Anky & Edward, Rollkur,Sporen, dierenmishandelaar??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avalonnancy

Re: Anky & Edward, Rollkur,Sporen, dierenmishandelaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:39

vergeet ook niet dat de toppaarden op een heel ander voedingspatroon zitten, en allerlei supplementen en toevoegingen krijgen.
Die paarden staan ook veel meer onder controle, en krijgen veel meer verzorging als onze paarden.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:39

avalonnancy schreef:
vergeet ook niet dat de toppaarden op een heel ander voedingspatroon zitten, en allerlei supplementen en toevoegingen krijgen.
Die paarden staan ook veel meer onder controle, en krijgen veel meer verzorging als onze paarden.

Dat bedoel ik ook, ja :j

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:40

Het is beide heel zwaar werk dat is iets wat zeker is.
Toch vind ik dat je om de hete brei heen draait, jij blijft het over manegepaarden hebben terwijl ik al duidelijk aangegeven heb dat ik het over de vaak trieste pensionpaarden die door hun baasjes totaal niet begrepen en gewaardeerd worden en als het paardje op is op zijn 12e dan gaat hij naar de slacht of de handel in en komt er doodleuk een nieuw paard om naar de knoppen te rijden.

Ik heb even heel simpel op google salinero ingetypt en toen op afbeeldingen en dan krijg je een hele rits foto's waarbij hij echt 9 van de 10 keer lekker met de oortjes naar voren zijn werk doet.
http://www.google.nl/images?hl=nl&sourc ... =&aql=&oq=

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:42

EskeGirl schreef:
easygoing schreef:
Eskegirl, wel lezen he. Ik noem nergens manegepaarden.
Maar goed waarom zou je die eigenlijk niet met elkaar kunnen vergelijken?

Persoonlijk vind ik Salinero er 9 van de 10 keer veel gelukkiger uitzien dan al die stumpers die op een manege
Letterlijk jou tekst.

Heb ik al eerder genoemd:
Een Topdressuurpaard als Bonfire heeft één ruiter, misschien 2.
Ze staan in een luxe stal en moeten wedstrijden winnen.

En manegepaard heeft allerlei verschillende ruiters, die de belangrijke taak hebben deze te leren rijden.

Dat is heel ander 'werk', zo bedoel ik het.

Overigens is mijn letterlijke tekst dit:

Citaat:
Bonfire deed op behoorlijke leeftijd nog iedereen versteld staan en Salinero doet dat nu ook, het gemiddelde recreatiepaard haalt de leeftijd van 17 niet eens ra ra waar gaat het mis!
Persoonlijk vind ik Salinero er 9 van de 10 keer veel gelukkiger uitzien dan al die stumpers die op een manege naar de knoppen gereden worden omdat simpele zielen zo graag alles op alles willen zetten om hun ontbrekende talent te verdoezelen. Deze paarden halen de 12 jaar vaak nog niet eens want dan staan ze al bij de slacht of verdwijnen ze de handel in en de stomkop die dat op zijn of haar geweten heeft gaat vervolgens lachend weer een ander paard te lijf om het te verzieken.

Staat namelijk nog wel wat meer in dan alleen de door jou gequote zin

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:46

easygoing schreef:
Het is beide heel zwaar werk dat is iets wat zeker is.
Toch vind ik dat je om de hete brei heen draait, jij blijft het over manegepaarden hebben terwijl ik al duidelijk aangegeven heb dat ik het over de vaak trieste pensionpaarden die door hun baasjes totaal niet begrepen en gewaardeerd worden en als het paardje op is op zijn 12e dan gaat hij naar de slacht of de handel in en komt er doodleuk een nieuw paard om naar de knoppen te rijden.

Ik heb even heel simpel op google salinero ingetypt en toen op afbeeldingen en dan krijg je een hele rits foto's waarbij hij echt 9 van de 10 keer lekker met de oortjes naar voren zijn werk doet.
http://www.google.nl/images?hl=nl&sourc ... =&aql=&oq=

ja oke, maar kijk eens naar de nekele foto's van de training die je daar ziet? daar zie je het wel. die paarden worden zo gereden om in de proef zo te kunnen presteren.

maar dan nog als je kijkt naar die foto;s van een proef en je ziet dan deze
Afbeelding
dan heeft hij zijn oortjes naar voren, maar het voelt niet fijn.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:49

