Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sflj schreef:Ziet er nog steeds afschuwelijk uit!
Zelfs niet een beetje stro om op te liggen?!
Om maar te zwijgen van de buitenlucht, -licht en grond om in te wroeten!
Voelen deze 'dieren' ooit de zon op hun huid?!
Verschrikkelijk!! Ik wil dat niet eten!
EskeGirl schreef:Staart afsnijden mag toch niet meer? (Of was dat castreren zonder verdoving)?
Ben het wel met je eens, paardje45, wat vlees eten betreft.
EskeGirl schreef:Zijn genoeg mensen die dat doen hoor, 23/7 op stal.
Varkens horen eigenlijk buiten. Koeien horen eigenlijk buiten. Paarden horen eigenlijk buiten. Op een paard moet je eigenlijk niet rijden.
Ik leg de schuld (groten)deels bij de consument dat varkens er op deze manier bijlopen, omdat ze vaak niet meer willen betalen, en de boeren doen (meestal) hun best voor de dieren.
Citaat:En waar wil je het vlees dan vandaan halen?
Paardjes45 schreef:Hierboven, dat vind ik dus ook. Dus alleen omdat de consumenten tevreden moeten zijn voelen deze dieren nooit de buitenlucht. Ik vind het verschrikkelijk, mensen behandelen varkens als een soort onderdanen, varkens zijn ook dieren, ze bloeden ook en voelen pijn net zoals jij en ik.
Paardjes45 schreef:Het vlees moet duurder worden! Veel mensen weten niet dat vlees ongezond is als je er te veel van eet. Nederland zou minder vlees moeten eten! Zeg nou zelf, hoe zou jij het vinden, als je in een hok wordt gestopt, nooit de buitenlucht ziet, prikken krijgt om dikker te worden, je staart er af wordt gesneden zonder verdoving, je levend wordt geslacht....... Verschrikkelijk
Suzan_v_h schreef:Paardjes45 schreef:En toch vind ik, dat varkens vrij rond moeten lopen in de wei en een veel grotere stal moeten hebben.
Als de consument daar voor zou willen betalen, maar ja, het moet altijd maar zo goedkoop mogelijk...
En als je een varken wil zien met die luxe moet je naar de kinderboerderij.
Suzan_v_h schreef:Citaat:En waar wil je het vlees dan vandaan halen?
Het vlees moet duurder worden! Veel mensen weten niet dat vlees ongezond is als je er te veel van eet. Nederland zou minder vlees moeten eten! Zeg nou zelf, hoe zou jij het vinden, als je in een hok wordt gestopt, nooit de buitenlucht ziet, prikken krijgt om dikker te worden, je staart er af wordt gesneden zonder verdoving, je leven wordt geslacht....... Verschrikkelijk
rosaprinces schreef:Suzan_v_h schreef:
Sorry maar ik zie niet in dat een varken het slecht heeft. Anders zou ik zelf ook geen 5/6 dagen bij de varkens werken. Staarten worden niet gesneden, die worden gebrand. Dat duurt 2 seconden, het wondje is meteen dicht en 5 minuten laten liggen ze alweer te lurken aan het uier van de zeug. Prikken om dikker te worden? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wat een belachelijke opmerking.
Gebrand vind ik net zo erg....
sflj schreef:Je kunt als boer er ook voor kiezen om landbouwer te worden! Hier wil je toch niet aan meewerken?!
_San87_ schreef:Ik zeg niet dat ik het vind kunnen, Paardjes45. Het is echter vele malen beter dan het alternatief, varkens die elkaars staarten gaan aanvreten met alle gevolgen van dien, bijvoorbeeld. Kiezen tussen twee kwaden, dus.
Paardjes45 schreef:_San87_ schreef:Ik zeg niet dat ik het vind kunnen, Paardjes45. Het is echter vele malen beter dan het alternatief, varkens die elkaars staarten gaan aanvreten met alle gevolgen van dien, bijvoorbeeld. Kiezen tussen twee kwaden, dus.
Als ze buiten in een grote wei staan, bijten ze elkaars staarten er niet af. Ze bijten juist of komen klem te zitten omdat ze in zulke kleine hokken leven.
Paardjes45 schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
@_san87_ en @Suzan_v_h dit vinden jullie dus blijkbaar kunnen.
Over dat prikken om dikker te worden, dat wordt echt gedaan, ik zeg niet dat het overal gebeurt, masr het gebeurt wel.
F_Orumster schreef:@ Suzanvh, bedankt voor de fotoserie. Ziet er wel goed uit dat ze rondwandelen kunnen. Idealiter zou een strootje op de grond beter ogen, maar ik denk dat dat juist viezer is in de praktijk? De ligplekken vind ik toch nog wel erg krap.
Varkensvlees eet ik overigens zo goed als niet omdat ik denk dat deze het het slechtste treffen (van het rijtje kip-varken-rund). Ik lust het ook bijna niet meer.sflj schreef:Je kunt als boer er ook voor kiezen om landbouwer te worden! Hier wil je toch niet aan meewerken?!
Verschrikkelijk!
Paardjes45 schreef:_San87_ schreef:Ik zeg niet dat ik het vind kunnen, Paardjes45. Het is echter vele malen beter dan het alternatief, varkens die elkaars staarten gaan aanvreten met alle gevolgen van dien, bijvoorbeeld. Kiezen tussen twee kwaden, dus.
Als ze buiten in een grote wei staan, bijten ze elkaars staarten er niet afZe bijten juist of komen klem te zitten omdat ze in zulke kleine hokken leven.