De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

natascha44

Re: De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:02

Bij het opstappen...
Ik had mijn paard in de buitenbak staan en wilde opstappen, dus ik doe 1 voet in de beugel en kom iets van de grond af.....besluit mijn paard om een bok te geven en mij achteruit te werpen waardoor ik vol op mijn achterste in het zand beland...

Naderhand op mijn verjaardag zit ik op haar en had 'r nog maar 2 maand onder het zadel..
Ik was verkouden en zo naief als ik was pak ik een witte zakdoek uit mijn zak en nog voordat ik hem bij mijn neus had lag ik er al naast...tja..dat kende ze nog niet...

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:26

ik ben er 2 keer afgevallen in 1 jaar. en 2 keer lach ik te schateren van het lachen !! :D

1 keer tijdens buitenrit met de dierenarts, ik reed op een bont paard(je) en opeens verschoot ie van paarden die uit de wei naar de draad kwamen lopen en hij begint megasnel te draven recht op een boom af en ik hing er intussen aan met 1 voet in de beugel, en net voor de boom kwam men voet los. tadaa !!! maar omdat ik eerst op men kont veel had ik wel een paar dagen pijn aan men staartbeen...

de 2de keer was op de manege. we hadden les in de buitenbak en ik reed op fryska men lievelingspaardje, een fries. omdat zij niet kan springen moest ik balkjes draven.

ik ging op de balkjes af in draf en toen zei men trainer, zet maar in gallop katrijn ! dus ik geef benen maar mevrouwtje ging gewoon sneller draven. en ik kan nooit men evenwicht houden als een paard heel snel begint te draven want dan trek in men benen op, dus ik val naar links maar greep haar nek vast dus heb eerst een paar passen aan haar nek gehangen viel dan op de grond, hilaaarisch. men trainer lach ook strijk te gaan. en toen keek fryska zo sgattig dat ik haar een dikke smak op haar neus gaf, haha :D :D

MAAR, je kunt pas echt paardrijden als je 100 keer gevallen bent, dus nog 98 keer te gaan !! haha

minetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:06

ok, hier komt ie:

ik wou aangalloperen op de linkerhand. dus ik zat door, en legde mn been naar achter en kneep aan.

maar hij had niet zo'n zin om in gallop te gaan..
hij trok zn hoofd naar beneden, draaide heel snel een rondje en bokte toen :x

en toen viel ik dus in een plas... :+

later heb ik er wel heel hard om gelachen _O- vooral omdat ik haast nooit val, en als ik val is het altijd grappig :o

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:21

:D Aangezien ik altijd komisch val weet ik er nog wel eentje maar da's technisch gezien geen echte val vind ik.

Ik was met een jong paard wat net zadelmak was lekker aan het rijden in de bak. Paard was nogal vrolijk en in de wei naast de bak werd ineens een veulen ook heel vrolijk. Dat gaf een leuke stuiterpartij waar ik zo mee de rodeoring inkon. Uiteindelijk resulteerde het erin dat ik als een soort slingeraapje nog in de manen hing met alleen mijn voet nog aan de andere kant van het paard. Maarja, ik was nog niet gevallen.... Terugklimmen leek me niet zo handig met een paard waar ik net voor de derde keer op zat dus heb me elegant eraf laten glijden aan de rechterkant. Vervolgens om het paard heen gelopen en zo links weer opgestapt en verder gereden alsof er niks aan de hand was en het heeeeeel gewoon was dat ik zo afstapte.

Zelfde paard was ik een paar maanden later ook mee op concours; eerste keer L springen. Na de sloot die wondermooi gesprongen werd zat ik nog wat na te genieten en reed dus met een gruwelijk kromme afstand op de laatste lijn af. Die bestond uit een dubbel op 7.5 meter met 18 meter daarachter nog een steil en dan was het haaks rechts naar een oxer en dan was het klaar.

Paard ging groot weg op de insprong van de dubbel en de balk rolde mee naar voren. Paard landde op de balk en ging op de knieën. Ik landde zo ongeveer tussen de oren... Paard sprong weer op, ik schoof richting zadel maar zat er nog wel voor. Paard sprong de uitsprong, ik hopste weer in het zadel, paard galopeerde door richting steil erachter, ik graaide de teugels weer bij elkaar, paard sprong de steil, ik had inmiddels weer wat in de handen en gaf een slinger naar rechts. Paard sprong de laatste sprong en ik had met beide handen weer teugels vast. Beugels heb ik maar uitgelaten want het was toch klaar.

