Ponyparkcity ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:10

Sjors493 schreef:
Djeradalover schreef:
Ik ben erheen geweest toen ik een jaar of 10 was, ik vond het zelf helemaal geweldig, maar als ik er nu op terugkijk vind ik mezelf écht een dierenbeul. Ik deed niks anders als galopperen tot de pony waar ik 3 dagen op reed gewoon niet meer kon. Nee ik wou dat er toen betere begleiding was, ze gaven er geeneens om of je met of zonder cap reed:S. Ik wist wel wat van paarden en ponies, maar niet dat hun uithoudingsvermogen ook ooit een x opraakte.
Ik schaam me best wel dat ik die pony zo hard heb laten werken:$

geen cap = geen pony!

Waarom zie ik dan op bijna alle filmpjes die meiden zonder cap?
Net asl het galopperen trouwens, zie je ook veel, wat ook niet mag...

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:24

Sjors493 schreef:
Djeradalover schreef:
Ik ben erheen geweest toen ik een jaar of 10 was, ik vond het zelf helemaal geweldig, maar als ik er nu op terugkijk vind ik mezelf écht een dierenbeul. Ik deed niks anders als galopperen tot de pony waar ik 3 dagen op reed gewoon niet meer kon. Nee ik wou dat er toen betere begleiding was, ze gaven er geeneens om of je met of zonder cap reed:S. Ik wist wel wat van paarden en ponies, maar niet dat hun uithoudingsvermogen ook ooit een x opraakte.
Ik schaam me best wel dat ik die pony zo hard heb laten werken:$

geen cap = geen pony!

Wat denk je dat al die meiden doen als je de pony met hun cap hebben gehaald?
Ik heb er echt genoeg gezien die er lak aan hadden en gewoon crosste zonder cap.
Overigens is dit wel alweer bijna 7 jaar geleden.. :+

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:55

xmarlies96 schreef:
Ja alsof dat paardje nog leuk vind de helft van de mensen daar doen super gemeen tegen die pony's & als er dan net een paar komen die aardig doen die zijn er vast ook wel. Maakt het voor die pony niks meer uit als die pony het al ziet denkt ie dat die kinderen ook zo gemeen gaan doen. En dan gaat die pony bijten en schoppen en dan word die pony weer geslagen door kinderen. Ik vind het best dat er mensen heen gaan. Maar ik zou er persoonlijk nooit van mijn leven heen gaan. Vind het veel te zielig voor die arme paardjes!
En die mensen van dat park kan het ook niks schelen wat er met die pony's gebeurd anders was er al lang iets gebeurd bij de dierenbescherming ofzo. Dus het is dierenmishandeling. Er zijn misschien nu wel mensen die denken dat is helemaal geen dierenmishandeling, maar als je even heel logisch nadenkt vind vast iedereen het zielig.

Nou dit is dus echt niet waar. Want helemaal niet alle pony's zijn gemeen. En geloof me ik kan het wel weten want ik kom daar al 9 jaar. En ik heb dus heel veel verschillende pony's gehad. En ik ken ook een heleboel pony's. En er zitten echt weinig gemene bij hoor. Bij veel pony's is het juist zo dat ze gemeen worden als je er slecht mee omgaat. Dat heb ik vaak genoeg gezien, mensen lopen die pony te irriteren pony bokt/trapt. Pony wordt terug gebracht en bij de volgende die er wel goed mee kan omgaan zijn ze super lief.
De mensen van het park kan het wel dedelijk wat schelen, want er rijd regelmatig een karretje rond die controleert. Ook als je als 'gast' komt melden dat mensen bijvoorbeeld met bit rijden, of springen oid gaan ze er gelijk wat aan doen. Ik heb zelfs meegemaakt dat bij iemand de pony is afgepakt omdat hij er niet diervriendelijk mee omging.
En ik las ook aan oren en aan staart trekken?
Dat heb ik echt nog nóóit gezien, dat iemand dat deed.

