is dit verstandig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xclaire

Re: is dit verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 15:48

Kingsley2 schreef:
Dat klopt helemaal lonneke staat bij ons op stal en haar vries is heel ziek, maar misschien moet je wel even wachten met bij ons op stal komen, ik weet niet of je naar andere paarden gaat maar als je bij ons op stal komt mag je niet naar ander paarden inverband met droes. Maar ik ga voor je vragen en ik laat het je weten van de week want er gelden nu dus een aantal strenge regels op stal.

Ps lonneke heeft haar tinker verkocht van het weekend.

.
xclaire schreef:
okej leuk
me vriendin staat er ook lonneke met een tinker
en ze heeft volgens mij nu een fries veulen van 2 jaar
groetjes claire

p.s veel sterkte beterschap Haha!

en wat zij de regels??/
nee ga niet naar anderen paarden

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:06

Niet in de zelfde kleren naar andere stallen. En bij ons op stal geen andere paarden aaien alleen je eigen paard verzorgen. En als je met je paard naar buiten gaat niet met andere paarden in contact komen, niet naar wedstrijden.

En voor lonneke als ze haar paard doet moet ze zich ook omkleden gelijk en hellemaal niet aan andere paarden zitten. Of gelijk naar huis gaan.
Tot nu toe zijn er geen andere gevallen op stal en haar nieuwe paard begint al aardig op te knappen gelukkig.
Laatst bijgewerkt door Kingsley2 op 04-02-08 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xclaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 16:09

oh ja dat is ook best logish

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 16:30

Volgens mij kan het alledrie.
Ik vind het onzin als mensen zeggen dat je op jouw leeftijd niet aan een eigen pony toe zou zijn. dat zou betekenen dat geen enkel kind een eigen pony zou kunnen krijgen....want wat als....

het is wel zo dat ik je te jong vind om volledig de verantwoordelijkheid er voor te hebben.
Dit betekent dus: in gesprek gaan met je ouders. wat willen zij...wat wil jij...en hoe komen jullie daar samen uit?

een New Forest pony kan een hele leuke kinderpony zijn, waar je ook best nog lang op door zou kunnen rijden. Zelf, als je niet te groot wordt, als je volwassen bent.
Kortom...de opties met je ouders bespreken. Die kennen jou, weten wat jij aankunt en hoe verantwoordelijk je bent, jullie budget (geld) en zo kunnen jullie samen beslissen wat het best is.
Succes!

Suuzs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:37

ikenindi schreef:
ik denk dat je als 12 jarige niet aan een eigen paasrd moet denken. ik zie zooooooo vaak dat mensen dan hun paard gaan verkopen omdat ze er geen tijd mee voor hebben ivm uitgaan/studie of meer vand at soort dingen...

ik ben ook 12 en krijg ook n leas pony 22 feb. Maar dat is voor een jaar. Daarna leas of koop ik m mischien wel. Maar daar heb ik gewoon genoeg tijd voor hoor! Vingers aflikken

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 14:48

Mijn buurmeisje van 12 heeft sinds afgelopen zomer ook een pony, een welshje.
Zij rijd ondertussen ongeveer 5 jaar ook.
De pony deelt zij alleen wel met dr zusje van 10, waardoor het emt tijd en alles natuurlijk ook scheelt, als een van de 2 geen tijd heeft gaat de ander. En i het ergste geval (zoals laatst 1 ziek, ander te druk met school) vragen ze mijn hulp even, of ik hem even wil longeren of zo.

Ik zie niet in waarom iemand van 12 geen eigen pony kan houden.
Bedenk alleen wel dat als je naar de middelbare school gaat, dat je heel wat minder tijd overhoud.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:53

ikenindi schreef:
ik denk dat je als 12 jarige niet aan een eigen paasrd moet denken. ik zie zooooooo vaak dat mensen dan hun paard gaan verkopen omdat ze er geen tijd mee voor hebben ivm uitgaan/studie of meer vand at soort dingen...

