Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
daNiielle_ schreef:Tjoppie: Je staat constant met je mening klaar, maar zodra er om nadere informatie gevraagt wordt, begin je ergens anders over.
Wacht nog steeds op de uitleg waar je het bit precies bij nodig hebt, in de keertwending of appuyementen.
Hoezo, wanneer ik kan?
Dus jij kan thuis meten met sensoren etc. ? Dan kom ik er aan.
Air schreef:Tjoppie ik weet niet wat je wil bereiken maar ik heb steeds meer het idee dat je onze tijd gewoon zit te verdoen.
Als je nu wil beweren dat een bitloos hoofdstel scherper inwerkt dan een bit lees ik daar vanaf dat je je erabsoluut niet verdiept in hebt.
Mag je al 20 jaar bitloos rijden, dat hoeft nog niet te betekenen dat je je er ook daadwerkelijk in verdiept hebt en weet hoe het werkt.
Lopen een hoop mensen rond die maar wat aan prutsen en nergens bij nadenken, dus je zal niet de enige zijn.
tjoppie schreef:joeneemsedeet.
Met andere woorden, zeg het maar en dan doe ik een stukje met bit, een stuk zonder bit en dan mag jij narijden
Morganya schreef:maar ik ben er echt niet van overtuigd dat een paard blij is met wat dan ook om zijn hoofd.
Arabesk schreef:Nou leg eens uit waarom bitloos scherper is dan met een bit? En laat eens wat onderzoeken zien?
daNiielle_ schreef:tjoppie schreef:joeneemsedeet.
Met andere woorden, zeg het maar en dan doe ik een stukje met bit, een stuk zonder bit en dan mag jij narijden
En wat schiet ik daar dan in feite mee op?
Heb ik dan zwart op wit staan, dmv sensoren en krachtmetingen wat nu scherper was?
Is dit dan beoordeeld door een expert op dat gebied?
tjoppie schreef:Air schreef:Tjoppie ik weet niet wat je wil bereiken maar ik heb steeds meer het idee dat je onze tijd gewoon zit te verdoen.
Als je nu wil beweren dat een bitloos hoofdstel scherper inwerkt dan een bit lees ik daar vanaf dat je je erabsoluut niet verdiept in hebt.
Mag je al 20 jaar bitloos rijden, dat hoeft nog niet te betekenen dat je je er ook daadwerkelijk in verdiept hebt en weet hoe het werkt.
Lopen een hoop mensen rond die maar wat aan prutsen en nergens bij nadenken, dus je zal niet de enige zijn.
Misschien is het tijd dat jij je er eens een keer in verdiept, maar dan zonder roze bril.??
tjoppie schreef:Arabesk schreef:Nou leg eens uit waarom bitloos scherper is dan met een bit? En laat eens wat onderzoeken zien?
wanneer kan je, dan kan ik je laten zien dat ik een paard op de hohouder kan trekken met een stang en trens en er niks gebeurd behalve dat IK me schuldig voel!! En zodra je op dat zelfde paarden een dr Cook hangt je gaat flikflakken terwijl je nog niet eens met je handen de ophouding gemaakt hebt.
Als je het niet erg vind dan doe ik jouw verrichtingen bitloos op dat paard ook slowmotion filmen
JoviBan schreef:Dat zogenaamde "finetunen" wat tjoppie zo graag doet en zo belangrijk vindt, is niets anders dan een scherpere pijnprikkel voor het paard. Heel "fine" voor de ruiter, maar het voegt niets anders toe dan die extra pijnprikkel. Als je daarmee je proefjes moet winnen en je oefeningetjes mee voor mekaar moet krijgen, dan schort er toch wel iets aan de rijkunst. Maar volgens tjoppie ben je dan een veel betere ruiter dan wanneer je het zònder die pijnprikkel voor mekaar krijgt.![]()
tjoppie schreef:Arabesk schreef:Nou leg eens uit waarom bitloos scherper is dan met een bit? En laat eens wat onderzoeken zien?
wanneer kan je, dan kan ik je laten zien dat ik een paard op de hohouder kan trekken met een stang en trens en er niks gebeurd behalve dat IK me schuldig voel!! En zodra je op dat zelfde paarden een dr Cook hangt je gaat flikflakken terwijl je nog niet eens met je handen de ophouding gemaakt hebt.
Als je het niet erg vind dan doe ik jouw verrichtingen bitloos op dat paard ook slowmotion filmen
Arabesk schreef:tjoppie schreef:an je, dan kan ik je laten zien dat ik een paard op de hohouder kan trekken met een stang en trens en er niks gebeurd behalve dat IK me schuldig voel!! En zodra je op dat zelfde paarden een dr Cook hangt je gaat flikflakken terwijl je nog niet eens met je handen de ophouding gemaakt hebt.
Nee het gaat er niet om hoe jij en ik rijden. Het gaat er om dat je kan laten zien dat bitloos scherper is dan met bit in z'n algemeen. Heb je interessante links?
Morganya schreef:Hoe kom je erbij of mijn paard meeloopt aan of zich laat trainen aan een halster?
Arabesk schreef:@ Tjoppie, Ik ben een enorm slechte ruiter, in jouw ogen, want ik rij nooit wedstrijden, maar dáár ging het nu niet om. Het gaat er ook niet om of ik wel of niet GP kan rijden zonder bit.
Ik wil graag een onderzoek of onderbouwing of argumenten zien waaruit blijkt dat bitloos scherper is dan met bit
tjoppie schreef:ik zie het liever irl
tjoppie schreef:wanneer kan je, dan kan ik je laten zien dat ik een paard op de hohouder kan trekken met een stang en trens en er niks gebeurd behalve dat IK me schuldig voel!! En zodra je op dat zelfde paarden een dr Cook hangt je gaat flikflakken terwijl je nog niet eens met je handen de ophouding gemaakt hebt.