vandaag toch zo veel mee gemaakt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: vandaag toch zo veel mee gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:23

TS: kan het een beeeetje minder misschien?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:23

Heel misschien overdreven mijn reactie, maar dat zal dan wel komen omdat ik zelf zo veel oude paarden heb staan.De uitroeptekens doe ik eigenlijk altijd, dat is een tik. Zal er wel eens meer op letten. Maar ik blijf bij mijn standpunt dat IK het nooit echt leuk vind als een paard valt en TS schijnt dat toch niet zo erg te vinden. Schoot bij mij in elk geval in het verkeerde keelgat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:24

Kun je misschien ook próberen abn te typen TS ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:24

dat is al een paar keer uitgelegd *zucht*
1 je bent overantwoordelijk bezig
2 je paard had zich kunnen bezeren
3 je paard had jou kunnen bezeren
4 wat als ze echt door het lint zou gaan?

zo duidelijk? en kan je een beetje ABN typen?

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:26

lottehorse schreef:
och wat penny ik heb muziek op.
wat penny mijn paard wil niet stil lopen
wat penny ik laat mijn paard lekker haar benen strken
wat penny ik lich in het water mijn paard stijgerd in ben nat ik lach
wat penny mensen moeten lachen omdat ik van mijn paard val
wat penny dat ik met natte kleren thuis kom mijn laarzen niet uit krijg en mijn mobiel kwijd was.

goed helemaal gelijk jo! al die dingen zon zooo penny

*muziek in je oren als je op de weg rijdt is gevaarlijk zo hoor je het overige verkeer niet...
*als je je paard niet onder controle kan houden moet er niet mee over straat gaan, want dat is ook gevaarlijk...
*een paard lekker haar benen laten strekken terwijl je er doodbenauwd op zit is nou ook niet echt veilig...
*ik hoop dat je verder hier van leert en dat je in ziet dat je niet veilig buiten bent weesten rijden Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:26

O en TS ik lees bijna altijd eerst even het profiel en lees de eigen berichten voor een deel. Daar word je vaak een stuk wijzer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:27

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-08-07 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:27

lottehorse schreef:
ik dacht ik laat haar even lekker afkoelen in de plas omdat ze toch zo bezweet was geraakt.
ik ken de plas en het is daar niet diep.
gusta was door haar hyper zijn niet zo aan het uit kijken waar ze haar voeten neer zetten en struikelde in het water over haar eigen benen. ze duikelde naar voren en ze kwam op haar knieen.

Ik ken een paard dat in een ondiepe plas in een kuil is beland en haar been heeft gebroken. Eerder zat die kuil er niet, bovendien was dit paard in tegenstelling tot die van jou helemaal niet hyper.
Kennelijk was de plas waar jij in reed diep genoeg om kletsnat te kunnen worden, dus ik kan me niet voorstellen dat jij vanaf je paard hebt kunnen zien hoe de bodem er aan toe was.

Om kort te gaan: ik vind je berichtje niet zo grappig. Misschien vind jij het een heel avontuur, maar je zou je om te beginnen iets meer in de belevingswereld en in het welzijn van je paard kunnen verplaatsen.

Verder zeg je twee dingen door elkaar. Je hebt je paard prima onder controle. Maar hij steigerde nou eenmaal. En met zadel blijf je ook nooit zitten..???? Verward Vind je het dan echt slim om in je eentje op deze manier op pad te gaan?

Wat er zo schandalig is aan je verhaal..? Schandalig vind ik een wat overdreven woord. Maar je hebt - in elk geval in mijn ogen - je paard in gevaar gebracht en je vindt het nog grappig ook. Voor mij is dat wat lastig te begrijpen. Blond

Edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Sientje op 24-08-07 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:30

nou heb je even..

