jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:57

Zitosh schreef:
Bij ons krioelt het van de penny's, hopelijk vinden we snel een nieuwe stal :')

Eén van de penny's had een paard die ze gratis overgenomen had van een manege. Paardlief was 27 jaar oud en zag er niet uit, maar toch is ze ermee aan het springen gegaan. Na het springen kwam ze zonder paard terug de stal in, haar paard was uitgeput en kon niet meer opstaan. Ze hebben het paard blijkbaar over de hindernissen zitten jagen en het lag nu in een hoekje te sterven. Toen ik aankwam op stal zat dat meisje er gewoon bij met een vriendin, een zak chips en luide muziek plezier te maken. De DA is dan ook meteen geweest maar die had er al niet veel hoop in, en die nacht is het paard overleden in dat hoekje... Nog geen week erna klamde ze zich alweer vast aan haar nieuwe favo (les)paard.

Snap ook niet waarom zulke mensen dieren krijgen... Vraag me af hoe ze later zullen zijn, met hun kinderen, ook moe maken tot ze niet meer kunnen, geen eten geven en dan zeggen: 'owh vergeten eten te geven' -.-'

Hoe harteloos kun je zijn? Paard mag misschien op leeftijd zijn, maar om hem dan te laten lijden :l

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:01

Zitosh schreef:
Bij ons krioelt het van de penny's, hopelijk vinden we snel een nieuwe stal :')

Eén van de penny's had een paard die ze gratis overgenomen had van een manege. Paardlief was 27 jaar oud en zag er niet uit, maar toch is ze ermee aan het springen gegaan. Na het springen kwam ze zonder paard terug de stal in, haar paard was uitgeput en kon niet meer opstaan. Ze hebben het paard blijkbaar over de hindernissen zitten jagen en het lag nu in een hoekje te sterven. Toen ik aankwam op stal zat dat meisje er gewoon bij met een vriendin, een zak chips en luide muziek plezier te maken. De DA is dan ook meteen geweest maar die had er al niet veel hoop in, en die nacht is het paard overleden in dat hoekje... Nog geen week erna klamde ze zich alweer vast aan haar nieuwe favo (les)paard.

Jezus dit is echt ziek kan hier zo boos om worden. Een pijnlijke dood moet ze sterven, of net niet dood. Wat verschrikkelijk, en er dan niet eens naar omkijken en je niet eens schuldig voelen! Ze had niet eens moeten gaan rijden met dat beest, laat staan springen. Ik snap ook niet hoe haar ouders dit goed hebben kunnen vinden. Echt walgelijk.

MyHu

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:03

Ik ken een haf van 29 waar je nog op kan rijden hoor. Maar springen, NEE!
Tevens ken ik ook een pony/paard van 28/29 die doorkraakt als je erop zit.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:06

:oo

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:06

Samblabla schreef:
:oo

Heb je het over de haf of over de andere?

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:41

Wat een nare verhalen zeg.
Hoe durven die kinderen zomaar in wei binnen te gaan!
Laat staan een paard uit de wei te halen.

Het verhaal over de pony van 27 en het meisje mat haar veulen vind ik echt walgelijk! -:(-
Dan durven ze ook nog te doen alsof er niks aan de hand is!

Ik heb ontzettend hard zitten te huilen toen ik hoorde dat mijn verzorgpony was overleden!( terwijl hij toen al bijna een jaar geleden verkocht was)
Ook toen een andere verkocht werd was ik niet te troosten!

Ik was ook een beetje een penny toen ik klein was:
- Ik had mijn eigen dekje voor mijn favoriete pony als ik haar een weekje huurde.
(was wel een 2dehands van 4 euro of zo :') )
- Ik ging de paardjes van mijn buurman voeren( hij heeft een aantal shetlanders)
- Heel soms poetste ik ze ook al mama dit vroeg :) (Was zelf veel te verlegen)
Verder ben ik Nooit zomaar in een wei gegaan!

Ik ken wel zat penny's die het leuk vinden op pony's op te jagen, zomaar in een wei te gaan etc.

Mijn ergste ervaring:
Een oude vriendin van mij die in de buik van een hoog zwangere pony begon te trappen, omdat ze niet goed luisterde!
Even voor de duidelijkheid het beestje was nooit echt bereden en kende de hulpen amper etc.
Toen ik er iets van zei kreeg ik te horen dat ik gewoon te soft was, en dat haar aanpak wel werkte!! Grrr.... -:(- }:)

Ps. ik heb wel een echte pennycap besteld!
Haha zo'n Br-cap met strass steentjes

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:49

Muffin01 schreef:
Een oude vriendin van mij die in de buik van een hoog zwangere pony begon te trappen, omdat ze niet goed luisterde!
Even voor de duidelijkheid het beestje was nooit echt bereden en kende de hulpen amper etc.
Toen ik er iets van zei kreeg ik te horen dat ik gewoon te soft was, en dat haar aanpak wel werkte!! Grrr.... -:(- }:)

Hoe is het met dat veulentje gegaan?

Jasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:52

Rij nu geen pasrd meer, maar was vroeger ook een Penny. Samen met een vriendin hadden wij onze honden. Zij een Duits herder ik een Rottweiler stap, draf en galop aangeleerd. Deden we de hondenriem als menteugels aan de halsband en gingen we met de honden een buitenrit maken over de hoefslagen en door de duinen.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:54

Jeetje wat een verhalen zeg..

