Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fieda schreef:@_Bitje_
Ik vind egt dat iedereen zeikt. Zelfs mensen die er nog nooit heen zijn geweest zeiken! Dat is toch niet normaal. Je bent er nog NOOIT heen geweest dus hoe kun je het dan weten. Omdat je je door mensen laat aanpraten dat ze het daar zo slecht hebben? Dat is egt waardeloos! Die pony's worden heel goed verzorgd en ja het kan altijd beter. Maar die pony's hebben het naar hun zin. En de cowboys doen er dan ook alles aan om het die pony's naar hun zin te laten hebben. En over die kinderen die niks van pony's afweten...er wordt een instructie gegeven hoe je met een pony om moet gaan. En het is verplicht om daar aanwezig te zijn... en jah er zijn mensen die niet goed voor hun pony zorgen. Maar dat heb je bij andere vakantieparken met paarden ook... Er wordt in ponyparkcity zelfs zonder bit gereden! En er staan overal door het park drinkfonteintjes. Dus mijn mening is dat het egt waardeloos is om te oordelen terwijl je het nog NOOIT hebt gezien. Het is MIJN mening.
ps. die grotere kinderen op die pony's dat vind ik ook zielig maar er wordt steeds strenger op gecontroleerd...
_Bitje_ schreef:Fieda schreef:@_Bitje_
ps. die grotere kinderen op die pony's dat vind ik ook zielig maar er wordt steeds strenger op gecontroleerd...
mooi, 1 ding minder,maar dan nog ben ik er niet geweest, ik weet wel hoe het daar aan toe gaat, je ziet foto's van anderen en ja je hoort ook wel eens wat....maar ja, mijn mening,....het is gewoon mijn mening dat ze daar die beestjes niet altijd fijn behandelen
Laurabyoux schreef:Die ponys hadden het idd wel slecht hoor.
Ze stonden met ze allen op een klein stukje grond.
Te duwen en te dringen voor een plukje hooi en te wachten totdat ze door een of ander veel te groot kind deruit werden getrokken, geslagen werden met een bamboe zweepje, die je daar kon kopen omdat sommige niet doorliepen omdat dat kind veeel te zwaar was!
Ik vind het idd heel erg zielig voor die paardjes..
Geloof trouwens dat het allemaal afgekeurde ponys waren, of 'geredde' slachtpaarden, ookal denk ik dat ze er beter vanaf waren gekomen als ze wel geslacht waren..
Citaat:Ik vind dat de pony's het daar lang niet verkeerd hebben, ze lopen eigenlijk alleen in de vakantie's, de meeste kinderen rijden maar heel af en toe,vertroetelen ze de hele vakantie en gaan ipv rijden lekker met ze wandelen....
Ruimte is er ook genoeg en de pony's worden door de werknemers uitgedeeld en dus niet door de kinderen zelf uit de "uitdeelstal" getrokken....
De bamboe-zweepjes zijn al een poos verleden tijd en tegenwoordig word er inderdaad zonder bit gereden, er word een uitleg gegeven hoe je met de pony om moet gaan en overal in het park zijn drinkplaatsen,maar daar voor werd er door mensen zelf gewoon bij het huisje steeds een emmer water neer gezet hoor en dat zal nu nog zo zijn, de meeste mensen zetten de "tuin" die bij het huisje hoort af en laten de pony's daar lekker los lopen....Ze krijgen genoeg te eten, de dierenarts en hoefsmid komen zeer regelmatig langs en het zijn gewoon allemaal gezonde pony's hoor....
De kinderen mogen tot 12 jaar op de pony's rijden en ja er komen er ook die ouder zijn, maar als je te groot en/of te zwaar bent kan je alleen een mini shet mee krijgen om mee te wandelen, daarbij, voor een shetlander van ong 1m hoog of hoger is het totaal geen moeite om 60/65 kilo te dragen
Citaat:Ik vind dat de pony's het daar lang niet verkeerd hebben, ze lopen eigenlijk alleen in de vakantie's, de meeste kinderen rijden maar heel af en toe,vertroetelen ze de hele vakantie en gaan ipv rijden lekker met ze wandelen....
Ruimte is er ook genoeg en de pony's worden door de werknemers uitgedeeld en dus niet door de kinderen zelf uit de "uitdeelstal" getrokken....
De bamboe-zweepjes zijn al een poos verleden tijd en tegenwoordig word er inderdaad zonder bit gereden, er word een uitleg gegeven hoe je met de pony om moet gaan en overal in het park zijn drinkplaatsen,maar daar voor werd er door mensen zelf gewoon bij het huisje steeds een emmer water neer gezet hoor en dat zal nu nog zo zijn, de meeste mensen zetten de "tuin" die bij het huisje hoort af en laten de pony's daar lekker los lopen....Ze krijgen genoeg te eten, de dierenarts en hoefsmid komen zeer regelmatig langs en het zijn gewoon allemaal gezonde pony's hoor....
De kinderen mogen tot 12 jaar op de pony's rijden en ja er komen er ook die ouder zijn, maar als je te groot en/of te zwaar bent kan je alleen een mini shet mee krijgen om mee te wandelen, daarbij, voor een shetlander van ong 1m hoog of hoger is het totaal geen moeite om 60/65 kilo te dragen
Conni3 schreef:daarbij, voor een shetlander van ong 1m hoog of hoger is het totaal geen moeite om 60/65 kilo te dragen
Focussed schreef:Conni3 schreef:daarbij, voor een shetlander van ong 1m hoog of hoger is het totaal geen moeite om 60/65 kilo te dragen
Een shetlander van ongv. 1 meter hoog kan maximaal 45 kg dragen. Daarboven wordt het te zwaar voor ze.
De meningen zijn er nog over verdeelt, gemiddeld wordt aangenomen dat een pony/paard 15 tot 25% van zijn eigen gewicht kan dragen. Shetlander is ongeveer 200kg. 15% = 30kg, 25% = 45kg.
45 kg is dus al zeer ruim genomen. Laat staan 60/65 kilo, dat is gewoon bull.
P_A_R_Love schreef:Het spijt me maar ik las net dat ze bitloos liepen ?
Nou het is te zien hoor
Lekker een hoofdstelletje met bit
_Bitje_ schreef:die spittie is misschien in goede handen maar lang niet elke shet heeft het goed,...let op mijn woorden
Almeralover schreef:P_A_R_Love schreef:Het spijt me maar ik las net dat ze bitloos liepen ?
Nou het is te zien hoor
Lekker een hoofdstelletje met bit
ze lopen idd bitloos, alleen mensen waarvan ze weten die niet trekken die een eigen hoofdstel hebben (zoals ik dus) die krygen toestemming om met bit te ryden, al ryd ik hooguit 1 uur in het hele weekend met bit en voor de rest met halster, dus geen commentaar als je van niks weet, en nu hoop ik niet dat je gaat zeggen dat een bit super slecht voor ponys is, want je hebt zelf ook vast welleens met bit gereden =)