Maar ik was niet gevallen en ik had nog een winstpunt ook dus eigenlijk hoort het niet thuis in dit topic.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:30

Haha geniaal annee !

nienke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:39

In mijn paardrijles vielen 2 meisjes een keer tegelijk, we reden zonder zadel, en waren heerlijk aan het galoperen, tot de pony van mijn vriendin schrok, en kei hard opzij sprong, net een ander meisje kwam voorbij galoperen, en die schrok ook, toen vielen ze allebij, mijn vriendin met haar hoofd op de kont van het andere meisje :P
Was een komisch gezicht! :j

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 13:42

nienke_H schreef:
In mijn paardrijles vielen 2 meisjes een keer tegelijk, we reden zonder zadel, en waren heerlijk aan het galoperen, tot de pony van mijn vriendin schrok, en kei hard opzij sprong, net een ander meisje kwam voorbij galoperen, en die schrok ook, toen vielen ze allebij, mijn vriendin met haar hoofd op de kont van het andere meisje :P

_O-

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:56

we waren aan het springen, de bak lag vol plassen omdat het volop had geregend.
Ik rijd op de hindernis af, maar vlak ervoor besluit mn pony naar links te springen ipv over de sprong.
Dus... ik beland doodleuk volop in een plas... xD

*ik lach trouwens zelf ook dubbel daarom hoor, het was ook echt precies voor de neus van wat toeschouwers*

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:35

Er aan de ene kant opstappen, pony draaid om en er aan de andere kant weer afliggen XD

En, Was nog toen ik op de manege reed, ik Reed op Nikkels, een haflinger, we moesten zonder beugels draven en een gebrokenlijn rijden, maar voor ik die bocht in ging maakte iemand een hele domme opmerking, iedereen lag dubbel en ik viel er van het lachen af XD

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:40

Telt omvallen ook mee ipv eraf vallen? :P

Ik heb een mini shetje(waar ik uiteraard niet op kan gaan zitten) die het laatst voor elkaar heeft gekregen om mij omver te rollen! :o

Het was zo:

Onze dochter wou op de fjord rijden in een rijbak een stukje verderop.
Omdat onze mini de beweging wel kon gebruiken dacht ik,laat ik haar eens meenemen met de wandeling ernaartoe.
Tis wel een heeeeeeeele eigenwijze kleine vlo }> hahaha dus onderweg moest ze her en der gecorrigeerd worden. :=

In de bak aangekomen begon mn dochter aan haar rondjes met de fjord. :)
De mini was helemaal onder de indruk van al die paarden die in de wei eromheen stonden te kijken,dus ze draaide en drentelde wat om mij heen. :):)

Tot opeens ik door mn benen zakte en bovenop dr dikke buik landde :wow: :oo !!!Vervolgens werd ik weer voorover gelanceerd en lag languit in de zand te happen. _O-
Wat had ze nou gedaan (dat kleine mispunt :( ) was ze achter mijn benen gaan rollen,rolde zo tegen mn kuiten en knieholten aan waardoor ik prompt omlaag viel,doordat ze schrok dat ik bovenop haar landde := stond ze razendsnel op waardoor ik weer een duw vooruit kreeg!

Ik kan je zeggen dat ik zoiets nog nooit heb gezien of meegemaakt :? maar tjongejonge wat stond ik voor schut!Mijn dochter hing paars van het lachen scheef op het zadel hahahaha die kon niet meer. _O-

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 01:10

Whahahaha funnyhorse, dat had ik graag willen zien.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 01:33

_O- _O- :') Funnyhorse, geweldig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 01:47

Whaha, Funnyhorses!! _O-
Ik ben wel al eens door een hond omver gelopen (spelende honden, eentje mist de bocht en gaat vol met z'n dikke kop mijn knieholte in :+ ) maar door een pony omver gerold is toch heel nieuw :')

