Dit is niet te leren met een slof en gaat hoogst waarschijnlijk verkeerd gebruikt worden
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Allejandro schreef:Wash, elke pony kan imo onder goede begeleiding nagevelijk lopen. Helaas moeten veel ruiters (waaronder ikzelf) het ook leren. Dus omdat wij het niet kunnen / snappen enz moet je het dier met een hulpteugel gaan rijden ?![]()
Dit is niet te leren met een slof en gaat hoogst waarschijnlijk verkeerd gebruikt worden
pansor schreef:gewoon les zoeken, dat vind je overal
Eva_ schreef:Een suikerklontje aan zijn borst plakken.![]()
)uit te leggen hoe ik het heb geleerd: je pony goed voorwaarts rijden en dat opvangen met je hand. het begint dus met je been! niet met je hand! dat gaat bij de meesten fout, dan ''trekken'' ze het paardje naar beneden... (haha ik vind het heel moeilijk uit te leggen...
) dus
je moet dan echt eerst zorgen dat je ponytje de stellingwisselingen enzo zonder problemen kan doen..
) en heel veel ruiters gaan heel gespannen zitten als ze dit allemaal gaan proberen: maar je moet gewoon een knik in je armen houden en ontspannen zitten.. een soort ''elastiek'' zijn.. haha ik ben echt totaal niet goed in uitleggen maar ik hoop dat je er toch een bEEtje aan hebt
suc6 met je verzorgponytje! ( je pony en jij moeten lol in het rijden hebben, dat is belangrijker als aan de teugel bijv. !) Eva_ schreef:Een suikerklontje aan zijn borst plakken.![]()