opgemaakt uit het bericht van Aardenhout1 lees ik dat je het paard nog niet zo lang hebt, en dat deze al wat op leeftijd is..
Persoonlijk vind ik het niet heel verantwoord om zonder zadel te rijden op een paard wat je nog niet zo lang kent.. Niet in de rijbak, maar zeker niet op vreemd terein zoals een bos etc.
Daarnaast vind ik het niet al te slim om muziek te luisteren terwijl je op je paard zit.. Je bent dat toch niet optimaal geconcentreerd.. Nu ga je zonder zadel galoperen op een bos pad.. Klinkt jou dat veilig in de oren? vast niet want je had het doodsbenauwd schreef je! Maar goed... dat je dan je paard af laat koelen in een meer vind ik toch wel het meest onverantwoorde wat ik heb gelezen.. Stel er gebeurd wat, wat doe je dan? laat je je paard naar huis rennen om hulp te gaan halen? Ala black beauty? En hoe kun jij nu weten dat het meertje overal egaal loopt? niet dus inderdaad.. Dan zou ik zelf niet staan lachen als ik net van mijn paard gedonderd ben doordat deze door zijn knieen zakte en stijgerde.. Maar goed iedereen heeft een ander soort humor natuurlijk..

een kleine indicatie van wat ik er van vind.. Hopelijk heb je er iets aan, en doe je er iets mee!!

ps. niet alleen je schrijfstijl en je onverantwoordelijkheden maken dat ik je zie als een penny, maar ook je reacties op de berichten hierboven laten mij niet anders inzien..

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:30

heb even in haar eigen berichten gespiekt Nagelbijten / Gniffelen
volgens mij is ze wle heel erg hard leers en wilt ze niet aan nemen dat ze niet verantwoord bezig is geweest Scheve mond

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:31

eertjuh22 schreef:
heb even in haar eigen berichten gespiekt Nagelbijten / Gniffelen
volgens mij is ze wle heel erg hard leers en wilt ze niet aan nemen dat ze niet verantwoord bezig is geweest Scheve mond

een echte penny Clown Haha!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:36

lottehorse schreef:
wat penny dat ik met natte kleren thuis kom mijn laarzen niet uit krijg en mijn mobiel kwijd was.

Wat een zelfkennis ROFL

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:41

ik kan deels de reacties begrijpen, maar in het begin mis ik het even.
Zelf heb ik ook een pony van 23 jaar (hij loopt manegelessen), gisteren is die ook gestruikeld en heeft een klein wondje. De manege raakte niet in paniek (vond niet eens nodig het meteen in paniek te melden).
Hij loopt als een van de beste, zijn leeftijd is nergens uit te halen.
Ja het vallen van een paard is minder, maar niet meteen een wereldramp (wat hier in het begin wel op lijkt).
En ja een paard kan een wondje oplopen. Mensen ook, mogen dan kinderen ook niet spelen?

Ts moest lachen omzichzelf (dat zij eraf ging op die manier).

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:42

Nibbit schreef:
lottehorse schreef:

Wat een zelfkennis ROFL

ja,ja Haha! de waarheid is hard Haha!
daarom gaat de ts ook maar gelijk stoppen met te 'bokken'. je kan beter voor de waarheid weg lopen als het onder ogen te zien Clown

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:43

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:46

ejpook schreef:
En ja een paard kan een wondje oplopen. Mensen ook, mogen dan kinderen ook niet spelen?

Ik vind deze vergelijking niet helemaal opgaan. Het paard van TS was duidelijk over de rooie, dan is het toch vragen om moeilijkheden als je zo'n dier het water in stuurt?? Dat heeft in mijn ogen niets te maken met spelen, maar is simpelweg onverantwoordelijk. TS mag nog van geluk spreken dat het paard verder niet gewond is geraakt. Zoals ik in een eerdere post al zei, heb ik het ook wel eens anders zien aflopen.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 18:47

mijn paard was niet over de rooien maar totaal hyper van vrolijk heid. oordjes naar voren en lekker dribbelen.. in het water kalmeerd ze meestal wel. dat deed ze ook wel alleen ze struikelde en dit kan overal gebeuren.

dit is truowens mijn laatste reactie.. vind dat heel veel kinderachtig hebben gereageerd en erg aanvallend.

ik stop inderdaad met bokt en dat is niet alleen hierdoor maar wel een aanleiding van..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:49

Doei! tot later

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:50

ow ja natuurlijk, we moesten zeggen; aaaaahhhh wat grappig Haha! vet gaaf dat je paard bijna zijn nek heeft gebroken in het water en dat je helemaal nat was Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:58

Nou ik lach me dood iig ROFL
Get a life Sigaar

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:01

Ik vind het wel een beetje gemeen dat jullie haar nu zo op zitten te stoken.
Voor de rest laat ik me hier buiten.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:06

Ze zeggen alleen dat het onverantwoord is. Zij vind van niet. En reageerd nogal eigenwijs terug.

