Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Snoevie schreef:de vergelijking met fietsen word gemaakt,en tuurlijk kan je met fietsen vallen,maar een paard is een levend en onberekenbaar wezen,een fiets is een levenloos ding.
Snoevie schreef:natuurlijk omdat er meer fietsers op de weg zijn dan paarden denk ik.
en het stuit mensen tegen de borst dat er word geroepen; jamaar ik ken mijn paarden zo goed ed,dat geloof ik ook meteen,maar paarden blijven dieren die onverwachte dingen kunnen doen,ookal kennen we ze zo goed.
maar het blijft iedereens eigen keus al komt het soms gewoon erg dom over,de reden om geen cap te dragen
Ik neem een risico door geen toc op te zetten, maar breng daar nog altijd geen andere mensen door in gevaar... Er bestaan in mijn ogen gewoon dingen die veel erger zijn en waar je dan van mij wel een kruistocht mag tegen beginnen

Cissiegirl schreef:En als ik door mijn gedram en gezeur, gezemel en gejammer één mens zover heb kunnen krijgen dat hij/zij een cap gaat dragen, dan ben ik blij.

superwoman schreef:Cissiegirl schreef:En als ik door mijn gedram en gezeur, gezemel en gejammer één mens zover heb kunnen krijgen dat hij/zij een cap gaat dragen, dan ben ik blij.
Ik dat je er juist het tegenovergestelde mee bereikt!
Misschien moet je het paardrijden helemaal wel verbieden en de zorg bij eventuele schade niet vergoeden...
Tis toch belachelijk dat je als hobby het risico neemt om te vallen en 'wij' als samenleving voor de kosten moeten opdraaien.
Beetje kort door de bocht niet?
Daarbij maakt de cap het paardrijden echt niet zoveel veiliger.
Lijkt er meer op dat je gefrustreerd bent, dat er mensen zijnn die wel lekker zonder cap rijden, want zeg nu zelf, lekker met je haar in de wind is veel lekkerder....én na het rijden zit je haar nog normaal...
Nu rij ik voornamelijk zonder omdat mijn ervaring is, dat ik met cap slechter kan rollen en dus mijn val veel lomper maakt en ik meer last heb. Ik hoop igg nooit met m'n kop op het hek te belanden....
Bij jonge paarden in het begin draag ik wel een cap, omdat zij ook eerder fouten kunnen maken (evenwicht of flippen) het risico om te vallen veel groter is.
Cissiegirl schreef:Dat je haar normaal zit na het rijden is natuurlijk heel belangrijk. *zet sarcastisch toontje weer uit*
Misschien moet je een luchtdicht pak aantrekken tijdens het rijden, dat je daarna weer uittrekt, dan stink je daarna ook niet zo naar paard.![]()
En met cap slechter rollen? Kom op, Als je mij wilt proberen te overtuigen, kom dan tenminste met zinnige argumenten en niet met mickey mouse verhalen.
Als ik ga wandelen, springen, wedstrijden (op lager niveau) doe, kortom àlle momenten waar ik niet gewoon dressuur aan het rijden ben, draag ik een toc. Die momenten komen de laatste tijd gewoon niet echt meer voor en daarom wordt het op den duur een 'gewoonte' er geen meer op te hebben. Wou gewoon even aantonen dat heus niet iedereen doelbewust geen toc opzet 'omdat het haar dan niet meer goed zit'. Zo'n argumenten vind ik ook nogal belachelijk eerlijk gezegd. Ik toon aan niet-paardenmensen toch liever foto's van ik met toc dan foto's van ik met hoedje op hoor
Ik doe het dus ook écht niet uit mode-overtuigingen ofzo (jeetje), gewoon uit nonchalance eigenlijk. Niet omdat mijn haren dan zo mooi wapperen hoor (gaan ze dan niet in de war eigenlijk?
). Dus wil liefst niet beschouwd worden als zo iemand nu

.