Manege pony overkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:49

catzkillz schreef:
SienenIvo schreef:
Dat moet je niet aantrekken joh! Koop toch lekker die pony,iedereen blij!

behalve mams en paps als ze ponylief ineens in de living zien staan :=

Tja.. Dan moeten ze hun kind beter opvoeden zeker? Nee is nee..

LyannevH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:53

Sorry TS, voor mijn misschien wat te botte reacties. Ik vergat je leeftijd.

Goed overleggen met je ouders, zelf lekker sparen, en niet je droom opgeven.
Dan komt hij er vast vanzelf wel.

Veel succes!
Laatst bijgewerkt door LyannevH op 24-07-13 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:23

Kimbers schreef:
Jeetje mensen, dit kind is 11 jaar en dan gedragen jullie je zo? Ongelooflijk.. Laat een ander toch eens in zijn waarde en hoh op met dat hatelijke gedrag, vind het in en intriest.

Nou nogal ja! Internethelden!

Ts, even rustig worden, je hoeft ook niet weg van bokt, morgen is iedereen dit vergeten. Mag je geen leasepony van je ouders? Of zoek een leuke verzorgpony?

MondyJoker

Re: Manege pony overkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:46

Wat is dat toch dat niemand een kritische vraag mag stellen aan een ts op een normale manier zonder dat je gelijk een horde bokkers over je heen krijgt. Als je het er niet mee eens bent dat iemand twijfelt over bepaalde berichten kan dat ook op een normale manier aangegeven worden. Als je eens de moeite zou nemen om het hele topic door te lezen en het andere topic wat geopend is zou je zien dat er dingen niet kloppen. Dat het nu een meisje van elf is wil niet zeggen dat iedereen zn mond moet houden. Buiten dat als een meisje van elf normale rustige en opbouwende kritiek niet aan kan vraag ik me al af of ze dan op een forum als dit moet kunnen komen. En dat bedoel ik niet vervelend.
Maar mensen hou eens op om anderen zo de grond in te boren omdat ze kritisch zijn om iets.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:59

Wat klopt er niet?

Laat ik het even samenvatten:

Meiske is elf jaar en wil dolgraag haar lievelingspony kopen.
In haar hoofd, zoals wij allemaal op die leeftijd droomden, heeft ze al helemaal voorzien hoe ze het gaat doen met haar eigen geld en haar ouders zullen vast wel willen bijspringen :j . Ze vraag of het verstandig is.

Dan komt er reactie dat ze het zelf niet kan betalen en haar ouders alles moeten doen. Oeps, ze dénkt wel dat haar ouders haar gaan bijspringen maar helemaal alles betalen....toch even navragen bij mama en papa. Maar hoe doe je dat? Wat moet je tegen je ouders vertellen? Hoeveel kost het nu werkelijk?

En dat belachelijk gedoe over die "jij rijdt geen M en je weet niet eens wat aan de teugel is!" heeft er niets mee te maken. Zoveel kinderen die daar veel fantasie in hebben en al snel vinden dat ze hoger rijden dan ze werkelijk doen omdat ze een keertje op een goede dressuurpony hebben gezeten. Dat heeft niets te maken met het feit dat TS graag een pony wil en haar daarop belachelijk bemaken is gewoon zelf heel erg kinderachtig.

Een meisje van elf heeft nog niet het verstand van een twintigjarige die alles eerst heel goed overdenkt en dan iets vraagt. Die is enthousiast, denkt dat veel dingen automatisch wel goed zijn en vraagt maar raak. Pas daarna begint ze na te denken of het wel allemaal zo kan en dan kunnen plannen nog veel gewijzigd worden. Zo simpel is het.

