Reacties bij het buitenrijden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:54

Ben ook al heel vaak gefotografeerd .. Laatst (vorige week ofzo) ook nog :p

MyHorseGirl

Re: Reacties bij het buitenrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:56

Oja.. die eeuwige mensen die foto's maken... dan heb ik ook zoiets van; eeh hallo.. kun je ook gewoon even vragen?

WPFER

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 00:00

ja idd vind ik ook !! voor een foto kan je gewoon vragen !! of dat er altijd en eeuwig maar mensen zijn die je paard gaan aaien ! zo hinderlijk vind ik dat,heb er namelijk 1 tussen zitten die dat helemaal niet waardeert en 3 meter achteruit springt ! en zo ie zo,ik aai hun toch ook niet zomaar,of ff hoppa een fototje !

myrtedandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:12

NumeroUno schreef:
wat ik dagelijks mee maak is:

- paardrijden is tog voor meisjes? (vaak kleine kinderen dus dan ga ik er nooit echt op in dan zeg ik altijd ''nee paardrijden is voor iedereen)

- HOMO!!(vaak door kinderen tussen de 14 en 20)

- of ooh wat leuk een jongen op een paard dat zie je niet vaak.(meestal door ouderen)

hierdoor vind ik buitenrijden een stuk minder leuk ;(

ik snap niet waarom mensen dat soort dingen zeggen :? houd het lekker voor je

als ze je homo noemen gewoon zeggen dat jij paard rijd met állemaal meisjes en jongens die voetballen douchen met andere jongens, dus wie is er nou homo!? :D
heb deze van iemand anders, vond 'm zó goed!

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 16:17

Haha ja die is zeker goed!

Tja die dorpsgekken :')

Toen mn zus haar vzpaard eens raar ging doen omhoog komen, bokken willen wegrennen etcc ging zon vrouw er mooi fotos van staan maken -O-

roodneusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:23

Ik krijg op wedstrijd vaak positieve reacties omdat mijn merrie heel erg mooi is en mijn ruin leuk kan lopen xx

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:25

Mijn paardje (onlangs overleden) was echt zo'n lekker dier die voor niets en niemand bang was. Heb een goede vriendin ,die ook een paard heeft, die aan de andere kant van de stad woont dus elke x als we dan samen gingen rijden moest ik door de stad met mijn paard. Nou joh de reacties die je dan krijgt. Mensen kijken je aan alsof je een alien bent die op een olifant uit de ruimte rijdt. Kon er altijd wel om lachen. En natuurlijk ook heel vaak positieve reacties, gelukkig *\o/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:27

Hier in de omgeving zijn we de enige mensen met paarden. De Fransen kijken hun ogen uit en vinden het geweldig. Auto's worden aan de kant gezet (er is amper verkeer en die van ons zijn verkeersmak) er wordt veel gezwaaid en mensen zijn o zo verbaasd als ze horen dat deze paarden Fransen paarden zijn : "cheval d'argeois de merens". Ce sont trés beau n'est ce pas? (ze zijn erg mooi nietwaar), horen we dan ook heel erg veel. Tevens staan veel auto's stil en mensen stappen uit om in onze tuin te kijken naar de paarden. iedereen kent elkaar hier en we vallen helemaal op met onze paarden houderij. Dus genoeg aanknopingspunten voor contact.
Uiteraard rijden we met een verkeersjasje aan want niemand rekent hier op de paarden, maar de reacties zijn heel erg grappig.
Dat is toch wel anders als in Brabant waar mensen langs ons scheuren met 80 Km per uur en dat heel normaal vinden. We hebben in NL gewoon te veel ruiters en amazones ook al krijgen we in NL ook vaak hele leuke reacties op de paarden die men erg mooi vindt.
Gisteren was erg grappig. Twee mannen waren op het dak aan het werken en mijn Polleke vond dat dus niet plesant. Een auto kwam wat hard aan en dus deed ik even mijn hand heen en weer om te vragen wat rustiger te rijden. Ik was er niet helemaal gerust op vanwege die twee kerels op het dak. Zagen we dat madame de marie (vrouwelijke burgemeester) vrolijk naar ons zwaaide en vol gas langs kwam (we hadden pas kennis met haar gemaakt, tja en ze weet wie we zijn vanwege de paarden). De twee mannen lagen helemaal in een deuk en wij natuurlijk ook. Dat is dan weer erg grappig.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:30

In Tongerlo, België is er over de bekende abdij een plein dat de Tongelse Lekwei heet omdat je er in de zomer ijsjes kunt halen.
Ik en een vriendin van de pensionstal waar ik toen stond moesten er natuurlijk een keer te paard heen. Dus doodleuk met paarden door het centrum van Westerlo en Tongerlo en dan met de paarden op de weide een ijsje gaan eten :D
Maar bij de abdij komen dus heel veel toeristen en er was net een bus gestopt met allemaal fotogekke Chinezen. Je raadt het al, wij waren dus de attractie van de dag. Foto's; Filmpjes, noem maar op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:34

Wij hebben een man in de buurt, en die word altijd helemaal boos dat onze paarden geen 'hoeven' hebben. En dat we te arm zijn om een zadel te kopen (als ik zonder zadel rij) Dat hij de dieren bescherming gaat bellen enzo! haha

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:33

Een van de leukste was toch wel dat ik met mijn welshje van 1.06 aan het wandelen was, zegt een kindje van ongeveer 6 Kijk mama!!! en DWERGPONY!!!! hahahahaha

of mijn 7 jarige pony is buiten altijd heel druk, schrik heel veel enz... Kwam er een groep oudere mensen langs, zegt eentje tjonge dat beest is wel heel gevaarlijk zeg!! Pas je wel op meissie?! heel bezorgd...

