Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:35

Ik hoop dat die politie wat kan doen voor je overigens staan zij ook niet erg sterk zouden ze wat doen ivm het bewijs he, maar ik hoop het echt
even over "kampers" Door sommige "kampers" worden alle kampers aangekeken met een schuin oog,. Terwijl niet alle kampers zo zijn.Maar ik geloof dat dat met alles is, Is heel jammer maar zo denken de meeste mensen( nee ik zeg niet jij TS)Ts is op moment zo boos, dat ze het een beetje raar neer zette, maar zij bedoelde ook niet alle kampers alleen die mensen:)..Wat ik kan begrijpen ook. Ik ging er vroeger ook met een paar om. Nou sommige wil je echt geen ruzie mee, terwijl andere heel rustig zijn, Dus ik hoop als de vriendin van TS die gene gewoon netjes(heel rustig) aanspreekt dat het goed komt. En ze gewoon der paardje terug krijgt anders denk ik dat TS toch echt geen poot heeft om op te staan:( hoe spijtig ook

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:37

Heel erg moeilijk dit, maar wel erg dapper van je dat je volhoud. Je kan naar de politie gaan. Maar ik weet niet of die veel kan doen. Ik zou gewoon tóch naar de politie gaan en dan verder kijken. Je kan ook nog je ex bellen en dan eens goed vragen wat zijn probleem is etc.

Veel sterkte :j

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:41

sharontucker schreef:
Ja dan mocht ik haar hebben maar niet verkopen, dat heb ik vaker gehoord,dis heb gezegd dat ik haar niet wilde.
Ze is ook al 22, :)

Kitty was voor hun heel bijzonder en ging nooit weg zeiden ze ooit tegen mij haha.

sharontucker

Re: Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 10:03

Kitty moest dan wel blijven staan he?! :')
Belde ze me 3 dagen later op of ik haar weer wilde gaan rijden,ze stond alleen en miste mij :)
Was er toen klaar mee dus niet geweest oid

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:04

Ja kijk, dan heb je kans dat ze weer het zelfde gaan uithalen als met Tucker. :=

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 10:07

Ja daarom, maargoed ik kom heel afentoe nog eens langs voor Tuck meer ook niet.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 10:20

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:20

Ik heb net een stukje teruggelezen in jouw berichten, ts.

Ik heb het idee dat je de afspraak met de eigenaar van Tucker niet helemaal goed hebt begrepen...
Je schrijft eind mei dat je blij bent dat Tucker niet is verkocht, begin juni is het je verzorgpony en half juni vind je het zo jammer dat je geen eigen paard mag. Eind juni zeg je dat Tuck niet meer van jou is. En nu zeg je dat Tucker al zeker 9 maanden van jou is.... Neemt je fantasie soms een loopje met je?

Ik denk dat de eigenaar heeft bedoeld dat Tucker jouw VERZORGpony mocht zijn. En nu wil hij dat dus niet meer. (Of zit ik er heel erg naast?)

Wel een erg vervelende situatie voor je :(:)

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 10:27

Haha dat klinkt erg vaag :')
Ik mocht Tuck in augustus meenemen naar een ander weiland. Hij zei letterlijk : je mag haar hebben, als je haar wilt verkopen moet je dat bij ons doen.
Rond mei kreeg ik 'gezeur' met me vriend (nu dus ex) en omdat ik het dus uit wilde maken drijgde ze Tucker te gaan verkopen. In juni mijn verzorgpony? Kan het me niet herrineren dat ik dat heb gezegd.
Me vader zei half juni,kijk dan maar naar een ander paard waar je wel op kan rijden maar dat ging dus niet door.
Ik zei dat Tuck niet meer van mij is omdat hun mij daar niet meer laten komen. :j

Zoiets is het ongeveer als ik het me goed herriner

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:29

Maar bij welke stal heb je gestaan dan, want dat heb je betaald? Op de foto's te zien, staat ze weer in dr oude wei, aan de troep te zien.

jayne2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:31

Wat erg voor je.
En wat een klootzakken
En wat zijn Kamper's ( ben niet zo slim ) ;)

Suc7 :P

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 10:33

In augustus ging ik naar schalkhaar bij een boer,jannuari naar Lettele,en februari (wegens alleen staan) achter de praxis.