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:06

Ramboxxx schreef:
SienenIvo schreef:
Waarom moet je dan stoppen met Bokt? -O- :')

OMDAT IEDEREEN HIER FLAUW TEGEN MIJ DOET

Zo is het niet naar jou bedoeld. Zoals ik al eerder had gereageerd. Het zijn eerlijke vragen gezien bepaalde dingen die gezegt worden niet overeenkomen.
Verder is bokt soms een beetje scherp ingesteld kwa kritiek iets waar jij je niks van aan hoeft te trekken ;) kritiek is iets waar je van kan groeien.
Verder tja misschien reageerden sommige van ons een beetje te snel vergetend dat je pas 11 jaar bent.
Maar het is een prachtige droom van iedereen denk ik wel om je favoriete manege pony over te nemen :) veel succes.
Maar zoals ik al eerder zij. Bij alleen aankoop ben je er nog lang niet kwa geld. Je zult maandelijks voor de stal, de hoefjes(8 tot 12 week) en om de zoveel tijd ook dierenarts kosten moeten betalen. Dus niet alleen het geld voor het paard zelf. En dat is niet een hele goedkope hobby. Daarnast wil je natuurlijk ook leuke spulletjes voor je pony en tja das ook al gauw prijzig.

En even als toevoeging. Het meisje is 11 :) iedereen had toen wel wat penny gehalte neem ik aan haha. Niks mis mee hoor. Alleen soms op bokt zien mensen penny als een slecht iets. Niet altijd hoor ;)

xdanieijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:11

Ik zou kijken of het mag natuurlijk en dan gewoon doen als dat je gelukkig maakt.

Ik heb mijn 1e pony ook gekocht op 19 jarige leefdtijd.. kan prima hoor.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:18

Ramboxxx schreef:
WAT ZOUDEN JULLIE GEVEN VOOR DIE PONY?

Een pony van die leeftijd die nog 3 uur per dag in het manege werk loopt en toch verkocht gaat worden zet ik vraagtekens bij!
Die brengt zijn geld nog op voor de eigenaar n.l.
Waarom word hij nu verkocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:19

Volgens mij, als ik t goed begreep, wordt hij nog niet verkocht ;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:20

Ik zit dit topic met stijgende verbazing te lezen. Wat een reacties weer... Kwanyin geeft goede reacties in dit topic, als ik het even mag zeggen! +:)+

TS, laat je niet wegjagen door sommige Bokkers hoor. Het kan hier ook heel gezellig zijn :)

JippelmansJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:23

Kwanyin schreef:
Wat klopt er niet?

In haar hoofd, zoals wij allemaal op die leeftijd droomden, heeft ze al helemaal voorzien hoe ze het gaat doen met haar eigen geld en haar ouders zullen vast wel willen bijspringen :j . Ze vraag of het verstandig is.

Dan komt er reactie dat ze het zelf niet kan betalen en haar ouders alles moeten doen. Oeps, ze dénkt wel dat haar ouders haar gaan bijspringen maar helemaal alles betalen....toch even navragen bij mama en papa. Maar hoe doe je dat? Wat moet je tegen je ouders vertellen? Hoeveel kost het nu werkelijk?

En dat belachelijk gedoe over die "jij rijdt geen M en je weet niet eens wat aan de teugel is!" heeft er niets mee te maken. Zoveel kinderen die daar veel fantasie in hebben en al snel vinden dat ze hoger rijden dan ze werkelijk doen omdat ze een keertje op een goede dressuurpony hebben gezeten. Dat heeft niets te maken met het feit dat TS graag een pony wil en haar daarop belachelijk bemaken is gewoon zelf heel erg kinderachtig.

Een meisje van elf heeft nog niet het verstand van een twintigjarige die alles eerst heel goed overdenkt en dan iets vraagt. Die is enthousiast, denkt dat veel dingen automatisch wel goed zijn en vraagt maar raak. Pas daarna begint ze na te denken of het wel allemaal zo kan en dan kunnen plannen nog veel gewijzigd worden. Zo simpel is het.

Goede post, kon t niet beter verwoorden

raichalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:49

en zo is het maar net Jippelmans

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:53

Jippelmans schreef:
Kwanyin schreef:
Wat klopt er niet?

Goede post, kon t niet beter verwoorden

Wauw, wat een mooie en goed uitgelegde post...

soofje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:11

Ramboxxx schreef:
Ik heb geen eigen pony
Ik mag geen eigen pony
Ik wil een eigen pony
Ik ga eg morgen vragen en m'n lijstje laten zien
Als k een pony mag
Moet ik daar wel over gaan denken
Daarom heb ik dit topic gemaakt
En over M1
Heb vroeger een keer op een M paard gereden

vroeger ? je bent 11..

