Staart kapot schuren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

Re: Staart kapot schuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:36

teer shampoo werkt super bij mijn paard. haal dat bij de welkoop is niet duur. Meestal is ze dan dagen niet meer aan het schuren tot wel een paar weken. ik gebruik het ook met de combinatie sweet itch

xx_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:44

mijn haflingerschuurt ook maar dan over heel zn lichaam! Verder zie ik helemaal geen schilfertjes of iets.. dus dezelfde vraag als die hier boven is al eerder is gesteld zou het helpen om zn hele lichaam met klitwortelhaarlotion van de kruidvat te doen?

groetjes..

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 16:38

Ik zou binnekort het spul kopen en dan steeds foto`s maken hoe het eruit ziet:) Misschien zien jullie dan ook vorderingen.

Buwa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:53

Bij ons doen ze er azijn op als de paarden schuren. Heel goedkoop, maar het schijnt dus wel te werken Lachen

SanneHeidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 23:26

mijn haflinger doet dit dus ook heel haar manen zijn er af en ze schuurt nu zelf dr nek open ik heb van alles geprobeert ze heeft al zoveel dekens gekregen maar ze maakt alles kapot. Dus een deken heeft geen zin bij mijn paard weet iemand iets wat wel helpt ?

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 11:15

als mijn paarden schuren doe ik er wel eens een mengeling van azijn en water op, het is de goedkoopste oplossing, als hij dan weer schuurt dan prikt het en dan doen de meeste het niet meer... Wat je ook kan kopen is Sweet Itch van sectolin, bij de meeste paardenzaken te koop. tis 16 euro maar dan heb je ook wat! Veel succes!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:36

heb je al iets gekocht en wat??

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:45

hee dit is DE topic die ik zocht! mijn paard doet niet zo erg schuren als die van jou maar hij doet het af en toe wel...maar ik ga eens de azijn-oplossing proberen...eerst op de goedkoopste manier proberen...veel succes met het vinden van HET middel tegen schuren

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 13:48

Hoe duur is derma shampoo??

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 19:55

Ik heb nog niks gebruikt..... Maar weet iemand ook zoals bij mij op de foto hoe je die zeikantenvan de bovenkant van de staart mooi dun kan houden weet je wel. Het staat alle kanten op.

sanne_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:41

hoi,
Mijn paard heeft iets wat er erg op lijkt, ik heb het geprobeert met klitwortel (kan je bij de kruitvat halen en is maar een paar euro)
het is een paarse fles. Je moet gewoon wat over de staart spuiten en dan met je handen erin wrijven.
Bij mijn paard is het schuren nu helemaal gestopt en de haren gaan weer groeien.

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:45

ik gebruik ook klitwortel van kruitvat je kan het ook bij trekpleister kopen.
en het werk heel goed

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:49

Ik smeer het in met dettol (vermengt met water of course). Kan in sommige gevallen ook helpen!

roosjeroos93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:30

een pony bij mij op de manege heeft dat ook, daar doen ze alleen niks aan!!! bij wedstrijden gebruiken ze wel voor elke pony een spulletje waardoor de manen en staart mooier dikker en makkelijker kambaar of zoiets worden, maar ze zeggen dat je dat niet te vaak moet gebruiken want dan worden de manen en staart alleen maar dunner en lelijker!!!!!!

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:30

Een van mijn pony's heeft zomereczeem, Als hij jeuk heeft smeren we er altijd baby-olie in, dat is vet en zo heeft hij er geen grip op. Kijk maar is naar foto's in me profiel, hij heeft een super mooie dikke, volle staart, al zeg ik het zelf Bloos Het is de Valk ruin Knipoog

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 10:17

Maar volgens mij doet mijn paard dat door verveling. Want als het slecht weer is staat ze de hele dag op stal, en dan is ze ongeveer 2 uurtjes eruit met rijden, poetsen enz.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:23

Shauni_Itica schreef:
wie weet hoe je ook een vollere staart kan krijgen??

Er vanaf blijven. Knipoog
Alleen wassen en inspuiten met antiklit als de staart nog nat is en er verder niet aan zitten.
Door iedere dag te borstelen breken er veel haren af.
Verder werkt manenliquid heel goed tegen jeuk in staart en manen, zoek maar even op bij paardendrogist.
Jeuk in de staart er manen kan ook komen door teveel eiwit of wormen.

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 12:07

Shauni_Itica schreef:
Maar volgens mij doet mijn paard dat door verveling. Want als het slecht weer is staat ze de hele dag op stal, en dan is ze ongeveer 2 uurtjes eruit met rijden, poetsen enz.

Denk van niet, het is een soort allergie op bepaald ongedierte. Als het slecht weer is, zitten die beestjes er niet, dus heeft je paard/pony er ook geen last van.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:21

XxSultanxX schreef:
Crum schreef:
Ik heb een hele goedkope oplossing Bloos , bij de kruitvat klitwortelhaarlotion halen en dan schuren ze echt niet meer als je om de 3 dagen dat erin smeert! Knipoog

helpt dat ook voor staart en manen eczeem ?

Dit zal ik eens aan de eigenaar van Sonja voorstellen voor in de winter! Sonja schrrut ook ( eczeem is wel vooral in de zomer!)

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-07 11:06

Ik heb nu bij Het Molentje in elst een soort spul gekocht. Ik zal proberen een foto ervan te maken en het hierop te zetten. Ik zou ook laten zien hoe de conditie van de staart eruit komt te zien! Zo kunnen jullie ook zien het het uiteindelijk eruit is komen te zien, en of het spul wel werkt.

_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:26

Sweet Itch, dat is een créme die je erop moet smeren
Kerato shampoo, dat is voor mensen met eczeem maar het helpt ook super goed bij paarden Ja

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:50

met Shampoo moet je wel goed opletten dat je het goed uitspoelt Knipoog

xMarjolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 09:49

Hee,

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn paard.
Maar ze schuurt ook in de winter. Altijd dus.
Maar ik heb de dierenarts erbij gehaald en die zegt dat je er eigenlijk niet tegen kunt doen.
Maar je kunt bijvoorbeeld wel goed spul kopen, * moet je even naar vragen * en dan dat elke dag of
2/3 per dag ofzo op de staart doen. En er een bandage om doen. Zodat de stuurt niet bverder kapot gaat.
Mischein is dat wel een idee! Succes ermee!

_Fan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 17:12

mijn pony schuurt ook altijd zijn staart af !
ik was hem om de dag met een speciaal soort spul
( weet niet hoe het heet, zal is kijken . )
en daarna was ik de staart met shampoo en dan heeft hij er véel minder last van Lachen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 17:23

die van mij hebben vreselijk last van vliegjes, het is 's avonds echt schuuruur tegen schemering en ze zoeken dan ook de stal op. Ik heb nog geen goede oplossing, wel al veel geprobeerd, dus ik hou dit in de gaten...