Zijn er paarden die..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 21:27

MarlindeRooz schreef:
Cassidy schreef:

En mijn oplossing voor het "mijn paard staat 20 uur op stal want ik woon in de randstad" - excuus is: Neem dan gewoon geen paard, of kom er eerlijk voor uit dat het puur eigenbelang is.

marlinde, please het dringt echt niet door he, dit hebben we al zo vaak gezegt dat het niet ons eigen belang is .
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 01-01-14 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:28

Ils_e schreef:
(ik houd mn hart vast vast).. Maar mijn paard staat in de winter binnen..
Het land is bij ons te slecht om alle paarden dagelijks naar buiten te gooien.
Maar daarin tegen zorg ik er elke dag voor dat hij buiten komt in de paddock. Hoe nat het ook is!
daarnaast ben ik er na mijn werk ook altijd om te rijden.(binnenbak) dus 24/7 staat hij zeker niet binnen.
Graag zou ik ook wel willen dat 't beestje een paar uur in de paddock komt, maar daar is in de buurt geen mogelijkheid voor. Qua geld en reistijd. Het is voor mij geen optie om na het werk een uur langer in de auto te zitten. Daarnaast vind ik het ook belangrijk om hem dichtbij te hebben zodat als er iets is of gebeurd ik er meteen kan zijn!
Maar om nou te zeggen 'neem geen paard want dit is verwaarlozing'? sorry, maar je weet niet hoe deze paarden er in die omstandig heden in staan!
en iedereen heeft verder het beste met zijn paard voor! Dus laat iedereen in z'n waarde, en respecteer ieder's mening! :)

Maar je hebt vooral het beste met jezelf voor ;) Want jij wil een paard, maar je kan hem niet de uren buiten geven die zo'n paard nodig heeft, maar toch heb je er één. Want je wil een paard.. Het is voor jouw geen optie om een uur in je auto te zitten na je werk. Jij. Jij. Jij. Jij. Jij

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 21:28

ElineS schreef:
joelleollie schreef:

Maar met die wei van ons mogen ze niet op de wei, en dat is bij heel veel stallen net zo.

Had je geen paard moeten nemen. Als je er niet juist voor kan zorgen, moet je niet zo'n dier nemen. Dan is het gewoon egoïstisch en gaat het om je eigenbelang. Jij wil een paard en dat ze in de randstad niet goed gestald kunnen worden, ach, neem je genoegen met minder... En dat vind ik niet kunnen.

oke, ik accepteer het ik ben een ego, mishandel me paard, paard heeft een rot leven .
:')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:28

joelleollie schreef:
marlinde, please het dringt echt niet door he, dit hebben we al zo vaak gezegt dat het niet ons eigen belang is .

Voor wie heb je dan een paard?

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:29

Inderdaad, je kúnt gewoon niet oordelen. Ik vind namelijk dat je niet gewoon je mening verdedigt, het dringt inderdaad in mijn ogen niet tot je door dat ieder paard anders is en dat we elkaars situatie en paarden niet kennen om te oordelen wat goed of niet goed voor een paard is.

Cassidy

MarlindeRooz schreef:
En mijn oplossing voor het "mijn paard staat 20 uur op stal want ik woon in de randstad" - excuus is: Neem dan gewoon geen paard, of kom er eerlijk voor uit dat het puur eigenbelang is.

Natuurlijk is het puur eigenbelang. Heb ik ooit wat anders gezegd? Ik heb paarden omdat ik dat wil, en niet omdat een ander dat wil.

vuurneon

En een kind is ook afhankelijk van de ouders; die kun je niet zo even 40 kilometer enkele reis laten fietsen. Dus in hoeverre heeft de ts en andere kinderen echt invloed op de situatie?
Ik kan het een kind niet kwalijk nemen dat een paard 20 uur op stal staat.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-01-14 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

joelleollie schreef:
ElineS schreef:

Had je geen paard moeten nemen. Als je er niet juist voor kan zorgen, moet je niet zo'n dier nemen. Dan is het gewoon egoïstisch en gaat het om je eigenbelang. Jij wil een paard en dat ze in de randstad niet goed gestald kunnen worden, ach, neem je genoegen met minder... En dat vind ik niet kunnen.

oke, ik accepteer het ik ben een ego, mishandel me paard, paard heeft een rot leven .
:')

Dat vind ik wel, niet zo extreem maar in jouw geval had ik geen paard genomen.

