langs de bakrand...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 00:45

Roos_Horsez schreef:
Ze maken ook leuke woorden van shetlander: setlander, sh*tlander

Moet ik eerlijk zeggen dat je er soms ook wel echt sh*tlanders tussen hebt zitten hoor

nikkijoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 15:31

Altijd als ik met mijn Hafje op de poetsplaats sta, komt er een klein meisje van een jaar of 4 aanlopen (dochtertje van stalgenoot) :

Meisje: "Is dat jouw paard?"
Ik: Ja
Meisje: "Waarom?!?!?!
Ik: -O-

Of:

Meisje: "Wat ben je aan het doen?
Ik: *sta te borstelen* "Ik ben de stal aan het uitmesten...."
Meisje: "Leuk, mag ik helpen?"
Ik: *denk bij mezelf* Seriously?! -O-

Powerhouse

Re: langs de bakrand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 16:22

niet in de bak, maar wel op de weg! Toen mijn paard geblesseerd was en we veel over de weg moesten lopen deed ik haar tegen de vliegen een vliegenmasker om. Paard was nogal driftig en liep weer eens te dartelen. (kont draaien, lichtjes steigeren, drafpasjes,) Op dat moment kwam er een vrouw uit haar huis gelopen die erg kwaad was. " waarom doe jij in vredesnaam een blinddoek om bij je paard? zie je niet dat die er knettergek van word? halve malloot" (nog netjes gezegd) toch maar netjes uitgelegd wat het principe was van een viegenmasker haha,

Of de reacties als je naast je paard loopt:" Is de benzine op?" "doet hij het niet meer?" " band lek?"
kon het niet laten om een keer te antwoorden met: "ja elk kwartier moet er een euro in, mijn euro's zijn op, heeft u er een paar?" kreeg jammer genoeg geen cent.

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:09

beamyrthe schreef:
Of de reacties als je naast je paard loopt:" Is de benzine op?" "doet hij het niet meer?" " band lek?"
kon het niet laten om een keer te antwoorden met: "ja elk kwartier moet er een euro in, mijn euro's zijn op, heeft u er een paar?" kreeg jammer genoeg geen cent.

:') _O- dat antwoord! _O-

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:50

Naast de wei.

een van mijn vp's gallopeerde in de wei, maar de wei was een beetje glad dus hij glijd heel hard uit. dan staat hij op en gaat een stukkie draven en komt bij mij staan. Een meisje dat er bij stond zegt dan: volgensmij is hij mank hij leunt helemaal op die ene achterpoot. dus ik kijken. hij staat op rust hahaha

Irisxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:03

haha, mijn moeder vandaag nog .
ze was na een hele lange tijd eindelijk weer een x aan het kijken hoe ik reed, maar moest eerst alle paarden ( een volle groep van meer dan 50 paarden) uit de wei halen.
Mijn moeder heel droog: Aww wat zielig daar loopt een veulentje tussen al die grote paarden >;)
ehh nee dat is gewoon een klein ponytje ? :? ( en de 'baas' op stal :') )
Ze was er zwaar van overtuigt dat het een veulentje was .. :Y)

heb me echt kapot gelachen :')

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:24

Haha m;n buurjongetje kwam eens mee naar de manege
Toen ik ging draven : Sow die kan hard :wow:
Toen ik ging stappen : geef eens wat meer gas ,zo is het maar saai om et kijken hoor >;)
Toen ik ging galoperen : Kijk uit straks vliegt die uit de bocht joh! :roll:
Toen ik hem de stallen ging tonen ,dit is een pâardje voor beginners,springen etc. kwamen we bij een lege stal dacht hij slim et antwoorden :ow wacht en deze is voor mensen die allergis zijn aan paarden :)*

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:29

ohja nog 1 Mijn paardje is nog licht kopschuw ;)
Meneer komt langs en vraagt 'mag ik je paardje aaien ? ik wou nog antwoorden van ja maar wel voorzichtig . Geeft die meneer m'n paard een pets tussen zijn ogen :oo
Paardje schrikt en doet zijn hoofd omhogg ,oren plat...
Zegt die meneer van Sow das een gemeen beest :oo die moet je maar afmaken %)
Ik was echt -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

saffiralove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 12:40

Meisje van een jaar of 4/5 zei, toen ik aan het stappen was;
"Wow, dat paard loopt!"
Duh, maar vond het wel schattig :o

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:20

jadeken schreef:
Haha m;n buurjongetje kwam eens mee naar de manege
Toen ik ging draven : Sow die kan hard :wow:
Toen ik ging stappen : geef eens wat meer gas ,zo is het maar saai om et kijken hoor >;)
Toen ik ging galoperen : Kijk uit straks vliegt die uit de bocht joh! :roll:
Toen ik hem de stallen ging tonen ,dit is een pâardje voor beginners,springen etc. kwamen we bij een lege stal dacht hij slim et antwoorden :ow wacht en deze is voor mensen die allergis zijn aan paarden :)*

:') _/-\o_ Die is echt heel goed!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 12:41

wat ik hier nu weer lees :')

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 10:13

Ik was een keer aan het rijden, we moesten ik galop. Mijn pony wou gewoon echt niet in galop. de instructrice riep me naar binnen, om even te praten over dat mijn pony d'r dag niet had (ze was de hele dag al heel sloom), anders liep ik alleen maar de andere in de weg :P . Een groepje ponykamp-meisjes stonden langs de bakrand naar mij te kijken, te smoezen en te lachen -,- ik dacht echt, laat een van die meiden er maar op, ik weet zeker dat ze ze er af had gebokt (ze bokt nogal veel :+ )

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:23

leuk topic dit, ik heb er ook nog wel een paar.