Dankjewel jayne2000, kampers zijn mensen die in woonwagens wonen, zoiets :')

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:34

Eerst even het hele topic doorgelezen.. (wat minder lang had geduurd als het Meeerel vrij was geweest :+ ) maar wat super rot voor je! Het zal inmiddels al wel duidelijk zijn dat je wettelijk gezien geen poot hebt om op te staan. Wat je nu gaat doen lijkt mij het beste, op een vriendelijke manier er proberen uit te komen met de oom van je ex, tevens was de oom ook de eigenaar van Tucker toch? Leg hem ook uit dat jij niks tegen hem hebt en dat het voor jou evengoed vervelend is dat de relatie niet gelopen is zoals gehoopt. Dat je je heel erg bent gaan hechten aan Tucker en of hij bereid is Tucker (alsnog) aan jou over te dragen. Desnoods tegen een vergoeding. Mocht hij bereidwillig zijn laat het dan meteen op papier zetten. Verder heb ik niet helemaal begrepen of het land waar Tucker nu staat ook bij het kamp hoort/ligt waar jouw ex woont? Dan zou het misschien wel wijs zijn een ander plekje voor Tucker te zoeken. Wel fijn dat je moeder achter je staat. Heel veel succes en hopen dat je je paardje snel weer bij je hebt! *fingers crossed*

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:35

Oké, ik snap het nog steeds niet helemaal :+ (blond geboren, hè)
Ik denk dat je weinig kans maakt om je verhaal hard te maken tegenover een rechter, want dat is sowieso waar je uiteindelijk naartoe moet als je officieel als eigenaar van de pony wil worden aangewezen. Ik heb verder geen tips over hoe je dit wel voor elkaar zou kunnen krijgen.
Wat ik zou doen is de "eigenaar" opbellen (of langs gaan) en vragen of je deze kwestie eens rustig met hem mag bespreken, evt met je ouders er bij. "Kampers" zijn ook maar mensen...

Edit: Wiz legt het hierboven mooi uit :j
Laatst bijgewerkt door Ocean_Child op 13-07-12 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:35

sharontucker schreef:
In augustus ging ik naar schalkhaar bij een boer,jannuari naar Lettele,en februari (wegens alleen staan) achter de praxis.

Dankjewel jayne2000, kampers zijn mensen die in woonwagens wonen, zoiets :')

Achter de praxis, is de wei van de kampers.

jayne2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:36

Geen dankt.
En txxs nu weet ik het :P

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 10:46

Wiz schreef:
Eerst even het hele topic doorgelezen.. (wat minder lang had geduurd als het Meeerel vrij was geweest :+ ) maar wat super rot voor je! Het zal inmiddels al wel duidelijk zijn dat je wettelijk gezien geen poot hebt om op te staan. Wat je nu gaat doen lijkt mij het beste, op een vriendelijke manier er proberen uit te komen met de oom van je ex, tevens was de oom ook de eigenaar van Tucker toch? Leg hem ook uit dat jij niks tegen hem hebt en dat het voor jou evengoed vervelend is dat de relatie niet gelopen is zoals gehoopt. Dat je je heel erg bent gaan hechten aan Tucker en of hij bereid is Tucker (alsnog) aan jou over te dragen. Desnoods tegen een vergoeding. Mocht hij bereidwillig zijn laat het dan meteen op papier zetten. Verder heb ik niet helemaal begrepen of het land waar Tucker nu staat ook bij het kamp hoort/ligt waar jouw ex woont? Dan zou het misschien wel wijs zijn een ander plekje voor Tucker te zoeken. Wel fijn dat je moeder achter je staat. Heel veel succes en hopen dat je je paardje snel weer bij je hebt! *fingers crossed*

Dankjewel! Nou,opzich zou ik nog ontzettend veel geluk moeten hebben.
Maargoed,ze staat nu in het weiland achter het kamp,gelukkig dat ik alleen de sleutel heb want anders was ze allang weg. Ze hebbem het hek al geprobeerd los te breken.
Ik heb al ontzettend vaak gezegd dat ik niet zonder Tuck kan er waarom niet maar ze denken alleen maar aan zichzelf en het geld.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:56

Mischien willen ze tucker verkopen? Aan je moeder of vader bv.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 11:12

:') was het maar zo'n feest :)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:21

Hebben je ouders al met die mensen gepraat?

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 11:26

Ja, maar dat werkt niet

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:50

Mijn gevoel bij dit verhaal is dat je het beter los kunt laten. Je hebt ze beledigd ( of nou ja, je moeder dan ) en mijn gok is dat het een principe kwestie gaat worden. Ze zijn boos op jou/jullie en kennelijk hebben ze dit inmiddels al kenbaar gemaakt door een van je vriendinnen te achtervolgen.

Ze hebben het hek proberen open te maken en ze waarschuwen je dat je een probleem hebt als je de pony verwijderd. Hoeveel waarschuwingen wil je hebben?

Deze mensen gaan het dier niet aan je afgeven of verkopen. Je hebt "een van hen" gekrenkt als buitenstaander en dit is hun manier om je dwars te zitten. Als je op je knieen terug gaat hebben ze je precies waar ze je hebben willen.