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:54

Syl1612 schreef:
Rij nu geen pasrd meer, maar was vroeger ook een Penny. Samen met een vriendin hadden wij onze honden. Zij een Duits herder ik een Rottweiler stap, draf en galop aangeleerd. Deden we de hondenriem als menteugels aan de halsband en gingen we met de honden een buitenrit maken over de hoefslagen en door de duinen.

Lukte dat om die honden dat aan te leren? :') Eigenlijk best wel geniaal.

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:28

Zitosh schreef:
Syl1612 schreef:

Ik ben nu bezig met mijn uitlaathondje, stap en draf kan met stemhulpen. Galop heb ik hem echt nog nooit zien doen... Eentje voor de drafsport?

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:36

Zitosh schreef:
Syl1612 schreef:

Ik ben nu bezig met mijn uitlaathondje, stap en draf kan met stemhulpen. Galop heb ik hem echt nog nooit zien doen... Eentje voor de drafsport?

Een draver onder de honden (:

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:19

Hoe leer je dat? :o

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:25

Als ze stappen de stemhulp geven die je daarbij wilt. Dan ga je iets harder en dan geef je de stemhulp voor draf zodra hij/zij dat doet. Als je dat onder de knie hebt dat doe je hetzelfde met galop.

xlisaloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:29

Hahaha geniaal topic, nou hier mijn verhaal,

N "vriendin" van mij wou eens mee naar mijn verzorgpony's, en ik had al een topic golaatst over dat ze er steeds vandoor ging en tot ik haar niet hield, en die "vriendin" dacht dus dat ze er wat van wist, ze ging me helemaal uitleggen hoe je je pony in bedwang houd, nou ze rende nogsteeds weg hoor! Ze wist het dus nogsteeds beter als mij, en toen vrieg ik of zij er even op wouw, jaja dat lukt me wel hoor zei ze zelfverzekerd, ze springt aan in galop en tess ging er niet aleen rennend maar ook bokkend vandoor, en ze schaamde zich!

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:09

xlisaloveyou schreef:
Hahaha geniaal topic, nou hier mijn verhaal,

N "vriendin" van mij wou eens mee naar mijn verzorgpony's, en ik had al een topic golaatst over dat ze er steeds vandoor ging en tot ik haar niet hield, en die "vriendin" dacht dus dat ze er wat van wist, ze ging me helemaal uitleggen hoe je je pony in bedwang houd, nou ze rende nogsteeds weg hoor! Ze wist het dus nogsteeds beter als mij, en toen vrieg ik of zij er even op wouw, jaja dat lukt me wel hoor zei ze zelfverzekerd, ze springt aan in galop en tess ging er niet aleen rennend maar ook bokkend vandoor, en ze schaamde zich!

Haha, die vind ik wel weer mooi... Tsja, karma hè?

Jasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:12

[quote] Als ze stappen de stemhulp geven die je daarbij wilt. Dan ga je iets harder en dan geef je de stemhulp voor draf zodra hij/zij dat doet. Als je dat onder de knie hebt dat doe je hetzelfde met galop.[\quote]
Dit dus en over takjes springen met het commando hoog.:grin:

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:33

Pfff als ik hier weer aandenk zou ik mezelf nog uitlachen,
Een paar jaar geleden maakte ik altijd een roze ikea kist met springtouwen vast op mn bureaustoel en dan een kussen er op en twee badjas riemen aan elkaar gebonden als beugels en dan er op gaan zitten grote pony als de stoel hoog stond en dan hem ook nog een naam hihi en dan er keihard mee gaan rijden (je zusje laten trekken ) op mij kamer en dan die stoel een keer omvallen er is zelfs een tijdje geweest dat ik het naar buiten had gesleept een daar ging "rijden" een dan vonden mn moeder en vader het een beetje eng want het ging best wel hard en als dat ding om zou vallen dus dan reed ik als een debiel met een skie helm of cap op over stee
Hahhaha ook een beetje penny een ook op een stokpaardje manen invlechten en nu nog steeds met vlechten van mn my little pony een beetje penny ben ik wel maar ik ga geen pony's stelen alleen als ik bij de hoezemoos ga eten ga ik toch altijd even de shetjes gras geven hihi maar die zijn van mn tante

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:35

Of heel opgewekt "Whop" zeggen (klinkt als hop maar dan heel hoog). Haha, kan inderdaad wel!
Bij mijn konijn zeg ik dat altijd, en bij mij katten scheld ik altijd omdat ze te lui zijn om eroverheen te gaan of niet te pakken te krijgen zijn -.-

Als we hierover verder gaan doen we dat wel in pb, dit is best wel offtopic

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:36

ik oefen vlechten nog steeds op mijn stokpaard :') iedereen heeft hem weggegooid behalve ik :))

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:38

hil5500 schreef:
ik oefen vlechten nog steeds op mijn stokpaard :') iedereen heeft hem weggegooid behalve ik :))

Ik heb nooit een stokpaardje gehad :(

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:39

hil5500 schreef:

ehumm.... no comment :D

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:39

@milty :(:)
Kiona O:)

minetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:06

hil5500 schreef:

Die van mij staat nogsteeds in een hoekje op mn kamer :o
Maar mijn tante heeft hem zelf gemaakt, dus ik vond het eigenlijk wel zonde om weg te gooien.. :P

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 20:07

die van mij komt van ikea :')