wie is je lievelings shet uit Ponyparkcity

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sofieloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:17

kleine bart :P

Destination

Re: wie is jou lieverlings shet uit Ponyparkcity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 16:41

ik ken geen een :+

turbislurbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:46

TURBOO <3

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:49

Fieda schreef:
@_Bitje_

Ik vind egt dat iedereen zeikt. Zelfs mensen die er nog nooit heen zijn geweest zeiken! Dat is toch niet normaal. Je bent er nog NOOIT heen geweest dus hoe kun je het dan weten. Omdat je je door mensen laat aanpraten dat ze het daar zo slecht hebben? Dat is egt waardeloos! Die pony's worden heel goed verzorgd en ja het kan altijd beter. Maar die pony's hebben het naar hun zin. En de cowboys doen er dan ook alles aan om het die pony's naar hun zin te laten hebben. En over die kinderen die niks van pony's afweten...er wordt een instructie gegeven hoe je met een pony om moet gaan. En het is verplicht om daar aanwezig te zijn... en jah er zijn mensen die niet goed voor hun pony zorgen. Maar dat heb je bij andere vakantieparken met paarden ook... Er wordt in ponyparkcity zelfs zonder bit gereden! En er staan overal door het park drinkfonteintjes. Dus mijn mening is dat het egt waardeloos is om te oordelen terwijl je het nog NOOIT hebt gezien. Het is MIJN mening.

ps. die grotere kinderen op die pony's dat vind ik ook zielig maar er wordt steeds strenger op gecontroleerd...

Nou iemand die der wel heen is geweest ;)
1×Maar nooit meer!
Echt vreselijk wat ze met die beestjes deden.
Verhaal is al een keer verteld hier in het topic geloof ik door mij

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:22

Henkel, een bruin bonte!
Zo een schatje, heb der nog zo een race mee gewonnen!
Ben trouwens met hem nog het hele park door gecrosst omdat meneertje geen zin meer had om te remmen.. :P
Dat is trouwens wel 6 jaar geleden was toen 6 of bijna 7 hahaha

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 23:24

Die ponys hadden het idd wel slecht hoor.
Ze stonden met ze allen op een klein stukje grond.
Te duwen en te dringen voor een plukje hooi en te wachten totdat ze door een of ander veel te groot kind deruit werden getrokken, geslagen werden met een bamboe zweepje, die je daar kon kopen omdat sommige niet doorliepen omdat dat kind veeel te zwaar was!
Ik vind het idd heel erg zielig voor die paardjes..
Geloof trouwens dat het allemaal afgekeurde ponys waren, of 'geredde' slachtpaarden, ookal denk ik dat ze er beter vanaf waren gekomen als ze wel geslacht waren.. 8)7

Conni3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:16

_Bitje_ schreef:
Fieda schreef:
@_Bitje_

ps. die grotere kinderen op die pony's dat vind ik ook zielig maar er wordt steeds strenger op gecontroleerd...

mooi, 1 ding minder,maar dan nog ben ik er niet geweest, ik weet wel hoe het daar aan toe gaat, je ziet foto's van anderen en ja je hoort ook wel eens wat....maar ja, mijn mening,....het is gewoon mijn mening dat ze daar die beestjes niet altijd fijn behandelen ;)

Laurabyoux schreef:
Die ponys hadden het idd wel slecht hoor.
Ze stonden met ze allen op een klein stukje grond.
Te duwen en te dringen voor een plukje hooi en te wachten totdat ze door een of ander veel te groot kind deruit werden getrokken, geslagen werden met een bamboe zweepje, die je daar kon kopen omdat sommige niet doorliepen omdat dat kind veeel te zwaar was!
Ik vind het idd heel erg zielig voor die paardjes..
Geloof trouwens dat het allemaal afgekeurde ponys waren, of 'geredde' slachtpaarden, ookal denk ik dat ze er beter vanaf waren gekomen als ze wel geslacht waren.. 8)7

