andere mensen op je paard laten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Re: andere mensen op je paard laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:24

ik liet eerder gewoon iedereen die het vroeg er op..
maar nou mijn pony een beetje link word, en denkt dat ze een rodeo paardje is, laat ik er geen vrienden enzo meer op Lachen
voor hun eigen veiligheid Knipoog en natuurlijk om te zorgen dat ze er mee stopt, wat natuurlijk niet lukt als er telkens beginners op zitten

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:35

Nee, mijn pony's heb ik van iemand gekregen en die wil niet dat er anderen op gaan rijden. Uitstappen mag wel, maar er echt op rijden liever niet.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:38

Ik wil zo min mogelijk mensen op mijn paard.
Daarnaast vind ik het ook niet leuk als ze het zelf vragen. Lachen
Ik bied het je aan, maar kom het niet zelf vragen.. Bloos

Nu zijn er wel een aantal meiden waarvan ik heb.. als ik ziek ben ofzo, mogen ze 'm zo mee pakken..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:38

Ik laat zelden anderen op mijn paard. Zelfs geen mensen die rijden.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 17:39

Op mijn paard komen niet veel mensen, uitstappen wel, maar rijden liever niet

Mijn verzorgpony liet ik wel eens vriendinnen op, maar die wist precies wie erop zat haha

niikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 18:49

Ik vind het zelf ook niet zo fijn als andere op me paard rijden zeker als ik er niet bij ben.
Maar ik heb een paar vriendinnen die wel weten waar ze me bezig zijn en waarvan ik zeker weet dat ze geen rare dingen doen. die laat ik wel af en toe op me paard Knipoog

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 01:37

Een vriendin van mijn dochter die heel goed kan rijden en voor de rest gaan we er alleen zelf op rijden. Ze is heel gevoelig voor hulpen en dat wil ik niet verknallen

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 07:47

Af en toe ja heus wel.
vriendinnen die niet kunnen rijden en willen graga mogen heus wel een rondje stappen hoor.
tenmisnte op onze oudste tinker.
mara die is niet makkelijk
ik zou er never nooit iemand mee het bos in sturen. wie weet wat er kan gebeuren. in de bak met erbij zijn no probleme maar ligt er ookk aan wie het is en hoe die rijd.

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:23

Soms laat ik anderre mensen op mijn pony rijden. Dan zijn het wel alleen mensen die ik (goed) ken. (Kleine) kinderren mogen alleen maar stappen of draven als ik er naast ren. (Anders vind ik echt dat ze ´verpest´worden als er een pennymeisje mee door de bak hobbelt). Mijn vriendinnen (die ook een eigen pony hebben) mogen er ongeveer alles mee doen omdat ik weet dat ze voorzichtig met haar zijn.

Phiona_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:47

nou nee bij mij komen ze der echt niet op!!
hoe graag ze ook zouden willen... zelf familie leden mogen er niet eens niet op van me.
tis mijn paard en daar blijf je van af Vork Vork (mischien best wel gemeen maar ach straks gebeurt er wat ofzow..)

Lotvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:04

Opzich zou het wel mogen. Maar als ik een paard had zou ik daar zelf niet zo makkelijk in zijn. Ik laat er dan sowieso mensen op die ik echt vertrouw bij mijn paard en ik zou er zelf altijd bij zijn. Ik zou het zelf niet te vaak doen Knipoog .

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:09

Ik laat ook niet 'jan en alleman' op mijn pony maar zoals mijn beste vriendin, waarvan ik weet dat ze Mette gewoon goed behandeld mag er zo op! En Mette kan ook wel wat hebben Vork Ik ben nu mijn moeder les aan het geven op haar en Mette is hardstikke braaf Haha! En ik zorg er natuurlijk voor dat mijn moeder niet hard loopt te trekken enzo Knipoog

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:12

Ik laat Jan er wel op maar alleman niet. Jan is mijn man nl. ook rijdt SelenaV haar af en toe omdat ik niet mag rijden door een blessure

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:12

Ik had echt een brave goedzak als paard.
Daar heb ik ook best veel mensen op gezet.
Natuurlijk gaf ik aan wat ze wel en vooral niet moesten doen.
En ik bleef er altijd bij enzo, en eht is altijd goed gegaan.
Paardje vond het rondsloffen zonder te werken allemaal wel prima, en de mensen die erop zaten vonden het ook leuk, dus waarom zou ik het niet doen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:13

Behalve mijn bijrijdster (Z-amazone) mag er niemand anders op mijn paard rijden. Het is ook niet vertrouwd, overigens.

