2Jarig paard, inrijden. Wat er tegen doen?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elixir

Re: 2Jarig paard, inrijden. Wat er tegen doen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 10:57

Jolandaa schreef:
Bij friezen kan het denk ik niet.
Bij trekparden hoor je wel vaker dat ze op hun 2e al ingereden worden. iig wij hebben ene trekpaard daar word ook al op gerede. maar wel 1keer per 2 weken en niet langer dan 20 minuten. word niets gevraagd allen stap en draf. geen nagefelijkheid enzo.

dravers koersen ook al op hun 2e.

Ja lekker goed allemaal dat die dravers al rennen op hun 2de, neem daar maar een voorbeeld aan hoor... *IRONIE*!
Ik vind dat geen enkel paard voor zijn 3de hoeft/kan ingereden worden, ze moeten inderdaad al zo lang onder de man zijn, laat ze gewoon enkele jaartjes in de weide.
Met paint horses wordt er ook al op hun 2de ingereden, zij vinden dat ze vlug uitgegroeid zijn (omdat het kleinere paarden zijn) en dus gaan ze er maar op rijden..
Wat een mens toch allemaal niet verwacht van een paard.. Ik vind dat zo'n mensen eens goed op hun teuter moeten gaan met het jonge paard, dat die eens goed laat blijken dat hij het het niet aankan (zowel lichamelijk als psychisch)!
*misschien grof gezegd, maar 't is gewoon dat ik het schandalig vind dat het zo vaak gebeurt*

Niien_

Re: 2Jarig paard, inrijden. Wat er tegen doen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:16

Over het de draf en rensport valt nog een hele hoop positiefs te zeggen in vergelijking tot de dressuur en springsport. Knipoog
Maar dat is hier helemaal niet de discussie. Dus als je daarover discussies wilt voeren kun je hier terecht; viewforum.php?f=150
Ik ben er zeker van dat ze je daar wel even het één en ander willen uitleggen. En als je even zoekt zie je dat daar ook een hoop discussies over zijn geweest. Knipoog Dit is namelijk een discussie waar vele mensen het nooit over eens gaan worden.