Edit; over cap deden ze inderdaad vroeger niet moeilijk, nu is het verplicht. Als ze zien dat je geen cap op hebt wordt er meteen wat van gezegt. En natuurlijk zijn er altijd wel kinderen die eigenwijs hun cap niet op doen. Maar dat is dan hun eigen verantwoordelijkheid vind ik.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:19

Djeradalover schreef:
Sjors493 schreef:

Wat denk je dat al die meiden doen als je de pony met hun cap hebben gehaald?
Ik heb er echt genoeg gezien die er lak aan hadden en gewoon crosste zonder cap.
Overigens is dit wel alweer bijna 7 jaar geleden.. :+

wij zijn afgelope zomer nog geweest, heb bijna aleen maar meisjes gezien met cap (enkeling zonder, die werden wel hard aangepakt(pony inleveren, cap halen, pony ophalen)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:32

Leinearthur schreef:
Even een reactie op hierboven; een mening heeft niks met leeftijd te maken hoor. Ik als 15 jarige kan prima zelf een mening ontwikkelen.

Dat klopt als je om leeftijd gaat zeuren is echt dom! En geloof me die pony's willen vast wel liever een leven op de wei. ;) Hoe zou jij het vinden om de hele dag kinderen op je te hebben en steeds rondjes rijden.. En trouwens ik ben 15 geen 14.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:33

Lovuhh schreef:
Er word inderdaad heel erg slecht voor die pony'tje gezorgd!
ik ben er ooit geweest met een ontzetten leuke shet die alles wilde wat ik ook wilde toen ik er een jaar later weer kwam (zelfde huisje) was er dus een andere shet ik vroeg waar het dier gebleven was...
Hij was ingeslapen omdat een meisje van een dikke twijg een zweep had gemaakt en daarmee een erg diepe snee in zijn been wist te maken die zo erg ontstoken was dat ze hem uit zij lijden moesten verlossen
DAT is dus niet normaal :(

Wat zielig die arme dieren die worden helemaal mishandeld! Als iemand nu denkt dat die pony's goed verzorgd worden nou dan moet je die bovenstaande maar even lezen!
als je nu nog vind dat die pony goed verzorgd worden spoor je niet zo zielig!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:37

WiskyBokjes schreef:
Het park controleert wél. ;) Ik ben zelf vaak genoeg mee geweest om gewoon te controleren. Als ze het park gaan schoonmaken kijken de werknemers echt wel hoe het er aan toe gaat. Ik ben het er wel mee eens dat er meer personeel moet komen. Op de dag van de aankomst wordt er een uitgebreide les gegeven over hoe het werkt met de pony. Daarbij geeft de instructeur ook informatie. Sommige pony's zijn gewoon koppig, dat klopt, maar goed dat is je eigen pony vast ook. ;) Ik denk dat de leeftijd niet veel uitmaakt, maar ik denk dat idd er een maximum gewicht moet komen. Alleen hoe is dat na te streven? De mensen bij aankomst wegen? Ja leeftijd is ook moeilijk want je kan jong zijn maar wel heel lang. Dan zou je een lengte maximum moeten stellen. Maarja moet je dan iedereen bij aankomenst opmeten? Het is ook allemaal lastig. Maargoed, het park is deels verantwoordelijk en deels de mensen. Ik denk dat het park wel té groot is geworden om echt alles te controleren.

Dat bedoel ik te groot om te controleren dat is al fout.. En als er goed werd gecontroleerd ging die pony's nu niet bokken, schoppen, bijten enz.. Dat komt gewoon omdat iedereen erop zit ik geloof ook heus wel dat er mensen zijn die aardig doen tegen die pony's maar meer dan de helft niet dat weet ik wel zeker ik vind dat ze veel minder pony's in dat park moeten doen dan kunnen ze ook beter op die pony's letten en er moet opgelet worden dat die mensen niet met van alles geslagen worden! Dan blijven de pony's liever en zijn ze ook blij. Maar zo als het nu gaat vind ik het niet goed..