Ik vind dat de pony's het daar lang niet verkeerd hebben, ze lopen eigenlijk alleen in de vakantie's, de meeste kinderen rijden maar heel af en toe,vertroetelen ze de hele vakantie en gaan ipv rijden lekker met ze wandelen....
Ruimte is er ook genoeg en de pony's worden door de werknemers uitgedeeld en dus niet door de kinderen zelf uit de "uitdeelstal" getrokken....
De bamboe-zweepjes zijn al een poos verleden tijd en tegenwoordig word er inderdaad zonder bit gereden, er word een uitleg gegeven hoe je met de pony om moet gaan en overal in het park zijn drinkplaatsen,maar daar voor werd er door mensen zelf gewoon bij het huisje steeds een emmer water neer gezet hoor en dat zal nu nog zo zijn, de meeste mensen zetten de "tuin" die bij het huisje hoort af en laten de pony's daar lekker los lopen....Ze krijgen genoeg te eten, de dierenarts en hoefsmid komen zeer regelmatig langs en het zijn gewoon allemaal gezonde pony's hoor....
De kinderen mogen tot 12 jaar op de pony's rijden en ja er komen er ook die ouder zijn, maar als je te groot en/of te zwaar bent kan je alleen een mini shet mee krijgen om mee te wandelen, daarbij, voor een shetlander van ong 1m hoog of hoger is het totaal geen moeite om 60/65 kilo te dragen

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:05

Citaat:
Ik vind dat de pony's het daar lang niet verkeerd hebben, ze lopen eigenlijk alleen in de vakantie's, de meeste kinderen rijden maar heel af en toe,vertroetelen ze de hele vakantie en gaan ipv rijden lekker met ze wandelen....
Ruimte is er ook genoeg en de pony's worden door de werknemers uitgedeeld en dus niet door de kinderen zelf uit de "uitdeelstal" getrokken....
De bamboe-zweepjes zijn al een poos verleden tijd en tegenwoordig word er inderdaad zonder bit gereden, er word een uitleg gegeven hoe je met de pony om moet gaan en overal in het park zijn drinkplaatsen,maar daar voor werd er door mensen zelf gewoon bij het huisje steeds een emmer water neer gezet hoor en dat zal nu nog zo zijn, de meeste mensen zetten de "tuin" die bij het huisje hoort af en laten de pony's daar lekker los lopen....Ze krijgen genoeg te eten, de dierenarts en hoefsmid komen zeer regelmatig langs en het zijn gewoon allemaal gezonde pony's hoor....
De kinderen mogen tot 12 jaar op de pony's rijden en ja er komen er ook die ouder zijn, maar als je te groot en/of te zwaar bent kan je alleen een mini shet mee krijgen om mee te wandelen, daarbij, voor een shetlander van ong 1m hoog of hoger is het totaal geen moeite om 60/65 kilo te dragen

Hier ben ik mee eens:)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:55

Citaat:

Ja, dat zal misschien nu zo zijn, toen ik daar kwam een aantal jaren geleden was het heel anders.. en werden ze wel door een veel te groot kind uit de stal getrokken. Mn nichtje gaat er binnenkort heen, zal eens vragen hoe het er nu aan toe gaat. Misschien gaat het idd nu stukken beter. :)

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:57

oo ik ben daar heel lang geleden geweest mijn lieveling was starlight een heel klein shetje :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:07

Conni3 schreef:
daarbij, voor een shetlander van ong 1m hoog of hoger is het totaal geen moeite om 60/65 kilo te dragen

Een shetlander van ongv. 1 meter hoog kan maximaal 45 kg dragen. Daarboven wordt het te zwaar voor ze.

De meningen zijn er nog over verdeelt, gemiddeld wordt aangenomen dat een pony/paard 15 tot 25% van zijn eigen gewicht kan dragen. Shetlander is ongeveer 200kg. 15% = 30kg, 25% = 45kg.

45 kg is dus al zeer ruim genomen. Laat staan 60/65 kilo, dat is gewoon bull.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:18

Focussed schreef:
Conni3 schreef:
daarbij, voor een shetlander van ong 1m hoog of hoger is het totaal geen moeite om 60/65 kilo te dragen

Een shetlander van ongv. 1 meter hoog kan maximaal 45 kg dragen. Daarboven wordt het te zwaar voor ze.

De meningen zijn er nog over verdeelt, gemiddeld wordt aangenomen dat een pony/paard 15 tot 25% van zijn eigen gewicht kan dragen. Shetlander is ongeveer 200kg. 15% = 30kg, 25% = 45kg.

45 kg is dus al zeer ruim genomen. Laat staan 60/65 kilo, dat is gewoon bull.

