Zoeken op kleur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Zoeken op kleur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 22:47

Ik wil zo graag een donkerbruine kopersnoet met weinig to geen wit... en wil liever geen schimmel of vos.... en mijn bestand bestaat uit: 2 schimmels, 2 vossen en 1 bruine.. en onlangs ter inkrimping Schijnheilig 1 vos en 2 schimmels verkocht...

Tot op heden geen perfecte kleur paard tegen gekomen, maar kan me voorstellen dat mensen zoeken en selecteren op kleur, er zijn zoveel paarden, zou moeten lukken

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 07:27

Zou voor de combinatie gaan. Heb zelf eerst naar het karakter en bouw gekeken. Naar de kleur heb ik eigenlijk niet gekeken, vond voskleurige altijd mooi. En laat ik deze nou net tegen zijn gekomen Lachen

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 10:38

Als ik een paard zou kopen, moet het bij voorkeur een ruin zijn, een recreatiepaardje, vriendelijk en betrouwbaar, de klik moet er zijn, en het dier moet gezond zijn... daarna kijken we wel weer naar de kleur. Dat zou voor mij geen hangijzer zijn.

Hoewel... ik denk dat ik makkelijker een lichtgekleurd paard zou laten staan... ik ben niet zo'n poetsfreak die het geduld heeft te wassen, boenen en poetsen om een wit paard weer eens mooi wit te krijgen... Bloos Ik heb liever een iets donkerder paard!

Djamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 11:43

Zolang als dat ik rij wil ik geen schimmel. Voor de rest maakt het me niet uit als het maar goed beweegt en lekker zijn rug geeft. Dat als ik er van af kom niet een gebroken rug heb omdat het voor geen meter zit.

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:15

Maartjevdb schreef:
elanor schreef:
Dat zei ik ook altijd, moet je kijken wat er nou in de stal staat. Nagelbijten / Gniffelen Clown

Nah, bouw vind ik wel erg belangrijk, karakter nog veel meer. Maar of 'ie dan groen of paars is zou ik me niet zo druk om kunnen maken. Haha!

idd dat had ik ook!
ik wou ook nooit een vos dat vond ik echt het leelijkste!
heb nu ook een vosje;)!
maar ik vind idd bouw ook veel belanrijker dan kleur..

Idem hier Lachen

Toen ik hem ging bekijken was dat eerder onder het motto "eens gaan kijken kan nooit kwaad", maar als ik hem zag staan was ik toch direct geïnteresseerd. Echt verkocht was ik pas toen ik zag hoe de voskleurige 6-jarige rustig achter de 85-jarige-opa-in-blauwe-overal-op-klompen wandelde. Toen al de rest ook nog in orde bleek te zijn niet meer getwijfeld, en nog geen seconde spijt van gehad Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:38

Tja, een goed paard heeft idd geen kleur. Ik ben zelf groot fan van Friese paarden dus dan zou het sowieso een zwarte worden. Maar ik vind bouw, karakter, beweging en kwaliteit van de gangen ook erg belangrijk. Dus niet iedere Fries is geschikt, heeft het juiste karakter, de juiste bouw.
Het kan maar zo zijn dat ik een bruine of voskleurige KWPN tegenkom die wél alles heeft wat ik wil, waar ik wél die klik mee heb. Denk dat de keuze dan toch snel gemaakt is.
Natuurlijk wil ik een prachtig paard, een plaatje om naar te kijken. Maar een fijn karakter is belangrijker dan uiterlijk.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:39

Ik wou geen saaie zwarte en was ook nooit gek van vosjes en schimmeltjes.

Heb nu 1 (misschien 2, weet nog niet of mijn zwarte veulen een moorkop word of niet) zwarte, een vosschimmel en een HELE lichte palomino die door iedereen uitgescholden word als schimmel.

Maar heb ook mijn droom-bruine staan. En mijn vosschimmeltje gaat ook zeker niet meer weg en daar hoop ik eigenlijk nog een vosje uit te fokken.

Ik koop niets meer bij, maar voor mij zijn papier en kleur eerst belangrijk. Karakter helpt ook, maar heb er nog niet eentje gehad die het uit eindelijk niet had (mijn zwartje heeft afgelopen jaar wel al bijna 5x op internet gestaan om weg te doen, en nu is dat de eerste die ik pak als ik wil rijden).

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:05

Het kan ook en en. Ik heb en paarden met een geweldig karakter (tenminste dat vind ik dan Tong uitsteken ) En de kleur is helemaal goed dus onmogelijk is het niet. Als ik een paard zou bekijken die ik echt heel erg mooi vond maar het dier heeft een rot karakter, laat ik hem wel staan trouwens Knipoog

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:11

Als ik een paard heel leuk zou vinden zou ik hem niet laten staan vanwege de kleur..

Ik rijd nu ook een vos hoewel ik dat eigenlijk niet zo'n geweldige kleur vind, maar
ze heeft hele fijne gangen, wil graag werken en is lief.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:12

Ik vind de kleur júíst niet belangrijk, het is wel grappig hoor, als je bruin bent, je een bruinpaard hebt, en als je blond bent een palomino heb. Maar om ze er op uit te kiezen, nou nee..

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:16

toen ik een kwpener wilde wilde ik heel graag een schimmel, maar toen zag ik een donker bruine en die was zo ontzettend lief! dat ik haar direct gekocht heb. maargoed ik schaf nu alleen nog maar friezen aan, dus dan is de kleur automatisch.. zwart Haha!

