Skelet gevonden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:58

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:59

Nee dat doet er inderdaad niks toe, maar ik begrijp helemaal niks van dit hele verhaal. Een normale 14-jarige kan toch wel normaal vertellen wat er is gebeurd? Telefoon lag eerst bij haar tante in Duitsland, paar dagen later had ze haar telefoon weer, botten lagen bij de eigenaar en net heeft ze er weer foto's van gemaakt?

LileNo

Re: Skelet gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:02

Stuur de botten naar een lab of Naturalis of weet ik wat, dan weet je het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:09

Goof schreef:
Believe schreef:
Nee dat doet er inderdaad niks toe, maar ik begrijp helemaal niks van dit hele verhaal. Een normale 14-jarige kan toch wel normaal vertellen wat er is gebeurd? Telefoon lag eerst bij haar tante in Duitsland, paar dagen later had ze haar telefoon weer, botten lagen bij de eigenaar en net heeft ze er weer foto's van gemaakt?

En jij als 13-jarige zou ook gewoon begrijpend lezen moete beheersen. Daar zouden scholen echt veel meer mee moeten doen trouwens.
TS heeft namelijk alles duidelijk en leesbaar beschreven. Lezen en begrijpen wat er staat.

Laura12 schreef:
Foto heb ik niet en de eigenaar weer nog steeds van niks hij is niet heel erg een dierenvriend hij koopt ze maar komt er dan niet vaak ik en mijn vriendin verzorgen ze daarom

Laura12 schreef:
De eigenaar van de ponys heeft de botten

Laura12 schreef:
Sorry dat het niet duidelijk is maar de botten heb ik afgegeven bij de eigenaar ( dus daar laten liggen)

De eigenaar van de pony's weet van niks maar ze heeft de botten wel afgegeven bij de eigenaar? Dat is toch niet duidelijk of wel? Hoe kan de eigenaar van niets weten als hij wel de botten heeft gekregen?

Ik bedoel waarom kon TS niet gewoon wat duidelijker uitleggen in de OP wat er was gebeurt en wat er met de botten is gebeurt, dan zou haar verhaal een stuk beter te begrijpen zijn en zou het misschien ook wat geloofwaardiger overkomen.

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 20:11

Alles goed lezen dan snap je het hele verhaal:)

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 20:12

En met die andere topics ging over verschillende pony's want ik heb nu in totaal 5 verzorgponys

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:14

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:15

ze heeft de botten aan de eigenaar gegeven en uitleg gevraagd
De eigenaar weet van niks
Dus hij wist niets over die botten in de schuur

Snappen jullie het nu echt niet?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:19

Brittneyx schreef:
ze heeft de botten aan de eigenaar gegeven en uitleg gevraagd
De eigenaar weet van niks
Dus hij wist niets over die botten in de schuur

Snappen jullie het nu echt niet?

Ik vind het ook maar apart :=

Kijkt inderdaad zeuren om het zeuren. Zo moeilijk is het niet om ts te begrijpen toch?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:28

W_Empress schreef:
Waarom zou ze? Naar de eigenaar gaan en vragen of ze fotos mag maken voor op internet omdat ze niet geloofd wordt? Doe toch normaal... :n

Nounou, reageer eens even normaal 8)7

Wie zegt dat ze fotos moet maken omdat niemand dr geloofd? Het is toch fijn om zekerheid te hebben over wat voor botten er gevonden zijn.
Er worden ook hoefjes verkocht als kauwbotten voor honden hoor >;)

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 20:30

Waarom zou een hond een heel skelet krijgen?
En de eigenaar heeft geen hond en ik ook niet

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:55

Geen idee hoe het er gekomen is of dat ze echt van een pony zijn. Voor ts hier een mooi overzichtplaatje van welke botten je gevonden kan hebben
Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:26

het zijn gewoon botten,kan ook van een kalf zijn geweest.Die daar een keer begraven is.
Ze zien er niet uit als erg vers.
Trouwens....botten doen niets meer,zijn gewoon dood.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:02

Even over de rede dat je verzorgpony's onrustig worden, dat kan namelijk best zijn omdat daar een dood dier heeft gelegen, maar je moet er maar niet te veel aandacht aan schenken ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:17

ik moet wel lachen om
het lijkt een bot voor de hond en is het geen 'hoefje' voor de hond..

ook de botten voor de hond komen van een dier, net zoals het 'hoefje'.

maar volgens mij sprak TS van hoefjes

en of het bot van een kalfje wat de hond bij een slager heeft gehad is of van een paard van dezelfde grootte dat daar ter plekke is overleden, of wat door de paardenslager is meegegeven voor de hond.
feit blijft dat het een meervoud aan verschillende botten was en dat botten voor de hond meestal van hetzelfde type zijn..

ik denk dat zelfs een jonge tiener het verschil wel ziet tussen wat begraven botten door de hond en een (deel van) een skelet. als ik een berg vingerkootjes uitstrooi zeg je immers ook niet 'ik heb het overschot van een mens gevonden', maar ik heb een hoop botjes gevonden die waarschijnlijk van menselijke afkomst zijn (die botjes samen vormen immers op geen enkele wijze een mens).. een hoop botten van een slager (en hoeveel begraaft een hond er op precies 1 plek, meestal liggen ze dan niet op een hoop, maar verspreid over meerdere m2) lijkt op geen enkele wijze op een (enigzins) compleet dier.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 19:46

.