Maare TS Je vloog toch over het pad terug, en vond het dood eng. Waarom remde je haar dan niet wat af?? Oh ja klopt je hebt in zn situatie niet veel te vertellen over je paard (zonder zadel)

Wat de je de volgende keer als je buitenrijd zonder zadel en ze maakt een plots beweging, schrikt oid. En ze gaat er van door??
Ze zal dan maar net voor een auto door lopen, is niet alleen je paard zwaar gewond/dood, de bestuurder ook!

mismara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:20

zo wat een gezeur allemaal.
moet dan alles altijd perfect gaan? altijd met zadel, nooit zonder cap enz...
iedereen heeft weleens dat zijn paard een keer struikeld, en ze zijn heus niet van porselein hoor.

ik denk dat er meer ongelukken gebeuren in de sport dan met onschuldige buitenritten.

en leefdtijd van een paard wil nooit iets zeggen hoor dat verschilt per paard/pony.
ik denk dat het allemaal een beetje overdreven.
groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:22

ik struikel ook wel een met een paard gewoon in de bak, kan over al gebeuren

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:07

Sorry hoor, maar ik snap niet wat het grootste probleem hier is.
De TS of de mensen die haar de grond in boren..?!
Het kan ook stukken minder jongens!

Ik begrijp ook best waarom de TS het topic heeft geopent wat hiermee te maken had (ook hierover werdt trouwens een l*llige opmerking gemaakt in dit topic).
Ze had muziek op, so what? Weten jullie hoe het pad eruit zag waar ze liepen? Misschien is er nergens een auto/weg of ander verkeer te bekennen en is het daar hartstikke veilig. Ook stond de muziek vast niet keihard op. Dus maak je hier niet zo druk over. Als er een auto aan komt oid, dan had ze het vast wel gehoord. Niets penny aan!! (Gezeik over die 'pennymeisjes' altijd)!

Dat het paard ergens wilde gaan waar het vaker mag, is niets geks aan. Doen er een aantal bij ons op stal ook. Ze vinden het nou eenmaal leuk. En dat de TS bedacht om het dit keer niet te doen, dat is toch juist goed? Ik maak hier alleen maar op uit dat dat zielige 23-jarige paardje er erg veel zin in had en niet op een wei ergens weg wil staan kwijnen.
Later mocht het paard wel even lekker gaan, aangezien het zo graag wou. Oké, heerlijk voor het beest toch? Kan het even lekker de benen strekken. Misschien had TS even na moeten denken over dat het paard al wat dribbelig was, maar oke. Mensen denken wel vaker niet goed na. Ook jullie niet altijd.
Verder niets aan de hand.. TS bedenkt om het paard even lekker de benen te laten koelen, wat ik een erg goed idee vind. Waarom niet? Omdat het 'penny' is? Waar slaat dat op?! Als ze het niet had gedaan had er misschien wel iemand met het idee gekomen..
,,Misschien kun je de volgende keer je paard lekker af laten koelen met zijn benen in een slootje oid? Vinden ze vaak heerlijk!''.....

Ja, dan struikeld het paard (wat IEDER paard wel eens heeft!) en gaat het even op de knieën om vervolgens omhoog te gaan. Tsja, als het paard al eerder wat opgefokt was, is dat geen vreemde reactie.
Als je dan zonder zadel zit en het is een onverwachte actie, ja dan lig je ernaast en helaas dit keer zelfs in het water..
Snap best dat ze daarom even kon lachen. Ik zou ook zoiets hebben van ,,Gut, heb ik weer!''
Ik maak nergens verder uit op dat het paard ergens last van had dus maak je hier dan ook niet druk om!

Écht, ik word niet goed van bokt (kom nu niet met reacties dat ik ook maar meteen moet stoppen dan!!).
Ik ben 17 maar voel me soms toch meer volwassen dat ik van sommige hier kan zeggen.
Jullie zóeken gewoon naar topics waar je even lekker kunt zieken.

Het wordt echt een trieste boeling hier.. jammer hoor..

[EDIT] En over het ABN leren typen van de TS; Dat is écht weer zoiets van: ,,Pak iemand waar je het op pakken kan''!
Júllie zijn het die zich eens niet zo aan moeten stellen. Het is prima te lezen, ook zonder een aantal leestekens.