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 18:53

Op buitenrit met grote B pony en dikke fjord:
Klein kindje: "Kijk mama, een mama paard en een veulentje!" :)
Andere ruiter: "Is ze zwanger?' antwoord:"nee, gewoon dik" :=

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:22

als ik buiten rij kijken alle mensen me aan :p

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 14:54

Leuk topic!

Jaren geleden was ik aan het wandelen met mijn toen 21 jaar oude ruin. Pony was een beetje fris. We liepen langs een bushalte, komt een bus aan, deur gaat open en de chauffeur roept naar mij: Mooi Merrie veulen!
Ik: eh.. bedankt meneer, maar het is een ruin en hij is 21 :D.

Zonder zadel op buitenrit, wielrenners die het pippi langkous liedje gaan zingen :').

Verder de eeuwige vraag als je aan het wandelen bent: Moet je er niet opzitten?
Nee hij heeft een lekke band...

Verder heeeeul vaak mensen die foto's willen maken als ik met mijn fries op buitenrit ben. 'goh hij kan niet erg goed stil staan he'.
Ehm.. niet als je een stuk of 10 foto's wilt maken nee :Y)

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:16

ik liep vanmiddag buiten met mijn verzorgpony
toen vroeg iemand of ze een foto mocht maken
dat vind ik echt zo raar

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:04

Zo ongeloofelijk veel :')
Een paar uit mijn lijstje

- is dat een schaap ?
- wat een grote/mooie/rare hond
- kijk een pony !!
- is die van jou :')

En in het weiland kwam er zon mensje langs of ze mochten aaien. Ze zaten op een scooter maar wan echt veel te jong 14 ofzo. Wij zeiden nee liever niet. Begon ze van ja is hij te koop. Ik zei nee, begon ze helemaal van ik koop hem toch wel!!!! En toen reden ze weg..
Rare mensen haha.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:17

Ik rijd vaak samen met een vriendin die ook een haflinger heeft. We krijgen vaak te horen dat we zulke mooie paarden hebben:D
Ook een keer een man die zei: mooie paardjes! Ik heb een haflingerhengst staan, willen jullie geen veulentje? Uuhhm nee :P

Rianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:30

Ik was met een buitenrit eraf gevallen. (Jaa, charmant. -.-')
Komt er zo'n klein meisje naar me toe: 'Zal ik hem even voor je temmen?'
_O-

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 06:41

Ik laatst ook weer.

Zo'n klein meisje: Kijk mama zij rijdt op een hond! *Helemaal wijzen*
Ik: Het is toch echt een pony! :=

En bedankt! Het was een shetlander van 1 meter! :=

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:16

Ik kreeg zondag nog een reactie toen ik met mijn shet aan het mennen was: 'he, ik dacht dat hondensleeen in nederland verboden was?'
En toen we voor me paard een setje hadden met bijpassende oortjes hoorde ik ook wel kinderen zeggen: 'he een clownspaard!' en ook een keer 'he een ridder paard' :P

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:22

Ik reed vroeger met mijn eigen paardjes meestal in het weekend buiten kreeg regelmatig reacties van kinderen .. americoo ( was een spierwitte schimmel en toevallig had ik regelmatig een rood dekje onder het zadel lol)

Ook het oude bekende.. kijk mamma een koe... tja tinkertjes he lol.

Heb ook een keer ruzie.. nou ja ehrmm een aanvaring gehad, ik had toendetijds een verzorgpaardje ook een tinker die nogal wat gespannen was.. ik liep gewoon rustig in stap in de berm komt er zon groep scholieren aan begon er eentje met een zakje te wapperen achter me.. dus paard ging een beetje stuiterdrafje doen, dus ik vraag netjes zou je willen stoppen, jongen en groepie gewoon laggen doet ie het nog een keertje dus ik weer netjes vragen .. hij weer dom lachen.. wat doet die.. dombo.. gooit ie dus dat zakje waar ie mee aan het wapperen wa tussen paard zijn benen.. tja paard natuurlijk voledig in paniek na een paar meter van springen luchtsprongen ben ik wonder boven wonder blijfen zitten en kreeg hem weer stil, die jonge fietste hard lachend voorbij, ik eventjes kijken of mn paard niet bezeerd was, rij achter die jonge aan en hem hem eventjes een flinke tip op zijn rug gegeven met mn zweep wat was ik boos vooral omdat hij dus die grap uithaalde vlak bij een stoplicht voor hetzelfde geld val ik erav en paard steekt druke weg over maar niet teveel over na denken.. sommige mensen.. heb hem natuurlijk niet lens geslagen maar hoopte zeker wel dat hij een striem had voor zijn levensgevaarlijke actie.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:29

wij hebben een witte paard en een witte pony.
en er word altijd gezegt ah kijk eens hoe lief, dat zijn moeder en dochter. hahha
wanneer word die kleine pony ook zo groot?

xVioolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:16

bedankt allemaal voor die lieve leuke reacties :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:25

Ik reed met mijn verzorgpoownie weer het terrein van de manege op, staat daar een klein kind: 'KIJK MAMA NOG EEN PAARD.'

Afbeelding

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:28

_/-\o_ hierboven :')