzien. Om te voorkomen dat het straks uit de hand loopt is dit wel de verstandigste keus :) Ik weet nog niet waar ik haar naar toe ga brengen, eerst maar eens rond mailen en bellen en kijken waar ik een goed gevoel bij heb!

In dit topic staan de foto's van de shoot: [ITP] Fewspot Appaloosa's Serena & Stitch ITP!

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:43

Dat is niet fijn zeg! :(:)
Goed van je dat je haar op tijd naar een beleerder brengt en niet zelf bezig blijft!

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:42

Ah jammer meid, maar goed dat je deze keuze hebt kunnen maken voor jezelf!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 15:59

Heb even contact gehad met een beleerstal maar krijg nu geen reactie meer terug.. Zit erover te denken haar morgen nog één keer in te spannen en in plaats van haar direct in te houden en uit te spannen als ze gaat, maar gewoon eens uit te laten rennen en daarna door rijden. Wellicht bevestigde ik haar angst alleen maar door haar daarna uit te spannen.

Als voorbereiding vandaag de dubbele longe eraan gehad. Dan zit ze ook aardig 'opgesloten', maar daar reageerde ze dus totaal niet op.

Met Stitch vandaag voor het eerst vrijheidsdressuur gedaan. En wat ben ik trots op hem, zó snel leert hij <3 begonnen met de trucjes 'voedsel weigeren', 'shake' en achterwaarts op zweep- en stemcommando en na een paar minuutjes oefenen voerde hij ze allemaal al uit! Knappe jongen :+:

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 10:58

Vanmorgen alweer met Serena aan de slag geweest. Ik zou dus nog een keer gaan mennen, maar toen we de kar er achter zouden hangen was er al paniek. Eerst dus maar weer even gelangelijnd en daarna heel rustig, met inimini stapjes geprobeerd de kar er achter te hangen zonder stress. Uiteindelijk is dat ook gelukt, we hebben de bomen in de lichtogen kunnen leggen terwijl ze ontspannen was.

Dingen die ze kan zien vind ze totaal niet eng. Als ik een onderdeel van het tuig op de kar gooi en dat maakt lawaai, ze verzet geen stap, als ze het maar kan zien. Zodra er dus iets achter haar gebeurt schiet ze in paniek. Dit kan dus nog wel heel lang duren, ik begin weer bij het begin en met hele kleine stapjes probeer ik weer naar het mennen toe te werken... -O-

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 14:48

3 stapjes vooruit en 2 achteruit. Jammer dat het nu even zo gaat, maar het komt vast goed. Het klinkt alsof je het heel rustig en goed oplost! +:)+

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:08

Wat ontzettend k*t zeg, denk je dat je er bijna bent..
Is het niet een idee om ipv een beleerstal een gediplomeerde men-instructeur te vragen om te helpen? Dan heb je wel professionele hulp, maar hoef je haar niet helemaal uit handen te geven.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 17:56

NailB schreef:
3 stapjes vooruit en 2 achteruit. Jammer dat het nu even zo gaat, maar het komt vast goed. Het klinkt alsof je het heel rustig en goed oplost! +:)+

Precies, het gaat heel langzaam maar het zal vast lukken, ooit!

Fellow schreef:
Wat ontzettend k*t zeg, denk je dat je er bijna bent..
Is het niet een idee om ipv een beleerstal een gediplomeerde men-instructeur te vragen om te helpen? Dan heb je wel professionele hulp, maar hoef je haar niet helemaal uit handen te geven.

Ja, na 2 jaar geduld te hebben gehad, begint dat nu wel zo'n beetje op te raken hoor -O-
Heb ik inderdaad overwogen! The thing is, alleen, dat ik haar misschien juist wel liever uit handen geef. Liever een ervaren iemand op de bok dan iemand die mij vanaf de zijlijn toe moet schreeuwen wat ik moet doen in een split second.. Op zo'n moment gebeurt het natuurlijk heel snel allemaal en grijpt iemand die precies weet wat ie moet doen misschien beter/sneller in?
Maar dan nog, €350 vind ik wel erg veel geld en dat houdt me dus wel tegen.

Voorlopig probeer ik in ieder geval haar weer een beetje vertrouwd te krijgen met de kar en zodra we daar weer zijn, kijk ik verder. Of doorrijden met hulp van instructeur, of wegbrengen.

Jammere is wel dat het weiland straks waarschijnlijk een poos niet meer te rijden is. Maar misschien is een break ook wel niet zo'n slecht idee.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 17:49

Even een nieuwtje tussendoor, Stitch wordt waarschijnlijk volgende week vrijdag gecastreerd. Dus het duurt niet meer zo lang en dan kan ik mijn ponytjes eindelijk weer gezellig samen zetten :D

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:47

Oh dat is fijn! Ik hoop dat alles goed gaat!

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 16:53

Ik gok dat ik weet wat het probleem is met Serena... Weten jullie nog dat mijn kar de verkeerde bomen had; ze waren verkeerd gebogen. Mijn vader heeft ze toen gebogen zoals het hoort. Vandaag ging ik met de kar oefenen en toen zag ik dat de uiteindes van de bomen in haar buik steken als ik haar voor de kar zet en als ze in de lichtogen zitten lopen ze ook langs haar buik. Haar buik is nogal bol namelijk :=. Ik heb de bomen dus iets verder uit elkaar gebogen, maar toen had ik het probleem dat de lichtogen uit elkaar werden getrokken en dat er veel druk op kwam te staan.

Nu weet ik even niet zo goed wat ik met de situatie aan moet... Nieuw lamoen is niet meer te vinden, een nieuwe kar zou ik wel willen kopen maar ik vrees dat ik mijn huidige met deze bomen niet verkocht krijg. En het geld groeit me nu ook niet bepaald op de rug, dat ik zo even een nieuwe kar koop zonder dat ik iets terug krijg voor de oude.

Ik baal er vooral van dat ik twee jaar heb gewacht om eindelijk te kunnen gaan doen wat ik zo graag wilde, om er vervolgens achter te komen dat er nog een héle lange weg te gaan is... Had er achteraf dus beter aangedaan direct een beleerde te kopen maar ja, das achteraf -O-

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:30

Aawh wat vervelend dit allemaal.... Misschien heb je iemand in je omgeving die wat kan lassen aan je bomen? Eventueel zodat de nieuwe lamoenen van cavalettie er aan kunnen gemaakt worden?

Ik snap helemaal dat je baalt. Bij paarden is het altijd geduld hebben.... en dat is soms niet leuk.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 18:01

Durf eerlijk gezegd niet langer met deze bomen om te knutselen, ben een beetje bang voor metaalmoeheid e.d. Het lamoen van het nieuwe model kan er helaas ook niet aan -O-

Nee.. Ik loop gewoon helemaal vast nu..

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:27

En als je later toch 2 span wou, voor wat voor kar kar wou je ze dan in 2span hebben ?