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:21

Er staat wel degelijk dat haar ouders de kosten weten en zelfs dat haar opa en oma willen bijspringen voor haar droom. Dat ze over sommige dingen de waarheid niet spreekt en alleen ingaat op dingen die leuk voor dr zijn vind ik niet kloppen. Toen ik elf was wist ik dondersgoed het verschil tussen de waarheid en niet, maargoed dat was ik.
Buiten dat, ik heb gewoon normaal op haar gereageerd en tips gegeven. Het gedoe over aan de teugel lopen vind ik ook raar aangezien ze dat gewoon moet leren. Wel heb ik haar als tip gegeven om een ervaren iemand bij te halen.
Hoe dan ook vind ik het bizar dat er dusdanig fel op mensen moet worden gereageerd die hun twijfels bij jun verhaal uiten. Ieder staat vrij om dat op een nette manier te doen.
Zo nu en dan vraag ik me toch echt af of het wel mogelijk moet kunnen zijn dat zulke jonge mensen op bokt kunnen enof ze niet beter op een penny forum bbijvoorbeeld kunnen blijven. Dat bedoel ik niet denigrerend maar als niemand wat mag zeggen omdat ze jong zijn vind ik dat ook weer teveel van het goede. Maarja denk dat dit topic beter op slot kan aangezien de ts van bokt af is of gaat en er verder niks over gezegd mag worden zolang het niet in het straatje van de meeste bokkers past.
Erg sonde want de ts had of super veel kunnen leren als het wel allemaal klopt.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:30

Mondy, ik denk dat dit topic hier sowieso verkeerd staat, lijkt mij dat het bij YRT had gemoeten. Dus als je het zo bekijkt zijn ze alweer 'gescheiden' van de grotemensenwereld. Dat grote mensen zich dan alsnog in dit topic mengen is iets waar zij zelf voor kiezen.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:31

TS, ik heb je even een pb'tje gestuurd. :)

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:31

IK zou er voor gaan! :)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:33

Hopelijk vind je de juiste pony TS! En tot die tijd geniet op de manage van je lievelingspony! Succes :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:38

Het zou kunnen dat hij het moeilijk vind bij de manege weg te gaan. Dus zou wel voor gezelschap zorgen of hem op de manege houden in ruil voor af enm toe nofg een lesje meelopen en verder van jou kan schelen in kosten. En voor hem veranderd er dan niet teveel.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 08:56

F-AM --> YRT

Moderatoropmerking:
Het is goed dat jullie de TS er op wijzen dat een pony kopen meer is dan de aankoopprijs zelf. Alleen hoeft dat niet op een flauwe kinderachtige manier te gebeuren. De meest flauwe reacties en oneliners zijn dan ook verwijderd.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:12

Ramboxxx schreef:
Ik heb geen eigen pony
Ik mag geen eigen pony
Ik wil een eigen pony
Ik ga eg morgen vragen en m'n lijstje laten zien
Als k een pony mag
Moet ik daar wel over gaan denken
Daarom heb ik dit topic gemaakt
En over M1
Heb vroeger een keer op een M paard gereden

Ahh ts je bent echt een lieve penny! Hopelijk gaat het lukken. Succes voor als je naar je ouders gaat.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:22

Zet een grote spaarpot op een goed zichtbare plek en vertel aan iedereen dat je voor een paard spaart. Alles wat je krijgt of met bv klusjes verdiend stop je daar in.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:23

kohtje schreef:
Zet een grote spaarpot op een goed zichtbare plek en vertel aan iedereen dat je voor een paard spaart. Alles wat je krijgt of met bv klusjes verdiend stop je daar in.

Dat is een goede tip ts! Alles om te laten zien dat je heeeel serieus bent.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:29

Ramboxxx schreef:
StalNollie schreef:
in deze tijd 500 a 800 euro

Dan heb ik al bijna genoeg

Daar red je het niet mee, juist de maandelijkse vaste onderhoudskosten en extra kosten wat erbij komt (dierenarts/ inentingen/ hoefsmid/ tandarts/ wormenkuren/ spullen) daar moet je naar kijken.