hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:10

Ik ben al zo vaak gevallen, een stuk van 30-40 keer misschien?

Mijn raarste val was dat ik aan het rijden was, pony schrok en ik viel en bleef haken met mijn been waardoor ik over de grond was gesleurd en mijn hele rug openlag (Nog steeds een litteken van)

Ik val er nu nog regelmatig van af, heb nogal een drukke pony die snel schrikt, bokt en dan val ik er heel snel af :')

Yanne_RP

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:09

Ik ben denk ik zo tussen de 20 en 30 keer er ben afgevallen in zo'n 8 jaar.

Mijn raarste val was dat we buiten aan het rijden waren zonder zadel waardoor mijn pony schrok van een fazant en een hele scherpe hoek naar links draait (onverwachts), je kan het al raden ik glee er heel mooi vanaf :')

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:12

Wij deden is een keer spelletjes in de manege les, waaronder een rondje draaien in het zadel.
Laat ik net op een nieuw paard zitten en die was het er niet mee eens.
Ik zat dus net achterste voren terwijl het paard er bokkend van door ging, en de gene die hem vast hield em niet meer kon houden.
Tja ik voelde me best wel knullig :x

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:35

ik ben wel een miljoen keer gevallen. 3 keer toe in het ziekenhuis en een keer de helft van mijn gezicht onder de schrammen haha

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:32

Vandaag wezen crossen met paardlief :o
Er was een grote plas dus wij komen aan galopperen en het ging goed, was een mooie ruime sprong :Y)
Maar op de terug weg wou ik weer over die plas springen dus ik in volle galop, maar paardlief had andere ideeën :Y) :+ paardlief stopt, en ik lig op me bibs in de modder :')
Naja nu wel een blauwe bibs -O- maar kon er wel om lachen :+

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 15:11

Voor jullie allemaal: Ik zou maar beginnen aan breekvallen haha

XmelvpX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:28

mij raarste val was niet helemaal een val want, mijn pony boktte heel hoog ik vloog van het zadel en landen op mijn voeten naast mijn pony.
hiihi

FLH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 08:26

Haha, ik krijg en voetje en vlieg er aan de andere kant weer af :j :j _/-\o_ _/-\o_ *\o/*

moonspeedy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 18:24

* Een manege pony die tijden galop zijn hoofd naar beneden trok en toen kukelde ik er van voren af.
* Een manege pony die iets ''te'' vrolijk was die er bokkend van door ging in de wei met mij er op.
* Een oude verzorgpony die schrok van een ander meisje die viel en toen werd ze wild en viel ik ook.
* Een oude verzorgpony die druk was, we gingen zonder zadel, ik stapte op en werd bokkend er af gegooid.
* Een manege pony die vaak flinke bokken geeft gaf een bok en toen viel ik in de modder.

Ik ben waarschijnlijk nog wel vaker gevallen... Maar dit zijn de beste die ik kan herinneren! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:30

Mijn raarste val?!

Uhm, het is niet echt een val, maar ik ben de blunderkoningin in onze les :)

De hele les ging keigoed, wil ik iets te snel afstappen waardoor ik met m'n voet in de beugel bleef haken :')
Daar zat ik dan in t zand met m'n voet omhoog :')

Pony bleef gelukkig stilstaan <3

Maar toen heb ik wel heel hard gelachen hoor :')

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:34

Ik ben in totaal 5 keer gevallen.

- Vroeger toen ik heel klein was gingen we op vakantie paardrijden. Ik was iets van drie of vier denk ik. Mijn moeder vond paarden toen ook al best eng, en toen viel ik er ook nog eens af.. :+
- Op de manege was mijn allereerste val toen we zonder beugels gingen galopperen. Galop ging goed, maar het was een hobbelpaard dus in draf viel ik eraf.
- Een keer toen het paard zelf viel en ik dus ook.
- Een keer met een springwedstrijd. We galoppeerden op de sprong af, alleen dat werd een weigering. Ik viel een beetje naar voren, maar net toen ik mezelf terug omhoog wilde duwen, sprong het paard toch. En daar werd ik naar voren gelanceerd hoor..
- En de laatste keer was toen we in de paddock reden. Paardje was erg enthousiast en ging er vandoor in galop. Ook nog een paar gekke bokkensprongen erbij. En toen de noodstop kwam lukte het me toch echt niet meer om te blijven zitten. :+

Een raarste val zit er niet echt tussen, het zijn allemaal gewoon vallen. Maar als ik moet kiezen is de laatste toch het raarst (en engst) omdat het paard half over me heen liep en daarbij met zijn hoef mijn cap raakte, en ik een week niet normaal meer kon lopen door een zere kont en heup. :o

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:38

Leuk topic;)
ik heb geen idee hoe vaak hahaha
de raarste keer was van een shetlander(eigenlijk 2 raarste keren) ik wilde opstapen via een hekje(vraag me niet waarom haha, ze zijn al zo klein) maar toen liep hij weg en viel ik over het hekje hahahah.