Mijn advies? Zoek een ander verzorgpaard en laat ze lekker links liggen! Ik begrijp dat je een band hebt met het dier, maar soms kan je beter omdraaien en weglopen.

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:54

Citaat:
Dankjewel! Nou,opzich zou ik nog ontzettend veel geluk moeten hebben.
Maargoed,ze staat nu in het weiland achter het kamp,gelukkig dat ik alleen de sleutel heb want anders was ze allang weg. Ze hebbem het hek al geprobeerd los te breken.
Ik heb al ontzettend vaak gezegd dat ik niet zonder Tuck kan er waarom niet maar ze denken alleen maar aan zichzelf en het geld.

Ik hoop echt voor je dat je dat geluk hebt. Probeer hoe moeilijk ook zonder teveel emoties te communiceren. (dan bedoel ik niet jouw gevoel voor Tucker, maar de hele situatie met jouw ex) Probeer desnoods een onafhankelijk iemand mee te nemen, of iemand van het kamp waar jij nog wel goed contact mee hebt die ook goed contact heeft met de oom van jouw ex. Waarschijnlijk heeft het geen zin om jouw ouders of vriendinnen hierin te betrekken. Zij zijn toch gekleurd door hun zorgen om jou waardoor onderhandelen moeilijker wordt.

Wie betaald op dit moment de stalling/weidegang van Tucker? Omdat jij als enige de sleutel hebt? En de eigenaar van het land is iemand anders dan de toezichthouder toch? Kan de eigenaar van dit land, dus waar jij aan betaald hebt, niet samen met jou een gesprek aangaan?

En wat ik al eerder schreef, probeer rustig te praten. Geef aan dat dit ook absoluut niet is wat jij wil! Dat jullie (neem ik aan) ook een hele leuke tijd samen hebben gehad en dat jouw insteek nooit is geweest om het zo te laten eindigen. Dat het jammer is maar dat dat los staat van wat jij hebt opgebouwd met Tucker. Probeer of de oom zich wil bedenken wat hij nou eigenlijk met de pony wil, heeft hij er zelf iets aan behalve kosten? Het is een pony zonder stamboom of papieren dus voor de verkoop heeft hij er ook niets aan. Geef hem ook aan hoe dankbaar jij bent dat hij jou de tijd met Tucker gegeven heeft, en dat jij een leuke tijd hebt gehad met hun. Ik kan nog wel even doorgaan maar de samenvatting: Probeer een gesprek te krijgen waarin alle positieve dingen worden benadrukt. Dit maakt het voor iedereen prettiger en hierdoor wordt hij misschien ook beter gezind dan wanneer er vingers worden gewezen over wat er allemaal mis is gegaan. Wees in ieder geval de verstandige in dit verhaal.

Heel veel succes meis!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:01

Tallie1979 schreef:
Mijn gevoel bij dit verhaal is dat je het beter los kunt laten. Je hebt ze beledigd ( of nou ja, je moeder dan ) en mijn gok is dat het een principe kwestie gaat worden. Ze zijn boos op jou/jullie en kennelijk hebben ze dit inmiddels al kenbaar gemaakt door een van je vriendinnen te achtervolgen.

Ze hebben het hek proberen open te maken en ze waarschuwen je dat je een probleem hebt als je de pony verwijderd. Hoeveel waarschuwingen wil je hebben?

Deze mensen gaan het dier niet aan je afgeven of verkopen. Je hebt "een van hen" gekrenkt als buitenstaander en dit is hun manier om je dwars te zitten. Als je op je knieen terug gaat hebben ze je precies waar ze je hebben willen.

Mijn advies? Zoek een ander verzorgpaard en laat ze lekker links liggen! Ik begrijp dat je een band hebt met het dier, maar soms kan je beter omdraaien en weglopen.

:j I agree very totally

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:23

heey heb ook even heel het topic gelezen buiten ik denk de laatste 4 pagina's . Bij mij zou het zowiezo nooit zo ver gekomen zijn... ik zou echt alles op mijn naam laten zetten of ik dat paard nu cadeau kreeg of niet . mijn pa isndaar ook een hele strenge in dys we zouden echr alle da rekeningen en ect bijhouden en in een mapje steken. Ze hebben je hier al een heleboel supergoede adviesen gegeven van advocaten en al en daar heb je volgens mij niet gevolgd/gebruikt dus zo ga je er dan ook niet uitkomen dus dan kan je beter een ander paard gaan zoeken... juridisch kan ik je niet goed helpen want zo veel weet ik daar niet over en ik woon in Belgie, en dat is hier allemaal toch net iets anders . Succes nog !