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 21:29

MarlindeRooz schreef:
joelleollie schreef:

voor mezelf? en jij?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:30

joelleollie schreef:
MarlindeRooz schreef:

voor mezelf? en jij?

Ik heb geen paard. :)
edit: omdat ik een paard niet kan garanderen wat ik een paard zou willen garanderen.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 01-01-14 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

dyoka

MarlindeRooz schreef:
joelleollie schreef:

Ja huhu, het paard hebben we voor onszelf. De omgeving waarin onze paarden staan (waar het om ging) is voor onze paarden.

Bo_Cassey

Ghehehe, 4 uur buiten vind ik helemaal niet verkeerd eigenlijk. Maar ik ben dan ook een grote dierenbeul.

MarlindeRooz

dyoka schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ja huhu, het paard hebben we voor onszelf. De omgeving waarin onze paarden staan (waar het om ging) is voor onze paarden.

Ja, maar die paarden staan daar omdat JIJ dat wil.

vuurneon

Re: Zijn er paarden die..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:31

Mag het wel hopen, mijn paard heeft echt geen beslissingrecht :')

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:31

Ja en mijn paard wilt dat ook. Da's toch perfect? Dat is dus onze perfecte omgeving. :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:32

Natuurlijk heb je een paard voor jezelf, voor jouw plezier, maar een paard moet niet 'lijden' (beetje hard uitgedrukt) onder het belang van het baasje. Het belang van het paard moet altijd voorgaan.

xSogno

dyoka schreef:
Inderdaad, je kúnt gewoon niet oordelen. Ik vind namelijk dat je niet gewoon je mening verdedigt, het dringt inderdaad in mijn ogen niet tot je door dat ieder paard anders is en dat we elkaars situatie en paarden niet kennen om te oordelen wat goed of niet goed voor een paard is.

Kunnen we heel bokt wel gaan opdoeken. Er wordt hier continu geoordeeld en beoordeeld over elkaars paarden ondanks dat we die nog nooit gezien hebben, daar is het toch een discussieforum voor?

MarlindeRooz

vuurneon schreef:

:oo :')

Maar het komt er uiteindelijk op neer dat je een paard hebt voor jezelf, dus ook uit eigenbelang staat je paard dan maar 20/7 op stal.

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 21:33

MarlindeRooz schreef:
vuurneon schreef:

Maar het komt er uiteindelijk op neer dat je een paard hebt voor jezelf, dus ook uit eigenbelang staat je paard dan maar 20/7 op stal.

Ja klopt, heel erg zielig ik merk het ook echt aan haar. :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:33

Ik vind het "randstad" gezeur hierover een beetje makkelijk gezegd.

Ik heb 21 jaar in de randstad gewoond en echt bij de stallen waar ik reed daar kwamen alle paarden een paar uur per dag buiten met de winter hoor. Gingen omstebeurten allemaal in groepjes naar buiten.

De plekken waar je het niet zag waren idd alle manege's die liever het hele erf vol zetten met boxen en overdekte rijhallen ipv paddocks.

fourseasons

ElineS schreef:
naomi_g1998 schreef:
Niet goed en uitgebreid. Het is namelijk wel mogelijk en als in een stalletje zitten zielig is en we het toch hebben over de basisbehoefte van een paard vind ik dit er wel bij horen.

Dat is een heel ander discussiepunt. Als je het wil hebben over paarden in gevangenschap moet je een ander topic openen. Dat heeft met op stal staan of in de wei/paddock niet van doen.

