Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

EskeGirl schreef:easygoing schreef:Eskegirl, wel lezen he. Ik noem nergens manegepaarden.
Maar goed waarom zou je die eigenlijk niet met elkaar kunnen vergelijken?
Persoonlijk vind ik Salinero er 9 van de 10 keer veel gelukkiger uitzien dan al die stumpers die op een manege
Letterlijk jou tekst.
Heb ik al eerder genoemd:
Een Topdressuurpaard als Bonfire heeft één ruiter, misschien 2.
Ze staan in een luxe stal en moeten wedstrijden winnen.
En manegepaard heeft allerlei verschillende ruiters, die de belangrijke taak hebben deze te leren rijden.
Dat is heel ander 'werk', zo bedoel ik het.
Citaat:Bonfire deed op behoorlijke leeftijd nog iedereen versteld staan en Salinero doet dat nu ook, het gemiddelde recreatiepaard haalt de leeftijd van 17 niet eens ra ra waar gaat het mis!
Persoonlijk vind ik Salinero er 9 van de 10 keer veel gelukkiger uitzien dan al die stumpers die op een manege naar de knoppen gereden worden omdat simpele zielen zo graag alles op alles willen zetten om hun ontbrekende talent te verdoezelen. Deze paarden halen de 12 jaar vaak nog niet eens want dan staan ze al bij de slacht of verdwijnen ze de handel in en de stomkop die dat op zijn of haar geweten heeft gaat vervolgens lachend weer een ander paard te lijf om het te verzieken.
easygoing schreef:Het is beide heel zwaar werk dat is iets wat zeker is.
Toch vind ik dat je om de hete brei heen draait, jij blijft het over manegepaarden hebben terwijl ik al duidelijk aangegeven heb dat ik het over de vaak trieste pensionpaarden die door hun baasjes totaal niet begrepen en gewaardeerd worden en als het paardje op is op zijn 12e dan gaat hij naar de slacht of de handel in en komt er doodleuk een nieuw paard om naar de knoppen te rijden.
Ik heb even heel simpel op google salinero ingetypt en toen op afbeeldingen en dan krijg je een hele rits foto's waarbij hij echt 9 van de 10 keer lekker met de oortjes naar voren zijn werk doet.
http://www.google.nl/images?hl=nl&sourc ... =&aql=&oq=

easygoing schreef:Ach weet je we kunnen op elke slak wel zout leggen maar als je eenmaal het standpunt hebt aangenomen dat Salinero en consorten een vreselijk leven hebben dan dan zal ik en nog een aantal mensen het niet kunnen veranderen. Alleen wel jammer dat er vanaf foto's en media geoordeeld word en niet vanuit ervaring of kennis.

Electra63 schreef:Ach, Inge de Bruin is ook gespierder dan ik, zij is topsporter ik niet. Kwestie van jarenlange training.
Dus een toppaard zoals Bonfire etc kan je niet vergelijken met een Bokt-paard en/of manegepaard.

EskeGirl schreef:easygoing schreef:Ach weet je we kunnen op elke slak wel zout leggen maar als je eenmaal het standpunt hebt aangenomen dat Salinero en consorten een vreselijk leven hebben dan dan zal ik en nog een aantal mensen het niet kunnen veranderen. Alleen wel jammer dat er vanaf foto's en media geoordeeld word en niet vanuit ervaring of kennis.
Ik zeg niet dat hij een rotleven hebt, maar reagaar alleen op jou reactie dat het paard overal de oren naar voren heeft, wat niet betekend dat hij altijd gelukkig is.
Hij zal het vast prima hebben, maar niet altijd super.

Miepie77 schreef:xjesssicaa schreef:Saliniro,Totilas enz zullen ze echt niet slecht behandelen ! zou niet echt best zijn voor hun reputatie.
als je aan de hand grazen en nooit loskomen een fijn leven vind, ik weet dat ze duur zijn, maar het zijn nog steeds dieren en geen machines
EskeGirl schreef:Liinn schreef:Ja inderdaad, als je goede instructie hebt leer je een paard echter niet snel iets pijnlijk aan.
Ik snap dus niet waarom Anky en Edward in de titel met Rollkur en dierenmishandelaars worden gelinkt?..
Anky snap ik nog wel, met haar Rollkur.
Rollkur maakt bijvoorbeeld de wervels en de tong van het paard kapot.
En van Edward weet ik niet of hij het ook gebruikt?
EskeGirl schreef:Liinn schreef:Ja inderdaad, als je goede instructie hebt leer je een paard echter niet snel iets pijnlijk aan.
Ik snap dus niet waarom Anky en Edward in de titel met Rollkur en dierenmishandelaars worden gelinkt?..
Anky snap ik nog wel, met haar Rollkur.
Rollkur maakt bijvoorbeeld de wervels en de tong van het paard kapot.
En van Edward weet ik niet of hij het ook gebruikt?
EskeGirl schreef:Door Rollkur en stang en trens kan het bit heel strak komen te staan. Hierdoor wordt de tong, en dus de zenuwen, afgeklemd. Hierdoor sterven zenuwen af en wordt de tong blauw.
Maar ja, ik ga ophouden met discussies, want iedereen heeft zijn eigen mening, voor en tegen, met goede en slechte dingen, waar en niet waar, wat dus eindeloos wordt....