Denk dat mijn grappigste val toch wel deze is, niet zozeer om de val zelf (denk dat de buitenstaanders er niks speciaals aan zagen) maar omdat ik zo'n mooi plan voor ogen had wat een beetje uh .. anders is uitgedraaid :+
We waren met een groep aan het buitenrijden, met de manege. Zat op een pony waar ik altijd al op reed, maar ze waren allemaal heel erg frisjes (was weer de eerste keer buiten na de winter) en bij de eerste draf lagen er al een paar bijna vanaf :+ Maar iedereen hing nog dus we gingen gewoon verder. Paar paden gingen goed, maar toen kwam er een bocht naar rechts en ik voelde het aankomen. Pony zette de kont eronder en begon net voor de bocht te versnellen, in de bocht gaan die achterbenen de lucht in en ik wist het: hier ga ik ... Mijn plan was: ik steun gewoon met mijn handen op z'n hals :)* Héél mooi plan vond ikzelf, alleen zat pony dus in een bocht naar rechts, ik strek mijn handen uit en z'n hoofd was ineens weg (was dus naar rechtsgebogen) dus ik ga handen eerst, links langs z'n hals zo de grond op .. Eerst handen, toen gezicht, en dat lag ik ... Tot zover mijn prachtige plan :')

(pony vond het daarna niet nodig om gevangen te worden, die is zelfs gaan lopen, heb ik 10 minuten op staan wachten terwijl anderen er achter aan waren, om hem dan van de andere kant te zien terugkomen.. héél logisch allemaal :+ ).

gwenr86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 02:11

mijn meest maffe val was toch wel op de manege waar ik eerder reed...
Ik ging op een hindernis op de diagonaal af alleen ging ik (achteraf) te snel, paard zette veel vroeger af dan ik verwachtte maar probeerde toch mee te gaan. Gevolg; boven de hindernis was ik los van het zadel, zweefde letterlijk boven het paard :P Mijn idee was om de hals te grijpen maar het paard sprong na de landing meteen naar rechts, ik hing er nog net een beetje aan. Toen ik m eindelijk tot stilstand had liet ik mij los van de hals en wat doet het paard... Geeft nog een duw extra met zn hoofd waardoor ik mijn evenwicht verloor... Lag Gwen alsnog met haar kont in het zand :') Iedereen lag helemaal in een scheur en het paard keek me aan van "wat zit jij daar nu dan" }:)

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:14

hahaa was aan het springen..
de sprong ging niet goed(niet netjes aangereden enzo :o )
dat had zij naar de hindernis door dus toen dacht ze:
laat ik nog maar ff stoppen dan
en toen viel ik er over haar schouder af :')

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:20

Nu vind ik het grappig vroegah niet :')
Heb leren rijden op shetlandertjes en die waren best eigenwijs en hielden van eten. Ik had de teugels erg goed vast, beestje gaat gras eten en doet dus zijn hoofd omlaag. En ik bleef dus de teugels vasthouden en gleed dus op mijn buik van zijn nek af :(:)

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:24

haha ik lig echt helemaal dubbel om al die verhalen _/-\o_
maargoed, ik had laatst springles met Adios, ze sprong eigenlijk wel heel fijn.
na de laatste hindernis was een plas (enigste in heel de bak)
ze kwam niet lekker uit en deed extra dr best om er toch nog overheen te gaan...
resultaat; ik werd eraf gelanceerd midden in die plas :+
nou jan kwam niet meer bij :o
maargoed, jan zn zoon kwam even kijken toen ik aan het afzadelen was, zegt hij; hebje zwemles van ons pap gehad? *D
ik zo uh nee, van zn paard :')
hahahaa kreeg wel gekke blikken toegeworpen op de fiets :Y)

__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:24

Ik was een keer op buitenrit met wat vrienden. We waren lekker rustig aan het draven, dus ik dacht; ''Laat ik even grappig doen'' :+ Dus ik begon een beetje als een debiel te rijden, maar mijn paard dacht; ''No way'' En gaf een bok van hier tot Tokio! En ik rolde eraf :Y) Iedereen lachen, dus ik zo; ''Oh...'' Maar uiteindelijk kon ik er ook wel omlachen, aangezien een vriendin vertelde dat mijn paard bijna een handstand maakte haha :P

Edit; ik had ook een keer dat ik zonder zadel op mijn paard onder een hek door wilde. Dus ik probeer het hek eerst open te maken, maar mijn paard vond dat niet nodig en liep gewoon door.. Ik pakte per ongeluk het hek vast en liet me toen vallen. De staleigenaar ging helemaal stuk aangezien het er nogal lomp uitzag :')

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:28

Hahaa geniaal !