Ja inderdaad, leek mij ook al erg sterk 60/65 kilo op zo een klein shetje!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:46

ben er 1x geweest een dagje zon pony voor paar uurtjes gehuurt een kleine witte zou niet weten hoe die heette wel vergeet ik nooit meer dat er een grote vos shetlander met een zakdoek om dr hoofdstel frontriem was gedaan eerst in volle galop ons voorbij rende naar stal paar minuten later een fiets met mama erop die aan iedereen vroeg naar een poony met een zakdoek en nog een paar minuten later een huilend ruitertje onder het zand dat beeld vergeet ik nooit meer

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:21

pff wat doet iedereen hier moeilyk zeg? die ponys daar worden hartstikke goed verzorgt joh, ik heb hier dingen gelezen als; 'als de kinderen nou les zouden krijgen..' of 'de ponys worden nieteens nagekeken op ziektes' of '9 van de 10 keer heeft iemand ze die de hele dag gallopeert' nou ik kom er zo'n 6 keer per jaar, en dat is gewoon echt gelul;

1. Elke dag is er een ponyles en daar gaat bijna iedereen naartoe die geen verstand heeft van pony,s + er is op zaterdag en dinsdagochtend een verplichte instructie waar iedereen heen moet en daar wordt alles uitgelegt, ook over het gebruik van de zweep enzo, dus dat ze alleen zwepen verkopen met de bedoeling van sla die pony maar vooruit, is ook totaal niet waar, sowieso moet iedereen naar die uitleg want anders kryg je die dag gewoon geen pony mee.

2. Elke ochtend rond 6/7 uur komt Hein naar de pony's toe en kijkt hij ze 1 voor 1 na op ziektes, of een pony zich vreemd gedraagt enzo, en is er iets aan de hand, worden ze GELIJK op het land gezet, en dat zo lang tot ze beter zyn, dus niet wat ik hier heb gelezen voor 1 dag en daarna weer lopen als ze nog ziek zyn, dat is echt totaal niet waar, neem Ceasar als voorbeeld, niet de braafste pony dus het is niet zo dat ze hem alleen levend houden omdat hy zoooo braaf is en altyd bezet is, hy is nu al meer dan een jaar met rust omdat hij in een gat in het weiland is gaan staan, hy krygt natuurlyk gewoon te eten en te drinken enzo, maar ze verdienen geen geld aan hem, dus als alles daar om geld zou gaan volgens jullie dan was ie allang geslacht.

3. het is juist andersom, 9 van de 10 keer hebben ze iemand die heeeel lief voor ze is, en ja er is altijd wel iemand die de hele dag gallopeert, maar vroeger ging dat misschien wat makkelyker, maar nu staan overal mensen om het in de gaten te houden, en sowieso als iemand zo lang gallopeert zeggen veel bezoekers er iets van en dan zyn ze vaak al zo geschrokken dat ze ermee stoppen.

en dan nog even over het te lang / te zwaar; sinds dit jaar zyn ze nog veeel strenger op mensen die te dik zyn, al ben je onder de 12 en je bent gewoon veeeel te dik kryg je geen pony meer mee, zelf ben ik 1,60 maar ik weeg 39, ik weet dat dat iets te lang is, maar totaal niet te zwaar, en ik kom er al sinds 2004 en heb altyd dezelfde pony en die pony herkent my nu ook echt, dus ik ga er nogsteeds heen, sowieso omdat ik een jonger zusje heb, maar ik neem die pony (Split) altyd gewoon nog, sowieso kan je niet zeggen over iemand zijn lengte van 'dat is hartstikke zielig' ik wandel poets en knuffel de hele dag, ik zit er de hele dag bij elkaar hooguit 10 minuten op, Split is over het algemeen echt een poedersuiker die byna iedereen eraf gooit, en waarom zou ze dan by my niet doen? misschien omdat GROTERE mensen veeeel liever voor ze kunnen zyn dan kleinere? zeg nou zelf, wat zou je liever hebben; een iets te groot meisje die superlief is voor de pony en byna niet ryd of een klein kind die de hele dag door gallopeert en de pony de hele tyd mept? Want als je in ppc loopt zie je dat het BYNA altijd de kleinere kinderen zijn die zoveel galloperen;) en sinds kort wordt er zelfs al bitloos gereden, dus ga nou niet zeggen dat het op een manege beter is.