Ik was 10 toen ik een eigen pony kreeg. En ik zit nu ook in de pubertijd (lees; uitgaan enzo) en mijn pony is er ook nog steeds. Heb er inmiddels zelfs al 1tje bijgekocht Knipoog

viviannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:56

Ik zou idd naar een vz pony zoeken, of misschien wel zoals KylaLover zegt met iemand anders samen een pony nemen.
Ik weet niet of je een eigen pony aan huis wil zetten of hem ergens anders wil stallen, want daar zit natuurlijk ook nog verschil in.
Als je een pony aan huis hebt heb je eigenlijk altijd wel even tijd om langs te gaan of eventjes te rijden/longeren. Maar als je hem op een andere stal zet dan kost het natuurlijk veel meer tijd.

Ik denk dat een vz pony de beste oplossing is, want als je straks naar de middelbare school gaat en er meer tijd in school gaat zitten heb je geen tijd meer om die pony elke dag te rijden. Bovendien, als je een vz pony in de buurt vindt (meestal via anderen, maar kan ook via marktplaats enz. ) kan je er zo veel naartoe als je wil, maar is het ook niet erg als je een keertje niet kunt, want die pony heeft natuurlijk altijd de eigenaar nog.
Een lease pony kan natuurlijk ook, maar ik weet niet of er bij jullie in de buurt stallen zijn waar je een pony kunt leasen. Een vriendin van mij heeft een lease pony, maar die staat alweer een stuk verder weg en ze kan er niet op de fiets heen. Ik zelf heb een verzorgpony en mag daar eigenlijk veel meer mee dan haar lease pony en het kost me helemaal niets, alleen af en toe de stallen mesten/voeren/wassen enz.

viviannev

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:01

Nadia_Mocca schreef:
Ik was 10 toen ik een eigen pony kreeg. En ik zit nu ook in de pubertijd (lees; uitgaan enzo) en mijn pony is er ook nog steeds. Heb er inmiddels zelfs al 1tje bijgekocht Knipoog

Het is natuurlijk beide waar, maar het is ook maar net hoe je ouders er over denken. Als die een steentje bij willen dragen aan de zorg voor de pony is het natuurlijk al een stuk gemakkelijker.
Het kan natuurlijk wel en ik zeg niet dat er geen mensen zijn die wel gewoon een eigen paard hebben en er ook nog school bij hebben. Die zijn er maar genoeg. Maar het is maar net of je ook plek aan huis hebt en wat je ouders er van vinden. Niet alle scholen geven trouwens even veel uur les per week en het ligt er natuurlijk ook een beetje aan of je vmbo doet of het gymnasium volgt. Lachen

xclaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 19:49

ik ga eind van jaar vmbo doen maar meschien nog wel wat bij weet nog niet eigelijk

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:05

Op dit moment is er weinig op stal, Maar als je naar huiskamer gaat en je kijkt op de form stal wassenaar in noordwijkerhout en je plaatst een mailtje ik zoek een verzorgpony misschien weet iemand dan wat voor je.

groetejs

xclaire schreef:
ik ga eind van jaar vmbo doen maar meschien nog wel wat bij weet nog niet eigelijk

aleidagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:07

als ik jou was teminste heb ik zelf ok gedaan
ga ik eerst kijke voor een leas pony
en als dat goed gaat
voor een eigen pony

UandI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:33

hallo,

ik heb zelf ook net een eigen pony gekregen en ben 13 jaar(was 12 toen ik hem kreeg). ik moest van mijn ouders eerst het brugklas jaar afwachten en als ik tijd genoeg over had mocht ik hem. dus ik zou zeggen als jij er klaar voor bent en er ook genoeg tijd voor hebt neem een eigen pony...

veel suc6 ermee

grtjs

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 17:44

Ik zou voor leasen gaan.
Doe dan gewoon een leuke manegepony, voor een paar daagjes in de week. Als jij niet kan kan hij lekker in de les meelopen. En mocht je gaan studeren, of groei je te groot, zit je nergenst aan vast.
Ik weet alleen niet hoe het met je theoretische kennis zit, weet je wanneer een paard ziek is? Weet je het een en ander over tuig? Dat is namelijk ook heel belangrijk. Belangrijker als rijden nog wel. Maar stel je neemt een pony, dan ben je er waarschijnlijk voor je gaat studeren al uitgegroeid, dus dan is het niet zo'n ramp, want dan moet hij zowiezo weg.
Zou alleen geen new forest doen, dat is echt te klein.
Haflingers en fjorden vind ik altijd leuke beesten, maar ik zou niet op ras gaan selecteren, kijk gewoon of het klikt met je pony.