Browniee schreef:REAGEER NOU NIET OP HAAR DAT WIL ZE! Ze wil er een reltopic van maken!
Oke dat wist ik niet.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Danielle2010 schreef:Als het niet nodig zou ik het niet doen hoor. Als hij gewoon lekker goed door loop,dan is het prima.
Maar als je ze gebruikt dan zou ik kleine doen. Doet het niet zo pijn, als je ze goed gebruikt
jensvl schreef:Danielle2010 schreef:Als het niet nodig zou ik het niet doen hoor. Als hij gewoon lekker goed door loop,dan is het prima.
Maar als je ze gebruikt dan zou ik kleine doen. Doet het niet zo pijn, als je ze goed gebruikt
Niet om in de aanval te gaan of zo, maar even kleine theorie van fysica drukken.
p=F/A (druk = kracht/oppervlakte).
Kleine spoor = kleine oppervlakte, dus wordt de druk bij eenzelfde kracht die jij levert groter. Kleinere sporen doen dus meer pijn, en niet minder.
caresje schreef:Ik rij zelf ook met sporen op wedstrijd heb ik ze echt hard nodig nog maar thuis veeeeel minder.
Op wedstrijd wil ik ze zo min mogelijk gebruiken maar omdat hij zo verschrikkelijk terugvalt en een zweep gaat hij heel even vooruit maar daarna valt hij weer terug en als ik dan nog een tik geef gaat hij in galop.
Thuis is mijn pony super fijn voor het been maar op wedstrijd nog niet maar dat is al een heel stuk verbetert en ik hoop binnekort weer met mijn knopspoortjes de dressuur ring in te gaan.
Bij springen vind ik het fijn als hij voor de hindernis een beetje terug valt extra aan te sporen maar door de zenuwen valt hij bij spr. en dres. nogal terug maar binnekort zal dat een stuk beter zijn.
Ik ben er dus niet op tegen maar zolang je een reden hebt is het goed anders snap ik niet wrm je ze gebruikt net als bij hulpteugels moet je er wel een redelijke reden voor hebben.
nicky_rilana schreef:bij goed gebruik vind ik het echt niet erg.
romylovegino: wieltjes sporen zijn volgenmij vriendelijker door dat dezen rollen als je je paard en meer aan raakt. maar dat moet je ze wel goed gebruiken.
ponylove1 zegt wel dat ze met langen sporen rijd maar pony's mogen volgenmij maar sporen van 1,5 cm en dat is nou niet echt lang
SanneSuzy schreef:het ligt eraan hoe je rijd. aan de ene kant vind ik dat je gewoon lekker 'naturel' moet rijden zonder zonder zweep, sporen enzovoort, want het gaat er ook om dat je je paard kan berijden zonder alle hulpmethodes om het maar zo te zeggen. aan de andere kant vind ik dat het geen kwaad kan, vooral aan als je op een 'moeilijk' paard rijdt. dan kunnen sporen vaak handig zijn. Ik rijd zonder sporen, maar dat komt vooral omdat ik door spier/gewricht beperkingen mijn benen niet goed stil kan houden, vooral niet in doorzitten enzovoort dan is het niet zo fijn voor het paard. als het paard er geen last van heeft vind ik dat het gewoon kan.
romylovegino schreef:het maakt eigenlijk alleen maar de hulpen duidelijker ,
eerst vond ik het wel zielig.
maar ik zou noooit met die pizza wieletjes eraan rijden