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:48

Waarom moet er "bewijs" voor zijn dan? Waarom kan TS niet geloofd worden dat het om een veulen gaat? Op bokt kan nooit de situatie aangenomen worden zoals verteld wordt hoe hij is lijkt het wel :?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:52

.

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:56

Dat snap ik :) Maar snap je mijn punt ook? Waarom wordt niet gewoon aangenomen dat het het skelet van een shetveulen is, als TS zegt dat het dat geweest is?

Waarom moet ze meteen verantwoordig afleggen als ze haar mobiel bij haar tante in Duitsland is vergeten en een paar dagen later brengt omdat TS dan jarig is? Waarom wordt er zo raar gereageerd op het feit dat TS de botten naar de eigenaar van de pony heeft gebracht, en dat mensen dat verkeerd lezen? Dat is allemaal toch helemaal niet nodig? TS geeft aan dat ze het skelet van een shetveulen heeft gevonden, de botten naar de eigenaar heeft gebracht en geeft aan dat ze het nu eng vind om de stal in te gaan? Dat is toch genoeg informatie? :)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:01

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 05:33

xXLianneXx schreef:
Het kan toch best zijn dat dat dat bottenpakket dan wel een veulen is geweest, daar hebben we geen foto's van.
Maar de botten in de stal, die waar wel foto's van zijn, zien er gewoon uit als hondenbotten. En als het een boerenterrein is, is het niet onlogisch dat een hond van de buren, of een hond van jaaaren terug die botten begraven heeft. Niemand heeft bewijs dat het botten van een veulen zijn, niemand heeft bewijs dat het hondenbotten zijn. Daarom mag er best iets vriendelijker gedaan worden wat mij betreft. Uiteindelijk zal niemand weten wat het echt geweest is.

er zijn twee botten zichtbaar op de foto waarvan een een bot is dat je aan de hond zou kunnen geven, het ander is een splinterbot.

TS gaf aan dat ze een skelet gevonden heeft.. de twee botten waren twee die ze nog vond toen ze terugging voor het bewijs voor de boktmaffia.

omdat daar 1 bot een bot is dat je ook aan een hond kan geven, vergeet men dat
ts niet een berg van die botten gevonden heeft, maar een skelet.. een bottenpakket, is nooit 1 dier maar losse botten van verschillende dieren, meerdere van dezelfde soort botten en zonder de splinterende rotzooi..

als
ts meldt dat een skelet gevonden heeft, dan ga ik ervanuit dat een tiener met biologie op de middelbare school wervels gezien heeft en ribben bijvoorbeeld en een schedel..
ben benieuwd wat jullie voor slagers hebben.. maar ik haal al twintig jaar botten voor de hond en het zijn altijd beenderen nooit ribbetjes (die zou ik subiet in de soep mikken), of schedels.

ik ga ervan uit dat TS het verschil kent tussen een stapel soepbotten en een compleet dier.

de mensen hier vergeten dat het logisch is dat enkele botten van een geraamte altijd zullen lijken op een bot voor de hond.. immers de hond krijgt van de slager ook een been van het een of andere dier van een vergelijkbare grootte.. het grote verschil is, de rest krijg je er niet bij en kan dus ook niet door een hond daar begraven zijn.

tenzij
ts het verschil niet kent tussen een skelet en enkele soepbotten, streep ik de het is een bot voor de hond theorie toch echt van de lijst.

instinctief weet je als heel klein kind al of iets een geraamte is of niet en van welk dier het ongeveer is.. niemand hier ooit een uiteengevallen skelletje van een muis of vogeltje gevonden als klein kind? toen wist je toch ook al meteen dat het een diertje was geweest en geen verzameling botjes van verschillende dieren?

enige dat dit kan veranderen is als

ts zou zeggen: ik noemde het wel een skelet maar ik vond enkele botten en een hoefje en weet eigenlijk niet of het wel van 1 dier kwam.. maar
ts was heel stellig dat het 1 dier was..

waarom kan men dit niet geloven..
omdat het achtergebleven bot niet toevallig het schedeltje was maar een bovenbeen?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 07:41

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 11:44

Maar daar trap ik niet in

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:47

TS ik denk niet dat de pony's bang zijn voor de schuur omdat daar dat skellet nog lag, dat was immers oud, wel kan het zijn dat ze geen schuur kennen en ergens naar binnen gaan voelt dan als gevangen worden.
Ook kan het zijn dat ze daar in gedreven zijn om gepakt te worden of zoiets zodat ze de schuur niet als iets prettigs ervaren.

Wat je zou kunnen doen is de pony's iedere keer als je komt wat lekkers geven in de schuur of in het begin in de deuropening.
Het zou voor jou ook fijn zijn als je met slecht weer lekker met de pony's in de schuur bezig kan zijn inplaats van buiten.
Maak jezelf niet bang door het skellet, het lag er immers al jaren .
Nu is het netjes opgeruimd in de schuur en kun je het gezellig maken :j

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 13:24

Ik ben zo ontzettend verbaasd over hoe hier gereageerd wordt. Zo apart gewoon.
Het lijkt wel alsof een heleboel mensen niks te doen hebben en dan met elkaar gaan discussiëren over echt niks. Volgens mij is de enige volwassene in dit topic de TS ;)
Speculeren heeft totaal geen zin. Ts moet gewoon met een volwassene dit oplossen, of het aan de eigenaar overlaten als ze het gemeld heeft. Of desnoods de politie bellen.