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:14

Tijdens het oefenen van een proefje.. (was mijn vorige paard)
Ik was dus mijn proefje aan het oefenen voor een wedstrijd die ik had. Ik had net de volte gereden dat je moet halsstrekken en dan je teugels op maat moet maken. Ik deed dat dus braaf maar het was nogal een gedoe omdat ik een slof om had. Toen viel er een fiets om en daar schrok ze van dus maakte een noodstop. Ik had dit niet verwacht omdat ik niet oplette, dus ik rolde eraf met een judorol en zat op me kont int zand te lachen. En de gene die voolas bleef mooi voorlezen :') dus op een gegeven moment zei ik : hoo maar hoor!! En toen moest zij ook lachen :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:40

nienke_H schreef:

haha dat lijkt me nu eens echt hilaaarisch !!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:53

Jaren geleden kreeg ik rijles. Mijn zusje had net verteld dat ze het zo belachelijk vond dat iemand van zijn paard afviel. "Je kan het paard toch vasthouden? Doen de indianen ook!"(Nu staat ze niet meer achter deze woorden, hoor!) Mijn paard schrok. Ik zwiepte naar de zijkant. MAAR ik hield vast! Het paard was door het dolle heen en reed in draf de hoefslag meerdere malen rond. Ik maar blijven hangen...Toen het paard eindelijk ging stappen en ik besefde dat ik niet meer op de rug kon komen, heb ik me laten vallen. Ongewild leek ik wel een stuntvrouw...of een indiaanse? -O-

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:13

Ik heb alleen maar domme actie's :') Vorig jaar was ik op buitenrit, reed op een oud springpaard, wij aan het crossen daar door die bossen, maar ik reed achter een paard wat net nieuw op die stal was, dus die was voor het eerst mee. Dat paard bedacht dus zijn eigen route, sprong tijdens de volle ren galop een super klein paadje in, mijn paard dacht 'ohje, de route is veranderd' dus gaat er vrolijk achteraan + de rest van de groep, helaas was mijn paard een stuk groter als de rest en kon die bocht dus onmogelijk nog maken, we vlogen dus letterlijk uit de bocht en ik hing op een tak van een boom (nee gééén grapje }:0 )

Met het opstappen heb ik trouwens ook al een aantal keer meegemaakt dat ik er naast lig. Paard wat ik een jaar geleden reed, had er een handje van om zodra iemand opgestapt was, meteen weg te draven. Ik stap op, je raad het al, paard draaft weg. Nou is dat niet zo'n probleem, maar toen ze vervolgens een wel erg scherpe bocht maken, ging ik rechtdoor, zonder mijn paard.

2 weken geleden bijna zelfde verhaal, ik stap op , paard denkt 'adios! /3 ' zet een stap op zij, kont omhoog en ik word zo HOPPA over het zadel naar de andere kant geworpen, met mijn smoelwerk in het zand.

Oh en nog een leuke, aantal jaar geleden reed ik een haflinger, echt zo'n lekkere boscross pony. Dus ik was lekker door het bos aan het rijden, maak een galopje, pony ziet een leuk stukje gras, staat uit het niets ineens stil, hoofd naar beneden en toen maakte ik dus ook deel uit van dat stukje gras :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:59

vandaag weer de 'meest komische manier om er op te blijven zitten" meegemaakt... wij wandelen zo naar een verhoogske waar ze normaal over springe... mijn paard vliegt daar over nie meer normaal.... gelukkig net nog kunne blijven zitten

Hantsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:07

Haha,
Ik wou eens us eens prongetje maken met een pony ( toen was ik nog wat kleiner ) en ik maak me al helemaal klaar voor de sprong hij liep geweldig en lekker, maarja wat gebeurde er toen ? Vlak voor de hindernis stopte ie en liet ie zijn hoofd zakken, maar ik zat al helemaal naar voren afwachtend wanneer hij zou gaan springen en toen hij stopte en zijn hoofd liet zakken gleed ik als een klein kind van een glijbaantje af zo op de balken --. Het was wel pijnlijk, want ik viel met mijn hoofd op de balken, maar ik kon er ook wel weer om lachen, want het bleek dat het er heel erg komisch uit had gezien xD