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:40

yellowhorse schreef:
het 2de filmpje van paardenfreak: komaan zeg, ZIE JE DAT NIET DAT JE TE GROOT BENT ):

Te groot is nog niet zo erg, als je nou heel dun en lang bent dan maakt het niet uit dat kan dat ruggetje wel aan maar als je heel dik bent en lang dan niet..

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:41

Ik snap het ook niet! Dit moet iedereen zielig vinden als je die filmpjes bekijkt! Dit kun je geen goede verzorging vinden. Ookal krijgen ze genoeg eten en drinken dat maakt niet uit je moet ook lief met pony's omgaan dit doe je je eigen paard ook niet aan toch? Als ik genoeg geld had kocht ik ze allemaal! Zo zielig! ;(

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 17:46

xmarlies96 schreef:
Leinearthur schreef:
Even een reactie op hierboven; een mening heeft niks met leeftijd te maken hoor. Ik als 15 jarige kan prima zelf een mening ontwikkelen.

Dat klopt als je om leeftijd gaat zeuren is echt dom! En geloof me die pony's willen vast wel liever een leven op de wei. ;) Hoe zou jij het vinden om de hele dag kinderen op je te hebben en steeds rondjes rijden.. En trouwens ik ben 15 geen 14.

Naja dom wil ik het niet noemen, en ik betwijfel of de pony's liever grasmaaiers willen zijn waar niks mee gedaan word. Opzich is ppc helemaal niet zo extreem(naar de recente verhalen te horen)slecht hoor. Op de te lange ruiters die er af en toe opzitten, en onervaren mensen na. Maar verder worden de pony's lekker bezig gehouden. iig beter dan menig dik grasmaaiertje.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:46

Moon schreef:
Inderdaad, dat kan en dat zie je mij ook niet ontkennen.
Maar een mening baseer je door feiten met elkaar te vergelijken & daar je eigen conclusie uit te trekken.
En een verhaal wat je van horen zeggen hebt, is in mijn ogen absoluut geen feit.

Oh nou ik ben er misschien niet geweest maar ik weet precies hoe die pony's eraan toe zijn toen mijn zusje klein was is ze er geweest en die pony's werden absoluut niet goed verzorgd.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:48

Citaat:
Naja dom wil ik het niet noemen, en ik betwijfel of de pony's liever grasmaaiers willen zijn waar niks mee gedaan word. Opzich is ppc helemaal niet zo extreem(naar de recente verhalen te horen)slecht hoor. Op de te lange ruiters die er af en toe opzitten, en onervaren mensen na. Maar verder worden de pony's lekker bezig gehouden. iig beter dan menig dik grasmaaiertje.

Ja maar hoe word er mee omgegaan? Super slecht...
Jammer genoeg! |(

Leinearthur

Re: Ponyparkcity ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 17:49

xmarlies96 ; Niet iedereen gaat er het zelfde mee om, sommige mensen gaan wel goed om met de paardjes. Je moet niet iedereen over een kam scheren. :)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:53

Leinearthur schreef:
xmarlies96 ; Niet iedereen gaat er het zelfde mee om, sommige mensen gaan wel goed om met de paardjes. Je moet niet iedereen over een kam scheren. :)

Dat weet niet iedereen gaat er slecht mee om heb ik trouwens ookal eerder gezegd. :P Maar er zijn toch nog heel veel mensen die er heel slecht mee omgaan! En dat vind ik nou zo zielig en dat controleerd het park zeker net niet of zien ze niet.. Er moet gewoon betere controle komen die kinderen die zo slecht er mee omgaan kunnen gelijk het park uitgetrapt worden!