Inderdaad, oren zeggen niet alles.
Kijk ook in zijn ogen, naar zijn staart en naar zijn gehelde houding.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:49

Ach weet je we kunnen op elke slak wel zout leggen maar als je eenmaal het standpunt hebt aangenomen dat Salinero en consorten een vreselijk leven hebben dan dan zal ik en nog een aantal mensen het niet kunnen veranderen. Alleen wel jammer dat er vanaf foto's en media geoordeeld word en niet vanuit ervaring of kennis.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:58

even ter vergellijking een foto van totilas
Afbeelding

maar nogmaals er wordt van die paarden verwacht dat ze spectaculair lopen!
en dat krijg je gewoonweg niet voor elkaar zonder duk!
maar daarom is het niet gelijk per definitie mishandeling!
het is gewoon wat er op dat niveau gepresteerd moet worden, en wat wij mensen verwachten!
ik persoonlijk zie een paard liever iets minder spectaculair lopen en dan wat losser in de aanleuning, maar de sport is veranderd in de loop der jaren, en dit is nu eenmaal het niveau wat er nu is.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:59

easygoing schreef:
Ach weet je we kunnen op elke slak wel zout leggen maar als je eenmaal het standpunt hebt aangenomen dat Salinero en consorten een vreselijk leven hebben dan dan zal ik en nog een aantal mensen het niet kunnen veranderen. Alleen wel jammer dat er vanaf foto's en media geoordeeld word en niet vanuit ervaring of kennis.

Ik zeg niet dat hij een rotleven hebt, maar reagaar alleen op jou reactie dat het paard overal de oren naar voren heeft, wat niet betekend dat hij altijd gelukkig is.
Hij zal het vast prima hebben, maar niet altijd super.

Electra63

Ach, Inge de Bruin is ook gespierder dan ik, zij is topsporter ik niet. Kwestie van jarenlange training.
Dus een toppaard zoals Bonfire etc kan je niet vergelijken met een Bokt-paard en/of manegepaard. :D

xjesssicaa

Electra63 schreef:
Ach, Inge de Bruin is ook gespierder dan ik, zij is topsporter ik niet. Kwestie van jarenlange training.
Dus een toppaard zoals Bonfire etc kan je niet vergelijken met een Bokt-paard en/of manegepaard. :D

helemaal mee eens. :j

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:03

Electra63 schreef:

Zeker weten, dat is absoluut zo alleen was mijn vergelijking meer gericht op het feit dat het gemiddelde paard een veel en veel slechter leven heeft waarbij het dier veel en veel vreselijker gereden en getraind word met veel en veel minder gevoel, begrip en kennis.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:04

EskeGirl schreef:
easygoing schreef:

Ik zeg niet dat hij een rotleven hebt, maar reagaar alleen op jou reactie dat het paard overal de oren naar voren heeft, wat niet betekend dat hij altijd gelukkig is.
Hij zal het vast prima hebben, maar niet altijd super.

Oke oke ik zei de oortjes naar voren maar het mag toch duidelijk zijn dat ik daarbij wel naar het algehele plaatje gekeken heb!!!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:05

Natuurlijk heeft het gemiddelde paard een slechter leven dan Bonfire, die is lekker met pensioen. :D

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:05

Saliniro,Totilas enz zullen ze echt niet slecht behandelen ! zou niet echt best zijn voor hun reputatie.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:06

en zo heb ik er ook 1 van mijn eigen paard!

Afbeelding

deze foto heb ik zelf gemaakt! en ja ook dit is idd een moment opname!
Vind ik dat mijn paard toen mishandeld is? nee!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:07

xjesssicaa schreef:
Saliniro,Totilas enz zullen ze echt niet slecht behandelen ! zou niet echt best zijn voor hun reputatie.

als je aan de hand grazen en nooit loskomen een fijn leven vind, ik weet dat ze duur zijn, maar het zijn nog steeds dieren en geen machines

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:10

nee dat is waar, ze hebben ook een leven ook gevoel .