Het is een beetje dat onzin argument dat zo vaak word aangehaald en die nooit iets toevoegt aan een discussie "Ja, maar die hebben het net zo erg of erger, want die shets hebben hun vrijheid toch ook niet! Daarmee praat ik mijn manier goed, want als die van jullie het ook niet zo goed hebben, dan is dat van mij ook prima" Ehh, zo werkt de wereld niet.
Nee zo werkt de wereld niet nee, maar er word hier tegen mij vrijwel gezegd ''Mijn paard staat langer op de wei dus heeft het beter'' en daar kan ik niet tegen. Daarnaast word ik volgens mij ook al als dierenbeul uitgemaakt terwijl ik zeker weet dat 'mijn' paard het beter heeft dan veel paarden die 24/7 buiten staat. Ik zie hier namelijk heel veel paarden die amper kunnen bewegen in hun 'wei' of 'paddock' omdat het zo modderig is. Ik heb geen auto en het is niet mijn paard dus verplaatsen is geen optie. Paard staat hier lekker aan huis en dat is deels voor eigenbelang ja maar ze heeft het echt niet slecht. Ik heb ook nog steeds nergens gezegd hoe vaak ze verder wel buiten komt dus oordeel er dan ook niet over? ''Neem dan geen paard'', ten eerste is het niet mijn paard en nogmaals, ze heeft het prima bij haar eigenaars en die hebben ook genoeg geld om haar te onderhouden, anders hadden ze haar ook niet gekocht maar verharden is geen ding dat moet. Nogmaals, Lady vind het op dit moment lekkerder binnen hoor, wie dat niet geloofd mag hier langs komen en de stal wagenwijd open zetten. Ze zal hoogstens 30 minuten gaan grazen en dan is het echt klaar. Haar naam zegt het al, het is een echte dame die vies worden haat. Je doet haar er echt geen plezier mee haar nu heel veel uren buiten te zetten. Je moet kijken per paard, niet in het algemeen want dan kun je heel makkelijk zeggen dat 24/7 weidegang het beste is maar voor veel paarden is dat echt niet zo. Wat met bijna alle manegepaarden? In de zomer staan die ook maar net vier uurtjes buiten, allemaal maar af laten maken? Het argument van alle paarden loslaten vind ik hier prima passen, daar ga ik geen los topic voor openen. Als er tegen mij word gezegd dat ik Lady mishandel door haar zoveel op stal te laten (terwijl jullie nog niet eens weten hoe vaak ze daarnaast van stal is) kan ik ook zeggen dat het mishandeling is om een paard in een wei te houden of überhaupt te houden.

dyoka

Esmeej333 schreef:
dyoka schreef:

Kunnen we heel bokt wel gaan opdoeken. Er wordt hier continu geoordeeld en beoordeeld over elkaars paarden ondanks dat we die nog nooit gezien hebben, daar is het toch een discussieforum voor?

Ik vind dit geen algemeen onderwerp, dus nee je hoeft niet heel Bokt op te doeken. Het hangt van het paard/de situatie/de middelen af wat het beste is voor het paard.

vuurneon

MarlindeRooz schreef:
vuurneon schreef:

Hij mag meebeslissen, als hij ook mee gaat betalen }>

Mijn paard kan niet op stal, helaas. Dat maakt je keuze ook zeer beperkt.

Punz

Dyoka, dit is een heel wonderlijke tekst van je
Citaat:
Ja maar jouw pony heeft blijkbaar meer weidegang nodig dan de mijne

Is jouw pony geen pony dan?

Cassidy

ElineS schreef:
Maar je hebt vooral het beste met jezelf voor ;) Want jij wil een paard, maar je kan hem niet de uren buiten geven die zo'n paard nodig heeft, maar toch heb je er één. Want je wil een paard.. Het is voor jouw geen optie om een uur in je auto te zitten na je werk. Jij. Jij. Jij. Jij. Jij

Ok, even een rekensommetje.

Ik woon in de randstad. Werkte voorheen 8 uur per dag, 5 dagen in de week. Had woon-werkverkeer reistijd van ca 5 uur per dag als het even tegenzat nog langer. Was dagelijks 120 km aan het rijden, 40km werk en terug, en nog een keertje 20km paard en terug. Ik heb zelf ook nog 8 uur slaap per nacht nodig. Reken dat je per dag zo'n 2,5 uur tijd kwijt bent aan je paard, puur rijden en naverzorging. Mag jij uitrekenen hoeveel tijd er nog overbleef om te eten en andere dingen te doen.