2e grappigste keer ook shetlander, ik reed een steile heuvel af en hij stopte opeens een deed z'n hoofd naar beneden haha, ik deed de koprol over zn nek en kwam op de grond te liggen en rara toen ging ie nek op mn haar staan

en ook een keer ondersteboven tegen de bakrand hahah tja
hopelijk kunnen jullie lekker meegeniwten van mij valkunsten hahah
xxponypret

fennasnel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:05

Ik ben 23 x gevallen, allemaal bijgehouden :+

Mijn raarste val was een week voor oud&nieuw 2011. Het had heel veel geregend en er was een best diepe plas gekomen waar we wel door heen wouden stappen. Ik zat op een kleine ronde pony zonder schoft, die met zn voorbenen in t water ging staan en toen besloot te gaan drinken. Het zadel schoof toen naar voren en klapte me zo t water in ..

Mijn pijnlijkste val was helemaal mijn eigen schuld. Er was een best grote pony / klein paard waar mijn vriendin zonder zadel opzat, en het leek ons wel leuk als we er samen opgingen. Het was ergens buiten stal, dus we zochten een opstapje zodat ik er op kon. Het paard had niet heel veel zin om stil te staan, en toen ik me been erover heen gooide ging die lopen. Ik gleed weg en trok het meisje mee. We hadden allebei geen cap op en ik viel met mijn hoofd op het asfalt, op haar been. Verder niks ernstigs gebeurd gellukig. Zij liep een weekje moeilijk, en ik voelde me wat duizelig. Helemaal onze eigen schuld.

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:17

ik ben vaak genoeg gevallen haha, denk rond de 20-30 keer ofzo. :')
Mijn pijnlijkste val was toen ik op een manegepony zat (was toen een jaar of 7) en die pony vloog ineens recht op de bakrand af (schrok van iets, maar geen idee van wat) en een paar cm voor de bakrand vloog ie ineens weer de andere kant op. Resultaat: Ik viel met mijn zij op de bakrand, en met mijn hoofd tegen een eizeren paal. Man wat was ik blij dat ik een cap op had!! Dit is ook de reden waarom ik altijd een cap draag!! :j Maargoed, ik had dus een hersenschudding en enorm last van mijn zij (was helemaal open) en daarna 3 weken ofzo ook niet meer gereden vanwege de pijn.

Mijn raarste val?
Eigenlijk heb ik er 2.
1tje was eind vorig jaar. Ook op een manege pony. Paard had volgensmij evenwichtsstoornissen maar dat wist ik dus niet. Vond het al zo raar dat ie alleen op de lange zijdes mocht draven en niet in de hoeken. Maar ze probeerden het dus wel aan dat ik een halve grote volte moest draven. Helaas ging dat niet bepaald goed. Paard viel om, sprong weer om hoog en viel weer om. zag weer de bakrand steeds dichterbij komen waardoor ik mij er bewust of heb laten vallen. Toen ik op de grond lag viel het paard nog een keer op mijn been waardoor ik mijn kuitspier ingescheurd had.

de andere is ook al weer een paar jaar geleden. Ik was op een shetlander aan het springen, een typische shetlander. Ponylief besloot op het laatste moment toch niet te springen. dus ik maakte een mooie halfsalto/koproliets over de hingernis heen. Helemaal geen pijn gehad, achteraf wel buikpijn van het lachen haha :+

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 11:28

Ik heb een maand geleden ofzo een heel bijzondere val gemaakt hahaha
We gingen springen en ik reed op Toby die het leuk vind om mensen te lanceren. :+
Dus meneer ging doodleuk in volle galop op de hindernis af, maar de hindernis was toen wel heel eng.
Toby maakt dus een enorme sliding (zand vloog om je oren) waardoor ik op zijn nek zat haha :))
Maar ineens was de hindernis niet zo eng meer dus besloot hij toch maar te springen...