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 17:58

xmarlies96 schreef:
Leinearthur schreef:

Dat weet niet iedereen gaat er slecht mee om heb ik trouwens ookal eerder gezegd. :P Maar er zijn toch nog heel veel mensen die er heel slecht mee omgaan! En dat vind ik nou zo zielig en dat controleerd het park zeker net niet of zien ze niet.. Er moet gewoon betere controle komen die kinderen die zo slecht er mee omgaan kunnen gelijk het park uitgetrapt worden!

Nou aan de recente verhalen te horen, is de controle al veel en veel beter hoor! :j

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:59

Citaat:
Nou aan de recente verhalen te horen, is de controle al veel en veel beter hoor! :j

Maar vast nog niet goed genoeg.. Ik ga never naar ponyparkcity arme beestjes! Ik rij trouwens nooit meer op een shetlander. Dan moeten ze de leeftijd aanpassen t/m 7 jaar ofzo.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 18:02

xmarlies96 schreef:
Citaat:

Maar vast nog niet goed genoeg.. Ik ga never naar ponyparkcity arme beestjes! Ik rij trouwens nooit meer op een shetlander. Dan moeten ze de leeftijd aanpassen t/m 7 jaar ofzo.

Nee als ik jou was zou ik er ook niet heen gaan want je past er toch niet op ;)
Maar het ruitertje wat op mijn shet rijd is 10 en past perfect op mijn shetlander(zie profiel). Dus ik vind, 10 of 11 ook wel een mooie. en daar zijn nog groter shets, dus eigenlijk is 12 wel goed. Want niet iedereen is even groot op een leeftijd ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:33

xmarlies96 schreef:
Citaat:

Nee als ik jou was zou ik er ook niet heen gaan want je past er toch niet op ;)
Maar het ruitertje wat op mijn shet rijd is 10 en past perfect op mijn shetlander(zie profiel). Dus ik vind, 10 of 11 ook wel een mooie. en daar zijn nog groter shets, dus eigenlijk is 12 wel goed. Want niet iedereen is even groot op een leeftijd ;)[/quote]

Ze kunnen beter een lengte grens instellen, geen leeftijdsgrens.
Want ik was op mijn 12e al 1.70m, dan kunnen ze beter een grens van ongeveer 1.50m instellen.(ook gewicht meetellen)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 19:34

Ja maar het valt toch niet bij te houden, en 1,50 m is al flink lang voor een pony van 90 cm...
Dus ik weet niet wat wijsheid is...

edit; typo

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:36

Leinearthur schreef:
Ja maar het valt toch niet bij te houden, en 1,50 m is al flink lang voor een pony van 90 cm...
Dus ik weet niet wat wijsheid is...

edit; typo

Tja,per hoogte misschien een grens?

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 19:38

Ja maar dat kunnen ze niet controleren, teminste ik zie ze niet staan met een meetlat bij de stallen, en dan ook nog even de pony opmeten. Dat zou te veel gedoe worden met al die drukte daar bij het halen van een pony... :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:09

Tja, maar je kunt het wel ongeveer inschatten, denk ik.
Want ik zie wel wanneer iemand 1.20 of 1.50 is.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 21:11

Ja dat klopt wel, maar denk dat er alsnog te veel tijd in gaat zitten voor de werknemers om per kind een passende pony uit te zoeken.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:13

Leinearthur schreef:
Ja dat klopt wel, maar denk dat er alsnog te veel tijd in gaat zitten voor de werknemers om per kind een passende pony uit te zoeken.

Dé oplossing: meer werknemers :+ .
Of ze moeten de grens gaan verlagen...

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 17:36

Je mag toch eigenlijk alleen stappen daar?
Goh, dan zouden die PPC mensen daar echt iets aan moeten doen, want draf en galop is altijd wel te vinden in die filmpjes..

Verkoop dan de helft van de pony's, zet de rest in een mooie weide, en geef lessen, en ritten door het park met begeleiding, na de rit, hup pony poetsen en weer in de wei,, veeel beter.