Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
sjorsie schreef:Ik schrijf geregeld en heel veel jury's niet allemaal natuurlijk, geven direct een 9 als het om bv een Jazz gaat en beginnen te zuchten bij bv een Fries, ookal rijd die Fries de sterren van de hemel, die mag dan blij zijn met net 1 winstpunt als die mazzel heeft. Bij sommige juryleden kun je van te voren zeggen wie er gaat winnen als je naar de startcoupons kijkt voor de afstamming en daar ben ik absoluut niet de enige in die dit zo ervaart.

venissa schreef:Heb ook een keer geschreven, en ze keek ook naa de afstamming, en ik ookMaar dat was puur uit intresse! En ze beoordeelde niet op afstamming
![]()
Dus niet alle jury's zijn zo
Arabesk schreef:Laatst was er ook een topic over 'met bontje onder het zadel een 8 voor verzorging zonder een 7'. dat is toch gewoon niet leuk meer.
Noukie schreef:
maar ach, ga inderdaad lekker je energie verspillen aan zeuren over jury's, ipv gewoon trainen en die punten verdienen. De fout ligt gelukkig altijd bij een ander en de hele wereld is oneerlijk. Zo makkelijk om nooit eens naar jezelf te kijken.
. Als je wedstrijden wilt rijden waarbij gewoon meteen duidelijk is wie beter is moet je gaan springen of endurance.
Arabesk schreef:Diegene die ik sprak met haar spikkelpaard is niet de 1e de beste hoor en zij ervaarde toch wel degelijk verschil tussen of ze een bruinmetzwartemanen onder d'r kont had of een gespikkeld paard.
Maar goed meer kan ik er niet over zeggen, want ik rij geen dressuurwedstrijden. Als je wedstrijden wilt rijden waarbij gewoon meteen duidelijk is wie beter is moet je gaan springen of endurance.
Dressuur is en blijft een jurysport. Net als kunstschaatsen en dansen bijv.
. Iedereen vind dat ie een topknol onder z'n kont heeft, er zijn maar weinig mensen die echt weten wat voor kwaliteiten hun paard heeft en waar die het af moet leggen
ILOVE_TARA schreef:Dit valt mij idd ook altijd op. Gewoon beoordelen op wat je ziet, niet op wat voor afstamming het paard heeft is mijn mening. Met een 'gewoon' paard kan je tegenwoordig geen of amper puntjes binnenhalen.
ACSM schreef:Hier ben ik het niet mee eens, ik ben nog nooit benadeeld omdat ik een ouderwetse haflinger rij tussen de paarden... Je paard loopt goed of niet. Zo wel, dan rijd je je punten wel....
Noukie schreef:Arabesk schreef:En misschien bewegen sommige jazzen wel gewoon beter dan een simpel huis-tuin-en-keuken paard? krijgen ze daarom meer punten?
Waar ik zondag was stond de Jazz gewoon onder de simpele springvos hoor... en was op dat moment ook terecht.
maar ach, ga inderdaad lekker je energie verspillen aan zeuren over jury's, ipv gewoon trainen en die punten verdienen. De fout ligt gelukkig altijd bij een ander en de hele wereld is oneerlijk. Zo makkelijk om nooit eens naar jezelf te kijken.
saska schreef:mijn pony liep super mooi en gecontroleerd bij hals stekken op de volte liep ze met contact der neus op de grond!!
. Neus hoort tot op kniehoogte, hals moet nog wel gedragen worden. Als je dat met meerdere dingen hebt scheelt dat al gauw een héle hoop punten in een proef hoor