Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lynn_Nikita schreef:ja, daarom eten moslims ook geen paard
tenzij ze anders doodgaan van de honger en nisk anders is, maar anders mag je een paard niet slachten
paard is niet onrein, maar idd ze hebben er respect voor
Citaat:Gegeten worden reine dieren: bij zoogdieren zijn dat degene met volledig gespleten hoeven en die herkauwen. Vissen moeten schubben en vinnen hebben.
Gevogelte is kosjer behalve de 24 soorten die in de Tora genoemd worden. De dieren moeten op rituele wijze geslacht zijn, wat o.a. inhoudt dat de dieren geen enkele ziekte of afwijking mogen hebben en dat al het bloed verwijderd moet zijn.
Voor Joden die zich aan de voedselwetten houden, geldt ook dat in de keuken, bij de bereiding, melk en melkproducten nooit in aanraking mogen komen met vleesproducten.

alleen sieluhg voor de paardjes dat ze voor niets dood zijn gemaakt

suleilitha schreef:Recept van Mauw-ping is als volgt, men doet vermiste poekie in de magnetron, zet hem aan met knoppie. Dan hoor je MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUUUWWWW en dan PING, klaar.
Hoe je babi-poesgang en al die andere heerlijkheden maakt, weet ik niet
Niels schreef:suleilitha schreef:Recept van Mauw-ping is als volgt, men doet vermiste poekie in de magnetron, zet hem aan met knoppie. Dan hoor je MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUUUWWWW en dan PING, klaar.
Hoe je babi-poesgang en al die andere heerlijkheden maakt, weet ik niet
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zie het probleem van paardenvlees ook niet, zou meer moeite hebben met andere soorten vlees uit de bio-industie. Ohnee, dat is niet erg want die dieren zie je niet dus hebben ze ook geen leed gehad