zo dat was myn preek, hier nog een paar foto's van my en myn leuke Split <3;

wandelen met splittie ;
Afbeelding

Barrelrace met splittie ;
Afbeelding

myn leuke splittie;
Afbeelding

ooo wat heeft ze toch een zwaar leven he;
Afbeelding

kyk haar is hard werken, jaaa die ponys worden daar echt uitgeput zeg;
Afbeelding

Splittie poetsen;
Afbeelding

als die ponys daar echt zo agressief zouden zyn als jullie zeggen, zou ze dit dan pikken? nee.
Afbeelding

ik hoop met deze fotos duidelyk te maken dat die ponys het daar lang niet altyd zo slecht hebben als jullie beweren, ik kom er nu vanaf 2004 en ik zie het gewoon elk jaar stukken beter en ponyvriendelyker worden, ik zou nu nieteens meer weten wat ze nog ponyvriendelyker zouden kunnen doen :D

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:18

ze hebben het daar ook helemaal niet slecht.
bij een manege lopen de pony's veel vaker
Stip is mijn liefje

Elisa_Nemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:09

Nou,, ik ga super met urs mee hoor.
En idd, ze hebben 9 van de 10 x een lief mensje :o
Xx

Ikhoudvanjeangel :o

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:11

Het spijt me maar ik las net dat ze bitloos liepen ?
Nou het is te zien hoor :)
Lekker een hoofdstelletje met bit

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 19:09

Poohbear <3<3<3

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 20:41

P_A_R_Love schreef:

ze lopen idd bitloos, alleen mensen waarvan ze weten die niet trekken die een eigen hoofdstel hebben (zoals ik dus) die krygen toestemming om met bit te ryden, al ryd ik hooguit 1 uur in het hele weekend met bit en voor de rest met halster, dus geen commentaar als je van niks weet, en nu hoop ik niet dat je gaat zeggen dat een bit super slecht voor ponys is, want je hebt zelf ook vast welleens met bit gereden =)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 21:00

die spittie is misschien in goede handen maar lang niet elke shet heeft het goed,...let op mijn woorden ;)

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 16:42

_Bitje_ schreef:
die spittie is misschien in goede handen maar lang niet elke shet heeft het goed,...let op mijn woorden ;)

ze heet Split haha, maar ze hebben het altijd wel een keer slecht, dat kan je verwachten met zo'n park, je hoort mij ook niet zeggen dat ze het altijd bij iedereen goed hebben, maar 9 van de 10 keer hebben ze het super goed, en die andere keer is dan overdag niet leuk voor die ponys, maar in de avond vanaf half 6 tot 'sochtends 10 uur kunnen ze uitrusten, dus zo verschrikkelyk is het ook niet, en bijna iedereen is er lief voor en als we iemand een pony zien afracen zeggen we er altijd gelyk iets van en wordt die pony gelijk ingenomen =)

Fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 19:18

Ik denk niet dat het allemaal zo slecht is daar als ik het zo allemaal hoor!?

Vind je het zielig ga je niet, al vind je dat niet ga dan lekker!!

Oke?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:56

het is toch ook bedoeld voor kleuters tot ong 12 jaar?

Almeralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:21

nee het was vroeger gewoon voor iedereen, toen zyn de fjorden haflingers enz weggegaan omdat ze het te gevaarlyk vonden met die kleine shets en dan die grote fjorden enzo erbij, toen hebben ze de leeftijd naar 12 gedaan, maar dat is niet echt vast, het gaat om je lengte en gewicht, je kan op je 11e langer of zwaarder zijn dan iemand van 17, dus ze kyken daar gewoon of je op de pony kan enz maar de meeste normale mensen weten van zichzelf ook wel dat ze er nietmeer op kunnen en die gaan ook gewoon nietmeer, en de paar mensen die het toch willen proberen krygen gewoon te horen dat ze geen pony mee krygen =)

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 11:18

Almeralover schreef:
P_A_R_Love schreef:

ze lopen idd bitloos, alleen mensen waarvan ze weten die niet trekken die een eigen hoofdstel hebben (zoals ik dus) die krygen toestemming om met bit te ryden, al ryd ik hooguit 1 uur in het hele weekend met bit en voor de rest met halster, dus geen commentaar als je van niks weet, en nu hoop ik niet dat je gaat zeggen dat een bit super slecht voor ponys is, want je hebt zelf ook vast welleens met bit gereden =)

Ze rijden idd bitloos.
ik ree daar vroeger met een halstertje heb het op video staan.