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:10

Miepie77 schreef:
xjesssicaa schreef:

als je aan de hand grazen en nooit loskomen een fijn leven vind, ik weet dat ze duur zijn, maar het zijn nog steeds dieren en geen machines

Zover ik weet kom Salinero wel in de wei, Toot die loopt zich kapot.
Overigens ken ik ook heel veel maneges en stallen waar ook geen land bij zit en de paarden dus nooit buiten komen. Daar hoeven ze dus ook geen topsportpaard voor te zijn.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:14

xmarlies96 schreef:
@RM94: Dus jij weet 100% zeker dat sporengebruik & een S&T bit geen pijn doen?

tja, als je met je volle gewicht aan zo'n teugel gaat rukken is het antwoord wel duidelijk?
het gaat er meer om hoe je het gebruikt.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:30

EskeGirl schreef:
Liinn schreef:
Ja inderdaad, als je goede instructie hebt leer je een paard echter niet snel iets pijnlijk aan.

Ik snap dus niet waarom Anky en Edward in de titel met Rollkur en dierenmishandelaars worden gelinkt?..

Anky snap ik nog wel, met haar Rollkur.
Rollkur maakt bijvoorbeeld de wervels en de tong van het paard kapot.

En van Edward weet ik niet of hij het ook gebruikt?

Eskegirl, ik heb je al een antal voorbij zien komen met zulke uitspraken, zou je deze ook kunnen onderbouwen met goede objectieve bronnen.
Want het is heel makkelijk te zeggen op deze manier. Want als ik zeg van rijden met een bit gaat de mond kapot, is dit inprincipe geen leugen, want wanneer er verkeerd met een bit wordt omgegaan kan dit gebeuren, maar dit betekent niet dat dit altijd zo is.

Volgens mij gebruikt Edward ook rollkur.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:34

EskeGirl schreef:
Liinn schreef:
Ja inderdaad, als je goede instructie hebt leer je een paard echter niet snel iets pijnlijk aan.

Ik snap dus niet waarom Anky en Edward in de titel met Rollkur en dierenmishandelaars worden gelinkt?..

Anky snap ik nog wel, met haar Rollkur.
Rollkur maakt bijvoorbeeld de wervels en de tong van het paard kapot.

En van Edward weet ik niet of hij het ook gebruikt?

Eskegirl, ik heb je al een antal voorbij zien komen met zulke uitspraken, zou je deze ook kunnen onderbouwen met goede objectieve bronnen.
Want het is heel makkelijk te zeggen op deze manier. Want als ik zeg van rijden met een bit gaat de mond kapot, is dit inprincipe geen leugen, want wanneer er verkeerd met een bit wordt omgegaan kan dit gebeuren, maar dit betekent niet dat dit altijd zo is.

Volgens mij gebruikt Edward ook rollkur.[/quote]

Inderdaad, bij verkeerd gebruik, wat helaas vaak gebeurd.

Een onderbouwing, hm?

Door Rollkur en stang en trens kan het bit heel strak komen te staan. Hierdoor wordt de tong, en dus de zenuwen, afgeklemd. Hierdoor sterven zenuwen af en wordt de tong blauw.

Maar ja, ik ga ophouden met discussies, want iedereen heeft zijn eigen mening, voor en tegen, met goede en slechte dingen, waar en niet waar, wat dus eindeloos wordt....

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:39

Liinn schreef:
PaardenliefJ schreef:
Dat filmpje ziet er nog ''goed'' uit..

Ken jij filmpjes waarbij het er slecht uit ziet (in jouw ogen)? Daar bedoel ik geen foto's mee.

Ik bedoel niet echt goed daarom ook in '' '' maar dat filmpje is in ieder geval beter dan deze :

:(:)

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:41

EskeGirl schreef:
Door Rollkur en stang en trens kan het bit heel strak komen te staan. Hierdoor wordt de tong, en dus de zenuwen, afgeklemd. Hierdoor sterven zenuwen af en wordt de tong blauw.

Maar ja, ik ga ophouden met discussies, want iedereen heeft zijn eigen mening, voor en tegen, met goede en slechte dingen, waar en niet waar, wat dus eindeloos wordt....

Ja een onderbouwing, want zoals je hier al zegt kan het bit strak komen te staan, maar dit is niet persé tijdens de rollkur, dit kan net zo goed in wedstrijdpositie. Tevens is Anky haar methode zonder vasthouden.

Maar inderdaad zoals je zegt is dit een eindeloze discussie, die al tijden gevoerd wordt.

@Paardenliefje
Dit is een filmpje geupload in 2006, waarschijnlijk is die zelfs nog ouder. Niet echt een reeël beeld van hoe het er nu aan toe gaat.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:46

Grappig in de tekst staat dat Anky Bonfire traint