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:26

haha toen ik mijn paard voor het eerst zag dacht ik echt jees wat is die lelijk zeg. rare witte streep over der buik rare witte stipjes her en der. witte haren door de vosharen heen. niet tot nauwelijks voorpluk. heel scharmienkel, scheve bles. hihi gelukkig maakt liefde blind en vind ik haar nu geweldig oja ze heeft ook nog een 3 witte benen en 1 bruin been.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:12

Ik heb mijn paard uitgezocht op ras (voor mij alleen maar Arabische Volbloeds Haha! ) en karakter maar als het kon liefst géén schimmel... Nja, je kan wsl al raden met wat voor 'n dier ik ben thuis gekomen. Een schimmel! Vork
En verdorie, wat heb ik die kleur al vervloekt! Maar als ik dan zijn lieve koppie bekijk, is alles weer vergeten en vergeven.

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:17

Ik kijk ook niet naar kleur, maar naar het plaatje in zijn totaliteit. Ook een vos met veel wit kan ik erg mooi vinden.
Tenslotte vind ik dat er klik moet zijn. Je kan nog zo'n mooi paard hebben, als je er niets mee kan, heb je aan het mooie ook niets, alhoewel je kan hem misschien beter verkopen .

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 13:52

shamyrah schreef:
Ik kijk ook niet naar kleur, maar naar het plaatje in zijn totaliteit. Ook een vos met veel wit kan ik erg mooi vinden.
Tenslotte vind ik dat er klik moet zijn. Je kan nog zo'n mooi paard hebben, als je er niets mee kan, heb je aan het mooie ook niets, alhoewel je kan hem misschien beter verkopen .

Ik ben van mening dat een klik er niet direct hoeft te zijn Knipoog
Mijn oudste merrie heeft mij in het begin werkelijkwaar het leven zuur gemaakt maar nu heb ik er een fantastisch paard aan. Ik denk dat je ook moet groeien samen om tot een goed team te komen!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 15:39

Ik stap eerst op uiterlijk af en daarna kijk ik of het innerlijk oké is. Maar als ik een lievig lelijk paardje zie staan die ik wel leuk zou vinden laat ik hem er niet voor staan

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:11

Ik ga eigelijk toch ook wel een beetje op kleur zoeken denk ik.
Vind zwart heel mooi maar vos en bruin ook.
eerlijk gezegd hou ik niet zo van een schimmel of een echte appolosa maar ja das een kwestie van smaak. Tong uitsteken

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:14

Ik zoek eerst op kleur. Ik vind een schimmel geweldig! Maar mocht het karakter niks zijn , en zie ik een leuke , lieve zwarte met een dus veel beter karakter , ga ik toch voor de zwarte. Al is mijn droom toch een schimmel.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:16

Ik denk dat ik eigenlijk ook wel zou kijken naar het kleur, maar eigenlijk vooral naar de vorm en de uitstraling van het paard. Ik zou bv. liever een paard hebben met een fijn hoofd dan een paard met een zwaar heeft. Maar een paard mag nog zo mooi zijn, als z'n karakter niet meevalt dan koop ik dit paard ook niet.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 09:32

Ik zou niet echt op kleur kijken. Uitstraling wel. Dat je op zoek gaat naar een bepaald ras is voor sommige mensen natuurlijk wel belangrijk, maar volgens mij is karakter en uitstraling toch altijd het belangrijkste. (met uitstraling bedoel ik dan gezondheid en of er een beetje pit in zit)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:00

Voor mij is karakter toch nog steeds het belangrijkst, en de kleur slechts een bijzaak... Knipoog

Love_Merarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:02

zelf ben ik ook specifiek op zoek naar een bont paard, maar daarbij vind ik het karakter ook zeer belangrijk, maar er zijn zoveel belangrijke dingen waar je op moet letten!

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:15

Ik wou liever geen bruine, vond ik zo saai Clown
Vind schimmel en zwart prachtig, maar kijk in mijn profiel wat het geworden is Nagelbijten / Gniffelen
Bij het zien van die brutale bek was ik verkocht Haha!

N_ina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:46

Ik vind een eerste indruk wel belangrijk. Maar ik zou geen paard uitkiezen vanwege z'n kleur.
Karakter is veel belangrijker.
Dat de kleur een kleine rol speeld kan ik wel begrijpen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:54

Tja, ik zoek wel op kleur. Daar ga ik het eerste op af. Vervolgens volgt een correcte bouw. De meeste paarden hebben geen rotkarakter. Is het wel een rotbok dan pik je die er bij de eerste ontmoeting al wel uit.
Die zal ik dan dus ook laten staan.

Karakter kun je niet op kopen, tenzij je het dier op proef mag hebben.

Als het paard goed opgevoed is en ik er een klik mee heb is het goed.

Nu heb ik het wel over de fokmerries. We willen graag wat apartere kleurtjes fokken, dus daarom is die kleur wel erg belangrijk.

Voor een eigen rijpaard zouden mijn eisen anders liggen.
Dan staan karaktereigenschappen wel voorop.
Ik hoef geen heethoofd of een bang paard, dat is met mij gewoon geen goede combi.

Na de eigenschappen volgt het plaatje, wat de kleur van het cadeaupapier is doet er op dat moment niet toe, dan telt de uitstraling.
Ook de bouw is van belang. Het hoeft geen topper te zijn, mar ik wil wel een paard dat in verhouding is.