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:18

ik ben zeker niet de gemakkelijkste op dat vlak. Uitstappen vindt ik zeker niet erg, vroeger reedt mijn nicht op mijn pony 1x in de week. Ik haatte dit echt zo. Ik heb zo mijn vaste ruiter(s), ik rij zijn paard ook als hij niet kan ofzo. En dan vindt ik het zeker niet erg als hij mijn paardje rijdt omdat ik net hetzelfde doe op zijn paard.

Tuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:29

Nouja mensen die ik goed ken, en waarvan ik weet dat ze kunnen paardrijden Lachen Maar blijf er toch steeds bij ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:33

Zijn er hier trouwens meer mensen, wiens paard het gewoon niet pikt dat er een andere ruiter op gaat? Die van mij is niet te vertrouwen met een vreemde in het zadel.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 20:18

Alleen uitstappen met een lange teugel vind ik geen probleem, daarmee kun je een paard niet mee verpesten. Maar je rijd je paard naar jou hand en als je dan steeds iemand anders erop laat, wordt het niet beter van.
Dus ik ben geen voorstander ervan, ook al kunnen ze nog zo goed rijden.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 20:21

Laat ze helpen met poetsen, het zadel eens kuisen,...
en als beloning mogen ze eens een halfuurtje aan de longe ? Lachen

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:47

Ik ben daar best makkelijk in. Eigenlijk mag van mij iedereen erop, mits ik erbij ben.
Er zijn er dan een paar die er ook op mogen als ik er niet ben, bijvoorbeeld als ik op vakantie ben of een weekendje weg. Ze weten zelf ook wel dat het een dier blijft en er dus altijd wat kan gebeuren.
Maar nu moet ik wel toegeven dat mijn paard niet zo snel schrikt en bij beginners harstikke braaf is Lachen

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:08

tja, hangt er van af wie het is, degene die op mijn paard zou mogen die moet in ieder geval respect hebben voor mijn paard en haar niet in de prut rijden. maakt niet uit of die wel of niet gevorderd is. en in de bak zonder mij erbij rijden is not done. en in het bos al helemaal niet (is nog niet helemaal mak als ze alleen is in het bos (Aaaah bankje)) Tong uitsteken

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:11

Iedereen mag in principe altijd op die van mij. Als ik er zelf maar bij zijn en ze doen wat ik zeg. Mijn merrie voelt haar ruiter exact aan, en mensen die denken dat ze mijn paard kunnen domineren zal ze zich onbehoorlijk bij gedragen (wat ik altijd erg leuk vindt om te zien. Lachen ) maar ik heb er ook gehandicapte ruiters opgehad, en mevrouw doet geen stap verkeerd. Lachen

Verder vind ik het prettig om te weten dat mijn paard niet alleen op mij is afgestemd, ik vindt het nl. belangrijk dat ook andere mensen er zo mee weg kunnen rijden.

mirjamvdkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:16

Bij mij mag bijna niemand op mijn paarde, alleen mijn instructrice, haar vertrouw ik helemaal, dus toen door stage een paar weken niet kon rijden, heeft zij hem voor mij gereden en dat vond ik super !! Hij is nog erg jong en nu heel braaf en dat wil ik zo houden!!

future4eveah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:16

ik laat alleen (als ik er bij ben)
vriendinnen van de manege die fatsoenlijk kunnen rijden erop
niet van school ofzo of mensen die niet kunnen rijden
want dan gooit ze je dr af ze probeert je echt uit Bloos