*PLOF*

Daar lag ik in het zand, huilend van het lachen haha _O- :')

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 12:47

Mijn val van bijna 2 weken geleden.. Pony schrok en ging recht op een verkeersbord af. Ik dacht dat ze naar rechts ging maar ze ging naar links.. Ik beugel kwijt en 3 meter verder schoof ik er zo naast. Plof, op de stenen.
Heb 10 dagen in het ziekenhuis gelegen met een gescheurde nier.. -O-
Lig nu nog plat en mag maanden uittrekken voor mijn herstel, pff..

lissssan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 15:45

Met z'n 2e op een pony in draf zonder zadel, pony deed een pasje opzij en daar gingen we dan.. Ik kopte met m'n gezicht een boomstam om, om vervolgens een meter door te glijden met nog steeds alleen mijn gezicht op de grond.. Waarna dat meisje die het wat langer volhield als ik ook nog eens met haar rug op diezelfde boomstam viel als die ik om had gekopt, dat doen we dus nooit meer hahah.

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:18

In de afgelopen 20 jaar ben ik wel een stuk of 75-100 x van een paard of pony gevallen.
Ik ben Z dressuur en L springen met pony's en paarden.

- zo heb ik eens mijn arm gebroken en daar in pinnen gekregen.
- scheur in mijn pols.
-100 blauw plekken en schaafwonden.
- een keer gevallen met een scheur van 10 cm in mijn cap.
- teen gebroken.

en nog niet zolang geleden met het inrijden van jong paarden.
- neus gebroken
en 2 weken later mijn knie ik puin waaraan in al 2 keer ben geopereerd en nog minstens 8 maanden aan het revalideren.
ik kwam heel netjes op mijn voeten terecht, helaas ging mijn knie de ''verkeerde'' kant op.

Kaya2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:46

Ik ben pas een keer gevallen in 2 jaar lang paardrijden, dat was bij een pony. Het klinkt heel stom maar toen waren de beugels heel glad, zat geen anti slip stukje in. Die pony ging eerst in stap oke, draf oke, toen ongevraagde galop, niet oke! Mijn rechtervoet gleed uit de beugel en met het zoeken van mijn rechterbeugel verloor ik ook mijn linker beugel. Toen viel ik. Was gelukkig wel iemand bij!

Kaya2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:47

Majabeestje schreef:
Mijn val van bijna 2 weken geleden.. Pony schrok en ging recht op een verkeersbord af. Ik dacht dat ze naar rechts ging maar ze ging naar links.. Ik beugel kwijt en 3 meter verder schoof ik er zo naast. Plof, op de stenen.
Heb 10 dagen in het ziekenhuis gelegen met een gescheurde nier.. -O-
Lig nu nog plat en mag maanden uittrekken voor mijn herstel, pff..

Veel sterkte!

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:52

Ik reed gewoon in de ponyles, pony sprong ineens met 4 benen tegelijk de lucht in (ik weet niet meer waarom). Ik werd een soort uit het zadel gelift en ineens stond ik naast haar met de teugels nog in mijn handen. Hoe is het mogelijk xD

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:59

Kesje schreef:
Ik reed gewoon in de ponyles, pony sprong ineens met 4 benen tegelijk de lucht in (ik weet niet meer waarom). Ik werd een soort uit het zadel gelift en ineens stond ik naast haar met de teugels nog in mijn handen. Hoe is het mogelijk xD

Dat lijkt mij er echt geweldig uitzien :') :')

joelleklein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:24

1 jaar geleden op mijn shetlander. We reden op het gras langs een verlaten weggetje (zonder zadel en cap). Op eens gaat hij er vandoor in galop. Ik hang over zijn hals en ren met mijn handen op de grond mee. Na een tijdje werd ik moe dus mezelf op het gras laten vallen. Mijn vriendin reed achter mij en plaste in haar broek van het lachen.

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:29

2 keer in de 6 jaar, en neen ik ben geen penny die stoer wilt doen! :Y)
Ik heb gewoon een stevige zit! En kan een paard weer goed onder controle krijgen al ben ik een sprietje! :D :o

1e keer: een van mijn eerste keren, ik was mijn beugel kwijt en eraf gedribbeld.
2e keer: paard ging in volle galop en maakte een stop, daar lag ik dan zand te happen!

AnimalCare9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 09:09

Eerlijk gezegd zou ik niet meer weten hoe vaak, maar wel vaak! 1 keer ben ik gewoon gevallen omdat mijn paard struikelde, dat was echt een domme val gewoon :p