met school kregen we les en we moesten op paarden van daar.
Ik als meisje van 1,57 ging op een paard van zeg 1,80?
werd er gezegt: eej paard waar ga je met dat meisje naar toe?
hij was ook wel erg gróóót moest op een krukje op op te zadelen en nog kreeg
ik het zadel er met moeite op.

ook niet naast de bakrand maar een vriend van me dacht sirieus dat je persé een
eigen paard/pony moest hebben om te kunnen paardrijden.

ik met mijn pony met vliegendeken op, komt een kennis van me langs: ga je
riddertje spelen?

ik zat ik het gras met mijn shetlandermix komt er een groepje jongetjes aan zegt het eene jongetje
tegen zijn vriend: wooow vet cool dat PAARD!
het klinkt gewoon zo grappig als tegen mijn kleine baby paard wordt gezegd haha

en de laatste: ik liep met mijn shetlandermix over de straat, stapt er een man uit de auto: wat vraag je er voor?

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 11:41

Ik heb een keer een leuke gehad tijdens een buitenrit. Ik reed met zwarte bodyprotector en kwam een man tegen op straat.
Man:' mag ik vragen waarom je met een kogelvrijvest rijd'? Ik: 'tja je weet het maar nooit met die boswachters hier'. Die man keek mij echt met grote ogen aan, toen ben ik lachend weg gereden echt hilarisch :P

Vrouw: 'Jullie rijden toch alleen maar op reuen'? Ik: 'mevrouw u bedoelt zeker ruinen. Nee hoor hoezo? Mevrouw: 'merries krijgen toch altijd veulens'? Ik: 'nee hoor mevrouw, u krijgt toch ook niet altijd baby's.'

Bij ons logeren de jonge ruiterjes hun paarden.

Die van dat vliegenmasker heb ik inderdaad ook een keer gehad :P. Ik vind de opmerkingen van ouders langs de bakrand altijd geniaal.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 20:11

Altijd als we gaan springen in de les durft mijn moeder niet te kijken omdat ze bang is dat ik eraf val :+

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 21:07

Merula123 schreef:
Altijd als we gaan springen in de les durft mijn moeder niet te kijken omdat ze bang is dat ik eraf val :+

+1 :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 22:47

mie123gie schreef:
Merula123 schreef:

+1 :+

+nog 1

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 07:42

whahaha. mijn mams ook merula123, mie123gie en eclair98 :)

DeDeOk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:34

Ik ging een keer op de manege rijden op de pony van mn zus. Ik reed dus voor het eerst op die pony van m'n zus dus het leek me handig dat ik maar even in een beginnersles ging rijden. Ik kwam daar zo aan , iedereen : Ohh is dat een nieuwe pony. Ikke : nee het is de pony van mn zus. Zo in 5 minuten tijd had ik het bijna tegen iedereen uit de les + ouders. Aan het eind van de les vroeg zo'n bijdehand meisje mag ik volgende week op de nieuwe pony ? terwijl ik al tig keer tegen haar had gezegt dat het de pony van mn zus was.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 13:52

Haha heel herkenbaar.

Zelf had ik een appaloosa. En goh wat een grappen worden daar toch over gemaakt. Blijkbaar is dat heel speciaal ofzo?
Kom je op wedstrijd:
- Je hebt je pomy niet goed gewassen... er zitten nog vlekken op.
- He pippie waar zijn je vlechtjes?
- Kijk het paard van sinterklaas!

Maar verder kreeg ik ook enorm veel lieve reacties hoor. Met een appie val je heerlijk op! Ik ging ook vaak in de manege rijden. Daar hoorde ik ook vaak :" Wauw mama kijk, het paard van pippie!". Maar gelukkig ben im niet zo moeilijk. Liet veel kleine kindjes er gewoon lekker bij aaien, poetsen, knuffelen en sommige mochten er wel op.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:45

rb_1990 schreef:
Ik heb een keer een leuke gehad tijdens een buitenrit. Ik reed met zwarte bodyprotector en kwam een man tegen op straat.
Man:' mag ik vragen waarom je met een kogelvrijvest rijd'? Ik: 'tja je weet het maar nooit met die boswachters hier'. Die man keek mij echt met grote ogen aan, toen ben ik lachend weg gereden echt hilarisch :P

_/-\o_

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:01

Of kom je met een fjord aanzetten:

Een vrouw: Waarom heeft hij een kapsel als een wc borstel...??

hahah lol

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:14

maralyn schreef:
Of kom je met een fjord aanzetten:

Een vrouw: Waarom heeft hij een kapsel als een wc borstel...??

hahah lol

Hoe komt ze erop? Volgens mij hoor je dat ook niet iedere dag :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:16

Vrouw was ook denk ik in de 60, misschien wel 70
Ik heb werkelijk geen idee....Hij had gewoon zn manen rechtop. Alleen moest het wel nog netjes afgewerkt worden. Het stond toen alle kanten op.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:14

"Goh, dat paard heeft wel een mooie muts op!" Kreeg ik vaak te horen als ik met mijn vorige verzorgpaard naar het bos ging waar veel vliegen zaten en hij dus een oornetje ophad.
Of dat hij mooie sokken(bandages) aanhad!

De leukste vind ik nog wel dat ik een keer van toeristen/wandelaars hoorde dat we écht niet moesten springen met zo'n oude pony!
Mijn vriendin heeft een Haflinger kruising die ieder jaar lichter word(nee tis geen schimmel maar roan achtig), en in de zomer is hij haast wit en heeft hij witte haren op zijn hoofd, waardoor die mensen dus dachten dat hij grijs en oud was :')
Pony was op dat moment 10, nu 12 :')